¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Teebird

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=78311902

tossa noi happy babyt, meillä on puna-mustat :)
olin viikolla 9 alkuraskauden ultrassa, ja neuvolassa ekaa kertaa rv 10, sillon ääniä ei vielä kuulunut.Onneks oli ultrattu nii ei iskeny paniikki :)
 
TeeBird: Kaikki lapset ovat sellaisia kuin ovat =) Esim. miehen veljellä oli tosi jytäkkä tyttö vauvana ja vielä pari vuotiaana, mutta siinä 4 vuotiaana jo tosi hoikka eikä pyöreydestä tietoakaan! Toiset vaan on pienenä isompia, eiköhän sekin ajan mittaan tasoitu =)
Mulla kuunteli sydänääniä viikolla 10+4 (jos ihan oikein muistan). Täällä sellainen käytäntö et ei alle rv10 kokeile, mutta voithan sinä kysyä jos täti koittaisi :D

Minä taidan nyt vihdoin päättää että meille tulee Oran (Jovi) Landit. Kun ei nyt ihan etelässä asuta, joten täällä on lunta talvella niin olisivat suojaisat kyydittää lapsia =)
Kattelin paljon ihan rattaita joihin saisi kantokopan, mutta muuta suojaa niissä ei vauvalle tulisikaan. Joten nuo Orat taitavat olla kuitenkin ne mitkä haluan! Painaviksi haukkuvat kyseisiä, mutta siinäpä ne voimat mammalle kasvavat kun lisäksi kaksi muksua kyydissä =)
Käytettyinä koitan löytää, uudet ovat sellaista 500?+...

Ihanaa, enää viikko ja yksi päivä niin olen jo tullut rakenneultrasta :heart: Toivottavasti kaikki vaan on kunnossa, en kyllä ole murehtinut etukäteen, jos jotain ikävää tulee niin ennättää sen jälkeen ihan tarpeeksi mieltä vaivata :( Mutta positiivisin mielin ensi viikkoon :D

Ihana kun netissä lukee raskauskalentereissa "Onko sinulla "perhosia vatsassa"? Ikäänkuin vatsassa kutittaisi, kuplisi tai velloisi?" Heh, mitään hipaisuja vaan kunnon mätkimistä :LOL: Hurjan kovasti tuntuu potkut :heart:

Pitää lähteä laittamaan pyykit kuivumaan, pakko oli ostaa neidille pitkähihainen ja -lahkeinen yökkäri, eipä ne lämpimät ilmat vielä tulleetkaan. Ei oikein tarkene yöllä lyhythihaisella, ilman peittoa kun näkyy aina olevan vaikka kuinka laittaisi päälle =)

Luminka ja piiperö 19+4
 
Iltapäiviä!

Meillä taidettiin kuunnella sydänääniä ekan kerran 9+6 ja sillon kuuluivat :heart: Esikoisesta kuunneltiin vasta joskus 12+ viikoilla....

Voi tätä ratas ongelmaa... Eilen käytiin koeajamassa niitä emman vaunuja ja vaikka kuka sanois mitä niin minusta ne olivat siihen hintaan tois hyvät! Viereiset yli tuhannen euron emmaljungat oli kamalat!!! Tämän palstan kirpparilla olis nyt myynnissä myös happy babyt (vinkki vinkki..) niistä pyysin kuviakin, mutta kun ei oikein osaa sitli päättää että mitä sitä haluaa... Jotenkin vierastan niissä vaunuissa sitä ihan kolmipyöräisyyttä.... on se vaikeeta...

Meillä eskoinen on kanssa semmonen jötkäle :heart: 1,5v neuvolassa oli 12.2kg ja 83cm... Ja nyt jo paljon enemmän... Syntyessään oli kuitenkin pieni 2914g ja 48cm... Ruoan suhtee ollaan kyllä melko lepsuja... Kunhan lämpimät ruoat syö niin saa herkkujakin. Jäätelöä, pullaa, keksejä ym ollaan annettu. Karkkia ei ole vielä saanut eikä tule vähään aikaan saamaan. Ja ketsuppi on meillä aivan suurinta herkkua!!! Mikä tahansa ruoka uppoaa kun siihen saa vähän ketsaa kunten tyttö sanoo :LOL:

Seuraava neuvolakin on vasta kahden viikon päästä.. .Huomenna pitäis yrittää töihin viedä noi kelan paperit että sais senkin asian eteenpäin...

