¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Päiviä kaikille!

Täällä on viikonloppu vietetty töissä ja huh et on rankkaa... 1.7 alkaa tosiaan työt ja mitenköhän siitäkin selviää...?! Alkaa olla maha tiellä nostoissa ja jos joutuu oikein kyykkimään niin suppailee "kivasti"... Pomo kertoi suunnitelleensa mulla hieman kevennettyä työtä eli jaan varmaan sitten lääkkeitä.... Onpa kiva seistä koko heinäkuu lääkekaapissa :kieh: Yrittävät sillä varmistaa etten jäisi saikulle....

Esikoinen on aivan ihanan herttainen kun haluaa koko ajan pussailla masuvauvaa :heart: . Tosin hänenkin masussa on aina välillä vauva... Oottekos muut psyykanneet esikoisia mitenkään tulevaan vauvaan? Tiedän jo nyt että meillä tulee olemaan kamala mustasukkaisuus kriisi... Tyttö kun on niin minussa kiinni että saas nähdä kuinka hyväksyy imetyksen ym jutut...

Vielä on yläkerran remppa kesken, mutta kun se valmistuu niin pääsee laittamaan vauvan kamppeita paikoilleen. Molemmat tytöt saa omat huoneet, tosin vauva varmaan nukkuu ekan vuoden meijän makkarissa. Mies juuri heräsi yövuoron jälkeen ja heti tela käteen ja maalaamaan... :LOL:

Pitänee tästä käydä ruoan laitto puuhiin! Pitäkäähän masuistanne huolta!

Emppu & Papunen 23+2

*pitää yrittää ottaa illalla uus masu kuva....*
 
Hei kaikki!

En ole ehtinyt kirjoittelemaan, ensiksi lähetän pahoitteluni Kesikselle surullisesta tapahtumasta. Olet ottanut asian tosi hyvin, jatkoon sulle paljon onnea :heart:

Olen järjestellyt kotia pikkuista varten, hyllyissä on pikku vaatteet valmiina, vaipat kylppärin hyllyssä:) Vauvalle on ensisänky ja kehto valmiina. Yksi vaatekassi vielä olisi kellarissa, en vaan löydä sitä mistään...

Esikoinen opettelee kovasti kävelemään, päivä päivältä ottaa enemmän askeleita :heart: Hän ei vielä tajua että saa pikkusisaruksen, mutta masua kovasti tykkää kuunnella. Kai sieltä kuuluu jotain pulputusta...hän on myös kovin seurallinen lapsi, ei kestä yhtään jos ei ole koko ajan puuhissa mukana. Nukuttamiset on alkaneet mennä tosi hienosti, iltamaidon jälkeen laitan sänkyyn ja sanon hyvää yötä, siellä sitten peuhaa aikansa ja nukahtaa ihan tyytyväisenä. Enää ei mullakaan ole huono omatunto, vaikka en sylkkyyn enää nukutakaan.

Synnytys se vaan lähenee, nyt kun alkaa valmistelut olla kunnossa niin en jaksaisi enää odottaa:) Vaikka aika kyllä menee hurjan nopeaan. Nautiskelen nyt näistä viikoista ja hyvistä unista vielä kun voin!

vib 31+3
 
Moi moi!

Nyt jos vähän ennättäisi kirjoittaa tänne =)
Toivottavasti laitoin nyt kaikkien esikoiset tuonne etusivulle jotka niitä ilmoitti!

Mies lähti kauppaan ostamaan muurikkapannua ja sellaista poltinta mikä laitetaan kaasupulloon kiinni. Katotaan kuinka monet letut tulee tänä kesänä paistettua :D Toivottavasti ei ole ihan heräteostos, niitä joskus sattuu tulemaan. Kuten mies osti itselleen kauko-ohjattavan helikopterin, tietokoneeseen antennin ja tv-kortin... Tv:tä ollaan jopa pari kertaa katsottu :LOL:

Meillä nukuttiin tänään puoli kymmeneen! Neiti tosin päätti herätä itkemään ennen 7. ja laitoin miehen pitkästä aikaa heräämään ja jatkoin itse unia :p Oli syöttänyt aamupuurot ja vaipat ja vaatteet vaihtanut ja tunnin päästä takas nukkumaan! Meni vähän rytmit sekaisin, äsken neiti vasta meni päikkäreille. Toivottavasti ei kovin myöhään valvoisi että pysyttäisiin normaalissa aikataulussa =)

