PCO(S):laisten tsemppiketju VH-ruokavalioon/laihduttamiseen

miss_piggy
Mistähän muuten johtuu että kaikki terveellinen on niin kallista :D Ite en oo vielä tuonne pirkan sivuille asti ehtiny, jos tässä joku päivä ku kyllästyy puputtamaan vaan tuota kanaa ja salaattia :)
 
Pakko nyt sanoa, että eka viikko on ollu nyt kyllä niin kannustava, että todellakin olen jatkamassa! Paino lähtenyt voimakkaasti nyt oikeaan suuntaan, eikä kyse ole siitä, että mulla olis nestettä tai ruokaa vähemmän mahassa (niin kuin esim paastotessa), koska viimeks eilen illalla vetäsin paistinpannullisen ruokaa! :D En sano mitään määriä vielä, ettei sit itteä ala harmittaa kohta! :p
 
Eilinen päivä meni kaikkea muuta kuin hyvin hiilareiden osalta. Olin äidilläni käymässä, niin tuli syötyä makaronilaatikkoa (jossa tosin tummaa pastaa), ruisleipää ja laskiaispulla. :ashamed: Kylläpä sitten olikin jotenkin turvonnut ja väsy olo illalla. Tänään taas tsempataan! Kohta alan tekeen jauhelihakeittoa ilman perunaa. :)
 
Eikai tää hiilarittomuus voi näin äkkiä toimia!? Kp 15 folliultrassa tosiaan limis 3 mm ja isoimmat follit 5-6 mm. Lääkäri sanoi, että on ovuloimaton kierto.

Tänään kuitenkin tällaista:
Aijaa.com - yk11_kp25 :O

Yhtä vahvoja oviskipuja kuin viime kierrossa ei ole vielä. PC:n plussakaan ei ole yhtä mojova. Tikutan vielä huomenna ja seuraan lähteekö lämmöt nousuun. Vääriä plussia oon joskus aiemmin saanut, niin vielä en uskalla juhlia.
 
^Silloin, kun olin lopettanut pillerit ja kierrot oli 40-100 päivää ja aloitin vähentään hiilareita heti kierron alusta niin menkat tuli heti 32 päivän jälkeen. Yhdessäkään karppauskierrossa ei ole kierto venynyt 40 päivää pitemmäksi. Joten kyllä se voi tosi nopsaan auttaa, en nyt tiedä auttaako ihan noin nopeasti ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Rusinatar
Tänään syöty perussalaattia (jäävuorisalaatti+tomaatti+kurkku+punasipuli) jonka kanssa reilu palanen lämminsavulohta ja fetaa, sekä siemeniä päällä. :) Välipalaksi napostelin vähän manteleita. ;) Kohta teen iltaherkuksi kanaa ja salaattia. :)
Tosi hyvä ja energinen olo ollut, juurikaan ei tee mieli edes napostella, kun oon kuitenkin syönyt kunnolla ja silti paino siis vuodenvaihteen jälkeen lähtenyt nyt reiluun laskuun. :D
Ens perjantaina myös folliultra. Saas nähdä, näkyykö mitään (vähän aikaseen varasin, seuraava maanantai olis ollu ehkä parempi?).. :)
 
rockstone, no joo, en mäkään usko että sentään näin nopeeta olis auttanut. :D Voi olla, että lääkitys on vaan siinä rajalla että kasvaako follit ja siksi tuli plussa näin myöhään. Jos nyt edes on oikea plussa...
 
