Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Voi ei Lempiviola :( Olen niin pahoillani puolestanne, halaus <3 Mites jatko?

Kuulostaa kurjalle neitoperhon oireet :( Toivottavasti ne olis ohi meneviä kiinnittymis kipuja.

Mähän olen ihan unohtanut Nipsun piinailut. Miten Nipsu sujuu? Mitäs oloja ollut?

Täällä ihan oireetonta. Ja sen vuoksi pahaa alan aavistelemaan edellisten siirtojen kokemuksella. Tissikivutkin on lähes loppuneet :( Onneks huomenna pääsee töihin ja saa muuta ajateltavaa.

Joseliini pp 6
 
enkeli75
TamTam, hienoa, että sun raskaus menee hyvin. Melindan myös. Toivotaan, että menee samaa rataa loppuun asti. :)

Lempiviola. Olen tosi pahoillani. :( Ja joo kerron kyllä hoitosuunnitelmastani, kunhan sen vaan saan. Tuntuu, että kärsivällisyyttä ei olisi yhtään, kun vaan haluaisin saada suunnitelmat selviksi miten tästä eteenpäin. Mutta roppakaupalla tsemppiä sulle nyt!

Neitoperho. Mä olin kanssa aikonut testata vasta testipäivänä, mutta sitten kun tuhru alkoi, oli pakko käydä ostamassa testi kaappiin, että pääsee heti testaamaan, jos kunnon vuoto alkaa. Toivottavasti sun ei kuitenkaan edes tartte!

joku_rajalle onnea tulevaan punktioon ja siirtoon.

Joseliini. Toivottavasti sulla tulee olemaan positiivista kerrottavaa alkioliimasta! Koetahan vielä jaksaa piinailla. Klinikan vaihto... katsotaan ja kuulostellaan vielä hetki. Meillä ei ole oikein aikaa jonotella julkiselle ja yksityisellä homma on myös joustavampaa, joten on helpompi sovitella ja suunnitella hoidot niin, että mies on varmasti paikalla, kun häntä tarvitaan. Voi kun nää hoidot eivät vaan rasittaisi rahapussia näin paljoa!

Hippu. Netistä löysin tietoa, että alkio kastetaan alkioliimaksi kutsuttuun aineeseen ennen siirtoa. Mulle ei kylläkään ihan selvinnyt, että miten tää liima auttaa itse kiinnittymisprosessissa. Kait se jotenkin pitää alkion paremmin paikallaan.

Onko teillä epäonnistuneen hoidon jälkeinen kierto ollut ihan normaali vai sotkevatko hormoonit vielä seuraavaakin kiertoa? Mä kun ajattelin luomuplussan toivossa tikuttaa (luomunakin voisi hyvällä tuurilla onnistaa), mutta sitten tajusin, ettei mies tule olemaan mailla halmeilla oviksen aikoihin, joten sen bongaaminen menisi ihan vaan oman kehon paremmin tuntemisen piikkiin. On sitten ottanut päähän tänään lähes kaikki. Edes normaali urheiluannos ei parantanut normaalista poiketen fiiliksiä.
 
Joseliini: toi on niin totta, että on suorastaan kiva päästä töihin, että saa jotain muutakin ajateltavaa. Lomalla kotona ja varsinkin sairastaessa ei mitään muuta olekaan kun aikaa miettiä ja kuunnella jokaista tuntemusta.

Enkeli: mulla ainakin epäonnistuneen hoidon jälkeen seuraava kierto venyy pitkäksi, eli ovis siirtyy ihan reippaasti normaalia pidemmälle. Oon veikannut että luget tekee sen.

Tsemppiä Joseliinin ja Nipsun piinailuihin! Ei kai se oireettomuus mikään huono merkki ole :)
 
Kiitos vaan kaikille myötätunnosta, kaikki täällä varmaan tietää miltä tämä tuntuu... :'( Soittelen varmaan huomenna polille ja kyselen jatkosta. Testipäivä olisi keskiviikkona, ehkä testi kannattaa sitten vielä tehdä että nega on todennettu. Polilta ei ohjeistettu tämän suhteen mitään...

