¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨



Tämä pino on "varattu" toista lasta odottaville mammoille, mutta otamme mielellämme jo vauvan saaneilta kuulumisia vastaan

Olemme kyselleet esim. vaunuhankinnoista ja asuntoasioista, jotka ovat ajankohtaisia kun tulee lisää pikkuihmisiä =)
Myös esikoiset ja heidän tekemiset ovat olleet puhuttuja asioita =)


LASKETUT AJAT:


2008


21.10 MiHLa


06.11 HotCoffee (poika 05/03) tyttö tulossa
12.11 Jonskis (poika 06/07) tyttö tulossa
13.11 äiti88
25.11 enkuli (01/08)
28.11 mamina (tyttö 11/06)
------- mammukka75
------- jonnuzka


01.12 caffee81 (10/05)
07.12 nmp
11.12 Findgirl ( tyttö 01/06)
19.12 Torey (04/07)
20.12 Skye85
28.12 ZiiliZeija
31.12 buffo



2009

10.1 Lappitar
11/14.1 Aminohappo (tyttö 01/05) tyttö tulossa
14.1 TeeBird (01/07)
15.1 Sisi
21.1 sef
22.1 pilviini (tyttö 12/05)
23.1 Mamamin (poika 09/06)
25.1 Andie
25.1 maarunen (poika 04/07) poika tulossa


3.2 aply (tyttö 03/07)
9.2 mymmeliina (poika 03)
10.2 tyypin äippä (poika 03/07) poika tulossa
21.2 iitukka
22.2 Pilkkis (06/07)
27.2 Naru (06/07)



4.3 Mama-77
9.3 emmmaa (09/07)
14.3 Nanna28
23.3 m a r z a (07)
21.3 Emppu788 poika tulossa[color=#801D32
23.3 Halfcafnonfatlatte
27.3 Hani- (poika 05/07)
23.3 rimata (poika 09/07)
29.3 netskuli
31.3 Talvitie (tyttö 08/07)
31.3 cukkis (poika 01/07)

[url=http://www.glitter-graphics.com]
[/url]

6.4 Lis69 (poika 02/07)
7.4 pietu- (poika 08/07)
12.4 Allusmamma
20.4 Jande (11/07)
27.4 mami87poika-04



7.5 Nasu21 (tyttö 03/08)
12.5 Joie (poika 01/05)
12.5 Niisku-Rouva
24.5 Blondie (poika 02/04)





1.6 bad virgin (tyttö 10/06)

melluli



SYNTYNEET
22.5.2008 tyttö miuku83:lle
16.6.2008 tyttö Äippä-2006:lle (la 24.6.08)
8.7.2008 poika tirpiäiselle(la 11.7.08)
2.8.2008 tyttö very important baby:lle (08.08.08)
9.8.2008 tyttö Poni06:lle (la 20.08.2008)
29.8.2008 tyttö elohiiri0608:lle (la 03.09.3008)
6.9.2008 poika nyyttimyy:lle (la 16.09.2008)
8.9.2008 poika daydreamsille (la 07.09.2008)
8.9.2008 tyttö Jouskari-80:lle (la 29.08.2008)
11.10.2008 tyttö Emppu80:lle (la 04.10.2008)
16.10.2008 tyttö Luminkalle (la 01.11.2008)
21.10.2008 tyttö Kirsikka83:lle (la 23.10.2008)
 
Tulin korkkaa uuden pinon. Mies huomiseen asti reissussa ja me pojan kans kaksin kotona. Sain jostain kumman syystä ihme leipomiskohtauksen tänään. Tein mustikkapiirakkaa ja tiikerikakkua. Itse vaan en uskalla kuin maistella, paha olo vaan jatkuu :| Välillä tuntuu ihan mahdottomalta. Ei mulla ollu yhtään tällästä ku poikaa odotin :eek: Mutta en valita, joillain asiat vielä "huonommin"...
 