Kaksi ihanaa uutista tässä ketjussa ja varmasti lisää tulee! :heart:. Mulla kans sama kokemus kuin Rockstonella, eli hyvin äkkiä alkoi se kierto palautua. Olikohan jo heti eka kierto 32pv, vaikka tosiaan ennen kierrot oli kaikkea mahdollista 40-100 välillä. Olen tosiaan kuullut paljonki näistä "hiilarivauvoista", tälläkin hetkellä yksi tuttava laitoksella synnyttelemässä ns. cambridge-vauvaa. :) eli oli raskautuessaan cambridge-kuurilla. Itsellä on nyt lipsunut ja isolla kädellä tää hiilaritietoisuus, mut aion palata ruotuun raskauden sallimissa rajoissa. Tsemppiä muruset!
 
miss_piggy
Mun nyt on turha niitä menkkoja enää odotellakaan, kun kyllä se testi näytti tänäänkin plussaa, pakko se kai on uskoa :D Ilmeisesti tuon terolut-kuurin aikana en ovuloinut kunnolla ollenkaan, tai luteraalivaihe jäi liian lyhyeksi, nyt kun terot lopetti kokonaan niin heti tärppäs. Lieneekö sitten syy siinä, ruokavaliossa, gelee royaleissa tai missä lie niin mielelläni jatkan tätä vvh:ta vielä.

Mua vaan närästää koko aika, apteekissa sanoivat, että pitäis koittaa välttää rasvaisia/paistettuja ruokia, mutta ite oon kyllä paistamiseenkin käyttäny vaan oliiviöljyä :)
 
Rusinatar, mullekin kelpais juur joku 14kg pois ja miksei tästä ööö huhtikuussa tärppi. Toki nopeamminkin sais tulla, mut huhtikuutärpillä ehtisin olee vuoden loppuun asti töissä mun kivassa määräaikaisessa työpaikassa. :D Mut joo laskelmointi kannattaa aina kun lasten saantiajankohtaa ajatellaan... :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusinatar
Nam, tää ketju on kyllä paras! :) Jotenkin oon ihan fiiliksissä ekan viikon jälkeen tän VHH:n kanssa, vaaka oli tänään edelleen samaa mieltä (tippuu, tippuu). Kohta pitäs ruveta varmaan oikeesti kuntoilemaankin, että tehostais tätä vaikutusta. ;) Jos menis vaikka uimaan lähiaikoina tms.

Viikot on niiiin helppo noudattaa tätä:
Aamupala: Maustamaton Pro Feel -jugu, siemeniä
Lounas: Työpaikan ravintolan salaattibuffet, eli perussalaatti muhkeilla täytteillä ;)
Välipala: oon nyt syönyt esim pähkinöitä/manteleita, onko muita hyviä ideoita?
Päivällinen: Kanaa/kalaa salaatin tai lämpimien kasvisten kanssa
Iltapala: jugurttia ja siemeniä (Pro feel)

En tiedä syönkö oikein, mutta tämä tuntuu juuri nyt hyvältä ja toimivalta, nälkä ei varsinaisesti tule missään välissä. :) Ja vähän siitä riippuen, mitä muu perhe haluaa syödä, sovellan sit tota päivällistä. :)

Viikonloput tuottaa enemmän vaikeuksia. Sain yhdeltä karppikaverilta nyt "pizzapohjaohjeen", kokeilen ens vkl vaikka sitä, onko yhtään syötävää. Tai sit teen vaan isännälle ja tyttärelle oman pizzan ja itelleni hiilarittoman. ;)
 
Laala mä ainakin testailin paljon näitä ohjeita suosituimmat :: reseptit :: karppaus.info. Ohjeiden kommenteissa on tosi paljon parannus/sovellusohjeita ja itse voi keksiä lisää. Lainasin myös kirjastosta karppi-ruokakirjoja, kun välillä on mun mielestä tosi kiva katsoa ruokaohjeita kirjasta eikä aina netistä.

muoks* niin ja välipalaksi esim. hedelmäsalaattia, rahkaa, porkkanatikkuja
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas, joko kaikki kyllästyi? :LOL: Mä täällä aktiivisesti olen edelleen karpannu, vaikka en tiedäkään, teenkö sen oikein ja tekeekö tää oikeesti hyvää. Jossain kuitenkin oli nyt lääkäri antanut lausunnon (Tanskassa?), että LCHF-ruokavalio toimii PCO:n hoitona. :) Musta tuntuu, että mä saan liian vähän kasviksia, joten huomiseksi oon varannu kasvisruokaohjeen kaverin lainaamasta karppiruokaohjekirjasta. :) Mieskin on yllytetty tähän mukaan, joten katsotaan, josko tää nyt kestäiskin jonkun aikaa. :D
 