Toivottavasti muille piinailijoille käy paremmin.
 
No voihan hitto Nipsu :( Toivotaan et mein intuitiot ei pidä paikkansa.

Enkeli75: Mulla meni ainakin punktion jälkeen pari kiertoa ihan sekasin. Passin jälkeen luonnonkiertoon pysy normaalina. Mut kaikki taitaa olla niin yksilöstä kiinni.
Mikäs sulla tilanne nyt olikaan? Oliko pakko pitää miten välikiertoja?

Täällä iski kaiken lisäksi kova lentsu. Kurkku kipee ja ihan tukossa. Tää tästä vielä puuttui :(
 
Ai niin enkeli. Mullahan meni sen takia kierrot sekasin kun punktion ja negan jälkeen tuli niitä kystia. Nehän oli syypää mun sekaisiin kiertoihin. Hyvin voi olla et eka kierto vähän venyy mut sit normalisoituu.

Lempiviola: Täällä juu kaikki ikäväkyllä taitaa tietää miltä nega tuntuu :( Mutta silti kun se osuu taas omalle kohdalle, niin ensin pienen toivon jälkeen vähän aikaa menee kun keräilee omia ajatuksia. Voimia sinne <3

Kaikille piiniskamuille onnea tulevaan viikkoon ja tuleviin testailuihin!
 
Lempiviolalle voimahalit ja jaksamista suureen pettymykseen!
Hippu ja Neitoperho, blaston luokituksista luin jostain joskus, enkä nyt muista mistä..mutta AA oli paras ja sit just AB tai BA, BB, C jne..siinä arvioitiin kahta eri asiaa, olisko ollut jotenkin sitä jakautumisnopeutta ja jotain solujen laatua..oli sellaiset taulukot missä kuvattiin mikä on A, B tai C luokkaa. Meidän siirretyt blastot oli AB ja BB. Edellisellä kerralla AA ja AB. Noita parhaita AA-blastoja oli yhdeksästä vain 1. Myös tuo AB-alkio luokiteltiin ns.huippualkioksi. mutta joo, rupuisillakin voi raskaus alkaa ja mun kohdalla ei ole ollu ees kiinnittymisyritystä..saas nähdä miten tämän siirron kanssa. Ehkä ke uskaltaisin testata..
Iitu pp7
 
Blastojen luokituksesta en tiedä mitään, mutta alkioissa 1lk on paras, 2lk on ihan hyvä, mutta siitä eteenpäin sitten aika huonoja. Meidän klinikalla (ainakin mun kohdalla) jo 3lk:n alkiot on menneet roskiin. Ei ole kuulema niitä järkevää siirtää, koska niissä on jo niin paljon vikaa. En tiiä miten muualla. Tsemppiä tän viikon testaajille. Niin monta on piinailijoita, että pitäis jo alkaa plussia tulemaan.
 
enkeli75
Joseliini. Mun pitää pitää vähintään kaksi välikiertoa eli aikaisintaan kesäkuussa päästään uudelle kierrokselle. Tänään mies sanoi, että vielä toinen ICSI kokeillaan, enempää ei. Nyt olisi sitten vähän niin kuin pakko saada meidän lapsi/lapset alulle tän tulevan hoidon alkioista ja / tai uskoa luomuihmeeseen.
 
Lempiviolalle pahoittelut vuodon alkamisesta. Toivottavasti pääsette nopeasti uuteen yritykseen. Se on parasta lääkettä.

Mulla tuli ensimmäisen luonnolliseen kiertoon tehdyn passin jälkeen normaali kierto, mutta toisen perään tehdyn jälkeen tuli lyhyt kierto enkä ovuloinut oikeasti, vaikka plussan sain lh-testiin. Kaksi viikkoa plussatestistä alkoivat menkat.