Luminka - niin ne lapset on erilaisia... Meillä tyttö nukkui pieni paituli päällä koko talven ja nyt on jo pitkään nukkunut ihan vaippasillaan... Peitto on kuin kirosana hänelle eli se ei saa olla kuin myttynä jalkopäässä...:LOL: Ja siltikin herää usein aivan hikisenä....


Nyt jos lähtis ruoan laittoon... :wave:

Emppu & Papunen 23+4
 
Heippa kamut! Kävin lukemassa teidän kuulumisia, eihän täältä osaa olla pois. :ashamed:
Täytyy muutenkin pysyä teidän jutuissa ajantasalla, kun yritän tänne pyrkiä taas pian. :saint:
Mukavaa odotuksen jatkoa :heart:
 
Meillä on mietinnässä tällä hetkellä esikoisen turvaistuin. Eli nyt täytyisi siirtyä kaukalosta turvaistuimeen. Pikkukakkonen perii sitten turvakaukalon. Enkä tajunnutkaan, että pitää varmaan sovittaa autoon samaan aikaan molempia, että miten mahtuvat. Tai siis juuri se, että miten ajaja mahtuu, jos penkin takana on selkämenosuuntaan istuin. Selkämenosuuntaan istuimen kuitenkin haluamme ja vielä isofix kiinnikkeillä. Hmm..

Mulla on tänään alkuraskauden ultra ja vähän jo jännittää. Eilen mulla ei ollut ollenkaan pahaolo, mutta tänään taas pala kurkussa kokoajan. Voi kun kaikki olisi hyvin ja näkisimme pikku Hipun! :heart:

Meilläkin on ollut sellainen linja, että herkkuja ei anneta ennen kuin poika osaa pyytää. Kerran olemme antaneet maistaa jäätelöä ihan pinen lusikallisen. Muuten on sitten "herkutellut" maissinaksuilla ja hedelmillä.
 
Heippa Kesis!!Ahkeraa peittojen pöllyttelyä nyt sinne :D
Herkkujen antamisesta tulin kommentoimaan et meillä poika sai 1v synttäreillään täytekakkua, sitä ennen ei ollut saanut mitään makeeta.Jäi kuitenkin senkin jälkeen herkut antamatta,(paitsi papan pirulainen anto kyllä "salaa" joskus maistaa omalta lautaseltaan....)sitten 1,5v jälkeen onkin saanut maistaa jäätelöä, suklaata, lakua, pipparia,mehua, lettuja, ja kerran sai käsiinsä myös jonkun salmiakin minkä tyytyväisenä mutusteli.Herkkuja ei kuitenkaan anneta vieläkään säännöllisesti vaan vain sillon jos on jotain juhlaa.Joskus kyllä jos ostan itelleni karkkia niin poika pyytää kans "karkkaa" ja saa sit pätkiksen tai jonkun muun pienen jutun.Kovasti koitetaan silti vielä rajottaa, ja sitä ei kovin moni kyllä tajua, kun poikahan on "jo" 2v...ja kauheeta painostusta myös että mun pitäis nyt opettaa poika kuivaks ennen kun seuraava syntyy..Joo-o, kyllähän poika potalla on käynyt jo 8kk ikäsestä, mut joku aika sitten tuli muutaman kuukauden stoppi asialle ja nyt taas koitellaan uudestaa.En silti usko että poika on valmis kokonaan kuivaksi, toki osaa jo ilmoittaa koska on tullut kakka housuun (vielä kun kertois vähän etukäteen et koska se kakka on tulossa... :D)
mut juu, jokanenhan tekee omat valintansa, ärsyttää vaan kun joidenkin on pakko puuttua joka asiaan...
 
Terve!

Ultrakuulumisia täältä!
Eilen touhusi ultrassa meidän 6,5 cm pikkukakkonen niin ettei meinattu mittoja saada ottaa =) Oli hiukan isompi kun odotettiin eli LA nyt siis jo 19.12. Viitsisitkö Luminka sen tuonne etusivulle korjata? Siellä hän imi peukaloa (!) ja mylläsi niin ettei niskapoimua saatu mitattua. Niinpä sain ensi viikolle uuden ylimääräisen ultra-ajan! =) Minähän en tietty tuota vastaan pannut! Ainut "huonompi uutinen" oli se että istukka on minulla alhaalla kohdunsuulla. Yleensä se kai nousee tulevina viikkoina sieltä ylös mutta jos ei rakenneultraan mennessä ole noussut, sitten ei enää nouse ja joudutaan tekemään sektio :/ Sitä en kyllä haluaisi, musta on aina tuntunut tuo alatiesynnytys luonnollisemmalta ajatukselta, joten täytynee toivoa että tilanne korjaantuu! Onko muilla ollut joskus vastaavaa tilannetta?