Mamamin: Mulle tulee myös joskus selittämättömiä leipomisintoja :whistle: Varsinkin jos satutaan olemaan tytön kanssa kaksin kotona. Silloinhan neiti roikkuu jalassa ja olisi tulossa koko ajan syliin.. Eli ei kovin hyvä ajoitus aina mulla :D Nyt ei onneks tarvii vähään aikaa mitään tehdä, jäi synttäreiltä vaikka mitä pakastimeen =)

Laitellaankos esikoisten syntymäkuukaudet ja vuodet tuonne listaan? =)

Luminka ja piiperö 18+4
 
Moikka pitkästä aikaa!
Olen kirjoitellut lähinnä tuonne joulukuun odottajien ketjuun.
Olo on ollut ihan ok, mitä nyt kamala väsymys päällä koko ajan ja jatkuva nälkä...
Niskapoimu-ultrassa tuli ihan hyviä uutisia eli niskaturvotusta oli vain 0,8mm ja vauveli voi muutenkin hyvin massussa. Raskausviikkoja olisi kasassa jo 14+3 eli mun laskettuaika siirtyi sit 1.12.08.
Hyviä vointeja kaikille ja nauttikaahan kesäkeleistä :D
 
Iso, iso kiitos teille kaikille kauniista sanoistanne ja myötätunnosta :heart: :heart: Lämmittää kovasti mieltä :heart: Taas kerran voi vaan todeta, että onneksi meillä on tuo niin rakas ja aurinkoinen esikoinen, herra huoleton, joka muistuttaa, että elämä jatkuu. :heart: Sanoinkin miehelle eilen illalla, että tuntuu, että ollaan niin onnekkaita kun meillä on toisemme ja ihana poika, että kai meitä on varaa vähän koetellakin. :snotty:

Saa nähdä joudunko sittenkään sinne tyhjennykseen, vuoto nimittäin alkoi aamuyöllä ja on sen mukaista, ettei ole epäselvää mistä on kyse. Hyvä niin, jos kroppa hoitaa sen itse...

Lämmin halaus kaikille ja ihanaa odotuksen jatkoa, yritän palailla tänne teidän ihanaan seuraan piakkoin. :heart:
 
:hug: vielä Kesikselle onneksi vaikutat kuitenkin tilanteeseen nähden varsin optimistiselta.Pianhan me taas täällä jo rupatellaankin, eikös juu :)
Luminka kiitokset että otit päivittäjän pestiä!Meillä toi esikoinen on 06/06, laita listaan vaan!on ainakin helpompi kattoo kellä on samanikänen esikoinen :)
Meillä kyllä pikkumies on ihan mahoton pusuttelija, ja suoraan suulle, ei sitä voi ees vältellä kun jos koitat kääntää poskea niin sehän moiskuttaa niin kauan että suulle osuu :heart: ja aina kun lähetään isovanhemmilta tai mistä vaan kylästä niin hänen täytyy saada antaa lähtöpusut kaikille, ilmeisesti huomannu kun äiti ja isikin pussaa kun toinen lähtee :D
ihanaahan se on vaikka joskus sillon kun poitsu oli pienempi niin se kuolan määrä oli ihan mahotonta!
hassua muuten että joku (oliks se just sinä Luminka) sanoi että pitäis kattoa isompaa asuntoa kolmion tilalle ja mehän just vasta muutettiin kaksiosta kolmioon ja tää vaikuttaa niin isolta!mut silti varmaan viimeistään vuoden päästä alkaa haaveileen taas isommasta, koskaan ei voi olla liian pitkään tyytyväinen :LOL:
sit vähän omaa napaa, oltiin pojan kans eilen 2v hammaslääkärissä ja ei kyllä meinannu hampaitaan näyttää millään!!lopulta onneks hammasharjan avulla sai katottua ettei oo reikiä, jee!vaikka mistä niitä nyt olis tullukaan kun ei oo karkkia saanu ja hampaatkin on muistettu suht. hyvin pestä.
Ihania ilmoja ollut, me lähetäänkin huomenna poriin miehen vanhemmille (tai äidille ja isäpuolelle)viikonlopuks, mahtavaa päästä valmiiden ruokien ääreen, eikä varmana tarvii poikaakaan hoitaa, siellä pappa oottaa jo innoissaan pihakaveria :)
Huomenna myös miehen isäpuolen tyttö tulee leikkaan pojan vauva-tukan lyhyeks, ei olla sitä muuta kun edestä lyhennetty ja nyt olis tarkotus leikata toi puoleen selkään ulottuva vaalea kutrikasa pois...vähän haikeeta mut eiköhän sen nyt oo aika ja on ainakin viileempi kesällä kun ei poika anna hiuksia laittaa ees kiinni (eikä sen puoleen varmaan antais ukkokaan, ettei vaan oo liian ämmämäistä :D)
Josko siinä nyt tuli tarpeeks turhaa jorinaa, ens viikolla sit taas, hauskaa viikonloppua kaikille!!