Oyssissa 5-luokan alkiot menevät roskiin. Nelosta mulle on vielä siirretty.
 
Viimeksi muokattu:
Ihana kevätaurinko..tänään päätin että huomisaamuna on The päivä ja testaan..hui kun pelottaa varmaan koko tän päivän. Silloin olisi pp9 ja luulisi jotain näkyvän jos on näkyäkseen, meen silti myös veritestiin. Nyt jos ei onnaa, niin meillä menee seuraava yritys pitkälle loppuvuoteen, ei ole sitä kolmea tonnia mikä menee per siirto, pakko kerää rahaa ensin ja maksaa velkoja pois. Sekin masentaa ettei pääse heti uuteen yritykseen.
Iitu pp8
 
Tee Iitu sitten se digitesti niin ei tartte arpoa viivojen kanssa:). Minua jännittää sun puolesta varmaan yhtä paljon kun sua, ainakin melkein... Tuu sitten heti kertomaan miten kävi. Mulla on niin vahva fiilis sen onnistumisen puolesta!

ON: torstaina punktio. Follien määrästä ei mitään konkreettista tietoa. Sanottiin vaan, että "niitä on".
 
Mitäs Melindan verikoe sanoi? Saatko tänään vielä kuulla tulokset?

Iitulle tsemppiä huomiselle! Mä en taida ihan vielä uskaltaa, odottelen vielä, josko se vuoto alkaa ihan itsekseen. Tänään taas vähemmän menkkakipuja ja heti iskee sellainen "tyyntä myrskyn edellä" -olo. Mulla on usein lieviä menkkakipuja koko luteaalivaiheen ajan, mutta just ennen menkkoja loppuvat kaikki tuntemukset totaalisesti. Ja sitten hanat aukeaa. Mutta oon nyt päässyt ainakin pidemmälle kuin aiemmissa tuoresiirroissa. Huomenna on sitten se seuraava etappi, kun on edellisen PASin vuodon alkupäivä (14 päivää siirrosta). Viime viikko meni ihan ok, mutta nää vikat päivät on kyllä valtavan pitkiä!

Neitoperho, pp8
 
Helou!

Vastaus tuli ja hcg oli 735,9. Ultra 3 viikon päästä maanantaina. Mulla siis otettu tää veritesti pp15. Ei oo mitään mihin verrata sitä, mutta kai se on ihan hyvä.

Kamalaa, miks musta on tullu tällanen pessimisti yhtäkkiä? Oon ajautunut tuulimunaraskaus sivuille ja osa musta ajattelee, että se on mun kohtalo. Huh huh, mikä idiootti. Nyt pitäis vaan iloita ja huutaa |O

Ehkä sen ultran jälkeen sitten. Oliskohan sairasta varata yksityiseltä vielä aikasempi ultra-aika?
 
  • Tykkää
Reactions: Armi74 ja Hippu*
Menipä tämä kierto jotenkin nopeesti Kirsi, kun just yhtäaikaa piinailtiin ja nyt olet jo uuteen punktioon menossa, hienoa!:) Kovasti tsemppiä siihen! Joku_rajalle myös! :)

On kyllä nyt niin paljon piinailijoita että hyvä kun pysyy kärryillä :D Tsemppiä kaikille siis tasapuolisesti, nyt on kyllä tulossa monta plussaa, sellainen tutina mulla on! ;)

Kiitos vastauksista alkion luokituksiin liittyen, olen taas hieman viisaampi :)

Onko kaikkien esikot saaneet alkunsa IVF hoidosta? Kummasta plussa tuli, PAS:ista vai tuoresiirrosta?

