Pikkukakkosta odottavat vol4

Tänään tasan 38+0
Eilen supisteli taas tosi ilkeesti tunnin verran, sitten lakkasi. Oon verenpaineista kotona vuodelevossa, joka toinen päivä neuvolakontrolli, kerran-pari viikossa äitipolin kontrolli. Pääseepähän usein ultraan B)
Osastolle yrittivät mua eilen huilaamaan, mutta kun eivät luvanneet käynnistää kuitenkaan sovittiin että saan mennä kotiin huilaamaan. Mulla menis vaan hermo siellä osastolla, meni viime kerrallakin...Koitan siis olla nyt nätisti kotona :LOL: :saint:

Blondie

Joie & BV, saapi nähdä kuka meistä on seuraava suorituspaikalla :wave:
 
Heippa

Täällä ollaan vähän masisfiiliksissä. Niin se oli sit jo mulla alkanut paikat pehmeneen, joskin kiinni vielä. Saikusta huolimatta supistelee paljon, varsinkin jos vähänkin liikkuu. Ei tässä sit muua auta kuin jäädä saikulle äippälomaan asti. Huoli pienen syntymästä liian aikasin on kova, vaikka lääkäri koitti rauhotella, joskin kk pitäisi hänenkin mukaan vielä masussa pysyä. Eli kk olen lähes vuodelevossa, pieniä askareita saa kotona tehä ja postin käydä hakemassa, koko ajan kuitenkin välillä pötköttäen. Neuvolatäti koittikin piristää, että nyt rentoudut ja nautiskelet täysillä, pian alkaa arki kahden lapsen kanssa kotona ja päikkäreille saa heittää hyvästit. Pelottaa vaan ottaa yhteyttä työnantajaan ja mulla on kaikki hommat ihan levällään siellä. Kiva jäädä nyt sit pois pitkäksi aikaa. No tärkeysjärjestys on selvä, eikä tässä muuta voi. Pitää koittaa kotoo käsin noita järjestellä.

Muuten kaikki suht ok. Suoraan lennosta ottivat verenpaineeseen ja se olikin 130/89, syke melkein 100. Pissa oli puhdas ja painoo tullut vähän vähemmän kuin viimeksi nyt siis n. 360/viikko. Mut fundus painelikin kunnolla yläkäyrän yläpuolella, ollen 26,5, huppista Turvotusta ei vielä oo.

Nyt ei osaa laittaa muuta, pitää mennä kerään ajatukset.

Permis ja Veikko 25+2
 
Neuvolakuulumisia:

Painoa tullut vain 100g viikon takaisesta
Turvotusta on, jaloissa
Pissa puhdas
Paineet samaa luokkaa kuin viimeksikin, hieman normaalista koholla
Hemppari noussut 135:een, kun viimeksi oli vain 119.
Sf-mitta 37, viime viikolla 34,5
Syke 146, liikkeet +
Paikat ihan pehmeät, kanavaa 1,5 cm, kohdunsuu auki 4 cm.
Painoarvio 3,5kg +/- 100g
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joie:
Neuvolakuulumisia:

Painoa tullut vain 100g viikon takaisesta
Turvotusta on, jaloissa
Pissa puhdas
Paineet samaa luokkaa kuin viimeksikin, hieman normaalista koholla
Hemppari noussut 135:een, kun viimeksi oli vain 119.
Sf-mitta 37, viime viikolla 34,5
Syke 146, liikkeet +
Paikat ihan pehmeät, kanavaa 1,5 cm, kohdunsuu auki 4 cm.
Painoarvio 3,5kg +/- 100g
Sullahan saattaa tulla vielä äkkilähtö sairaalaan :eek: :D
 


Siinä tuore pallomahakuva eiliseltä, ku viikotki taas poksus!!!!

