Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Neitoperho Toivotaan, että nämä 7 on oikein sitkeitä ja jatkavat jakautumista :heart:

ON: ovisplussa pärähti tänään testiin, soitin klinikalle, mutta kiva kiva, tänään ei olekaan soittotuntia, kun on koulutuspäivä, huokaus. Seuraava soittoaika maanantaina, toivon, ettei tämä sotke aikatauluja, siis sulatusta ja siirtoa :headwall:
 
Älä huoli Nipsu. Maanantaille ei siirto varmaankaan ehdi, mutta onneksi siirtävät 3-5 päivää ovisplussan jälkeen eli hyvin ehtii vielä tiistaille tai keskiviikolle. Kysyin asiaa Oulun Väestöliitolta ja siellä siirtävät myöskin 3-5 päivää ovisplussasta eli välikiertoja ei tule. Kuulemma tutkimusten mukaan toimii yhtä lailla.
 
Neitoperho teillä kävi samalla tyylillä kuin meillä kaksi edellistä hoitoa, mutta hyvin teillä on hedelmöittyny!

Pitkää pinnaa ja plussatuulia piinailijoille!

Täällä odotellaan edelleen sitä vuotoa, no eipähän tarvii pelätä että menis siirtoajankohta pääsiäisen kanssa päällekkäin. Mieliala on aika kireä tän odottamisen takia. Miehelle tulee sit purettua turhautumistaan mut onneks tuo vielä jaksaa vieressä tukea :)
 
Tän päivän tilannekatsaus: kaikki 7 alkiota hengissä, 2 niistä on hyvän näköistä, 3 samalla lailla fragmentoitunutta kuin viimeksi ja 2 siltä väliltä. Huomenna taas lisää kuulumisia. Viime kerroilla kato kävi nimenomaan 3. päivänä. On tää varsinainen jännitysnäytelmä!

Iitu: nää oli meidän vikat omat siittiöt ja jos hoitoja jatketaan niin sitten mennään luovutetulla siittiöillä inssiin. Kävi mielessä, olisiko tällä kertaa osa munasoluista pitänyt hedelmöittää luovutetuilla siittiöillä, kun tällä satsilla on nyt jo kahteen kertaan yritetty huonoin tuloksin, mutta miehelle oli tärkeää yrittää viimeiseen asti omilla soluilla. Ja aiemmin ei oo ihan vastaavaa katoa tullut kun niitä munasoluja ei oo saatu kasvamaan ylipäätään kovin montaa. Meidän tulostilasto näyttää melko vaihtelevalta:

1. ICSI: 6 solua > 4 icsattiin > 3 hedelmöittyi > 1 siirtoon
2. ICSI: 1solu > keskeytetty
3. ICSI: 4 solua > 4 icsattiin > 3 hedelmöittyi > 3 fragmentoitunutta siirtoon
4. ICSI: 19 solua > 12 icsattiin > 7 hedelmöittyi > ?

Nipsu: ihme, ettei ne mitään maininneet tosta :eek: Taitaa olla aika paljon vaihtelua klinikoiden välillä, miten käy, jos maanantaiaamuna soittaa. Meidän vanhalla klinikalla alkiot sulatettiin n. klo 10 ja siirto oli iltapäivästä eli hyvin riitti ilmoitus samana aamuna (jouduin kerran perumaan yhden siirron suunnitellun siirron aamuna).

Jauhopeukalolle hermoja odotukseen ja miehelle pitkää pinnaa :) Toisaalta hyvä että ette joudu pääsiäistä jännäämään!

Tsemppejä taas piinailijoille!
 
Viimeksi muokattu:
Neitoperho: myös meillä meni tuo ihan samalla tavalla. Meillekin sama määrä muniksia, kaikki icsattiin, lopulta seitsemän hedelmöittyi yksi siirrettiin ja vain kaksi oli pakastuskelpoisia. Toiv. te saisitte pakkaseen enemmän!

Nipsu: kuinka monen ivän alkioita teillä on? Meillä oli tosi tarkkaa, että kolmen päivän alkiot siirrettiin neljäntenä päivänä oviksesta. Etkö sä pysty laittamaan sähköpostia sinne?
Tämä pas on nyt lääkkeellinen meillä, koska halusin niin. Viimeksi kokeiltiin luonnonkiertoon. Katotaan onko lopputulos silti sama...

Melinda: kyllä mäkin tuota alkioliimaa oon ihmetelly. Lääkäri sanoi, että tiedot siitä ovat vähän ristiriitaisia, mutta siitä ei missään tapauksessa haittaa ole! En siis tiedä siitä yhtään sen enempää. Kyselen tiistaina lisää jos siirtoon pääsen.

Millos piinailijat alkaa testailla? :)
 
Missä mun piinailukaverit on?!

