Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Pahoittelut Armille! Tuota oon pelänny siitä lähtien kun odotin esikoista ja enpä ihmettelisi enää vaikka kohdalle tuliskin....

Raskaustestejä käyty ostamassa taas kaksin kappalein. Toisen jätän maanantaihin jollon testaan vielä ennen ku soitan polille. Epävarmuutta lisää se etten tiedä saadaanko vielä neljäs hoito vai ei. Ekasta ku ei päästy edes siirtoon. Enkä tiedä laskeevatko sen onnistuneeksi hoidoksi.

Kyllä vois joskus edes mennä helpomman kautta...
 
Armi Voi eih :hug: Tuo on kyllä maailman epäreiluinta!! Kovasti voimia ensiviikkoiseen ja tietysti jatkoonkin! :heart:

Jauhopeukalo Toivottavasti vuoto loppuu ja plussasi vahvistuu eikä ollut vaan hipaisuhaamu!

Neitoperho
Voi himskatin kuume! Mutta parempi olla siirtämättä kun, jos olisi epäonnistunut niin olisi vaan miettinyt ja syyttänyt itseään kun meni hutiloimaan siirrossa ja halusi alkion matkaan kuumeesta huolimatta! Ensikuussa paremmalla onnella :rolleyes:

Smirg Onnea sinulle tähän hoitokertaan! :) Minä tein torstai aamulla negatestin (alkion ikä 14vrk) :/ tänään pitäisi kuukautisten alkaa( eivät tule Lutinusten takia), mutta Lutinuksia pitäisi jatkaa esiviikon torstaille asti. Päätin kuitenkin niin, että kun Lutinukset loppuu minulta sunnuntaihin mennessä niin en hae enää uutta pakkausta.
 
Voi Armi! Kyllä tuli itku silmään kun luki..kaikki on vielä kamalamman tuntuista kun on läpikäynyt hoidot ja kaiken sen epävarmuuden ja sitten ehtinyt iloita raskaudesta. Voimia teille!
Mulla hoidot keskeytettiin eilen..itkuksi meni koko ilta. Ei siis mitään munasarjavastetta ja lääkäri piti riskinä jatkaa hoitoa. Mullakin munasarja on kuin viiskymppisellä. Toivoa elätetään josko luovutetuilla munasoluilla sitten. Olen jo ottanut yhteyttä ulkomaille, jossa pääsee nopeasti hoitoon ilman jonoja. Tällasta tämä on.
Jauhopeukalolle lohdutushali negasta...tosi kurja juttu!
 
Onpas tällä nyt huonoja uutisia!

Hiljaiseksi vetää Armin tilanne :( Ei osaa sanoa muuta kuin valtavasti voimia teille!

Voi harmi, Iitu :( Eikö teille tehdä edes inseminaatiota? Onko teidän hoidot omilla soluilla nyt lopullisesti ohi? Onneksi on vielä kuitenkin mahdollisuus luovutettuihin soluihin, jospa niillä tärppäisi!

Smigr: Onko sulle koskaan sanottu, miksi meette pitkällä kaavalla? Mun pitäisi päättää tehdänkö seuraava hoito pitkällä vai lyhyellä kaavalla, mutta en oo saanut selville, mitä etua tuosta pitkästä kaavasta sumuineen olisi.

ON: mulla nousi kuume tänäänkin 38 asteeseen, eli oikea päätös tehtiin siirron perumisesta. Ehkä ensi kierrossa sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Olen valtavan pahollani Armi! :( Olen aivan sanaton. Voi kun voisi jotenkin helpottaa oloanne, mutta mitkään sanat eivät siihen riitä. :hug:

Neitoperho, nämä hoidot vaativat älyttömästi kärsivällisyyttä, ja niin monen asian pitä osua kohdalleen ettei moni "ulkopuolinen" varmasti oikein osaa kuvitellakaan. Pidä nyt hyvää huolta itsestäsi ja parantele itsesi rauhassa kuntoon.

Iitu voimia nyt jatkon miettimiseen. Kumpa lahjasolujen käyttäminen olisi Suomessakin halvempaa ja mutkattomampaa.