Täällä ollaan yhä vaan saikulla, syy kyl vaihtus takasin iskiakseen, ku se pirulainen teki viikonloppuna come backin!!! Tosi kiva!

mama ja kääpiäinen 23+1
 
Hellou..

Pääsin töistä neljältä ja nyt rauhoitun..Ihania masukuvia :heart: Haluan äkkiä itsekkin ison mahan. Tää on vielä niin pieni pallukka..

On: Väsyttää,palelee ja nälkä koko ajan. Siinä mun oireiden top 3. Ja tietenkin pissattaa usein. Nyt joudun heräämään yölläkin vessaan mitä en yleensä joudu tekemään. :)

Nyt syömään kun kauhea nälkä.

sannis ja tammivauva rv 4+6
 
Heipparallaa Uusi ilmoittautuu :wave:

Elikkäs tänään on menkojen ensimmäinen poisjäänti päivä, kaks päivää sitten kyllä tein jo positiivisen testin, mutta oli haalee viiva, niin aattelin odotella. Noh tältä näyttii hetki sitten:

:heart:

Laskettuaika olis nyt sitten tän sivuston mukaan 11.1.10. mutta virallinen aika tulee sitten kun olen ekan kerran neuvolassa käynyt. Eli siihen asti viikkoja nyt 4+2 ja LA 11.1. :D

Mitäs muuta ilmoitan vielä? :D
Ainiin esikoispoika on syntynyt 01/07
Tigru ja tammiunelma rv 4+2
 
Onnea onnea Tigru! Tervetuloa tälle puolelle!

Täällä alkanut esikoisesta tutut oireet, iltapaleltaminen ja se, että illalla ei tee yhtään mieli leipää, joka on normaalisti mun vaki-iltapala. Tekisi mieli pitsaa, ranskalaisia tms. :)

Unis 5+5
 
Tigru:
Paljon onnea :flower: :flower:

Huhhuh...oli vähän menevämpi päivä siis tänään ja ah ihanuutta...kyjet kolottaa...maha kun alkanut istuessa painaa ikävästi tuonnek ylkiin ja muistot eivät ole ikävä kyllä häilyneet siitä, mitä se tulee olemaan sitten sen ison mahan kanssa :ashamed:
Minä kun olen todellakin lyhyt ja sen mukana seuraa lyhyt selkä, se taasen saa aikaan sen, että kun normipituisilla (n.160cm ) vatsa tosiaan yleensä laskeutuu loppumetkreillä, minulla sf-mitta vain jatkaa kasvuaan, kun vauva kuitenkin jatkaa pituuskasvua, joten tätä odotettua laskeutumisen tuomaa helpotusta palleassa ja kyljissä ei ole tänne odotettavissa...PÖH ja PAH :/

No, tätähän tässä siis on itselle haettukkin, joten mitäpä sitä kiukkuamaan...isoa mahaa itkin takaisin tosiaan jo seuraavana aamuna pojan synnyttyä, joten sitä saa mitä tilaa :LOL:

Nyt katsomaan tuota kamalan hirveän kiristelevää matsia telkusta...jos nyt olisi LA lähellä, niin taatusti käynnistyisi silkasta jännäyksestä :D

paapelo+poju+Tiuhti 18+4
 
Huomenta vaan!

Tigru: Onnea plussasta! Lisäsin sut listaan. Tarkista vielä että tuliko oikein. Privana sitten jos jotain pitää korjata. :D

Oma Napa: Taas heräsin ihan ihme aikaan... Liekö se tuon kissan syytä kun tuli taas kiipeilemään makkarin verhoihin. Tekee sen kyllä joka aamu mutta nyt jostain syystä siihen heräsin kunnolla. Ei auta kissakarkoitteet joten jotain muuta pitää keksiä. Toinen syy miksi saatoin taas herätä liian aikaisin on tuo neuvola-aika heti aamusta. Taas hermostuttaa ihan hirmusti vaikka äsken just sain muistutuksen siitä ettei tarvitsisi hermoilla. Hirmuinen monottelu alkoi kun kävin veskissä ja menin takaisin vuoteeseen (jos vaikka nukahtaisin uudestaan). Sitä tunnustellessa sitten siinä ajattelin että parempi nousta ylös. Ei kello kuitenkaan hirmu vähän ole. :D Mieskin lähtee tänään mukaan neuvolaan, ensimmäistä kertaa. Sai pyydettyä pomoltaan vapaata aamusta muutaman tunnin. :D Helpottaa sekin kun tänään taidetaan käydä noita etuusasioita läpi. :D

