Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Onpas teillä jauhopeukalo tosiaan kato käynyt! :O Toivottavasti loput kuitenkin sinnittelevät ja saatte ne pakkaseen.

Meillä ei ole mitään syytä löytynyt muniksien määrän vähyyteen. Jotkut kuulemma eivät vain reagoi hoitoihin, ei kai sitä ole vielä sen tarkemmin tutkittu. FSH:ta en muista ulkoa, mutta viitearvojen sisällä se on ollut. Ikääkin on vain 29, joten siitä sen ei pitäisi olla kiinni. Munasarjat on vain yhtä laiskat kuin nelikymppisellä :(
 
Kiitos kaikille onnitteluista!

Mielestäni tuo miten hoidot julkisilla rajataan on hieman epäoikeudenmukaista. Ymmärrän kyllä että rajat on vedettävä, mutta on täysin eri asia jos siirtoon asti saatuja munasoluja tulee pari kolme/IVF, kuin että niitä tulee monta. Jotenkin tuota pitäisi mielestäni vähän muokata. Tietääkseni tapauskohtaisesti kai voidaan katsoa että saa neljännenkin punktion?

Apua Tiiku mikä kommentti lääkäriltä. Voiko sellaisen muka todentaa että tupakoinnista johtuisi? En nyt ihan ymmärrä tuota noin suoraa (ja kylmästi lausuttua) johtopäätöstä.

Jauhopeukalo voi että miten harmillista! Kauhean prässsin alla olet ollut. Toivotaan että tuo kolme kuitenkin riittää mainiosti!

Neitoperho inhottavaa kun joutuu jännittämään että osuuko väärille päiville, mutta onneksi on suurempi todennäköisyys että ei osu sille väärälle päivälle. Toivon kovasti että pääsette nyt siirtoon ja piinailemaan :). Nämä hoidot vaatii valtavasti hermoja ja kärsivällisyyttä!!
 
Tiiku13, mulla FSH oli jo 20, eli reippaasti koholla. Mulle sanottiin että 20-23 välillä voi vielä yrittää stimuloida. Tosin estrogeeni mulla oli hyvä, kun yleensä korkeassa FSH tilanteessa se on matala. Mutta edellisten hoitojen aikaan mulla oli hyvä FSH, jotain 7-8 ja silti siis vaan 1 ja 2 munasolua. Kyllä pelottaa se eka ultra parin viikon kuluttua jos ei mitään ole kasvamassa..tosin siinä voi vielä annosta lisätä ja ehkä seuraavassa ultrassa jo oliskikin vastetta..
 
Heippa taas!
Minä taukoilin tässä hetken ja jestan, mutta tämä ketjuhan on aktivoitunut :) Hienoa, mutta ei hienoa, tiedätte varmaan mitä tarkoitan :)

Kide72 Jes, hieno juttu! Onnea plussasta! Kyllä se plussa on kun siihen toinen viiva piirtyy :D

Jauhopeukalo Voi eih, vetää kyllä hiljaiseksi! Meilläkin viimeksi punktoitiin 30solua, joista 28 kypsää ja niistä 8 hedelmöittyi normaalisti ja kun oli pitkä viljely niin viimitteeksi meille jäi yksi blasto tuoresiirtoon ja kolme pakkaseen. Eli kato kävi meilläkin :/

Tiiku
Jestas mitä tekstiä ylilääkäriltä! Ei kannata ihan kaikkea uskoa mitä lääkärinkään suusta pääsee :(

ON: Tänään kävin ultrassa jossa katottiin että kaikki olis kondiksessa PAS -siirtoa varten ja samalla tikuttelin pissaa ja sainkin plussan jo tänään, joten siirto olisi ensiviikon torstaina mikäli pikku huurunenämme selvitytyy sulatuksesta :) Viimeistä viedään..
 
Ainokaisemme joka selvisi pääsi kyytiin tänään. Hieman on nestettä vatsaontelossa mutta koska en ole kipeä uskallettiin siirto tehdä. Pakastettavaa ei jäänyt, toivottavasti ei tarvitsekkaan. Onkos se pp1 nyt tänään vai huomenna? En muista, enkä tainnut viimeksi jaksaa odottaa... :D

Ovalialle tsempit passiin!
 
Kiitos Ovalia :), toivotaan nyt niin. Kyllä edelleen viivan testiin saan, mutta ei se mikään super vahva ole vieläkään, vaikka hieman onkin tuosta linkittämstäni vahvistunut. Odottelen sitä virallistat testipäivää vielä ennen kuin uskallan iloita kunnolla. Ihan hirmuisesti onnea teille siirtopäivään!!

Jauhopeukalo, jes! Ja nyt peukut pystyssä! Aivan ihana että pääsitte siirtoon. Itse en ole enää yhtään kärryillä piinapäivistä, että miten ne lasketaan :D, kun eikös se ole vähän eri asia että minkälainen alkiokin siirretään?
 