Daydreams ja pipana 26+4
 
Voi ei, jouduinpa kohtaamaan ikäviä uutisia heti aamusta! Suuret pahoitteluni Kesis, varmasti tällähetkellä tuntuu pahalta mutta vielä se elämä voittaa! Ehkä teille tosiaan suodaan sitten sellainen ihana kesävauva, toivotaan parasta! :heart: Toivottelen paljon onnea ja jaksamista, ehkä nähtäisiin vielä tässä pinossa :heart: :hug:

Tutkitaanko keskenmenoja mitenkään jos niitä tulee useita peräjälkeen? -kyselen siis yleisesti kaikilta teiltä, koska itselläni ei ole mitään hajuakaan.
Luin vain aiemmin jostain että tää kirjailija, Eve Hietamies, sai useita keskenmenoja, sitten hänellä ainakin selviteltiin syytä, ja paljastui että hän tarvitsee kanssa tuon verenohennuslääkityksen kuin miekin. Hänellä sit kenties? jotkut veritulpat istukassa tms olivat aiheuttaneet ne km:t... No olipa varmaan tosi piristävää asiaa :ashamed: :|

Meillä on tyttö ollut vatsataudissa, joten ei ole paljon tarvinnut koneella olla. Nyt ois taudin kolmas päivä, eilen tuli vaan parit vetiset ripulit (sori herkät..:) ) ja toivotaan että tänään ois jo parempi.
 
daydreams kiitos sanoistasi :heart: Joo, mä oon itseasiassa vähän itse ihmetellyt, miten optimistinen olo sitä onkin verrattuna alkuvuoden keskenmenoon, vaikka viikkojakin oli nyt paljon enemmän ja sydämensyke nähty aiemmin. Se eka keskenmeno oli mulle jotenkin tosi iso järkytys, jota en millään pystynyt käsittää, mutta ehkä nyt jotenkin tässä raskaudessa olin paremmin sisäistänyt, että mitä tahansa voi todella tapahtua. Ja lisäksi siitä on melko vähän aikaa, kun olen viimeksi järkeillyt ja käsitellyt näitä samoja juttuja ja tunteita, niin sekin varmasti helpottaa osaltaan. Olo on tietty kovin surullinen, mutta nyt jo on sellainen olo, että kyllä tästä vielä noustaan. :)

mamina kiitos sanoistasi :heart: :hug: Mulle sanottiin eilen, että kaksi perättäistä keskenmenoa on vielä ihan normaalia, mutta kolmannen perättäisen jälkeen aletaan tutkimaan. Meillä on lääkärin ja kätilön mukaan kuitenkin hyvät todennäköisyydet, että seuraava raskaus onnistuu, koska kuitenkin ollaan saatu yksi terve lapsi. :heart: Ehkä tämä on siis vain ollut huonoa onnea. Jostain eilen muuten luin, että kolmannen perättäisen keskenmenon todennäköisyys on vain jotain 1-2% luokkaa.
 
Nti Kesäheinä Sulla on kyllä onneks positiivinen asenne niinku pitääkin olla! Kyllä se esikoinen ihmeesti varmasti auttaa jaksamaan ja pysymään arjessa kiinni.

Luminka Kiitos uuden ketjun avaamisesta! Meidän esikoispoika on syntyny 06/07 eli tän kuun 25.päivä on yks vee plakkarissa!


mamina Tsemppiä vatsataudin kanssa! Se on kyllä ehkä kurjin tauti! Ootko saanu pikkuisen juomaan?