Mä en haluis sanoa tätä ääneen mutta olin eilen ihan varma, että alkio kiinnitty ja oon raskaana. Sairas ajatus näin päivää myöhemmin ajateltuna :D Edelkeen toiveet on korkeammalla ku viimeksi.

Ollaan lähdössä risteilylle sunnuntaina niin se vie onneks ajatukset muualle. Testaan ekan kerran pp9 aamuna. Siihen asti on pakko jaksaa odottaa.

Melinda pp4
 
  • Tykkää
Reactions: Hippu*
Mä en vieläkään ole saanut mielenrauhaa... Anteeksi tää jatkuva ruikutus. Mutta kävin verikokeessa ja sain tulokset, hcg on 80, mun mielestä hirmu alhainen?? Tässä vaiheessa mulla viimeks huiteli se jo jossain paljon korkeammalla. Tänään siis rv 4+3 ja tämän yhden taulukon mukaan sen arvon pitäisi olla nyt 18-7340, eli joo, viitearvojen sisäpuolella kyllä, mut silti huolestuttaa kun viimeksi arvo nousi paljon nopeammin. Millasia arvoja teillä muilla on ollut??

Eiku hetkinen, nyt katsoin uudelleen tota taulukkoa, eli kaksi viikkoa hedelmöityksestä arvon pitäisi olla 3-426 ja nyt mulla on siitä n. 2 ja puoli viikkoa, mut periaatteessa se 3 viikkoa kun alkio oli jo neljän päivän ikäinen?

T: Stressierkki!


P.s. Ihanaa että olet niin positiivisella mielellä, mullakin on vahva kutina että tällä kertaa teillä tärppäs!! :)
 
Viimeksi muokattu:
Hippu, mä en osaa noihin arvoihin kommentoida, mutta toivottavasti pääset vain säikähdyksellä, voimia epävarmuuteen :hug:

Melinda, täällä ollaan o/ Hyvä jos/kun olet positiivisella fiiliksellä liikenteessä, kiinnittymistuntemuksia ja kaikkea :) Sulla onkin sitten jo testipäivä kiikarissa, mä en edes viitsi ajatella vielä niin pitkälle, menee nimittäin pääsiäisen yli (ei ole järkeä testailla aikaisemminkaan pregnylin takia, toivon vaan että vuoto ei alkaisi ennen aikojaan). Olen yrittänyt ajatella tätä asiaa mahdollisimman vähän, olen siis ehkä vähän huono piiniskaveri... tuntemuksia ei ole ollut suuntaan eikä toiseen.

neitoperho, sulla tosiaan on jännitysnäytelmä! Jospa sulla kuitenkin vähintään viisi alkiota olisi siirtokelpoisia niin voisit saada pakkaseenkin parin PAS:in verran? Toivottavasti huomenna tulee hyviä uutisia :)
 
Hippu, kauheeta jännitystä..onhan tuo arvo aika matala,mutta jollain palstalla oli ollu arvo 48 samoihin aikoihin ja raskaus jatkui. Tosiaan se tuplaantuminen kertoisi enemmän. Meidän klinikalla ohje,että jos arvo on 3-50, pitää mennä uudelleenmittaukseen (testi pp11), mutta jos tuon yli niin ei tarvi. Toivotaan parasta!!!
Neitoperho jännäillään täällä sun alkioita!
Huh kun jännittää jo siirto, tai ei siirto, mutta se tuleva piinailu..mikäli siis siirtoon päästään. Kai ne saa sulateltua sieltä lisää alkioita jos ekan oljen kaverit ei selviä..meillä siis 7 blastoa pakkasessa.
 
Hipulla onkin melko stressaavat paikat! Saitko labrasta tai lääkäriltä jotain kommenttia arvoista? Onko sulla vielä joku tukilääkitys käytössä vai loppuiko se positiiviseen testiin?

Toivottavasti Melindan fiilikset pitää paikkaansa :)

Kolmas viljelypäivä ja 6 alkiota on vielä pelissä mukana, yksi tosin hitaanpuoleinen. En tajunnut kysyä oliko se yksi kuukahtanut tai se hidas kaveri noita hyviä vai fragmentoituneita alkioita. Mutta eiköhän me nyt sinne maanantaille noita kaikkia viljellä kävi miten kävi. Tavallaan on ihan hyvä saada vielä pari toipumispäivää, kun sen verran kipeä olo vielä on. Voi kun siellä edes joku jaksaisi sinnitellä huomisen yli!

Milloin teillä Iitu olikaan siirto?
 
Viimeksi muokattu:
neitoperho, eiköhän siellä useampi jaksa maanantaille! Pääset ihan just piinistelemään! :)

Iitu, varmasti kyllä pääsette siirtoon kun noin monta on odottelemassa. Kysyn samaa kuin neitoperho: koskas siirtoaika olikaan?