Laittelin vielä vähän takapihalla kukkia, jospa ne nyt olisi vihdoin tälle kesälle hommattu :) Pakko oli vielä saada yhteen astiaan laittaa :whistle:

Mulla on rakenneultra ensi viikolla (jo)! Sitä ennen neuvola, pienessä pelossa odotan punnitusta, tällä kertaa on ihan satavarmasti tullut lisää. Ensinnäkin tytön synttärit ja sit muutenkin tullut ihan liikaa herkuteltua.
Voi kun lähtis tää makeanhimo jollain muulla kuin sokerilla pois :/ Jos on hirveesti painoa lisää, se kyllä motivoi vähentämään.. Ja turvottaakin vielä jalkoja, sehän lisää mukavasti lukemaa vaakaan :(

Masussa on alkanut käymään hirmuinen mekkala :heart: Pikkuhiljaa alkaa omaan käteen tuntumaan potkut. Tosin tietäähän sen paremmin itse kun tuntee samalla mahassa liikkeet. Mut kuitenkin, ihana aina kun iltaisin muksii menemään =) Eihän siinä malta rueta nukkumaan ennen kuin on tarpeeksi vauva potkinut :heart:

Supistelee välillä useammin, sitten taas saattaa mennä koko päivä ilman. Kyllä saan käydä ihan nopeatahtisella lenkillä ilman että mahassa alkaa tuntumaan. Harmi kun on näin vetiset ilmat, ei kovin kehtaa lähteä kastumaan :snotty: Sellaisia puolen tunnin lenkkejä tytön kanssa ollaan aamupäivisin tehty.

Mutta taidan lopettaa tän romaanin teon :D

Luminka ja piiperö 19+2
 
Heippa kaikille!

Tähän on ihan pakko myös liittyä. Jospa täältä löytyisi apua minua askarruttaviin kysymyksiin...

Kovin alussa vasta raskaudessa ollaan, LA 14.1-09 eli nyt 8+5 tänään. Esikko syntynyt 01/07.

Olisiko jollakin heti vinkkiä minkälaiset rattaat/tuplat tms kannattaa hankkia.? Esikko kun juuri 2 täyttää sisaruksen syntyessä. Ihan matkaratastyylisistä en piittaa mutta pitäisi mahtua ei farmarin kyytiin... Onkohan tuollaisia olemassakaan ?

:LOL:

Nyt ruoanlaitto puuhiin!

Ihanaa odotusta kaikille!

Minä ja Viuhti 8+5 :heart:
 
Heissan TeeBird ja tervetuloa miun puolesta!
Täällä on pohdiskeltukin aika paljon noita tuplaratas juttuja:) Itse haaveilen Carenan Double Swing:eistä (hobbyhallista saa 299? ) tai sitten käytetyistä X-Adventuren Twinco:ista.
 
mamina hihii, taitaa osua vaatemaut yksiin :D
Tervetuloa mukaan TeeBird!Meille tuli Happy Babyn Spider Swingit (ikäero 2v2kk) mut en kyllä voi suositella ellei oo farmari-auto.Vievät meinaa aika ison tilan!mut noi mitä mamina ehdotti taitaa mennä pienempään tilaan...toki nääkin menis jos jaksaa aina irrottaa istuimet ja pyörät, mut en mää ainaka jaksa :D
Luminka lähetäs parit letut sit tänne päin!Mua on himottanu letut kauheesti, ja tänään olis tarkotus koittaa tehä, meillä meinaa mies on aina ennen ne paistanu.
Mut nyt mies on vielä tänkin viikon koko meidän hereillä oloajan töissä joten täytyy koittaa ite paistella..
Emppu80 ollaan kyllä pikku-miehen kanssa luettu vauva-kirjoja ja kerrottu että äidin masussa on vauva, ja kovin on innokas pusutteleen myös masua (niinkun kaikkia muitakin, niinkun taisin jo aiemmin kertookin...) mut en usko et ihan oikeestioikeesti tajuaa että sieltä tulee pikkusisarus.Kovin on mustasukkasta laatua (me ei saada miehen kans ees halata ilman että hän suuttuu, mulle, tai miehelle.) joten pikkusen huolestuttaa kuin hän suhtautuu tulokkaaseen...on myös kova komentaan (koko ajan vaan "tänne" "tänne" "tänne") mut taitaa kuulua ikäänkin.
juups, takas touhuihin...
 