Laala, mä jatkan myös. :D Tunnustan kyllä taas, että eilen menin syömään pienen palan suklaata. :ashamed: Ei kyllä maistunut niin hyvältä kuin olisin ajatellut, niin jäi onneks sitten siihen yhteen palaan.

Kiireinen viikko menossa, mutta jos sitä vaikka viikonloppuna ehtisi ihmettelemään uusia reseptejä. Eilen paistoin pakastamani joululta jääneet lanttu- ja porkkanalaatikot ja tein lisäksi lihapullia. Porkkanalaatikossa on kyllä riisiä hieman mukana, mutta ajattelin että ei se niin pieninä määrinä haittaa. Tänään dpo 2, joten piinailtavaa vielä riittää. Eilen illalla väsytti, kun on tullut nyt niin ahkeraan iltaisin pupuiltua, mutta muuten on ollut ihanan energinen olo. :)
 
Kyllä mäkin oon nyt tästä vielä niin innostunut, että edelleen hyvin pysytellyt vähähiilarisena ruoat, jo yli kaksi viikkoa :). Eilen kokeilin pizzaa, tein pohjan tämän mukaan: Pizzojen pizza :: reseptit :: karppaus.info , kiitos linkistä rockstone! PÄälle laitoin ketsuppia, sipulia, jauhelihaa, tomaattia, ananasta, juustoa ja aurajuustoa. Oli aivan törkeen hyvää, ja pohja onnistui hyvin ilman jauhojakin :). Mikään kevythän tuo ei ollut, kun pohjassa juustoa ja päällä tuplajuustot, mutta vähähiilarinen ja herkullinen! :p
 
  • Tykkää
Reactions: rockstone
Mulla vähän lipsuu:( Söin eilen 4 palaa suklaata ja tänään hernekeittoa, pannaria kera kermavaahdon ja 4 suklaapalaa. Mun itsekuri on säälittävää kateltavaa.

Nyt illalla tein karppi-lihapullia
Omaa Aikaa: Maailman parhaat lihapullat a

Ja eilen ostin proteiinijauhetta. Oli aika ällöä veteen sekotettuna, pitää keksiä jotain muuta. Huomasin kalorilaskurissa että syön aivan liian vähän proteiineja. Mulla tavoite painaa 58kg maaliskuussa, eli 5kg pitäs saada ilman liikoja rasvoja ja vähähiilihydraattisesti.
Pitäs kai koittaa saada lihaksia kun luin jostain että lihasmäärä vähentää insuliiniresistanssia:) Oon laiska ja urheilen tosi vähän. Miksei sitä saa
itteensä niskasta kiinni. Hävettää oikein, kokoajan yritän alottaa uuden tavan elää mutta sit annan periks helposti.

Mutta kyllä se tästä, vaikka oon nyt syöny hiilareitakin niin koitan saada suhteessa ne pysymään vähemmällä kun protskut ym.
 
luna, samalla tavalla täälläkin lipsutaan. :( Eilen mies kaivoi joulusuklaat esille ja söi niitä mun vieressä sohvalla. Ei siinä pystynyt vastustaan kiusausta. Niitä jäi muutama, niin enköhän minä säälittävä syönyt ne sitten tänään loppuun. Nyt on ällö olo ja harmittaa.

Ruoan kanssa oonkin ollut tarkka, enkä oo syönyt mitään kiellettyä. Tänään meni uunijuureksia ja kanaa. Tiesin, että suklaa on mulle paha paikka, mutta olisin toivonut hieman enemmän itsekuria. Jos sitä taas vähän tsemppais!
 

Yhteistyössä