Parhaat lasten suusta

Tyttö istui vessanpöntöllä ja huusi pyyhkimään. Menin ja sanoin, että osaathan sinä itsekin jo pyyhkiä. Tyttö sanoi, että niin joskus osaan, mutta joskus pitää IHMISEN pyyhkiä myös ! :eek: Yritin selittää, että olethan sinäkin ihminen, mutta Jonna vaan tuumi, että enkä ole kun olen lapsi ! :saint:
 
mkt
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tyttö tunnistaa Tarja Halosen lehtikuvista ja olipa tunnistavinaan myös kaupungilla. Oikein punatukkainen nainen oli jonossa kioskilla ennen meitä ja tyttö innostui: Sehän on vesilentti (presidentti) Taljo Halonen"
Tuli vedet silmiin, kun muistin meidän tilanteen esikoisen kanssa hänen olleessaan noin 3 vuotias.
Meillä oli 7 päivää lehti taitettu tv-ohjelmasivulta olkkarin pöydällä. Menin sitten käymään vessassa ja hetken kuluttua tyttö tuli tohkeissaan ovelle selittämään et tule äkkiä tule äkkiä olkkarissa on vesiläntti.
No mä sit aloin tietenki hirveen saarnan, et miks kaataa vesilasinsa sinne. Tyttö meni ihan hämilleen ja kysyin et mitä oikein tarkoitti vesiläntillä jollei kerta mukiaan ollut kaatanut. Tyttö vei minut lehden viereen, osoitti pienen pientä kuvaa: vesiläntti!!

Kyllähän noita kaikenlaisia kommentteja saa päivittäin kuulla. Tyttö on nyt 5-vuotias ja viime aikoina on ollut stressiä siitä, et miksei meillä kokeilla mitään noita tuotteita, kun saa RAHAT TAKAISIN!
(tv mainoksien uhri)
Kaikki pierujutut on myös niiiiin hauskoja. Kerrankin jos joku erehtyy niille nauramaan, saa kuulla samat jutut moooonta kertaa. Siksi ollaan kehitelty miehen kanssa pokerinaamat ja nauretaan sit kahden kesken :)

Toi kaljapullojuttu oli kans aikanaan hitti. Joka kerta kaupassa huudettiin kovaan ääneen: iskän juomaa iskän juomaa!

Kuopuksen jälkeen ratkesin tupakoimaan ja yritin salailla asiaa. Anopin käydessä lähdin viemään roskia ja ajattelin samall tupakoida. Sisälle tullessani tyttö tuli ovelle katsomaan ja totesi anopille: Se oliki mun äiti vaan ku tuli, se on muuten taas alkanu polttamaan tupakkaa!
Se siitä salailusta!

Tyttö kuuli pari viikkoa sitten, kun keskustelin puhelimessa, et olin juonut kaljapullon pohjalta pienen tilkan. (en ole juonut 1,5 vuoteen raskauden ja imettämisen vuoksi ja nytkin olin vain maistanut). Alkoi samantien huutaa: Äiti muka juonut kaljaa! Äiti on mies, miehet juo kaljaa!

Tupakastakin sanoi, että naiset ei kyl polta... valitettavasti kyllä polttavat
 
Näin meillä viime lauantaina:

Poikani 6,5 vuotta kuunteli kun fammu kommentoi takapenkiltä jatkuvasti poikansa, Emilin isin, ajamista. Väärät ajolinjat, suuret tilannenopeudet, jne. Poika tulisi varmasti saamaan sakot jo samana päivänä! Hullu kuljettaja pojasta oli tullut! Ei auttanut sekään että poika muistutti äitinsä olleen ainokainen paikallaolevista, joka on joskus saanut rikesakon ylinopeudesta. Lopulta lapsosemme puuttui keskusteluun: "kun sä fammu käyt siinä silmäleikkauksessa ja näet sitten vähän paremmin, sä huomaat kuinka hyvin isi ajaa". Fammun silmäleikkaus on 3 viikon päästä, sitä odotellaan:).
 
Minä en tytön 2,5v mielestä saa mennä hänen kanssaan kaappiin piiloon kun minulla on kuulemma iso pylly enkä mahdu sinne. :eek: Huusi myös kerran bussissa ollessa että ''äitillä on iso pylly!''

Tyttö sanoin vähän alta 1,5 vuotiaana saunassa että tytöillä on pimppi, papalla on kynä.

Kun vanhempieni koira nuoli kissaa (nimeltään Hilma) niin tyttö huusi kauhuissaan: ''Se syö minun rakasta! Se syö minun Hilmaa!'' . Samaiselle koiralle tyttö myös tokaisi että ''Olivel on lakki-koila!''.