Jauhopeukalo, testasitko samoilla testeillä? Ehkä se kuitenkin vielä plussaa näyttää...Käsitykseni mukaan hodoista pitää olla tapahtunut siirto että se "lasketaan". Näin meille NKL:llä sanottiin silloin alussa.

Smirg, kiitos! Onnea ja kärsivällisyyttä matkaan Sinulle.

Ovalia, olen pahoillani :hug:.
 
Testasin kahdella samalla ja vielä yhdellä erilaisella testillä. Nega se on pitää jo uskoa :-( Jatkan nyt laihdutusta kerta tästä ei mitään tullut. Maanantaina soittelen polille.

Smirg hauska kuulla miten siulle sumut sopii. Itselleni jarrupiikki on parempi. Oireita piikistä en saanut oikeastaan ollenkaan paitsi hieman mielialat heilahtteli. Sumuista lista oli loputon :-D

Kiitos kaikille tsempeistä, niillä on iso merkitys! Valitettavasti tulos jäi niistä huolimatta kehnoksi.
 
Pahoittelut vielä jauhopeukalolle :(

Päivittelin hiukan listaa:

HOIDOISSA:

Nimimerkki.................hoito........ .....................aika............syy ..

Kide72......................1.IVF 6. PAS.......................10/2013...selittämätön
Ovalia ..................... 3.ICSI 3.PAS ..................... 10/2013
Neitoperho83 ............3.IVF/ICSI, 1.PAS.................11/2013
Smirg.......................2 IVF..................................10/2013
Frangipani.................2 IVF..................................10/2013
Mizze77....................1.IVF5.PAS... .......................12?/2013.......(PCO)


PIINAILIJAT:



PLUSSANNEET:
Nimimerkki.................hoito........ .........laskettuaika
TeaPot.........1. PAS (IVF/ICSI, 2011).........??? (joskus toukokuussa 2014)
Kide..........................1..IVF:n 6.PAS................................... ?
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut Armille! :hug:

Tänään otin viimesen Primolutin ja nyt vuotoa odotellaan. Keskiviikkona 0-ultra ja pistelyt alkaa. Lääkkeinä Puregon ja Orgalutran. Samat lääkkeet ollu kahdesti aiemmin, joista toinen onnistui. Kohta se taas alkaa. Viimenen hoito vissiin julkisella, vähän epätoivoa jo ilmassa...
 
Polille soiteltu ja iloisena yllätyksenä hoitaja sanoi meidän saavan vielä ainakin kaksi hoitoa rajana kaksi lasta. Hoitojen määrä on "nollautunut" esikoisen syntymän jälkeen. Olisi vaan tuokin ollut kivempi kuulla ennen tämän hoidon aloittamista, olisi selvinnyt vähemmällä stressillä :) Joulukuulle varattu suunnittelukäynti, punktio osuu tammi- tai helmikuulle kierrosta riippuen.
 
Hieno homma jauhopeukalo!

Kävin tänään lääkkeitä apteekista. Puregonii ei ollut, mut se ehtii onneksi tulla ennen kun se pitää ylihuomenna aloittaa. Pregnyl e-reseptiä ei löytyny ollenkaan. Orgalutranista anto ensin väärän pakkauskoon. Lisäks vielä taitoin töissä nilkkani, seurauksena viikko saikkua. Ei kauheen lupaavasti ala tää! Niin ja menkat ei oo vielä alkanut, keskiviikkona aamulla jo 0-ultra...
 
Ciram: Joskus on noita päiviä :heart: Tsemppiä huomiseen ultraan!

Hienoja uutisia, jauhopeukalo

Huh, täällä sitkeä kuume ja yskä jatkuu seitsemättä päivää. Oon niiiiiin iloinen, että tajuttiin perua alkionsiirto ajoissa! Ainakin tässä sairastaessa saa ajan kulumaan ilman että tulee koko ajan mietittyä hoitoja. Ens viikolla alkaakin jo taas uusi kierto ja uusi yritys!
 
  • Tykkää
Reactions: jauhopeukalo
Jaahas, kontrolliultra takana. En tiedä, onko tää nyt hyvä vai huono uutinen, mutta puregon-annosta nostetaan 200yksikköön. Torstaina sit uusi tsekkaus. Oikealla oli 1*10, 1*9 ja 4*8-millistä ja vasemmalla 1*10 ja 1*9mm. Muutakin pienempää tavaraa kuulemma kyllä. Limis 8,6.