Joo, on se hassua että 6cm pitkältä "vauvalta" erottaa jo munuaisetkin... Kuinkahan pienet ne munuaiset sitten on? Ja että osaa jo peukkuakin imeä, liikuttavaa :heart:

Hb mulla oli neuvolalääkärikäynnillä jo laskenut 113 eli rautaa sit taas vaan naamaan. Tuttu juttu esikoisesta.

Teebird mulla kuunneltiin sydänääniä nyt jo 9+1 ja kuuluivat silloin. Mut nyt ultran mukaanhan sillonkin oli jo 9+5 oikeesti. Meillä myös "tanakka" tyttö tuo esikko, 1v neuvolassa 11500g ja 80cm. Nyt varmaan painaa jo sen 12kg... Siltä ainakin tuntuu kun tuota välillä kanniskelee ;) Pitkä likka on joten ei sillain "liian" pyöreä ole. Kunnon pömppö kuiteskin löytyy. Ja kotiruokaa meilläkin vaan, herkkuja sillon tällön; jäätelöä ehkä, ei karkkia olla annettu.

No nämä oli nopeet kommentit. Kiva kuulla Kesis et on jo parempi mieli sulla :heart: Onnea kovasti uuteen yritykseen, kyllä se pikkukakkonen varmasti vielä teillekin tulee!

Torey ja tirppana (uusilla lukemilla)12+6
 
Torey Kiva lukea aina hyvistä ulrtakuulumisista.

Täällä oli neuvolapäivä. Hb oli noussut 2 viikon raudansyönnin ansiosta hyvin. Viimeksi oli 114 ja nyt jo 130. Th kehotti kuitenkin vielä syömään. Nyt ei ultrattu ollenkaan ,kun ultra oli jossakin muualla. Olisin niin toivonut taas näkevän pikkuisen ,vaikka pari viikkoa sitten hänet viimeksi näin. No parin viikon päästä näkee, kun seuraava käynti. Silloin taas lääkärineuvola ja tsekataan kohdunsuun tilanne.

Kehuinkin neuvolassa kuinka hyvä vointi ollut koko alku viikon niin nyt tänään iltapäivästä saakka ollut tosi ikävää paineen tunnetta tuolla alhaalla. Ei kamastasti supistele ,mutta ikävä paine tuntuu lähes koko ajan. On myös sellainen hyvin voimaton olo. No jospa se taas tästä. Toivottavasti ,kun tarkoitus olisi lähteä lauanataina kesän ainoalle lomareissulle Power Parkkiin. Meiltä on sinne vain 150 km. Muualle ei oiken mun voinnin vuoksi uskalleta lähteä. Uskon ,että tyttö nauttii laitteista ,kun on vähän sellainen huimapää.

No eipä tänne kummempia.. Hyvää yötä mammat ja masut!!
-Poni ja Manteli 30+1
 
Moikka!

Kaippa se minäkin tänne voisin liittyä ja esittäytyä! :wave: Näyttää sille, että vois saaha aikas hyviäkin käytännön vinkkejä, miten sen pikkukakkosen varalle varautua...

Täällä siis 28-vuotias mamma Savosta. Esikoinen syntyi tänävuonna, siis 01/08 ja tuon seuraavan laskettu aika ois 25.11.08!! Että vaikka kuin menis tämäkin yliaikaiseksi, niin ikäeroa tulee silti korkeintaan 11kk.

Täälläkin mietitty tuota sänkypolitiikkaa. Mahdetaanko tarvita toinen pinnasänky, vai mitä kummaa... tällähetkellä haaveilen, josko jostain löytyis semmonen kiva kehto tai muu ihan vasittu ensisänky, jossa voisi pienen nukuttaa ekat 3kk, ni ehkä tuo isompi hyvällä tuurilla reilun vuoden vanhana vois siirtyä pinniksestä jatkettavaan sänkyyn. Ehkä... kun tuntuu jotenkin typerälle ajatus hommata toista pinnistä ihan vain muutamaa kuukautta varten (tai puoltavuotta). Tuolle esikoiselle hommattiinki just hiukan isompi turvaistuin, niin perii seuraava sen vanhan turvakaukalon. Kestovaippoja kans lisää hankittava vaikka pieniä onkin kaapissa vielä jäljellä ja sitten löydettävä jostain sopivat vaunut kahdelle pienelle. *huokaus*
Ja tosiaan, jos tuo onkin tyttö tuo seuraava, niin tässähän joutuu vielä vaatteitakin shoppaileen...
 
