Pelkäisitkö jos saksanpaimenkoira juoksisi vapaana sinua vastaan ja haukkuisi?

  • Viestiketjun aloittaja "kysely"
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä pelkäisin. En ole mikään koiraguru joka arvaa mitä niiden pääkopassa liikuu ja miten ne toimii jos jotain tapahtuu ympärillä. Esim. oikein seurallisen ja leppoisan oloinen makkarakoira löi hampaat kissan persuksiin sillä sekunnilla kun pääsi ulottuville, ilman mitään provosointia.

Pelkään kyllä monia muitakin asioita. Harvoja juttuja mitenkään hysteerisesti, mutta kyllä vituttaa ihmiset, jotka antaa koiriensa juosta vapaana.
 
"tinttu"
yleisesti tuntuu olevan hyväksytympää pelätä ja kiljua ampiaisia, hämähäkkejä entä niitä omistajien rakkaita pikku piskejä. (omassa lähipiirissä/tuttavissa/tuntemattomissa koiranomistajissa ketä olen kohdannut)

Ihan sairasta touhua sattunut kohdalle, ei ymmärretä sitä että joku pelkää koiria.Isommat mustat koirat on mulle ihan sellanen pelko joka lamaannuttaa minut. Lapsuudesta pahat traumat. Tahallaan tuodaan oikeen viereen ja päästetään hyppimään ETTÄ NYT TOTUT...... helvetti. Päästetään irti, varsinkin kun tullaan kyläilemään niin tottahan se koira juoksee vauhkona. Sitten sanotaan että se on vaan niin innoissaan. Jopa loukkaannutaan siitä kun en hellittele tai halua koskea koiraan tai jos sanon etten pidä koirista ja pelkään niitä. ottaa niin päähän. Paskoja koiranomistajia sattunut tapaamaan. Kyllä mä tulen toimeen enkä kilju tai puhu kuinka ällöttäviä ne koirat on, vaan olen kokonaan huomiomatta. mutta sekin on rakkaiden puudelien omistajille niin kamalaa: "anna se nyt haistelee, ei se mitään tee, rapsuta ja silitä niin se rauhottuu" Kiitos mutta mieluiten ei kiitos. Tän takia tuttavapiirin koiranomistajien luona vierailut ovat minimissään.

Koittakaa te edes ymmärtää pitää ne koiranne aisoissa. kiitos.
 
^vierailija^
Jos olisin yksin liikenteessä niin en pelkäisi, harvemmin koira varmaan hyökkää ellei ala itte huitelemaan käsillä tai juokse karkuun. Tietysti vähän varmaan pelästyisin jos jostain puskan takaa yhtäkkiä tulis.

Jos on omat koirat mukana niin sitten pelkäisin että taas joku raivohullu paimenkoira hyökkää toisten päälle.
 
^vierailija^
No en pelkäisi. Raiveleista koiraa kii, maahan selälleen ja itte istumaan koiran päälle. Kyllä se siitä.
Toi ois toisaalta mielenkiintoista nähdä, siis että onkohan se kuitenkaan noin helppoa. Voisi olla sellanen esitys jossain koiratapahtumassa missä joku selättää ison vartiotehtäviin koulutetun saksanpaimenkoiran.

Itse vähän epäilen että onkohan se lopulta noin helppoa...
 
Näin
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta vastaan, että en pelkäisi jos haukkuu. Haukkuminen kertoo koiran epävarmuudesta. Jos sama koira juoksisi kohti korvat takana ja pää edessä suuoraan tuijottaen niin kyllä luultavasti pelkäisin, jos ehtisin.
 
jos olisin yksin liikkeellä niin ei pelottaisi.

lasten kanssa jos olisin niin varautuisin kyllä kättä pidempään, jos siis olisi vihainen. yleensä haukkuva koira ei ole. näkeehän sen koiran käytöksestä jo kaukaa tuleeko päälle vai haukkuuko vain ja tulee tervehtimään.
 
!!!
Kyllä mun koiraa on purrut vapaana ollut koira joka haukkui, eli ei se haukkuminen tai haukkumattomuus kerro koko totuutta. Ja kyllä pelkäisin jos kohti tulisi joku iso hurtta!
 
"äiti"
En osaisi heti pelätä, kokonaiskuva kertoisi enemmän. Olen ollut tilanteessa, jossa rotikka lähti haukkuen perääni, kun kiireessä otin pari juoksuaskelta. Osasin rauhoittua ja lopettaa juoksun.
 
en osaisi
pelätä, ellei koiran ruumiinkieli heijastaisi todellista aggressiivisuutta. En tähän päivään mennessä vielä ole joutunut sellaiseen tilanteeseen (*koputtaa puuta*) niin en oikein tiedä miten reagoisin. Ehkä yrittäsin painua pieneen myttyyn ja suojata itseäni. En oikeastaan ole ikinä edes miettinyt.
 

Yhteistyössä