Äh, mulle iski joku kauhea ahdistus :/ Palelin koko eilisen päivän ja illalla tuli tosi huono olo ja edelleen vähän... tuli ihan semmoinen tunne kuin kuukautiset olisivat alkamassa :( Ei kai ne nyt oikeasti voisi vielä alkaa kun on kuitenkin tukilääkitys päällä ja siirrosta vasta 5 päivää...? Multa tulee myös vähän kellertävää vuotoa niin kuin joskus juuri ennen menkkoja. Ahdistaa jos en pääse edes tämän pidemmälle (niin paljon pettymyksiä alla etten enää osaa/jaksa olla optimistinen).
 
Lempiviola: Tuttu tunne tuo, että ei jaksa olla enää optimistinen, kun aiemmin on jotakuinkin joka kohdassa mennyt kaikki mahdollinen pieleen :( En jaksa uskoa, että tuosta meidän satsista monikaan on jäljellä maanantaina, kun noilla fragmentoituneilla ei oo tapana selvitä hengissä kovin pitkälle. Mutta voihan nuo sun tuntemukset olla hyviäkin oireita! Tai sitten tukilääkityksestä johtuvia. Mulla ainakin tulee lugeista sellainen pieni kuvotus koko piinailun ajaksi.

Iitulla on kyllä mahtava saalis pakkasessa! Onko kellään muuten tietoa selviääkö blastot sulatuksesta yhtä hyvin kuin nuoremmatkin alkiot?
 
neitoperho, kiitos myötätunnosta... niinhän me taidetaan kaikki täällä olla elämän kolhimia tässä lapsitoiveasiassa. Mä pidän sulle kovasti peukkuja. Mullahan ei ole ollenkaan lugeja käytössä vaan pelkkä pregnyl. Voihan olo tietty pregnylistäkin johtua (tai ihan mistä vaan). Blaah, piinaviikot todellakin...
 
Lempiviola älä ahdistu! Ei näistä "oireista" osaa sanoa suuntaan eikä toiseen. Mä en huomaa valkovuotoa lugejen takia, mutta musta lugemössössä oli tänään vähän kellertävää. Enää en oo niin varma onnistumisesta, mutta en luovuta!

Neitoperholla on tosiaan todella jännittävät paikat! Eikö asiat oo nyt vähän pidemmällä jos kolmantena päivänä oli käynyt suurin kato?

Frangipanin kuulumisia odotellen :)

Melinda pp5
 
Meillä siis siirto myös maanantaina, kuten Neitoperholla, kiva kun on ihan samanaikainen piiniskaveri!
Mä olen jostakin lukenut että blastot selviäisi sulatuksesta hieman huonommin kuin nuoremmat alkiot, en tiiä mistä johtuu tai muista oliko luotettava lähde, mutta jostakin luin. Kertokaa jos tiedätte?
 
No niin. Uusi yritys aloitettu. Lääkitystä muutettiin, katsotaan miten käy. Kyselin tuosta alkioliimasta. Jonkin verran olivat sitä meidän klinikalla aikaisemmin käyttäneet, mutta merkittävää vaikutusta sillä ei oltu saatu aikaan, joten eivät siksi sitä enää käytä.

Hippu: aika matalaltahan tuo arvo kuulostaa. Mulla oli esikoisen aikaan pp12 hcg vajaa 50 ja pp15 sellaiset 250. Siirrettiin silloin 2 päiväinen alkio. Mutta se vaihtelu on noiden viitearvojenkin mukaan laaja, joten niinkuin Melindakin sanoi, tärkeämpää on sen arvon nouseminen. Käy ihmeessä uudelleen testissä, siitähän se selviää.
 
enkeli75
Heips, liitynpä nyt minäkin tähän ketjuun, jonka olen piinapäivieni aikana lukenut läpi. Kiitos kaikille – teistä on ollut tietämättännekin minulle tukea!

Meillä esikoista yritettiin kolmisen vuotta. Ensiksi oli yksi keskenmeno, jonka jälkeen uutta raskautta vaan ei kuulunut. Vika löytyi lopulta minusta: en ovuloinut. Sain clomit, jotka olivat viedä viimeisenkin järjen mielialavuoristoratoineen. Silti mitään ei tapahtunut. Olin jo alkanut totutella ajatukseen, etten ehkä saisikaan omia lapsia ja alkanut selvitellä adoption mahdollisuutta. Tulin sitten “yllättäen” raskaaksi. Tytär syntyi 15v sitten.