Tervetuloa enkuli :wave:

Torey kivoja ultrakuulumisia ja hauska, että pääsette vielä uudestaankin ultraan. Mulla oli esikoisesta istukka osittain kohdunsuulla ja sen vuoksi mulla oli alussa vuotojakin. Se kuitenkin siirtyi niin, että synnytin ihan normaalisti alakautta. Usein istukka kai siirtyykin, näin olen ymmärtänyt. :)

Minäkin pääsin pari päivää eteenpäin kun olin eilen ultrassa. Hippu näkyi selvästi, niin kuin sydämen sykekin. :heart: Hipulle saatiin mittaa 9mm, joka vastaa viikkoja 7+0, eli tänään olisi jo 7+1 kun luulin, että olisi 6+6. =) Ultran mukaan laskettuaika olisi siis 29.1.2008 saa nähdä mitä mieltä neuvola sitten on kun maanantaina sinne menen.
 
Hei enkuli ja tervetuloa! Mullekin tuli ekana mieleen kun raskauduin, että miten oikein nukutaan... me ei osteta toista pinnasänkyä, vaan vauvalle on erikseen ensisänky hankittu. Kaiken lisäksi me joudutaan pian ostamaan esikoispojalle isojen sänky, koska kiipeilee pinnasängyn laidalla ja pelkään että tipahtaa(mulla on tyynykasa lattialla pinniksen vieressä). Poika täyttää siis ensi viikolla 1.

Mä kävin eilen äitipolilla ja kaikki hyvin! Lisättiin insuliineja. Keskusteltiin synnytyksestä ja kuukauden kuluttua on vielä synnytystapa-arvio, jolloin vissiin kuvataan lantiokin, jollei vauvan pää ole kiinnittynyt. Esikoisen pää kun ei asettunut ollenkaan paikoilleen, niin halutaan varmistaa onko siellä tilaa. Sitten selvisi ettei lasketun ajan yli ainakaan päästetä raskautta, on kuulemma liian suuri riski jos lapsi kasvaa liian isoksi, että kohtu ei kestäkään. Tosin lääkäri oli sitä mieltä että vauva lähtee kyllä itsekseen syntymään ajallaan..

Hyvät voinnit kaikille, minä lähden nyt leipomaan:)
vib rv 32 tasan
 
very important baby: Kiitos kovasti tuosta teiän pinnasänkytilannetiedosta! Meillä kun tuo 5kuukautinen esikoinen on jo semmonen apina, että meinas jo viime viikolla tipahtaa pinnasängystä, kun alko kiipeileen laitojen yli... Huomasin just viimetipassa ja samantein laskettiinki sitte pohjaa alemmas. Jos tuon kehitys jatkuu samalla lailla, ni ei kai tuo oikeasti paljoa yli vuotta voi pinnasängyssään nukkua. Jatkettava sänkykin onneksi jo tästä huushollista löytyy...
 
Eli eilen neuvola ja kaikki ok.
Vaaálle hypätessäni vaan meinasin lentää persiilleni, sellasta lukua näytti et voi... No, just oltiin oltu lounaalla (seli seli ) :LOL:

Sain puhuttua tädin ympäri ja kuunteli dopplerilla sydänääniä ja sai kuin saikin ne kuulumaan :heart: Kyllä se vaan on ihana hetki.

Kiitos rataslinkeistä, nyt tiedän miltä nuo Happy Babyt näyttävät ja hyvältä näyttävätkin. Nyt kun vielä löytäisi paikan missä niitä myydään, at-lastenturva kun myynyt mutta ei ainakaan nyt näyttänyt valikoimassa olevan. Oisko ko. merkki poistunut ja ainoo paikka ostaa just esim. huutiksesta käytettynä.

