Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Iitu miulla näky esikoista yrittäessä pp10 selvä plussa vaikka testi olikin parasta ennen päivänsä ylittänyt :D

Onnea hienoista munissaaliista kaikille sellaisen saaneelle. Ja tsemppiä vielä piinailuihin!

Täällä odotetaan kärsimättömästi joulukuuta. Eilen tuli tosi voimakas tunne "haluan vauvan". Samalainen tunne kuin esikoisen ollessa neljä-viiden kuukauden ikäinen. Tämän syksyn hoidon aikaan tunne laantui hieman mutta nyt se tuli taas voimakkaana takaisin. Totesin miehelle eilen että ymmärrä täysin niitä jotka useamman lapsen haluaa putkeen. Mies totesi siihen että ilman naisten hormooneja (ja niiden aiheuttamaa vauvakuumetta) ei maailmassa varmaan lapsia tulisikaan paljon. :D No joulukuuta odotellessa.
 
Frangipangi: vau, mahtava saalis! Nyt toivotaan että pikkuinen jää masuun asustelemaan vähän pidemmäksi aikaa. <3

Smirg: toivotaan että toi meidän 125 riittää, mulla kyllä lievä PCO ja viimeksi tuli 26 rakkulaa, joista 18 munasolua. Joten ehkä nyt tavoitellaan vähän pienempää saalista.

Iitu78: viimeksi testasin pp11 selvän plussan.Tsemppiä piinailuun!

ON: masu pingottaa ja munasarjoissa nipistelee lupaavasti. Huomenaamulla ultraan, jännää...
 
Täällä jännitetään jo huomista punktiota. Onneksi turvotus on vähän laskenut ja olo muutenkin parantunut. Siihen on auttanut juominen, juominen ja juominen. Joku siitä taisi mainitakkin, että kandeis juoda paljon ;)

Ciramille tsemppiä myös huomiseen!

Iitu78 Mäkin testasin viimeksi selkeän plussan jo pp11.
 
Oho, onpas täällä vilskettä :)
Mukavaa että on uusia mukana.
Täällä lähti uusi piikki&pillerikierros käyntiin tuumailun jälkeen. Puregonin oheen lisättiin Menopur ja kortisonipillerit. Onko teillä kellään kokemusta kortisonista? Hirvittää kyllä, eikös se ole melekonen myrkky?
 
Joseliinille ja Ciramille isot tsempit punktioon. Kaikki mömmöt vaan käyttöön, niin menee ihan huomaamatta =) Itse sain myös puristaa kätilöharjoittelijan kättä kunnolla. Sekin auttoi, ainakin noin mentaalisti...

Kiitos tsempeistä. Piinapäivät on jälleen piiiiiiinaavan pitkiä. Mites te muuten laskette ne tuoresiirrosta. Onko hedelmöityshetki pp1 vai vasta siirtopäivä?

Turvotusta on edelleen. Ja lugesteronit sais kyllä lailla kieltää. Miten ihmeessä niiden pitää olla niin sotkuisia käyttää. :headwall:
 
Tsemppiä punktioon menijöille ja piinailijoille!

Tänään on ollut taas tällainen päivä, että koko maailma tuntuu olevan raskaana. Kaverit, jotka saivat esikoisensa mun jo ollessa äitiyslomalla hehkuttavat nyt toisia tai kolmansia vauvojaan. Siskoni ilmoitti hankkivansa uuden vauvan ensi syksyksi, jotta se syntyy sopivaan aikaan muihin suunnitelmiin nähden. Hänellä on ennestään kolme alle 5 vuotiasta lasta. Joillekin se on vain niin helppoa. Itse on yritetty lasta kevääksi, kesäksi, syksyksi ja talveksi, mutta kun ei vain onnistu! Miten pahasti oonkaan katkeroitunut näiden hoitojen aikana, kun en osaa olla aidosti iloinen edes siskoni puolesta :ashamed: Mietin vain miten lähellä onkaan sitten taas yksi vauva, jos meidän hoidot ens vuonna loppuu tuloksettomina :'(
 
Täällä punktiossa käyty. Punktio meni hyvin ja kivuttomasti. 11munasolua saatiin, mutta mutta.... Sen jälkeen kun menimme lääkärille, niin miehen spermassa oli kuulemma ollut runsaasti valkosoluja (jotain tulehdusta kai?), mitä ennen ei ole ollut :( Liikkuvuus oli tosin eka kertaa vuosiin hyvä! Lääkäri ei antanut kovin hyvää arviota, että siirtoon päästään. Nyt jännitetään keskiviikon soittoa miten käy. Tämä kyllä vetää mielen matalaksi :( Nyt ei auta kun peukut pystyssä odotella tulosta. Onko muilla ollu korkeaa valkosolumäärää miehen spermassa ja silti päässyt siirtoon asti?
 