:hug: kesikselle, pahoittelut myös minun puolestani! Ihanaa, että sulla on noin positiivinen mieli kaikesta huolimatta, toivotaan että seuraavalla kerralla kaikki sujuu loppuun asti hyvin :hug:

Meillä täällä on tosiaan koittanut vauva arki...esikoinen kiukkuaa ja uhmaa joka päivä monesti, vaikka annamme miehen kanssa hirmusti huomiota hänelle. Meidän esikoinen on kyllä aika kovapäinen ja kaksi vee uhmaa jo PALJON!!! (niin tosiaan esikoinen syntyi siis 16.8.2006)
Vauvakaan ei enää vain nuku, vaan on alkanut nyt myös olemaan valveilla jonkun verran :) Vaatii kylläkin valveilla ollessaan koko ajan huomiota...jota ei aina ikävä kyllä pysty heti tarjoamaan, kun on esikoinenkin...siinäpä sitten melua riittää täällä huushollissa.

Välillä sitä on itsekkin kuin mikäkin kiukkuinen vanha akka :LOL: väsymyshän sen aiheuttaa, jos vauva ei ole nukkunut yöllä kunnolla. Mutta kaikesta huolimatta, en vaihtaisi päivääkään poies tästä vauva ajasta...se menee niin nopeesti! Varmaan onkin meillä vielä edessä kunnon masuvaivat...siltä alkanut vähän tuntumaan, mutta eiköhän sekin siitä...

Nuo meidän oran tuplarattaat on kyllä olleet hyvät nyt käytössä!!!

juu, mutta nytten esikoinen vaatii äidiltä huomiota, joten täytyypä mennä...
 
TeeBird Tervetuloa!! Meillä on myös noi Habby Babyn tuplat. Ovat kyllä tosi hyvät työnnellä. Meillä on V70 mallinen Volvo ja sinne ne sopii ihan hyvin.

miuku83 Kiva kuulla teistäkin. Raskasta varmasti on ,mutta ihanaa silti.

Meillä esikoisella myös jo uhmaa ,vaikka syntynyt 28.08.06. Jännityksellä odotan kuinka vauvaan suhtautuu. Nyt on ihan hulluna kaikkiin vauvoihin ja omia nukkeja hoitaa koko ajan. Mutta voi olla sitten ,kun vauva on koko ajan tässä niin innostus laantuu.
No nyt pitää mennä..
-Poni ja Manteli 29+5
 
Heippa Tee Bird ja Äippä2006, tervetuloa! Äippä, onpa sulla jo jännän lähellä:)

Kiitos Luminka päivityksestä!

Voi, haluisin minäkin jo pikkuhiljaa vauvan syliini! Toisaalta nautin raskausajastakin nyt kun vointi on hyvä, aikaa pojalle on vielä paljon, ja pikkukakkonen kulkee niin kivasti mukana tuolla massussa! Nyt meillä myöskin on nukuttu oikein hyvin viimeiset pari viikkoa. Loppuraskaudesta tosin ei meinaa uni enää maittaa...
 
En olekaan kuulumisia kirjoitellut viikkokausiin...

Ensiksi tuohon esikois-asiaan, meidän esikoinen on 03/07 syntynyt tyttö.

Mä olen nyt voinut vähän paremmin, olen nyt vajaan viikon ollut ilman pahoinvointilääkettä. Välillä tulee vielä aamulla oksennus, mutta onneksi vaan kerran, ettei jatku koko päivää... Ihanaa! Toivottavasti olo jatkuisikin yhtä hyvänä. Muita vaivoja kyllä riittää, lonkat ja selkä vihoittelee ja iskias-tyyppistä kipua on välillä pahastikin.

Mies on tämän viikon iltavuorossa, vähän kurjaa. Päiviksi meillä olisi tytön kanssa ihan hyvin tekemistä, mutta illoiksi vähemmän. Ja mies kuitenkin nukkuu tosi pitkään kun tulee vasta yöllä kotiin, niin ei oikeastaan ehdi osallistua yhtään tytön hoitoon tällä viikolla :-/ Höh. Usein hän vie tytön iltaisin nukkumaan, ja musta tuntuu, että silloin tyttö nukahtaa tosi hyvin ilman sen kummempia kitinöitä. Nyt on taas ainakin tunnin höpötellyt ja itkeskellyt sängyssään, ei millään meinaa nukahtaa... No, jospa nukkuisi aamullakin pidempään (toiveajattelua...).