Moniko muuten meinaa ottaa äitiyspaketin?
Meillä kun koko edellinen satsi tallessa ja olenkin miettinyt uuden tarpeellisuutta. Ihanahan se olisi olla uusi mutta kun kaikki sama tavara jo löytyy. Tuolla rahalla saisi vaikka vauvakaukalon autoon ostettua juuri ja juuri...

Nyt iltapala touhuihin...


 
Varovasti tänne kurkistan :xmas: Tänään sain tietää että ainakin toistaiseksi on toukka kyydissä. Esikoinen on syyskuussa 3v (09/05) ja laskettuaika laskureilla 18.2.09.

Täällä on muutama tuttu ja useita uusia "kasvoja" toivottavasti mahtuu mukaan :wave:
 
Heip!
Meille on tiedossa pikkukakkonen 11.12.08! Esikoinen (tyttö) syntyi 01/06 eli on nyt 2v5kk. Ja heh, se nukkuu vieläkin pinnasängyssä! :LOL: Kattelin kyllä tässä yksi ilta, että kohta alkaa oleen liian pitkä sinne. Mut ikinä ei oo yli tullut, oon vaan selittänyt että sattuu jos kiipeää ja putoaa. Tyttö on nyt 88cm pitkä ja painaa 11,6kg eli hoikka, vaikka ruoka ja herkut maistuu. Meillä on annettu kyllä ruuan jälkeen keksiä tai vanukasta ym jälkiruokaa joka päivä kun neuvolalääkäri suositteli sitä!?!
Mä en ainakaan aio ottaa äitiyspakkausta. Musta tuntuu että ne edellisetkin jäi sillai käyttämättä, että puin aina mielummin jotain itse ostamaani ja vlitsemaani koska ne oli niin ihania. Ja alennusmyynneistä kun löytää bodyja 2? niin niitähän saa sillä 120? jo vaikka kuinka ja ainakin on mieleisiä. Ja tosiaan edellisetkin haalarit ym. on ihan hyvässä kunnossa. Ja just jos hankkisi sitten turvakaukalon tai jotain..
Hauskaa viikonloppua kaikille!

Findy rv14+1
 
Heips! Kiva, on tullut uusia, tervetuloa vaan :D

Me oltiin tää päivä menossa, käytiin anoppilassa ja ukko ja sille tielle :whistle: Siskonsa luo halus jäädä vähän viskiä maistelemaan! Ei ole ollut aikoihin missään joten ihan mulle kävi et sinne jäi kun ei tarvii heti aamulla kattoo sitä kankkusessa :kieh:

Tein tortilloja ja kohta laitan saunan lämpiämään. Ihana olla "yksin" kotona =) Typykkä meni ennen kasia nukkumaan joten nautin nyt vapaasta ajasta :heart:
Eka vaan piti tyhjentää pyykkinarut kolmen koneellisen jäljiltä jotta saan kaksi koneellista mahtumaan! Kumma homma miten aina kaikki pyykkikorit on samaan aikaan täynnä :whistle:

Äitiyspakkausta en ajatellut ottaa, on vielä tuo -06 pakkaus hyvässä kunnossa. Toppapuvun tosin meinaan ostaa sopivemman kun vauva syntyy kuitenkin talvea vasten.
 
Onnea uusille raskautumisesta! Etkös ollutkin Peppipop tuolla kakkosta haaveilemassa?:D en voi niin väärin muistaa.. :ashamed: Paljon onnea ja tervetuloa, kaikille uusille tasapuolisesti:D

tää lähtee valmistautumaan huomisiin häihin (luojan kiitos ei vielä omiin:D ) joten palailen paremmalla ajalla lueskelemaan ja kertomaan kuulumisia:)
Hyvät viikonloput! :wave:
 
Kiitos jo vastanneille ja samoilla linjoilla kaikki siis ollaan...

Meillä samoin tuo -06 vuoden pakkaus ja jäi kyllä muut osat melkeinpä käyttämättä paitsi peitto, makuupussi, lakanat, harsot, yöpuku, ruokalappu ja vaipat.