Täälläkin punktio takana. Se oli kivuton ja hoitaja joutui antamaan lisää lääkettä kesken toimenpiteen. Mun munasarjat on jotenkin vaikeessa paikassa ja hoitaja joutui painamaan niitä koko ajan kädellä, et lääkäri sai kerättyä solut. 14 follia tyhjennettiin mutta niissä olin vain 6 solua! Mulla ei oo ikinä käynyt noin, et noin vähän olis tullut soluja. Meidän alkiot kun on aina ollut heikohkoja, niin oon ihan paniikissa et tosta solumäärästä ei saada mitään. Kätilö yritti olla toiveikas, mut mua masentaa. Kauhulla odotan huomista soittoa et kuinka moni solu on hedelmöittynyt. Tavoite olis että siirto olis torstaina, mut jos alkioita on vähän tai ne on ihan reppanoita, niin sit siirto tehdään keskiviikkona. Huomisen puhelinsoiton jälkeen ollaan viisaampia. Ihan tuskaa vaan odotella sitä soittoa. Tsemppiä myös Joseliinille!
 
Tämä siis taitais olla mulle oikea ketju jos vielä mahtuu mukaan? :)

Meillä siis 1v2kk poika joka oli myös elämäni ensimmäinen plussa 7vuoden toivomisen ja 5 vuoden hoitojen jälkeen. Kaikkien turhien ajoitusten ja inseminaatioiden jälkeen 2. icsi:n tuoresiirto onnistui (mielestäni se oli uskomatonta). Pakkaseen jäi 3 alkioita joista yksi olisi tarkoitus siirtää huomenna, jos jokin niistä sulatuksesta selviää.

Viestiketju on hurjan laaja, enkä vielä ole ehtiny sitä tutkailla, mutta onko joku jolla juuri tehty pas tai juuri menossa pas:iin? Ja te joilla on tehty joskus, niin kuinka hyvin alkiot selvisivät sulatuksesta? Myöskin mietiskelen, että kuinka aikasin ennen toimenpidettä alkioita aletaan sulattamaan? Itse en saanut naistenklinikalle varsinaista aikaa vaan lupasivat soitella lähempänä. Kuulemma yleensä siirrot tehdään klo 13 jälkeen.

Jännittää kovasti. Toivottavasti jokin niistä selviäisi hengissä, enkä saisi puhelua, ettei minun tarvitsisikaan tulla huomenna.. Sekin jo toisissa hoidoissa kaksi kertaa koettu :/
 
Viimeksi muokattu:
Helou! Itselleni tehtiin eka pas 25.10 melko huonolla alkiolla mutta niin minä plussasin viime perjantaina! Itselläni ei saatu kuin kolme alkiota josta yhestä tehtiin tuore ivf siirto (top alkio) mutta kesken meni..2pakastettiin mutta kun tehtiin pas toinen ei selvinnyt mutta toinen saatiin mukaan ja toivottavasti pysyy huurunenä kyytisä loppuun asti. Eka ultra ois 2.12!! Älkää siskot lannistuko ja missään nimessä ei sais sitten mennä lueskelemaan mitään negatiivisiä juttuja netistä! Pidetään lippu korkealla.
 
  • Tykkää
Reactions: Aleksa2
Joseliini: Voi ei! Kaikenlaista sitä voi tulla vastaan... Eikö valkosoluja voi pestä spermasta? Meillä miehellä on spermassa vasta-aineita, sperma pestään monta kertaa ennen ICSI:ä. Toivotaan että kaikki kääntyy vielä parhain päin! Hali!

Ciram: 6 on ihan hyvä määrä, laatu korvatkoon määrän. =) Täällä jännätään mukana!

Frangipangi: siirtopäivä on pp0. Tsemppiä piinailuun!

Melinda84: Tervetuloa! Meidän poika on saanut alkunsa 1. ICSIn 1. passista. Keväällä sulateltiin 3 pakkasessa ollutta, mutta eivät lähteneet jakaantumaan. Muistaakseni otettiin edellisenä iltana sulamaan ja sit aamulla soittivat, että ei tarvitsekaan tulla. Mut edellisellä kerralla ei soitettu ja siitä passista sain ihanan pojanpalleroisen. :heart:

ON: tänään ultra, jossa selvisi että folleja tulee ihan yhtä paljon kuin viimeksikin. Eli niitä oli yli 20, lääkäri ei niitä pystynyt tarkkaan laskemaan... Olivat kuitenkin vielä aika pieniä, joten kasvatellaan vielä perjantaihin asti. Eli perjantaina punktio. Toivottavasti masu ei turpoa ihan palloksi.
 
Hellou naiset! Olen ihan kokonaan unohtanut tän ketjun....:whistle:
Mikä ei varmaan oo toisaalta huonokaan juttu, kun ollaan vielä odotusvaiheessa siihen vikaan PASiin ;)

Armi pahoittelut täältäkin! Niin epäreilua :'(

Täällä siis alotettu taas Terolutit ja seuraavasta vuodosta alkais sitten se viimeinen yritys ekan IVF:n osalta... Mikäli pakkasukot vaan selviää sulatuksesta!!

