paras uutinen mitä päättäjät keksineet jos näytät alle 30 niin paperit...

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Tää on niin älytön juttu mun mielestä. Alaikäisistä vain pieni murto-osa edes yrittää ostaa alkoholinsa ja tupakkinsa itse, yrittäjistä hyyyvin pieni osa onnistuu.
Suurin osa alaikäisistä hommaa vain hakijan. Ja on muuten varma tieto :D
 
  • Tykkää
Reactions: kana
[QUOTE="vieras";27833166]Kiitos Kokoomus, SDP, ruåtsalaiset, virheet, kristilliset ja äärivasemmistoliitto: isoimmat ongelmat on jo ratkaistu ja nyt voidaan keskittyä pienempiin asioihin...[/QUOTE]

Mitähän pirua ed. mainituilla puolueilla oli asian kanssa? Päätöksen tuosta ikärajan nostosta on tehneet kaupat itse, tarkemmin Päivittäistavarakauppa ry.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27833166]Kiitos Kokoomus, SDP, ruåtsalaiset, virheet, kristilliset ja äärivasemmistoliitto: isoimmat ongelmat on jo ratkaistu ja nyt voidaan keskittyä pienempiin asioihin...[/QUOTE]

näyttääkö 15-17 vuotiaat. 29 vuotiailta? Kyllä kun pukeutuvat kuin 40:set. Kyllä erotan alle 18 vee...Niillä ei ole ryppyjä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27832790]17 vuotta k-18 tuotteita ja nyt kysyvät papereita???? Ja myyjät tietää minut aika outoa?[/QUOTE]

Ei kai niiden sillon tartte välttämättä kysyäkään, jos tosiaan entuudestaan tunnistavat ja muistavat ikäsi. Lähikaupassa vakiasiakkaat saatetaan muistaakin. Isossa marketissa, vaikka naama olisi jäänyt mieleen, ei ikää välttämättä muista.

Mua lähempänä neli- kuin kolmikymppistä ei kyllä yhtään haittaisi, vaikka henkkareita kysyisivätkin. Todennäkösesti eivät kuitenkaan kysy. ;) Etten ymmärrä harmistustasi lain.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27833205]Aika outoa! SE on loppujen lopuks on suomen lakia vastaan jos tekevät oman lain![/QUOTE]

No tuskinpa on. Vai oletko koskaan kuullut baarien ikärajoista tai risteilyistä, joihin vaaditaan esim. 21 vuoden ikä tai enemmänkin? Laillista sekin on. Kyseessä on silloin alan oma käytäntö, sääntö.
 
"hmm"
siis eikö joltakin nyt ole tänään kysytty papereita ja tajusi näyttävänsä ikälopulta ja tuli tänne kiukuttelemaan? tuossa päätöksessä ei ole mitään negatiivista.
 
Niii
[QUOTE="vieras";27833261]hiekkaisessa uimapaikassa..Elä yritä keksi parempaa ihan hyvä tuo turpa kiinni:).[/QUOTE]

No eipä kyllä liittynyt tuohon mitenkään muuten kuin, että tepalla on ollut koko päivän hiekkaa pillussa ja sen on huomannut.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27833272]No tuskinpa on. Vai oletko koskaan kuullut baarien ikärajoista tai risteilyistä, joihin vaaditaan esim. 21 vuoden ikä tai enemmänkin? Laillista sekin on. Kyseessä on silloin alan oma käytäntö, sääntö.[/QUOTE]

ikä raja kohtuudessa. Eikä vedetä överiks! 17-25 on ikä luokka jotka muistutaa toisiaan kasvoiltaan ja olemukseltaan... 17-30 ei minusta. Jos olisin työstänyt 15 veenä lapsen se sais ostettuu mutta minä en! SE siinä on se ero!
 
"Vieras"
[QUOTE="hmm";27833298]siis eikö joltakin nyt ole tänään kysytty papereita ja tajusi näyttävänsä ikälopulta ja tuli tänne kiukuttelemaan? tuossa päätöksessä ei ole mitään negatiivista.[/QUOTE]

meitsillä ei ole henkkareita!!! Vaikka 35...ne aina joskus häviää!
 
tulesjules
Voi hellantuuteli, kun naapurin Pirkkoa taas sapettaa, kun ei myyjä kysynyt papereita. Ehkäpä oot vaan niin rupsahtanut, mutta älä huoli, ei hätä ole tämän näköinen... Laivamatka Tallinnaan kirurgin veitsen alle, jospa homma hoituis.

Ihan turha aloitus. Tuskinpa siinä kukaan ehtii veivejänsä heittää, vaikka kassajonossa kuluukin se 10 sek. pidempi aika kuin ennen.
 
tulesjules
No oma on mokas, jos et tuohon ikään mennes oo oppinu pitää huolta tavaroistas. Tuskinpa ne iha savuna ilmaan haihtuu, taitaa olla liian kosteeta sun elämäs ku henkkareitas hukkailet.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;27833341:
sekava harmaa melkein selvinpäin. :xmas:
tiesin! siks ihme juttuja!:). Hei olen se vieras joka on täällä ollut vieraana vuodesta 2006. En koskaan harmaan vaan aina vieraana. En ole rekisteröitynyt koskaan kakplussaan.
 
"hmm"
[QUOTE="Vieras";27833347]meitsillä ei ole henkkareita!!! Vaikka 35...ne aina joskus häviää![/QUOTE]

tiedätkös, jos hukkaat säännöllisesti henkilöpapereitasi, kännykkääsi yms. niin pakko kyllä sanoa että vika on sinussa itsessäsi. hanki paperit ja älä vedä niin kauheita perseitä että hukkaat jatkuvasti omaisuuttasi...
 

Yhteistyössä