Pelkosektio!?

Tytöt, tytöt ei tästä kannata riidellä eikä väitellä kun JOKAINEN tietää mitä tekee ja itse siiitä viimesenä vastuunsa kantaa..

Mut musta on hieno homma et meille pelkosille on tällainen omapaikka missä voidaan purkaa mieltä ja kysyä apua..

Mä kunnioitan niitä jotka synnyttävät alakautta se on hienoasia varmaan teille mutta toivottavasti kunnioitus olisi molemminpuolista koska ei kukaan huvitteekseen halua PELÄTÄ kauheasti..
 
Ei sektio synnytyspelkoa poista. Kannatan synnyttämään ensikertalaisen synnyttäjän ehdottomasti alateitse..
Ei kannata pelätä sellaista mistä ei ole kokemusta.'

Mulle tehtiin suunniteltu sektio kaksi kuukautta sitten pelon vuoksi.
Olen myös synnyttänyt alateitse.
Sektio ei pelkoja poistanut vaan todisti vaan sen että "helppoa"
tapaa saattaa lasta maailmaan EI ole.


 
En ymmärrä... Eli jos täälä puhutaan pelkosektiosta niin alatiesynnytyksen "kannattajat" saavat painaa päälle sen minkä kerkeää mutta auta armias jos sanot "sektiolaisena" oman näkemyksesi alatiesynnytyksestä niin heti saat vastaasi vaikka ja mitä ja siihen et tietysti saa halaistua sanaakaan sanoa..

Mua ei sinällänsä haittaa ja mun sektiopäätöstä ei hetkauta suuntaan tai toiseen mikään p****a mitä niskaan sataa, mutta ihmettelempä vain joidenkin suhtautumista. Kyllä tässä on pohdittu ja pohdittu sitä alatiesynnytystä sekä itsekseen että ammattilaisten kanssa. Ensimmäisen sain pelkosektiolla ja niin nyt myös tämän toisenkin tulen saamaan. Tottakai olisin tyytyväinen jos alatiesynnytys tuntuisi minustakin siltä luonnollisesta ja turvalliselta tavalta synnyttää niin ei tarvitsisi päivin ja öin miettiä asiaa ja ravat pelkopoleilla yms. Mutta kun ainakin omalla kohdallani se sektio on ainoa vaihtoehto. Minulle ainakin on aivan yks hailee millä tavalla muut lapsensa saattavat maailmaan, alatie, sektio, ylätie :D Aivan yks ja sama.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
Ei sektio synnytyspelkoa poista. Kannatan synnyttämään ensikertalaisen synnyttäjän ehdottomasti alateitse..
Ei kannata pelätä sellaista mistä ei ole kokemusta.'

Mulle tehtiin suunniteltu sektio kaksi kuukautta sitten pelon vuoksi.
Olen myös synnyttänyt alateitse.
Sektio ei pelkoja poistanut vaan todisti vaan sen että "helppoa"
tapaa saattaa lasta maailmaan EI ole.
Mikä aiheutti tämän kaksi kuukautta sitten tehdyn pelkosektion kohdallasi? Liittyikö kenties ensimmäiseen alatiesynnytykseen?

Toivottavasti sinä ja lapsesi olette toipuneet hyvin näistä molemmista. :)

 
Mulle sano neuvolassa täti tänään et luultavasti mut leikataan jo siihen katottuna et mulla on aika pieni lantio ja yksi sektio jo tehty...keskiviikkona mene saikulle niin viellä tarkistetaan ne mun lantion mitat sieltä kansiosta yms...välttämättä ei tarttee pelkopolille mennä kun saattaapi olla ihan syy muutenkin =)
 
Niin tää on ikuisuus aihe.. Muakin tavallaan ärsytti kun kaikki piti
mua hulluna kun en synnyttänyt alateitse vaikka mitään esteitä sille ei olisi ollut. Mä ymmärrän hyvin mitä on kun pelkää, mutta rehellisesti sanottuna suurempi pelon aihe se sektio on kun alatiesynnytys..
Nyt kun molemmat olen kokenut.

Salkkis, pelon aihe oli ponnistusvaihe.
Ja mun edellisestä synnytyksestä oli kulunut melkein seitsemän vuotta enkä ajatuksissani edes ollut siitä toipunut.
Kyllä mä ehkä jälkeenpäin olisin sen ponnistusvaiheen valinnut, nyt jos saisin päättää.. Mutta tehty mikä tehty.
Mutta onnea jokaiselle valitsemalleen tielle!

