Panostaisitteko taloon, vai tonttiin?

  • Viestiketjun aloittaja Nnnella
  • Ensimmäinen viesti
Nnnella
Mahdollisuus osta 8000 neliön alue, josta 2000 neliötä tonttia. Ympärille jäisi 6000 neliön edestä metsää. Ei juurikaan naapureita, mutta keskustaan silti 2km. Hintaa olisi 100 000.

Vai kunnan "lähiötontti", joka olisi vain 1400 neliötä ja se irtoaisi kymppitonnilla.

Vaikuttaisi siis taloon siten, että kallis tontti --- > edullisempi talo ja toisinpäin.
 
Nnnella
[QUOTE="Susu";28366459]Asuntojen ja tonttien oston ja rakentamisen järkevyyteen vaikuttaa kolme asiaa. Sijainti, sijainti ja sijainti.[/QUOTE]

No sijainti on tavallaan molemmissa "saman arvoinen". Eli hyvä.
 
"vieras"
En haluaisi asua missään metsän keskellä ja 1400m2 on mielestäni ihan riittävän kokoinen tontti. 90 000 eurolla saa jo taloon vaikka mitä kivaa jos kummankin tontin sijainti muuten hyvä =)
 
[QUOTE="Susu";28366459]Asuntojen ja tonttien oston ja rakentamisen järkevyyteen vaikuttaa kolme asiaa. Sijainti, sijainti ja sijainti.[/QUOTE]
Oletko kenties poliitikko kun osaat vastata kysymykseen vastaamatta siihen?

Ja asiaan:
[ ] Lähiötontti
[X] Metsätontti
 
Nnnella
[QUOTE="vieras";28366475]En haluaisi asua missään metsän keskellä ja 1400m2 on mielestäni ihan riittävän kokoinen tontti. 90 000 eurolla saa jo taloon vaikka mitä kivaa jos kummankin tontin sijainti muuten hyvä =)[/QUOTE]

No tämä kunta on ison kaupungin kupeessa. Mä kesäisin pyöräilen kaupunkiin töihin. Tämä kunta on myös tupaten täyteen rakennettu. Tuo metsäpalsta, jossa on valmiiksi kaavoitettu 2000 neliön tontti on ainutlaatuistakin ainutlaatuisempi tilaisuus. Keskustaan on alle 2km, päiväkotiin vajaa kilometri, kouluun 1500m. Tämä on oikeastaan kunnan ainut alue lähellä keskustaa, jossa vielä voi asua "herran kukkarossa".
 
HeviäPRKLEharmaana
Sehän riippuu mitä pidät itse tärkeänä. Meillä on tontti vain 1000 neliötä ja mahdutaan tähän enemmän kuin hyvin.En tykkää laittaa pihaa. Pääasia kuitenkin että se on oma :) Naapurit on ihan vieressä mutta piha on silti niin suojaisa että voisin ottaa nakuna arskaa terassilla :D En tekis mitään valtavalla tontilla...
 
Nnnella
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLEharmaana;28366496:
Sehän riippuu mitä pidät itse tärkeänä. Meillä on tontti vain 1000 neliötä ja mahdutaan tähän enemmän kuin hyvin.En tykkää laittaa pihaa. Pääasia kuitenkin että se on oma :) Naapurit on ihan vieressä mutta piha on silti niin suojaisa että voisin ottaa nakuna arskaa terassilla :D En tekis mitään valtavalla tontilla...
Tontti ei ole valtava, se on vain 2000 neliötä. Meille jäisi 6000 neliötä omaa metsää ympärille.
 
"mira"
Mä en muuttaisi mihinkään lähiöön ikinä. Joku omakotitaloalue oksettaa mua. Kerrostalossa asuessamme oli paljon enemmän yksityisyyttä, kuin kaupungin lähiössä, jossa taloja paljon ja tontit tuhat neliöisiä. Kaksi vuotta asuimme ja sai todellakin riittää. Jouluksi muutimme pois.
 

Yhteistyössä