Mahtia Jauhopeukalo!
Eikös pp ala siitä päivästä ko siirto tehdään? Tai ehkä sen voi itse päättää alkaako kuitenkin vasta seuraavana päivänä piinailla :)

Kide, viivalla siis oikea suunta :) tuo toivoa mullekin, kun kuulee viivoista ja niiden vahvistumisista.

Ovalia, tarroja passiin!

Meillä on hoito yksityisellä; mulle kun ei tullut mieleenkään että julkisellekin olis voinut päästä. Noh, voi siis päätellä ylilääkärin sanoista ettei yksityisellä puolella pelkkää bisnestä tehdä ;-) mutta kyllähän se asenne hyydytti toiveet pitkäksi aikaa ja kesti kauan ennen kuin pystyin selättämään häpeän 'itseaiheutetusta' hedelmättömyydestä. Nyt tietysti mietin välillä että kestikö liian kauan ja on myös katkeruutta ylilääkäriä kohtaan silloin.
 
Jauhopeukalolle tsempit piinailuun! Punktiopäivä taitaa olla pp0, sitä seuraava pp1 jne.

Mulla sitten venähti kierto (sen kerran kun odottaa vuodon alkavan...) juuri ne ratkaisevat pari päivää niin, että on ovulaatioplussa osuus todennäköisimmin sille torstaille :( Eli luultavasti taas yksi välikierto tulossa. Nyt pitäisi sitten miettiä, yrittääkö marraskuussa uudestaan tota PASia vai meneekö suoraan uuteen IVF:ään, niin saisi lääkkeet KELAn tän vuoden maksukattoon. Tossa PASissa kun onnistumisen mahdollisuus on niin pieni. Toisaalta taas 2500€ on iso raha ja jos tossa PASissa olisi edes pieni mahdollisuus säästää se... Mutta sitten ens vuonna lääkkeistä tulee 500€ lisää :( Vaikeita päätöksiä!
 
Tänään en sit malttanu ottaa rauhallisesti ja seurauksena mahan turpoaminen taas jalkapalloks ja just ku eilen illalla sain sen asettumaan. Tyhmyydestä sakotetaan...... lisäksi olen ilmeisesti jännittänyt koko kroppani äärimmilleen operaation aikana ja jälkeen josta etuvatsalihas, pallea ja rintaranka kipeät/jumissa etten pysty hengittää syvään.
 
Neitoperho, onpa paljon mietittävää. Toivotaan nyt kuitenkin vielä että pääsette tuohon PAS:iin vielä tällä kierroksella.

No voi harmi jauhopeukalo. Toivottavasti palaudut nopeasti! Mulle tulee stressistä sellainen etten pysty hengittämään syvään. Inhottava tunne kun ei saa vedettyä henkeä loppuun asti, vaan hengitys jää niinkuin puolitiehen. Onko sulla tuollaista?
 
Kide Jotain tuollaista mutta johtuu varmasti että olen jännittynyt punktiota ja siirtoa niin paljo. Tarrasukkia siulle. Itselläni toivo pilkistää nurkan takaa mutten uskalla vielä antaa sille lupaa tulla. Romahdus on taattu jos negan testaan.
 
Täällä havaittu tänään pieni nippaus kohdun seudulla ja samanlainen tunne oli silloin kun esikoinen nappas kiinni. Voi olla jotta viikon päästä ollaan jo aika rauhattomia... Olisihan se aika ironista jos tää meijän ainokainen tarraisi kiinni ja pysyisi vielä kyydissä loppuun asti. En vaan jotenkin jaksa vielä uskoa että meillä voisi niin hyvä tuuri käydä.

Huomenna lähetään miehen ja tytön kaa kaupungille tuulettumaan. Käyn samalla ostaa lugeja lisää.

Onko siulla kide jo ultra-aika?
 
Kide72 jättimäiset onnenpotkaisut :) leppoisia odottelupäiviä siulle.
ja Jauhopeukalo toivottavasti tärppää!

ON: seuraavaa ivf jonnekin joulukuun alkuun. Toivottavasti kierto ei ala heiteillä, muutoin tulee joulu väliin ja homma siirtyy ensi vuodelle.
 
Kide Sylintäydeltä onnea!! Mahtava juttu! :flower:

Jauhopeukalo Hyvältä kuulostaa nippailut :D

Meillä olisi huomenna siirtopäivä :D Mikäli viiminen huurunenämme selviytyy sulatuksesta, iiik, jännittää niin et mahtaakohan tulla edes uni ensiyönä :D Onneksi Kide teidän ainokainenkin selvisi ni luo toivoa että meidänkin ainokainen selviäisi :)
 
Onnittelut Kidelle! :heart:

Jauhopeukalolle tsempit piinailuun. Toivottavasti tuntemukset lupaavat hyvää!