Mutta eipä meille mitään kummempaa kuulu, aika menee esikoisen kanssa touhutessa niin, ettei raskautta kauheasti ehdi miettiäkään.

Kirsikka rv 20+4
 
Huomenia!

Piti vaan tulla lisäämäni, että täältäkin löytyy uhmakas 19.8.2006 syntynyt esikoinen. Näköjään monta elokuussa 2006 syntynyttä on tässä pinossa :heart:

Nyt lähdetään koiran kanssa pihalle vesisateeseen...

Emppu & Papunen 23+3
 
Luminka: mun ja Toreyn esikoiset näyttävät vielä puuttuvan listasta. Päivittele sitten kun kerkeät. Meillä siis oli samaan aikaan syntyneet esikoiset 04/07. :)

Mulla on kyllä nyt tullut tämä kestopahaolo jäädäkseen. Pojan kanssa touhuaminen käy kyllä ihan työstä. No toivottavasti parin viikon päästä helpottaa.

Mitäs kaikkia hankintoja tuleva pikkukakkonen aiheuttaa? Ilmeisesti ne tuplarattaat täytyy hankkia jos haluaa liikkua kotoa jonnekin. :LOL: Mutta olikos muuta? Tuplat maksavat kyllä aika paljon. Varsinkin kun kakkonen syntyy tammikuussa niin haluaisin kuitenkin kunnon vaunut, enkä mitään suojattomia rattaita. Täytyy varmaan katsella myös käytettyjä. No vielä en ole paljon näitä asioita mietiskellyt kun mikään ei ole vielä varmaa kun viikojakin on vasta 6+3. :LOL:
 
maarunen meille ei muita hankintoja joutunut tekeen kun noi tuplat, (käytettynä ostettiin 350e köyhdyttiin) ja sit pojalle "isojen poikien sänky". tosin hänellä on synttärit kuun lopussa ja ollaan kaikille vinkattu et lahjana sais antaa rahaa tota sänkyä varten.Vaatteitakin saa tuoda mutta yhtäkään pirun lelua en tähän talouteen ota!saavat viedä takas kauppaan :kieh:
onneks kaikki on kuitenkin ollut hyvin iloisia et saavat osallistua sänky-hankintaan niin ehkä ei tarvii kenenkään lahjaa pois antaa :)
Sit tietenkin jos tulokas on tyttö niin "joudutaan" ostaan tyttömäisempiä vaatteita...voi ei :LOL:
Emppu80 huomasin saman, vaikka meillä esikko onkin "jo" kesäkuussa 2006 syntynyt.
Minkäs kokosia teillä muuten lapset on?meillä ei vielä 2v neuvolaa ole ollut, (huomenna varaan ajan) mut kotimittaukset näyttää et poika olis 12kg ja 86cm.Varmaan kyllä toi pituus on jotain ihan muuta, meillä vaan ei oo kunnon mittaa, eikä poika oikein oo yhteistyöhalunen :)
miuku83 tsemppiä uhmiksen kans, meillä kans pikku kiukkupussi täällä riehuu, on oppinut tosi hyvin perinteiset itku-potku-raivarit :LOL:
 
Heipsan kaikille. Ollaan oltu reissussa niin on kirjoittelu jäänyt, ja ylihuomenna taas lähetään viikoksi reissuun.

Tänään oli eka neuvola, piti olla vasta huomenna mutta muutettiin aika tälle päivälle :) Eka ultra on sitten muutaman viikon päästä, viikolla 11. Ei jaksa oottaa millään. Pahoinvointikin on entisellään :( Ylihuomenna piäs istuu lentokoneessa 3 tuntia, saas nähä lentääkö laatta :LOL: :|

Esikoisen syntyi 09/06 ja on poika, voi lisätä etusivulle..

Mamamin ja pikkuinen 7+4
 
Meillä esikoinen poika.
kotona punnittuna näytti 12,1kg, pituutta ei tiedossa :) mutta tosi pitkä poika kyllä on.