Juomisesta tulikin mieleen (.)... Eli musta meidän poitsun vaipat on tosi kuivia nyt ollu... Yölläkään ei juurikaan pissaa ollu tullu. Potalle tulee joskus lirut mut siis märkiä vaippoja ei juurikaan tule... Oon vähä huolissani, joka välissä koitan tarjota vettä ja ruualla maitoa mut määrät on tooosi pieniä mitä suostuu ottamaan. Syöminenhän meillä on ollu yhtä tuskaa jo pitkään mutta tuo nesteensaanti nyt olis sitäkin tärkeempää... Vinkkejä? Vai väheneekö yks vuotiaalla pissaamis kerrat jotenki??

caffee81 Kiva kuulla sustakin!

Itekin nyt vähä harvemmin tähän koneelle ehtii näin kesä aikaan mutta lueskelen kyllä töiden lomassa aina pikasesti.

Nyt mennään erämessuille huomenna (mies kun on innokas kalastaja ja sai ilmasilla lipuilla mutkin houkuteltua mukaan, on siellä ainakin eläimiä pojalle ihmeteltäväksi) ja sitte lähdetään ajamaan mökille.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Jonskis 16+1 :heart:
 
Voi Kesis! Kamalia uutisia! Nyt vasta tulin koneella käymään. Olen Todella pahoillani ja järkyttynyt sun puolestasi :heart:

Jotenkin tässä niin "yhdessä" odotettiin kun samoihin aikoihin se plussa tuli meille ja siitä yhdessä iloittiin! Ottaisin niin mielelläni tässäkin asiassa puolet sun surustasi pois jos voisin! Varmasti rankkaa kokea tuollaista ja nyt vielä sun kohdallasi jo toisen kerran.

Voimia sulle kovasti lähetän :hug: Tulethan kertomaan kun jaksat, mitä kuuluu? Olet täällä ajatuksissa kovasti :heart:

Torey
 
Kiitos Luminka uudesta pinosta. Meidän esikko on syntynyt 08/06.

Meillä juomista voi lisätä siten ,että sitä tarjoaa eritavalla.. nokkiksesta, lasista, limupullosta. Nyt myös annettu mehutetroja. Myös tupperin pillimukit käteviä.

Olimme aamun tuolla paahtessa laittamassa hevosille laitumia kuntoon. Mies korjasi aitoja ja minä kiristelin lankoja. Oli kiva ,kun edes vähän jotain pystyi tekemään. Tuo auringossa olo on vaan aika rasittavaa. Tyttö viihtyi myös mukana hyvin. Sai antaumuksella tutkia kaikkia pellon kukkia. Hänelläkin oli eka kertaa tälle kesälle sortsit ja t-paita päällä.

Jospa menisi nyt maate. Mies lähti nukuttamaan tyttöä.
-Poni ja Manteli 29+1
 
Jonskis :heart:

Torey voi suuri kiitos sulle niin kauniista sanoistasi :heart: Tuli ihan tippa linssiin, kun kirjoitit niin nätisti. :'( Ikävä tosiaan, että tipuin meidän tandemplussapyörästä pois, olisin kyllä kutsunut sut synnyttämään tänne pk-seudulle niin oltais yhdessä syöty joulukinkut synnärillä B) Kovin on haikea mieli, mutta kaipa tämä tästä. Uusi yritys sitten taas kun sen aika on... Vuoto on tänään ollut tosiaan aika kovaa, eli tyhjennystä ei varmaankaan tarvita, mutta huomenna kuitenkin menen lääkärille tarkistamaan tilanteen.

:heart: Kesis
 
Jonskis, joo olen saanut tytön onneks juomaan, ja syö jugurttiakin, välillä vähän leipää, ja esim yhen nakin, mut ruokaa ei oo mennyt pariin päivään yhtään! No tänään taas muutaman 'löysät' tullut, mut jos tää tästä alkas helpottaa. Kuumetta ei tuntus näin käsimittarilla olevan niin paljon ku eilen.

Kesis, tosi hyvä kun jaksat olla noin "postitiivisella" asenteella!