Esim. toppapuku tammikuun alussa syntyneelle oli valtavan iso ja syksyllä ei siihen kunnolla enää mahtunut ja lisäksi oli epäkäytännöllinen konttaavalle pienokaiselle, vettä kun ei pidä yhtään. (Ja kun uusi tulokaskin on tammivauva).
Eli koko talvivaatesetti jäi käyttämättä. Lisäksi en pidä potkuhousuista, body+ housut yhdistelmä toimivampi meilestäni.
Mutta erittäin kiitollinen olen että kaikki äitiyspakkauksen saavat, se päivä kun laatikon avasi oli unohtumaton =)

Ihanaa odotusta kaikille ja mukavaa viikonloppua!!!
 
joo Mamina olin tuolla kuumeilijoitten puolella ja olen hetken varmasti edelleen. Tässä on hieman sulateltavaa kun olin jo oikeesti heittämässä kirvestä kaivoon =) Kiva huomata että täällä on oikeesti paljon tuttuja nimiä.

Esikoinen sai tänään sitten keinun tuohon pihalle. Selitti kovaan ääneen että yhdessä niistä keinuista ei voi keinua kun on yksin. Pitää kuulemma hankkia keinumiseen kaveri :D Hymyiltiin miehen kanssa että juu... kaveri. No ei sillä sama neiti lauloi lenkillä isän, minun ja kuuden vinttikoiran kanssa että "pelkää jänö metsäkoiraa" ja niin kovaa kuin kolmevuotiaasta lähtee ... tuttu piisi mutta en muista miten kokonaan menee. Ja juu jänön on syytä pelätä noita koiria, että siinä mielessä kovin asianmukainen kappale :D

Samantien otan kantaa tuohon pakkauskeskusteluun,vaikka en tiedä eteneekö tämä raskaus edes laatikon tilaamiseen asti. 05 pakkaus ei niin erikoinen ollut että taidan tuon ottaa ja testata minkälaisia nämä kestotuotteet on. Mielenkiintoista tietää saankö 08 vai 09 pakkauksen. Kaikkea sitä miettiikin tässä vaiheessa. Noh ulkomailla vissiin tässä kohtaa varataan lastentarha ja koulupaikka :headwall:
 
Heippa!

Mäkin taidan hypätä mukaan tähän porukkaan, jos huolitte. :wave:
Paljon on kysymyksiä päässä pyöriny vauvan hoidosta ym. vaikkei tosta esikon syntymästä kuitenkaa kovin montaa vuotta oo kulunu.

Mulla itsellä on ikää 25v. Ja esikois poika täyttää syyskuussa kolme vee. (09/05)
Kakkosen la on 08.08.08. :heart:

peppipop, meillä on näköjään samanikäset nuo esikot. Missäpäin asustelette? =)

enkuli, meitin poika siirty vähän reilu 1v normaaliin sänkyyn, kun alko harrastaa tota laitojen yli kiipeilyä ja tuli sieltä yli vaikka pohja oli ihan alhaalla. Ensin pelättiin, kuinka oppii pysymään tossa normi sängyssä, mutta tosi nopeesti se sen tajus, että sieltä ei pois tulla alvariinsa. =)

Nyt mä taidan lähtee hipsii sänkyy kohti, nukkumatti lähestyy uhkaavasti.

Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

HooÄs ja Pimatsu rv32+0
 
Tervetuloa kaikki uudet :wave:

Me ei otettu nyt pakkausta. 06 pakkaus on esikoisella ,mutta siitäkin jäljellä vain laatikko, patja ,täkki ja jotain pientä. Kaikki vaatteet olen antanut pois, kun eivät olleet oikein minun mieleen. Tuo pakkaus oli myös hyvin poikamainen.

Täällä ollut nyt parempi vointi . Aamun ja päivän oli vielä heikotusta sekä erilaisia juilinoita, mutta iltaa kohden olo onneksi parantunut. Siis huomenna suunnataan huvipuistoon. Harmi ,kun en itse voi laitteisiin mennä ,mutta ihana nähdä kuinta tyttö on innoissaan kaikesta. Tai siis jos on. Eipä olla vielä missään tuollaisissa paikoissa käyty.

On kyllä ihana ajatella tulevia kesiä lasten kanssa ,kun voi tehdä kivoja reissuja. Me ollaan miehen kanssa sellaisia huvipuisto ihmisiä :) . Häämatkallakin oltiin Orlandossa ,jossa on Disneyt ja muut koluttiin läpi.