Me ostettiin lapsille tuplat, kävellään pitkiä lenkkejä. esikoinen ei jaksais ite kävellä/seisoa seisomalaudalla. ja ku nukkuu ne päikkärit yleensä rattaissa. Joten paras vaihtoehto oli meille ne tuplat.
Ostettiin uutena vaunulasta. Brio double wave. Ja tietenki vauvalle kantokassi.

Äippä ja Nasu Rv 38 :heart:
 
vib: Myös meidän vauvaon alkanut enemmän kävelemään! Aluksi ottanut parina päivänä 3-4 askelta, kunnes tänään mummolassa veteli jotain kuutta tai enemmänkin! Siellä on sopivasti sohvapöytä ja sohvatuoleja, niiden välejä sitten tepasteli :heart: Eipä tuota itse hoksannut aiemmin että vois laittaa vaikka rahin keskelle lattiaa et vois siitä sohvalle tai tv-tasolle kävellä!

Sain vihdoin tilattua hammashoitolaan itselleni ajan. En sillä että olisi reikiä (niitä ei vielä tähän päivään mennessä ole ilmaantunut =) ) vaan hammaskiveä poistamaan. Viime kerrasta on noin 1½-2 vuotta joten ihan hyvä on käydä. Mieluummin tarpeeksi ajoissa kuin vasta sitten kun koskee tms.. Ukolla on nimittäin sellainen tyyli, ei voi aiemmin käydä, sit vasta kun ei suu aukea ym. niin pakolla menee :LOL:

Esikoinen oli nyt 1-v. neuvolassa 72cm ja 8,2kg. Nyt on vähän pyöristynyt (mistä lie johtuu, vissiin kun syö niin hyvin =) ). Aiemmin oli tosi himpula :heart: Ihanat jalkamakkarat is back =)
Nyt tuo himpula on jo unten mailla, olikin väsy kun äsken mummolasta kotiin ajettiin. Iltapuurot söi kaikki (ja suunnilleen aikuisten annos!), ei oikein isin tekemät ruoat tänään maistuneet. Vähän meni muusi liisteriksi :p Pikku liraus ketsuppia pelasti osittain tilanteen :D

Miten on, annatteko teidän pikku esikoisille ketsuppia? Tuli vaan mieleen kun on aika suolaista ( 1,7%), tosin eipä sitä paljoa tarvii laittaa mauksi...

Nyt taitaa sauna kutsua :wave:

Luminka rv19+3
 
Luminka pakko kommentoida äkkiä, oon koittanu pari kertaa antaa pojalle ketsuppia kun tykkää kovasti makaronista ja ite en vois syödä ilman ketsuppia, mut eipä poika tykkää ketsupista lainkaan!sylkee pois vaan.Eikä kelvannu hillokaan!äsken meinaa syötii pannaria ja laitoin pojallekin vähän hilloo nii vastaus oli "pahaa" ja sylki pois.
Ihme ipana, ei taida ainaka muhun tulla :D
 
Meidän esikoinen on aika rimpula, 1 v neuvolassa oli muistaakseni 74,5 cm ja vähän vajaa 8 kg. Mulla on tällä viikolla neuvola, ja otan tytön sinne mukaan, josko ehtisi samalla mitata ja punnita senkin :)

Mä en ole ketsuppia antanut, olen jotenkin aika terveysintoilija tytön ruokien suhteen, vaikka itse syön mitä sattuu. Nyt olen sen verran myöntynyt, että olen antanut tavallista jugurttia, vaikka siinä onkin sokeria, muuta sokeria sisältävää ei ole saanut, eikä mitään kovin suolaistakaan. Onhan noissa kaupan purkkiruuissa vähän suolaa, ja kotiruuassakin vähän tuppaa olemaan, mutta mitään "roskaruokaa" ei olla annettu... Tosiaan itse vedän jätskiä tyyliin joka päivä, mutta tytölle en suostu mitään makeaa antamaan! Vähän ristiriitaista ehkä, mutta mielestäni noin pieni ei vielä tarvitse sen kummempia herkkuja... (no en ehkä minäkään tarvitsisi :kieh: )

Me hankitaan tulevaa vauvaa varten tuplarattaat ainakin. Sänky- ja turvaistuinasiaa pitää miettiä, voi olla, että esikoiselle pitäisi hankkia jatkettava sänky, tai sitten toinen pinnasänky vauvalle. Autoon ei taida mahtua kahta istuinta selkä menosuuntaan (tai sitten miehellä on polvet suussa ajaessa), joten voi olla, että pitää hankkia esikoiselle naama menosuuntaan oleva istuin. Vähän olen kirppikseltä ostellut pieniä vaatteita, vaikkei niitä oikeastaan tarvitsisikaan, ja pieniä kestovaippoja olen vähän hankkinut ja lisää täytyy vielä hankkia. Enpä tiedä tarvitseeko liiemmin muuta...