Ja Luminkalle kiitoksia uudesta pinosta!

Mie oon täällä ihan hukassa kun Salkkarit loppu ihan miulta "salaa" en tiennyt eilen näkeväni viimesen jakson! Miks just jonku sarjan pitää loppuu keskellä viikkoo?????!
 
Se on Luminka viel pakko kysyy et mistä sivulta löydät nuo kaikki värikomennot?? mie löysin jonkun sivun, mut siellä olevat "koodit" ei läheskää kaikki toimi..
Niin ja mein esikoinen on siis tyttö, ja syntynyt 11/06, eli sen saa listaan lisäillä.
 
Voi kun tämä meidän kulta rakas pikkuneiti juoksutti äitiä yöllä |O Puoli neljältä ekan kerran itki ja ihan tutilla nukahti uudelleen. No, melkein sain jo unen päästä kiinni kun taas itkua kuului..
Oli sellaista kitinää ja kunnon itkua, annoin jo Panadolia kun vissiin on kulmahampeja tulossa et jos sen takia levoton. Hetken auttoi ja taas heräs. No, annoin jogurttia jos nälkä olisi. Vein vielä sänkyyn mutta eipä jäänyt joten ylös noustiin 5.00 |O
Puoli tuntia valvottiin ja syötiin molemmat leipää, kinkkua ja juustoa ja takas nukkumaan.

7.30 jo alkoi kolina huoneesta kuulua mut kahdeksalta tuli vasta käsky nousta ylös :D
Kylläpä väsyttää, ja päähän jomottaa, ei kuitenkaan niin pahasti että särkylääkettä ottaisin. Keittelin kahvia jos auttaisi molempiin ongelmiin. En kyllä kehtais päiväunia ottaa kun tulee niin pöhnäinen olo ja voi päähän koskea jopa enemmän :/

Ah, nyt siis tässä kahvikupin äärellä istun koneella, ja Panttereita mutustelen =)

mamina: Ei tuollakaan sivulla kaikki värit toimi. Ne joissa on # edessä niin toimivat täälläkin! http://www.saunalahti.fi/wpoet/fin/colorhuge.htm

Onkos mammat ottaneet uusia masukuvia? =)
Laittakaas tännekin näytille :heart:

Luminka ja piiperö 18+6 (ja taas huomenna viikot paukkuu =) )
 
Harvinaista..olen yksin kotona. Mies on hakemassa yhtä tammaa kotiin orhilasta ja tyttö mummulla ja pappalla hoidossa. Tyttö tulee vasta ysin jälkeen kotiin ,kun pappalla oli kokous. Mulla on oppilaille tunnit perjantaisin kasiin asti niin nyt tunti omaa aikaa. Kiva notkua rauhassa koneella :) .

Me käytiin tänään ostamassa vauvalle kaikki loput tarvikkeet eli tutteja, pullo ja puhdistuspyyhkeitä. Muutama vaate tarttui myös mukaan. Nyt olisi kaikki pakolliset hankinnat tehty. Vaatteita tulee varmaankin vielä ostettua ,jos söpöjä osuu kohdalle. Mies aloittaa lähes puolen vuoden saikun jälkeen työ maanantaina niin sitten ei varmaan enää mihinkää jaksa lähteä ,kun tytön kanssa olen tälläisena puolikuntoisena kotona päivät. Onneksi mummo ja pappa asuvat 6 km päässä ja innoissaa hoitavat tyttöä ,jos tarve vaatii. Oli kyllä tämän päivän kauppareissukin vähän turhan rankka, kun suppaili ikävästi.

Taidampa siirtyä soffelle köllöttämään. Kivaa viikonloppua mammat :)
-Poni ja Manteli 29+2
 
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Aattelin vähän nostella tätä pinoa kun on pikkukakkosmammat taas kirmanneet laitumille kun ei meitä täällä näy!

Täällä pahoinvointi on pysytellyt poissa nyt jo useamman päivän. Olen ihan ihmeissäni kun esikostakin sitä oli sentään viikolle 16 asti... Hassua kunka sitä ensin manaa ja sit kun se loppuu niin heti miettii et mistäs tää nyt johtuu. Mulla on nyt tiistaina neuvolalääkäri ja keskiviikkona ultra. Onneksi ei siis tarvitse kauaa ootella että pääsee jälkikasvua kurkkaamaan.