No mutta jospa koittaisi alkaa nukkua. Yöt olleet vähän hankalia viime aikoina. Lonkat puutuu, suonet vetää ym..
-Poni ja Manteli 30+2
 
Huomenta kaikille! Oon ollut niin pitkän aikaa kirjoittelematta mihinkään pinoon, että ihan hävettää :ashamed:

Ikäviä kuulumisia Kesiksellä, mutta onneksi taidat olla selllainen peruspositiivinen ihminen, joka ei jää liiaksi märehtimään huonoja juttuja. Paljon tsemppiä uuteen yritykseen, etköhän sä pian tälläkin puolella taas kirjottele :)

Meillä oli torstaina rakenneultra ja kaikki oli vallan loistavasti vauvalla, siellä se touhusi omiaan ja hörppi lapsivettä :) . Ja saatiinhan siitä sukupuolestakin vihiä... eli tyttö olisi näillä näkymin tulossa :heart: .

Ehdin jo taas panikoida ennen ultraa, kun en oikeestaan vielä tunne liikkeitä. Jotain pientä tuntuu tuolla nivusten lähellä. Ultrassa sitten selviskin, että istukka on etuseinämässä, joten liikkeet tuntuukin vähän myöhemmin . Eli taas voi hetkeksi rauhoittua, ennekuin tulee joku uusi panikoitava asia :kieh:

Meillä kyllä jää myös tuo äitiyspakkaus ottamatta tällä kertaa. Esikoisen pakkaus (-02) jäi melko vähälle käytölle ja siitä on vielä tallessa just ne tärkeimmät eli peitto ja makuupussi yms. Vaatteitakin saadaan mun siskolta iso läjä, joten senkään takia ei viitsi sitä pakkausta ottaa. Vaikka muistan kyllä sen tunteen, kun sitä pakkausta ekan kerran availi... oli se niin ihanaa :)

Vielä olis kaksi viikkoa töitä ja sitten ihana neljän viikon kesäloma edessä. Hyviä vointeja kaikille! :wave:

HotCoffee ja Leila-neiti 19+2
 
pakkauksesta: Täällä sitä ei tulla ottamaan. Viimevuotinen pakkauskin vielä osittain käyttämättä... eikä esim. sille toppahaalarille ollu mitään käyttöä, kun tammivauvalle oli aivan liika iso ja epäilen kovasti, että enstalvena kuitenki jo pieni esikoiselle ja taas iso tuolle syntyvälle. Meillä on kaapissa myös saatu käyttämätön -05 vuoden haalari, joka taitaa olla tänä talvena esikoiselle oikein hyvä ja sopiva. :)
Ainut mitä tarvittais, ois toinen vauvojen peitto ja ehkä toinen makuupussikin ois kiva, mut ne varmaankin saa käytettynäkin aika kohtuuhintasesti jostain... Tuota vaatetta kun täälläkin on ihan yllin kyllin, eikä potkupuvuista tykätä sitten niin yhtään. Pitäs varmaan joskus ryhdistäytyä ja viiä kirpparille iso kasa vaatetta. Vois niistä saaha rahaakin sillai, että jos vaikka uuden kantoliinan sais, tai lisää kestovaippoja. Niille ainakin näyttäis olevan tarvetta kovasti.
 
Tervetuloa Peppipop! ja HooÄs :wave:
Mulla poika on syntynyt huhtikuussa 07 ja silti saatiin 06 äitiyspakkaus. Tänä vuonna kuulemma jaettiin 07 pakkausta vielä toukokuussakin..

Minäkin olen vähän miettinyt tota, että otanko pakkauksen vai en. Tämän vuoden pakkaus on mielestäni kivemman näköinen kuin tuo 06 joka mulla jo on. Tietysti paljon jää varmaan siitäkin käyttämättä ja kun tammivauva on tulossa niin se toppahaalari jää varmaan käyttämättä. Mutta silti jotenkin haluaisin pakkauksen. Voisi sitten säästää ne tärkeimmät, eli makuupussit ym ja antaa joskus sitten eteenpäin kun lapsen lapsia odotetaan. (hieman mietin etukäteen..) :D Mun äiti oli säästänyt mun äitiyspakkauksen ja oli kyllä ihana saada oma 70-luvun ruskea nallemakuupussi esikoisen käyttöön. :heart:

Ja minäkin kyllä odotan innolla sitä aikaa kun voi tehdä perheen kanssa reissuja ja juurikin huvipuistoihin yms. Me ollaan miehen kanssa aina käyty Lintsillä ja Särkänniemessä, mutta tänä kesänä ei varmaankaan tule käytyä. Ehkäpä ensi kesänä voisi esikoisen kanssa jo mennäkin.
 

Yhteistyössä