Olkkis ja Ötzki Masupalleroinen 22+4

 
kiitos kaikille!

En voi vieläkään kuvitella, että tosiaan olen tällä puolella.. Kääk, tää on niiiiin ihanaa. :heart: Pitkä on matka, mutta mukava taittaa se teidän kanssa.

ON: Ei oikeestaan mitään mainitsemista, raskausoireet ovat siis vasta tulossa.. :x
 
Tää mamma käväs aamulla neuvolassa ja Ötzki Masupalleroinen oli taas vauhdissa koko neuvolan ajan. :D Potki ja riehu koko tunnin mitä neuvolassa istuttiin ja käytiin läpi noita vanhempainetuuksia yms. Ei taida Ötzki tykätä neuvolan tädistä. :LOL: Sf-mitta mitattiin ekan kerran tällä reissulla. Meni yläkäyrän yläpuolelle mutta ei kuulemma haittaa kun on tuota vatsamakkaraa Ötzkillä lämmittimenä ympärillä. Syke oli 126, kuulemma ihan normaali vaikka ihmettelinkin kun on kuulemma alarajalla (sikiön syke normaalisti 120-160). Yksi iso positiivinen yllätys oli hemoglobiini joka oli noussut 122-->137. Terveydenhoitaja tosin epäili etten oo juonut riittävästi mikä on kyllä hyvinkin mahdollista. Töissä kun en kauheesti ehdi vaikka vesipullo olis vieressä mukana. Toisaalta sitten ruokavalioni on viime aikoina koostunut suurimmaksi osaksi vihanneksista ja muusta terveellisestä vihreästä joten se on voinut vaikuttaa vaikka rautatablettien ostaminen onkin unohtunut. Pitää varmaan huomenna muistaa käydä ostamassa. :D

Olkkis ja jytäjumppaaja Ötzki Masupalleroinen 22+4
 
Onnea plussasta Tigru :flower:

Ja ihania masukuvia :heart:

Tänään oli lääkärineuvola ja ultrattiin taas. Hyvin kasvaa natiainen ja sykkeet näkyi, LA tosin siirtynee myöhemmäs, mutta varmistetaan np:ssä. Sain iskällekin kuvan kotiin viemisiksi, hän kun ei töiden takia yleensä neuvolaan ehdi.
Poitsulla 1.3v oli myös tänään neuvola ja mukavasti oli hänkin kasvanut 81cm ja 11kg ja rapiat päälle =)
 
Tigru tervetuloa mukaan taivaltamaan :D Ja jätti onnittelut plussasta!! :flower:

Tääl ei mitään ihmeitä.. ootellaan ens viikon ekaa neuvolaa :D
no on tääl sen verran kurjaa, et peruivat multa kesätyöt, ku tullu kuulemman kunnanisiltä määräys ettei siaisia saa ottaa.. on tämä sit niin käsittämätöntä, et oon sh ja työkkärissä :kieh: :kieh: sinänsä ok vaik kesän saiski olla kotona, mut mitä mä teen tuon meidän esikon hoitopaikan kans?? *hukaus* pitkämatka lähteä 30km kuskaan hoitoon ja taas toisaalta pakko pitää varalta, jos/kun töitä ilmaantuu.. ja neitillä niin unelma hoitaja.. :'(

sukkaparin masu 9+2
 

Yhteistyössä