Miten Ovalialla meni? Pääsittekö siirtoon?

ON: meillä oli PASin suunnittelukäynti ja pieni toivo heräsi, että testiplussa ei osuisikaan torstaille ja päästäisiin yrittämään siirtoa. Mutta kohtahan sen näkee, kun tikuttelut alkaa. Sain myös puhuttua Gonapeptylin kiinnittymistä tukemaan, vaikka se ei kuulemma ole klinikalla käytäntönä. Mutta jos ei siitä haittaakaan ole :whistle: Ihan positiivinen fiilis jäi käynnistä, kun vihdoinkin saatiin keskusteltua siitä, mitä hoidoissa jatkossa voisi muuttaa, kun edelliset yritykset ei oo menneet kovin hyvin. Mutta ensin tämä PAS, jospa ei tarvitsisikaan mennä enää uuteen hoitoon...

Tiiku: meillä jännätään myös, keretäänkö tehdä vika IVF vielä joulukuussa vai meneekö tammikuulle (huomaa, että oon henkisesti asennoitunut PASin epäonnistumiseen, kun alkiot on 3lk :ashamed:). Tän vuoden puolella KELA maksaisi lääkkeet, mikä olisi melko iso apu! Mutta kaikki riippuu nyt siitä, päästäänkö siirron yritykseen ens viikolla vai siirtyykö PAS seuraavaan kiertoon. Uutta IVFää ei kuulemma eettisistä syistä saa tehdä ennen kuin pakkanen on tyhjä.
 
Neitoperhonen Toivottavasti teijän PAS onnistuisi niin ei tarvitsisi miettiä uutta hoitokertaa. Olisipa tuo Gonapeptyl se ihmelääke joka auttaisi "huonompaakin" huurista kiinnittymään :)

Iitu Tsempit hoitoon, toivottavasti munikset kasvavat ja kypsyvät hyvin!

Me päästiin siirtoon, eli luonnolliseen kiertoon tehtiin tämänkin. Minulla oli nyt eri lääkäri ja tämä sanoi nyt, että Lutinusta on tutkittu nyt ja on huomattu, että 100mg x3 ei riitä tueksi, vaan täytyy laittaa 200mg x3 :O Ootteko te muut saaneet tälläisen ohjeen tai kuulleet joltakin et olis saanut samanmoisen ohjeen?
Viime kerralla mulle juuri sanottiin, että luonnolliseen kiertoon tehdyssä siirrossa tukilääkkeet on niinku vaa varoiksi, vähän avittamaan ja nyt lääkäri meinas käydä kurkkuun kun mulla ei ollut kun yksi Lutinus mukana kun olisi pitänyt laittaa välittömästi kaksi! :headwall:
 
^Hui! Mulle määrättiin lugeja vain 2*100mg :O Ja tuolla klinikalla taas oli mietitty kuurin rajoittamista 10 päivän mittaiseksi kahden viikon sijaan, kun omissa munasarjoissa pitäisi olla kuitenkin toimintaa. Kylläpäs vaihtelee taas tämäkin! Mahtaakohan tuo mulle määrätty annos riittää, kun muutenkin munasarjat käy hitaalla...
 
Viimeksi muokattu:
Hei, ja paljon kiitoksia kaikille toivotuksista :). Nyt on ollut ihan kauhean kiireistä aikaa, että ei tännekään ole yrityksestä huolimatta ehtinyt kirjoittaa.

Ihanaa Ovalia että pääsitte siirtoon!! :) Nyt toivotaan että sinua ja Neitoperhoa myös onnistaa viimeisestä! Hyvin paljon mahdollista on onneksi :). Mulla oli vain 3x se 100mg Lutinusta. Ehkä katsovat nämä hen.koht kaikkien keltarauhas arvojen mukaan?



Tosi hyvä Neitoperho että teitä kuunneltiin ja toiveet otettiin huomioon. Mielestäni sekin on tärkeää hoidoissa ollessa. Tuo on aina kamala jännitysnäytelmä että osuuko ovis väärälle päivälle. Niiden kanssa on tullut itsekin hikoiltua. Onneksi kaikki näyttää teille nyt positiiviselta sen suhteen. Jospa pystyisit vielä pitämään ne muut kysymykset taka-alalla kun niihin ei välttämättä tarvitse koskaan palatakaan.


Nyt hirrrrrrrrrrrrrmuisesti onnea kaikkien "ainokaisille". Ajatelkaa, neljällä meistä tavallaan sama tilanne!!! Onneksi teillä muilla on kyllä vielä mahdollisuuksia näidenkin jälkeen.
 

Yhteistyössä