Kuulemma neiti kasvaa vauvaksi ja sitten hän saa tutin ja samassa lauseessa hän kuulemma menee isona Hirviön (Kaunottaresta ja Hirviöstä) kanssa naimisiin, saa 10 lasta, Liisoja ja Eeroja nimeltään. :heart: :heart: :heart:
 
Eilen illalla tyttö sanoi saunassa vähän kauhistuneella äänellä: "Äiti, siun kaulapanta kastuu!!!!!" Eli kaulaketjuni.... =)

Lisään vielä, että sama pikkuinen tyttö hihkui muutama päivä sitten:" Äiti, miun johtolanka on kadonnut!!" ( Eli hänen oma aarteensa, kuminauha, oli jossain teillä tietämättömillä! )

:LOL:
 
Mein neiti - nyt 2v9kk - totesi jokin aika sitten saunassa, että hänellä on etupeppu ja takapeppu.

Neiti näki parisen viikkoa sitten olohuoneen lattialla pikkuruisen ötökän. Kysyi: missä on sen äiti ja isä.

 
Meillä on myös aikuiset ihmisiä ja lapset lapsia.

Kävin yhtenä päivänä nuoremman pojan kanssa kaupassa ja ostimme kokonaisen vesimelonin. Kun isoveli tuli kotiin nuorempi sanoi "tuu äkkiä kattoon jääkaappiin, äiti osti syötävän pallon" Vähän aikaa kesti tajuta että mikä ihmeen pallo...
 
Eilen omilla 3-vuotissynttäreillä poika sanoi minulle, että äiti olet löysä ja sinulla on kakat housussa... Äiti on kyllä aika löysä, vaikka oli siivonnut ja laittanut koko päivän juhlia... Ja vielä raskaana 30+4. Vierailla oli hauskaa.
 
Olimme eilen metsässä kävelemessä tytön kanssa. Tytöllä ikää 2v 3kk. Selitti hirveästi omalla kielellään asioita ja vanhemmat kertoivat, että on mäntyjä, katajaa ja koivuja. Yht'äkkiä tyttö kysyi: "Mitä nää täällä tekee?". Siinä oli sitten vastauksessa miettimistä.
 
Tänään kävelimme pojan 3v kanssa vasta kynnetyn pellon ohi, missä hieman kakka haiskahti. Poika mietti hetken ja tuumasi, äiti, täällä haisee hevonen.. (kävi jokin aika sitten työpaikallani, missä on hevostalli)

Tulimme hoidosta ja poika tuumasi, että hän haluaa iltapalaa. (klo 23.) Annoin sitten jugurtin. Pojan sitä syödessä, hän kysyy, että voisko äiti lukea iltasadun, mihin tuumaan, että ei enää tähän aikaan. Poika vastaa: äiti, kyllä lapsille pitää lukea iltasatu.. Luettiin sitten vielä "iltasatu" keskellä yötä. :D
 
Olimme 3v tytön kanssa mummolassa yökylässä. Kyläilemässä oli myös kaukana asuva kummitäti, minun sisko. Tyttöhän halusi sitten ihan ehdottomasti mennä kummitädin kanssa saunaan. Pesut tuli hoidettua ja kummitäti lähetti tytön edeltä pesuhuoneesta pois, jotta saisi pestä itsensäkin. Tyttö juoksi tohkeissaan olohuoneeseen, missä muut olivat ja innoissaan huusi "äiti, äiti!!! tätillä ei ole pyllyssä ollenkaan karvoja!!" :LOL: kylläpä meinasi tulla porukalla pissat housuun, niin nauratti..

Kumma kyllä, mutta kaikki mieleen tulevat letkautukset liittyy kyllä nyt alakerran juttuihin.. :D

Olin kampaamossa leikauttamassa hiuksia tyttö 2,5v mukana. Pikkutyyppi istuskeli kiltisti viereisellä penkillä keskittyen kirjoihin. Ei ollut varmaan varttiin puhunut meille mitään, niin yhtäkkiä tokasi: "mummolla on pyllyssä karvoja!".

Tyttö oli jotain 1,5v kun olimme kauppakierroksella ja hän istui kärryjen lapsipenkissä. Olimme juuri lähiaikoina kovasti keskustelleet tyttöjen ja poikien eroista. Jossain puolivälissä kauppaa huusi sitten kovaan ääneen: "äitillä on pippeli!!" minä tietenki että shh.. äläpä höpötä, niin toinen katto virnistellen ja siitäkös se sitten innostu ja huusi koko kauppareissun "äitillä on pippeli! äitillä on pippeli!" arvatkaapa haluttiko pääpunasena korjata, että ei oikeesti ole :LOL:

Asumme paikkakunnalla, missä on paperitehdas, joten ilmassa leijuu useimmiten "sen itsensä tuoksu".. Olen sitten tytölle sanonut jo heti kun hän tajusi, että se haju tulee semmosesta tehtaasta. Kerran sitten menimme koko perhe (siis isi, äiti ja tyttö) kauppaan autolla ja tehdas alkoi haisemaan. Tyttö siihen, että tehdas haisee, niin iskä fiksuna korjasi, että äiti se pieraisi, se on sua huijannut... niin nyt sitten aina kun tehdas haisee, niin tyttö tokasee, että äiti pieras... :kieh: ei auta selittelyt... on saanu ukko hieman kuulla!!!
 

Yhteistyössä