Ihanan paljon piinaajia, joten stemppiä kaikille!! :heart:
 
Täältä taustalta varovasti kurkistelen joukkoonne, kun alkaa olla meilläkin pian ajankohtaista tämä hoitoihin paluu. Muutama tuttu "nimi" täällä jo näkyikin ja erityisesti Armille :wave: tervehdys, kun samoilla ajoilla vuosi sitten piinailtiin ja odotettiin. Ja pahoittelut ikävistä kokemuksista! :hug: nämä on kyllä niin herkkiä juttuja, että ei se pieni sympatia olisi keltään pois... Toivottavasti siellä on sitten kuitenkin toinen asenne kun seuraavan kerran olet yhteydessä.
Meillä olisi Suunnittelukäynti viikon päästä ja julkisella ollaan myös. Ilmeisesti meillä on vain yksi yritys enää jäljellä jos ymmärsin oikein hoitajan puheista eli toisesta ivf:stä meille syntyi tyttö vuosi sitten keväällä. Pelkillä tuoresiirroilla mennään kun mulla on niin huonot hormonitasot ja laatukin heikkoa. Toivo elää silti, että sisarus vielä joskus saataisiin!
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa Ciram :)

Munkin oli pakko soittaa labraan äsken et onkohan peli jo kokonaan menetetty, koska inhottava noita Lugeja pistää turhaan. Sieltä tulikin yllätys ICSI:llä oli kaikki kuusi hedelmöittynyt. IVF:llä ei yhtään. Kyllä Popcorn78 olit oikeassa, että valkosolut saatiin vissiin pestyä pois. Mutta aika jännä että lääkäri sanoi meille punktion jälkeen, että nyt taitaa käydä huonosti ettei välttämättä jää mitään.

Jokis sua Popcorn78 turvottaa kovasti?

Onko muille määrätty siirron jälkeen kolmantena päivänä Gonapepryl piikkiä, jonka pitäis parantaa kiinnittymistä?

Onnea BabyKuume! Yritetään pitää lippu korkeella :)
 
Onks sulla Joseliini siirto huomenna vai torstaina? Hieno homma että alkioita kummiskin tuli! Kysyin että voiko kiinnittymistä mitenkään auttaa ha mulle sanottiin että ei. Eli ei ainakaan mulle mitään piikkejä oo määräilty...
 
Ciram: Outo juttu et sulle sanottiin ettei kiinnittymistä voi muka auttaa mitenkään. Mein lääkäri sanoi että tuo piikki on hänen "taikapiikkinsä", joka auttaa kiinnittymisessä. Eikä olla siis yksityisellä. Olen myös kuullut kortisonista, joka auttaa kiinnittymistä, mutta tuo Aleksa2:sen Tuki-Pregnyl on mullekkin uusi. Kysyppä noista siirron yhteydessä!

Mulla on siirto vasta torstaina. Millos sulla Ciram?
 
Pitääkin vielä kysyä lääkäriltä tosta Gonapeptylistä, hoitaja siis sanoi että kiinnittymistä ei voi auttaa. Mekin tähdätään pitempään viljelyyn, eli siirto olis kans torstaina. Ja kaksi alkiota pitäis siirtää, jos siis kahta edes saadaan. On muuten kipee olo, ei puhettakaan et jaksais kävellä ilman särkylääkettä. Minun piti siis aiemmin kirjoittaa et punktio oli kivulias, ei kivuton! :D Onneks mies vei tänään tytön hoitoon niin sain levätä...
 
Aamulla tuli puhelu 9 aikaan, että sulatus onnistui ja siirto tapahtuu klo 13.

Rakkoa olisi pitänyt täyttää 2 tuntia, mutta tuntia ennen siirtoa luovutin ja kävin vessassa. Tulipa tästä huono omatunto! Fiilis siitä, että pilasin mahdollisuuden. Sitten ryystinkin varmaan litran vettä ja kivennäisvettä.

Jännitin niin kovasti alkioiden sulamista. Toimenpide huoneessa sainkin tiedon, että ensimmäinen alkio jota oli alettu sulattamaan, alkoi jakautumaan. Joten meille jäi vielä 2 mahdollisuutta pakkaseen.

Ainakin olo siirtoon mentäessä oli tukala. Kohtu löytyi kuulemma paremmin kuin oppikirjoissa ja rakko oli ilmeisen täynnä. Sinne se meni. Ja alkoi heti itkettämään, en tiedä miksi. Olin niin herkillä, etten tajunnut sen enempää kysellä ja sain lapun missä luki veritestin päivämäärä 25.11. Ehdinkin jo lapun hävittää, enkä muista oliko siinä muita ohjeita Lutinuksen ja Progynovan jatkamisesta. Jos siis joku muu saa Naikkarilta samaisen lapun niin voisi vinkata oliko siinä muuta kriittistä tietoa :)

Saan ilmeisesti Ciramista ja Joseliinista piinailukavereita. :)?

Tänään kai pp0!?

Tsempppia keräykseen valmistautuville, se on jännä paikka!
 

Yhteistyössä