Nyt vasta katsoin tota paperia, niin siinä on myös 'e2p=0,56'. Onko se siitä verinäytteestä, ja mitä se tarkoittaa, tietääks joku? Kuukkeloiminen ei nyt tuottanut vastausta.

Muuten voin ihan ok, pientä tuntemusta on jo alavatsalla. Mites Smirgin ultrakuulumiset?

Pikaista paranemista neitoperholle ja tsemppiä jauhopeukalolle huomiseen 0-ultraan. Jänniä aikoja tosi monella!
 
Frangipani, mun mielestä toi E2 on sun estradioli-arvo, vai voiko se olla..en muista viitearvoja.
Mulla tuli yllättävä käänne kun munasoluja ei multa nyt sitten saatu. Olin välittömästi yhteydessä pietariin Ava-klinikalle, jonne ei ole jonoja luovutusmunasolujen hoitoihin, koska heillä on pakastemunasolupankit. Mut otettiin sinne välittömästi hoitoon jottei tätä kiertoa missata. Uskomatonta nopeutta, kuitenkin hinnat samat kuin täällä yksityisellä. Mulle on valittu luovuttaja, jonka 11 munasolua ovat siellä odottamassa kun huomenna mennään. Hedelmöitys mieheni spermalla ja sormet pystyyn että ois alkionsiirto 4.11)
 
Pientä lisäjännitystä saatiin vielä tälle hoitokierrokselle. Multa murtuikin eilen kompastellessa jalkapöydästä luu, joten nyt on kipsi polvesta alaspäin. Sairaslomaa neljä viikkoa. Pitää huomenna 0-ultrassa kysyä et ei kai tää vaikuta hoitoon. Röntgen on ens maanantaina, se ei kait vielä vaikuta mitenkään. Toivottavasti ei tarviis kuvata enää alkionsiirron jälkeen, tai sit ei vaan kuvata. Mitä ihmettä mä teen neljä viikkoa kotona, kun mihinkään ei pääse...
 
Ohhoh, Iitu, ihailtavan nopeaa toimintaa :O Toivotaan, että sillä tavalla myöskin tärppäisi heti!

Musta toi Frangipangin saalis kuulostaa ihan lupaavalta :) Meillä ainakin sanotaan aina, että n. 10kpl olisi ihannemäärä, kun tosi suurilla määrillä laatu saattaa kärsiä ja hyperin riski on suuri.

Ciramille tsemppiä sairaslomailuun! Ei taida noin aikainen röntgen vaikuttaa, mutta alkionsiiron jälkeen taitaa olla kiellettyä. Itekin tässä sairaslomaillessa oon huomannut miten paljon sitä kerkeääkään googlailla sohvalla maatessa... Hyvässä ja pahassa! Oon ehtinyt miettiä kaiken jo valmiiksi vikaa hoitoa varten :LOL:
 
Frangipani, mulla oli ma vaan labra, kaikki kuulemma ok ja jatketaan samoilla annoksilla. Vatsaa turvottaa ja sarjoihin juilii lupaavasti. Mun ainut ultra on pe, jolloin päätetään punktiopäivä. No, näillä mennään.
Ciram, sulla on ainakin mukavasti aikaa keskittyy lääkkeisiin. Eh, mut koita jaksaa jalan kanssa! Kaikkee sitä sattuukin.
Iitu, mahtavaa kun pystytte noin nopeesti jatkaan hoitoja.
 
Kysistä tuli tänään lääkärin väliarvio. AMH on mulla korkea, 6.2. Ennakoi hyperiä, joten siksi käytössä tosi pienet lääkeannokset. Lisäksi siinä paperissa sanottiin, että meille tulee paljon huonolaatuisia alkioita ja niiden pakkaskestävyys on huono, ja nyt olisikin syytä harkita kahden alkoin siirtoa. Lisäksi pitäisi miettiä miehen dna-fragmentaation testausta. Onko teille kenellekään tehty tuota dna-testiä? Toi arvio kuulosti tosi masentavalta. Jos kerran alkiot on huonoja muutenkin, ja nyt niitä tulee vähemmän (jos ollenkaan!?), niin onkohan tässä mitään toivoa... Mulla on liikaa aikaa vatvoa tätä kun en pääse ees talosta mihinkään.
 