Luminka, Meillä esikko on muuten syntynyt 04/07 joten sen voi lisätä etusivulle.

Mitäs muille kuuluu?

Torey ja Tirppana 11+5
 
Luminka Kiitos uudesta pinosta! Meidän esikko on poika ja syntynyt samaan aikaan kuin Toreylla eli 04/07. :)

Mulla on nyt tullut kokopäivä pahaolo ja siihen lisäksi vielä selkäsärky. Pojan kanssa touhuamine käy kyllä ihan työstä.. Torstaina mennään alkuraskauden ultraan ja nyt jo jännittää, että onko kaikki hyvin. Mitään tuntemuksia mulla ei ole ollut mahassa pitkään aikaan..
 


Eipä tännekään erikoista, kesäsäitä odotellessa. Koko viikonloppu oli todella viileää, eilen sekä viime yönä ukosti.
Vatsataudista alkaa tuo pikkuneiti juuri parantua. Ihan hyvin ollaan silti päästy liikenteeseen jne, kun muutamana viimepäivänä on tullut vaan ripulia, ei ole oksentanut koko kuuden päivän aikana kuin 2krt. Eilen suostui ekaa kertaa kuuteen päivään ottamaan lämmintä ruokaa, vähänkö oli kauhee fiilis ku toine ei syöny paljoo mitään pitkään aikaan!

Mie vaan odottelen sitä rakenneultraa!! ois niin kiva päässä katsomaan taas pikkusta. Huomenna on neuvola.

Huonosti alkoi mein asunnon myynti. Ekassa näytössä kävi vain yksi ihminen.. :( Nyt ois pari kivaa kerrostalokolmiota myynnissä, miun tuurilla joku ostaa molemmat juuri nenän edestä. No, vielä se oma-koti tulee eteen.
 
Sateista maanantai huomenta!!
Nyt on aikaa olla koneella ja tyttö saa katsoa titi-nallea. Toivottavasti ei sadepäiviä oo montaa,muuten tuleee tylsää.
Oma olotila alkaa olemaan tukala. Todella pienestä supistelee ja on jo kipeitäkin. Eilen imuroin ja sit pitikin jo maata sohvalla.
Huomenna olis neuvola ja sit viikon päästä synnytystapa-arvio. Määräävät luultavasti sit leikkauspäivän,kun esikoinenkin tuli hätäsektiolla.
Esikoinen syntynyt 08/06

Närästys ja suonenvedot vaivaa öisin. Kamala himo on iskenyt kurkkuun,ja se on se joka pistää närästämään. :kieh:
Pitäis varmaan alkaa laukkuakin kasata ja laittaa loput vauvan jutskat valmiiksi.
Sateista maanantaita kaikille!

Tirpiäinen ja kauno 35+3
 
Heips masut!
Täällä ollaan kotiuduttu reissusta, pojan leikattiin hiukset ekaa kertaa ja nyt en meinaa sitä omakseni tunnistaa, ennen kun kutrit oli puoleen selkään ja nyt lyhyt poika-tukka :)
Täällä onkin kaikki ollut viikonlopun ulkona, me saatiin ainakin nauttia ihanista ilmoista, poikaparkakin pääsi palaan kädestään, isä kun ei muistanut laittaa aurinkorasvaa!
Mut eipä se hänen menoo haitannu!Eilen yöllä sit ukkosti, ja mua pelotti, ekaa kertaa uudessa kodissa ja mä jo kuvittelin kaikenmaailman tulipalot :D
nyt tarvis irtautua koneelta, hommia ihan hirveesti, lisää kuulumisia paremmalla ajalla!
Tuossa olis minun viime viikkoinen masu, tosin toi kuvakulma taitaa vielä suurentaa sitä, vaikka aika pallukka onkin :)


mukavaa alkanutta viikkoa!
Daydreams ja pipana 27+1
 

Yhteistyössä