Sen verran koville tuo kuukausittainen toivon ja epätoivon vaihtelu otti, että hautasin haaveet useammasta lapsesta. Yritin jopa pari kertaa saada itseni steriloitua, mutta kummallakin kerralla lääkärit kieltäytyivät: “jos vielä kuitenkin myöhemmin haluat lapsia”. Niinhän siinä sitten kävikin, kun pitkän yksinolon jälkeen tapasin nykyisen mieheni. Varmuus “ei enää lapsia minulle” vaihtui kovaan vauvakuumeeseen. Järkytys oli kyllä ensin kova: kuinka tässä nyt näin kävi?!

No, järkytys sikseen ja tuumasta toimeen. Meillä kummallakin on tuota ikää jo kertynyt, niin ei parene pahemmin hidastella. Vajaa vuosi ja ei mitään muuta tulosta kuin nuoruudesta tuttu toivon ja epätoivon vuorottelu. Marssin siis taas tutkimuksiin. Olin varma, että sama ongelmahan siellä on taas ja clomi-kuuri on edessä. Shokki olikin aikamoinen, kun lääkäri ilmoitti, että ihan varmasti nyt ovuloin ja kaikki on minun puolelta kunnossa. No missäs sitten vika, jos ei minussa? Miehen hitaissa siittiössä. Seuraavaksi sitten ISCI:sään. Haluaisimme vielä pari lasta lisää, ja neljänkympin rajapyykki minullakin lähenee siihen nähden uhkaavasti, joten taaskaan ei aikailtu. Odotukset olivat korkealla: kunhan saadaan terve alkio siirrettyä kohtuun, niin onneksi se tästä muuttuisi! Ajateltiin, että pakastetuista alkiosta sitten saadaan se toinen lapsi. Joo, yltiöoptimistisia oltiin ja eihän se ihan ole käsikirjoituksen mukaan mennytkään. En reagoinut lääkkeisiin toivotulla tavalla, vaikka hyvät munarakkulavarastot minulla vielä onkin. Saatiin vain 4 kypsää munasolua (yhteensä kerättiin 11), jotka kaikki onneksi hedelmöittyivät – jotain hyviäkin uutisia siis. Kuitenkin PGD-testauksen jälkeen meillä oli vain yksi terve blastokysti siirrettävänä, eikä mitään pakastettavaa. No, yksihän sitä vain tarvitaan raskautumiseen, joten eipäs nyt heti masennuta!

Nämä piinapäivät ovat olleet aikamoista vuoristorataa: oireita on, mutta ei voi olla varma, ovatko ne lääkeistä ja operaatioista vai raskaudesta vai sekä että. Välillä niin toivekas ja melkolailla varmakin onnistumisesta, välillä epätoivon partaalla. Niin tai näin: aika ei kulu kulumallakaan. Huhuh. Pari päivää sitten (silloin kun kuukautiseni olisi pitänyt alkaa) alkoi vähäinen tiputtelu. Se ei vielä kovin pahasti säikäyttänyt, ja maltoin olla tekemättä testinkin. Olin ajatellut odottaa viralliseen testauspäivään pp12. Tänään aamulla kuitenkin aloin vuotaa enemmän, ja kivutkin olivat enemmän kuukautiskipuja muistuttavat kuin aiemmin. Pakko oli tehdä testi, ja negahan sieltä tuli. Voihan itkujen itku! Kyllä pp10 se pitäisi näkyä, jos olisin raskaana, eikös pitäisikin? Kun siirrettiin melkein 6-päiväinen blastokystikin. Aion kuitenkin uusia testin huomisaamuna pp11. Pitäsiköhän minun vielä kuitenkin tiistaina pp12 tehdä se suunniteltu veritestikin?

Aika apeat ovat tunnelmani. Odottelen klinikaltani tietoa, miten edetä. Mieheni on työmatkalla, enkä ole pystynyt puhumaan hänen kanssaan tänään ollenkaan. Miksi tämä raskautuminen on näin vaikeaa ja tunnekuohuista?!?

Tiedän, että ymmärrätte mitä koen. Ihanaa, kun olette olemassa! Paljon tsemppiä ja positiivisia tuloksia teille kaikille!!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Klinikalta tyly tuomio, ei voi olla kyseessä muu kuin kohdunulkoinen tai kemiallinen, käskettiin lopettaa kaikki tukilääkkeet heti ja odottaa vuotoa, ellei ala viikossa niin yhteys klinikalle. Jos pääsiäisen aikaan alkaa kovat kivut --> ensiapuun. Ei vois olla kurjempi olo :'(
 
Suuret pahoittelut Hippu :( :hug:

enkeli75, tervetuloa! Varmaan tuttuja tunteita täällä monelle... testasitko vielä uudestaan? Saitko jo tietoa jatkosuunnitelmista? Tsemppiä!

Nipsu74, peukut pystyssä että alkio selviää sulatuksesta!

Mites Iitun ja neitoperhon siirrot?!

Mä vaan porskuttelen eteenpäin ja odotan ajan kuluvan.

Lempiviola pp7
 

Yhteistyössä