Melinda ehti kommentoida väliin, tuohan on tosi hyvä lukema!! :) Ja tietysti sitä on pessimisti, kaikkien pettymyksien jälkeen, ihmeellisempää olis se että jaksais aina olla optimistinen... Mutta kyllä sinä nyt oot tukevasti raskaana, ihanaa :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tulevat hoidot:

joku_raja…...…........ 1.ICSI.................................h uhtikuu 2014
Ciram.........……….... 4. ICSI .........………………......kesäku u 2014
Melinda84......……... 2. ICSI 3. PAS...……………......huhtikuu 2014
Aleksa2…………..…... 2. donor-IVF………………….....huhtikuu 2014
jauhopeukalo……….. 4.ICSI+TESA 1.PAS.......….….huhtikuu 2014
Iitu78……2.luovutettu munasolu -hoito, 1.PAS........huhtikuu 2014
Neitoperho............. 4.ICSI.................................. .maalis-huhtikuu 2014
Kirsi76................... 3.IVF................................... .huhtikuu 2014
Hattivattinen........... 1. IVF 1. PAS ........................helmikuu 2014
Frangipani.............. 1. IVF 2.PAS..........................toukokuu 2014
Joseliini.................. 1.IVF 2.PAS...........................huhtikuu 2014
Nipsu74.................. 1.ISCI 3.PAS..........................huhtikuu 2014
Mizze77.................. 2.IVF................................... ..kesä-heinäkuu 2014
Hippu*.................... 2.IVF..................................t ouko-kesäkuu? 2014
Armi74......................2.IVF....... ...............................? 2014

Piinailijat: ..................... Testi:

Melinda84 ..................... 22.4.
Lempiviola ..................... 23.4.
Iitu78 ........................... 24.4
Neitoperho83 ................. 28.4
Joseliini .......................... 28.4


Plussanneet: ............... Plussauspv:

Tamtam ........................ 14.2
Popcorn78 ..................... 7.2.14
ChocolateBox ................. 4.2.14
 
Nostin tuota listaa, kun oli edelliselle sivulle jäänyt.

Huippua Melinda!!! Todella hyvät lukemat. Mulla esikoisesta oli pp15 otetussa verikokeessa hcg jotain 250. 4 soluinen alkio siirrettiin silloin. Esikoinen siis on saanut alkunsa ivf:n tuoresiirrosta.
 
Iitu, mua alko jännittämään sun puolesta ihan kauheesti. Onnea huomiselle :) Tuu heti kertomaan miten kävi.

Huippua Melinda ja onnea mitkä lukemat :) Nyt vaan nautit etkä murehdi muuta, koska mitään et pysty tekemään jos jotain käviskin. Mitäs oireita sulla olikaan ennen plussaa?

Hippu: Meidän esikoinen sai tuoresiirrosta alkunsa.

Mä en kyl tajuu itteeni. Oon jotenkin nyt niin pessimisti onnistumisen suhteen, vaikka kaikki edellytykset onnistumiseenkin on. Mä haluun myös tälläkertaa testailla ennakkoon et ei tuu kovaa pettymystä viikonloppun jälkeen kun ollaan lähdössä lomalle eurooppaan. Jos tulee nega niin saapahan ainakin juoda kuohuvaa kunnolla ;)
 
Melinda nauti nyt! Hyvät lukemat ja luota että kaikki menee hyvin, viimeksi sulla oli jo epäonnea tarpeeksi.
Mua pelottaa ihan perkeleesti, en varmaan nuku yöllä yhtään. Pelkään negaa niin että oksettaa. Tuntuu, että koko kesä menee siitä pilalle, etenkin kun seuraava yritys on jossain tosi kaukana..ja tota meidän pakastettujen alkioiden listaa kun katsoi niin ne parhaat tosiaan on nyt käytetty, BC-luokkaa on loput blastot. Ostin clearblue-digitestin. Onko jollain näyttänyt negaa vielä näillä piinaoäivillä CB vaikka ois ollu raskaana? Meen kyl to-pe veritestiin silti.
Koska Joseliini ja Neitoperho meinaatte testailla?
Pelkäävä Iitu pp8
 

Yhteistyössä