Tervehdys kaikille! Toivottavasti joukkoon mahtuu vielä :) Itselläni sellainen historia, että olen 37v. ja mieheni vähän vanhempi. Lapsettomuutemme johtuu miehen heikosta spermanlaadusta. Yritystä oli pari vuotta, jonka jälkeen hakeuduimme hoitoon kunnalliselle. Hoidon pääsyn hitauden takia menimme yksityiselle, josta ensimmäisestä ICSIN tuoresiirrosta saimme tytön (nyt 1v). Puolet tehtiin IVF:llä josta yksikään ei lähtenyt jakautumaan. Mitään ei jäänyt silloin pakkaseen. Nyt olisi toiveissa "pikkukakkonen". Kunnallisellepuolelle pääsimme tälläkertaa nopeasti (yllätys) ja saimme luvan ICSIIN heti. Samalla lyhyellä kaavalla mennään kun viimeksi eli Puregon 200 ja Orgalutran. Pistelyt aloitin tiistaina. Sain ajan vasta ensi viikon tiistaiksi lääkärille, jolloin tarkastetaan tilenne ja sanotaan punktiopäivä. Nyt ihmettelenkin tätä, koska yksityisellä kävin monesti tässä välissäkin. Onko muilla vain yksi tarkastus ennen punktiota?
Ciram Onko AMH arvo 6,2 jo korkea? Mulla oli 5,7 eikä lääkäri mitenkään reagoinut siihen. Miehelleni tehtiin myös tuo dna-fragmentaation pari vuotta sitten. Vaikka siittiöiden liikkivuus oli 0% niin silti tuo oli o.k. Mäkin pelkäsin sitä tulosta silloin.

Kommentoin pikku hiljaa muita, kunhan pääsen vähän perille missä kukin menee :) Joku taisi olla suurinpiirtein samoissa pistosvauhdissa mun kanssa. Tsemppiä kuitenkin kaikille kovasti hoitohin :heart:
 
Tervetuloa Joseliini! Paperissa lukis että tuo oli korkea arvo. Ja mulla on ollut hyperi neljänä kertana viidestä. Eli siksikin himmaillaan annostuksen kanssa. Meillä on julkisella aina ollut 3 ultraa ennen punktiota, eli 0-ultra ja kaksi muuta tsekkausta. Ne kaks ekaa käydään täällä omalla sairaalalla ja vika siellä sairaalassa missä punktio ja siirto tehdään. Kerran vissiin käytii se kolmaskin ultra täällä, mut sillon meni punktion ajoitus vähän pieleen, niin oon halunnut käydä sen tärkeen ultran isommassa sairaalassa, vaikka sinne onkin matkaa melkein 200km.
 
Hei vaan kaikki! Toinenkin uusi kanssasisar ilmoittautuisi joukkoon. Jos vaan sopii :)

Meillä on sellainen historia, että 3 v. tytär tuli helposti luomuna mutta kakkosta olemme yrittäneet jo pari vuotta, tuloksetta. Loppukesästä meillä oli ensimmäinen hoito, joka ei tuottanut tulosta ja pakkaseenkaan ei saatu mitään. Tänään on taas lääkäri ja siellä selviää jatko. Mikäli kaikki on ok, niin pääsemme vielä uuteen yritykseen tämän vuoden puolella.

Olen varannut ajan myös akupunktioon, josko siitä saataisiin vauhtia tähän yritykseen. Ikää minulla on jo 38-vuotta, joten kaikki keinot on otettava käyttöön ettei aika lopu kesken. Onko kenelläkään kokemusta tuosta akupunktiosta? Inhoan neuloja, joten varsin epätoivoinen jo olen, kun ehdoin tahdoin haluan vielä lisäpiikitettäväksi ;) Varsinaista syytä meillä tähän tuloksettomuuteen ei ole. Ikä tietysti vaikuttaa ja varmaan myös endo.

Minäkin kommentoin tarkemmin teidän kuulumisia, kun pääsen sisään porukkaan :) Joseliini taidat olla myös uusi täällä. Kohta minullakin alkaa piikitykset, joten aika lähekkäin mennään.
 