Kirsikka rv 20+5
 
Kirsikka: Joo, sama täällä. Itse kyllä syödään makeaa ym. mutta tyttö saa jotain leipää tms. Annan kyllä välillä jotain pieniä murusia pullasta tai jostain. Synttäreillä sitten annoin vähän enemmän muffinsia ja täytekakkua, johan itki illalla masuaan reppana :( Joten jatketaan vaan silloin tällöin murusia- linjaa =) Ei ne vielä ymmärrä herkkujen päälle, isompana sitten!
Mut en täysin tiukkis ihan ole, jätskistä lipaisu ei vielä hampaita reijitä :D
 
Meillä ollaan melko sallivaisia ruokien ja makean suhteen. Tyttö on ollut aina suhteellisen huono syömään ,mutta innokas sekä ennakkoluuloton maistamaan kaikkea. Ihan yhta lailla tykkää tomaatista kuin karkista. Mun mies on varsinkin kova antamaan tytölle kaikkea mitä itsekin syö. Minä välillä jopa yritän pitää tytön terveellisemmissä ruuissa. No kyllä meillä arkena ihan normaali koti ruokaa syödään, eikä herkkuja ole.

Meidän tyttö oli juuri 1v9kk neuvolassa 81.5 cm ja 10.6 kg. Ihan kivasti on kasvanut ,vaikka ennenainainen oli syntyessään. Kasvua on seurattu melko tiheään juuri tuosta syystä.

Täällä vauva painaa todella ikävästi virtsarakkoon. Koko ajan saa ravata vessassa. Muuten vointi ollut hyvä. Eikä edes ihmeemmin suppaillut tänään. Torstaina taas neuvola. Kiva nähdä onko rautakuuri tehonnut ja tietenkin ihana päästä vauvaa ultralla katsomaan.
No mutta nyt kattoon vielä hetkeksi illan jalismatsia..
-Poni ja Manteli 29+6
 
Heippa!

Kiitos kaikille tuplavaunu vinkeistä. Vielä kun joku laittaisi linkin niistä Happy Baby-vaunuista et näkis minkälaiset menopelit ovat. Itse en löytänyt mistään :ashamed:

Noista esikoisten mitoista.. Meillä on koko ajan ollut hieman tuhdimman puoleinen tyttö ja taas noita teidän mittoja/painoja lukiessani oikein kauhistuin oman tytön mittoja...
Syntyessään hän oli 3690g ja 51 cm.
3kk nla 6810g ja 62cm.
½-v nla 9755g ja 68,5cm.
8kk nla 11330g ja 72cm.
1-v nla 12155g ja 77cm.

1,5-v nla on muutaman viikon päästä mutta laitoin tossa tytön vaaálle ja 14kg näyttäis meidän laitteella olevan.
Eli tuhti on ollut mutta nyt mielestäni "suortunut hyvin kun mittaa tullut myös enemmän. Paino siis mennyt kokoajan +käyrillä reilusti mut pituus ollut hyvä.

Omaan masuun kuuluu ihan hyvää ja oiretonta eloa edelleen ja tuokos jännittääkin. Saisi hieman olla oireita jotta ei hermostuisi ja miettisi onko kaikki ok. No, en esikostakaan pahoin voinut mutta rinnoissa sentään oli reilusti tuntemuksia...

Huomenna eka neuvola, mutta tuskin siellä mitään sydänääniäkään kuunnellaan. Viikkoja huomenna kyllä jo kasassa 9+1 joten voisikoos sitä kauniisti pytää tätiä kuuntelemaan? Onko muilla kuunneltu ko. viikoilla ja jos niin onko kuulunut jo?

Tässä taas tälle päivälle, hieman omaa napaa, anteeksi :heart:

Minä ja Viuhti 9 tasan
 

Yhteistyössä