Niin ja kiitos, olemme toipuneet hyvin, vauvalla ei koskaan mitään hätää ole ollutkaan, luojalle siitä kiitos.. =)
 
Ja toipunut olen 100x paremmin kuin alatiesynnytyksestä. Tämä vaan ihan tsemppaukseksi niille, jotka miettivät asiaa. Ei järjettömän pelon kanssa ole kiva elää ja jokainen tietää kroppansa ja voimavaransa parhaiten ihan itse. Hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty, eikö se niin ole?! Ja jos siitä vielä toipuu paremmin, en sano helpommin, niin jokainen voi tehdä valintansa itse.

Kaikkea hyvää asian kanssa painiville! Jokainen tehköön kohdallaan päätöksensä ihan itse, toisten siihen puuttumatta.
 
Itselläni taustalla kaksossynnytys -06. A-tyttö syntyi hyvin. B-tyttö oli perätilassa, kärsi hapenpuutteesta, elvytettiin ja hän eli kolme päivää. Nyt viikkoja kasassa 17 ja vahva päätös sektiosta itsellä. Papereissani lukee, että itse saan synnytystavan valita. En halua kokea alatiesynnytystä uudelleen. Mielestäni on hyvä keskustella synnytyksestä ja peloista jo varhaisessa vaiheessa ja itse kunkin punnita hyviä ja huonoja puolia. Ja muistakaa ottaa myös puoliso mukaan keskusteluihin!
 
Huh, sektiolla synnytin kaksi viikkoa sitten. Sain kamalan tulehduksen, ja nyt vasta pääsin kotiin. Vieläkään en pysty kävelemään kunnolla. Enkä TODELLAKAAN istunut synnytyksen jälkeen, ei tullut mieleenkään.. (tai tuli ja yritin mutta se oli mahdotonta)
Seuraavan haluan kyllä alateitse putkauttaa. Eiköhän epiduraali auta kipuihin.
 
Mä odotan toista lasta, hyvin alussa vielä toki, rv 13+3, mutta mietin jo synnytystäkin.

Mulle kävi kans ekan kanssa niin, että lapsi ei mahtunutkaan syntymään alateitse; synnytystapa-arviossa todettiin, että "pitäisi" olla tilaa 3,5-kiloiselle vaaville. Pelkäsin hirmuisesti just tuota, että laps jää synnytyskanavaan ja vähintäänkin luita murtuu häneltä... no sinänsä kävi "onnellisesti", ettei lapsi mahtunut edes laskeutumaan enkä siitä johtuen avautunutkaan tarpeeksi ja synnytys pysähtyi. Kiireellinen sektio tehtiin 32 tunnin jälkeen, kaikki meni oikein hyvin ja olin niin helpottunut, että vaan höpötin onnellisena koko leikkauksen ajan :ashamed: =)

Niin, se mikä mua nyt pelottaa on tietty että sama toistuu ja en saa lasta alakautta ulos. Pelottaa hapenpuute, lapsen loukkaantuminen/vammautuminen/kuolema :( Mies on ehdottomasti sitä mieltä että en saa alakautta synnyttää(raukka oli ihan sekaisin kun ei voinut meitä auttaa), mutta luultavasti sitä mulle ehdotetaan koska ekallakin kerralla lääkäri oli sitä mieltä että hyvin mahtuu lapsi tulemaan.

Jos ei olisi noita huolia, niin haluaisin kyllä alateitse synnyttää, mutta nyt on huoli pienokaisesta niin suuri, etten tiedä... no, aika näyttää.
 
Kääks, mulla tuli iso mutka matkaan. Takana yksi sektio esikoisen perätilan takia ja nyt odotan kakkosta rv. 33.
On myös ollut perätilassa jo pari kuukautta, mutta tänään neuvolassa havaittiin kääntyneen raivotarjontaan.
Olin täysin valmistautunut toiseen sektioon, enkä missään tapauksessa halua alateitse yrittääkään. Vauva on nyt jo yli kaksi- ja puolikiloinen ja ehtii tässä vielä kasvaa reippaankokoiseksi. Itse olen pieni (heh, siis olin ainakin ennen odotusta).

Nyt on laitettu lähete äitipolille synnytystapa-arvioon parin viikon päähän, mitenköhän suhtautuvat siellä. Pelottaa...
 
No niin.. Meille syntyi 29.1 pieni prinsessa 4250g 51,5cm ja siis alakautta synnytin.. Ja täytyy sanoa et ei se niin kauheeta ollu mitä pelkäsin.. Mut ymmärrän kyl iha täysin silti niitä jotka haluaa sektion, ei sitä itekkää iha heti uutta synnytystä haluis. Mut kaikki meni hyvin ja nyt sitä opetellaan elämään 3 henkisenä perheenä!! :)
 

Yhteistyössä