Tervetuloa Joseliini ja Briitta! Varmaan Briitta voi ikä tosiaan vaikuttaa, mä olen kohta 35 ja mulla munasarjat (se yksi) jo niin hiipunut, hieman siis ennenaikaisesti, ettei munasoluja enää tule stimuloinnilla. Epäsäännöllisesti luomukierroissa ehkä, mutta se ei riitä.
Meillä kävi Pietarissa niin että munasoluluovuttaja vaihtui vielä viime metreillä. Alkuperäisen luovuttajan 11 solusta ei sulatuksessa selviytynyt kuin muutama, joten lääkäri ehdotti toista luovuttajaa, jolta saatiin peräti 16 solua. Tänään kuullaan miten ovat hedelmöityneet. Tiedättekö onko niin, että suomessa noita munasoluja on alettu pakastaa vasta tänä syksynä? Niin olen käsittänyt. Kun ulkomailla sitä on tehty jo vissiin pari vuotta. Ei hajuakaan, miten ne yleensä siitä selviää, mutta raskausprosentit pakastetulla munasolulla/tuoreella ovat yhtä hyvät.
 
Hei, täälläkin uusi nimimerkki ilmoittautumassa ketjuun.

Esikoisella on nyt ikää 1v 5kk, ja eilen illalla käytiin kakkosesta The Keskustelu. Käsittämätöntä kyllä, mies oli kuin olikin puolesta, ja sovimme hoitoihin palaamisesta mahdollisimman pian. Soitin jo ajan ensi tiistaiksi suunnittelukäynnille.

Mulla ikää 38, miehellä enemmän. Miehen spermassa ei ole siittiöitä, eli lahjasoluilla mennään. Meidän klinikalla niiitä saa yksi pariskunta käyttöönsä kolme olkea, mutta meillä ne kaikki menivät tämän yhden lapsen alkuun saamiseen. Kun vieraan ihmisen siittiöistä oli kyse, en halunnut edes ajatella inssiä vaan aloitettiin suoraan ivf:stä - onneksi, koska siinä heti paljastui, että myös mun munasoluissa on jotain vikaa. Hedelmöittyivät, mutta jakaantuivat hassusti. Tehtiin kolme peräkkäistä ivf:ää kaikkine injektioineen ja jokaisesta päästiin nippa nappa tuoresiirtoon, joista vihoviimeinen johti raskauteen. Mitään ei ole saatu pakkaseen päinkään kertaakaan.

Nyt siis edessä kaikki se rumba alusta, mutta mua eivät piikit pelota. Puolivälissä raskautta saatiin sattumalta klinikalta toiset kolme olkea samalta luovuttajalta, joten onnistuessaan olisi täyssisarus kyseessä. Voi hyvinkin kuitenkin olla, että menee toinenkin kymppitonni (yksityisellä ollaan ikämme takia, ei joudeta odottelemaan) ilman tulosta.

Toivokaa kuitenkin parasta. Melkein yhtä suuri katastrofi olis se, että tulis kaksoset - heti ekan kerran jälkeen mulle on tehty kahden alkion siirtoja, kun ovat laadultaan olleet niin kehnoja, ja itse asiassa ehdin viimeisen, onnistuneen hoidon päätteeksi hetken kaksosia odottaakin, kunnes toinen alkio sammui alkuunsa. Hyperi tuli viimeisellä kerralla myös.

Nyt olen soittamassa myös akupunktiohoitajalle. Tuttu oli siellä käynyt, ja seuraavassa punktiossa siltä saatiin melkein kymmenen solua aiemman muutaman sijasta, ja ekaa kertaa olivat olleet hyvää laatua, ja kahdeksan meni pakkaseen aiemman nollan sijasta. Meillä on yhteinen lääkäri Helsingissä, ja lääkäri oli myös kertonut monen saaneen avun akupunktiosta, jostain kumman syystä.

Voi kun sitä vaan jaksais pitää jalat maassa. Kun suurin kynnys oli tuo miehen kanssa puhuminen, ja nyt on ihan liian voittajaolo, vaikka voi olla, että mun AMH:t on jo laskeneet liiaksi (viimeksi oli kymmenyksellä "alentuneen hedelmällisyyden" puolella).
 

Yhteistyössä