Pikkukakkosta odottavat :)

Heissan

Pääsisikö mukaan yks pikkukakkosen odottaja myös lisää? LA 12.12. (bongasin myös toisenkin odottajan jolla sama LA!) Synnyttämään menen Naistenklinikalle, ainakin jos alkava remontti ei paikan toimintaa estä. Esikoistyttö on 3v 10kk.

Syksyisin terveisin
Talvitaapero 31 + 2
 
meaminnis onnea poikalupauksesta! kahen pojan kanssa on kuulemma rauhallisempaa. Tytöt ilmeisesti vaikeampia kasvattaa :D Mene ja tiedä sit oikeesti mikä on totta ja mikä ei.

Nöhvi todella suuri halaus ja paljon voimia tulevaan. Toivottavasti pian tärppäisi uudestaan. Voimia koko porukalle,ja itsesi "korjailuun" :(

alley kiva juttu! Ei ihan pinokaan kaadu siihen,kun en välttis kerkee päivittelemään mitään juttuja.. Ja onnea hienosti menneestä ultrasta!!

tervetuloa uudet! Mukaan mahtuu kyllä.

on kävin sit siellä neuvolalääkärillä,mitä täällä on kolme kappaletta ilmeisesti joka odotuksessa. Noh ei siinä,ei ollut vain mukavimmasta päästä. Olen siis ylipainoinen ihminen ja ymmärrän sen,jos asiasta täytyy sanoa. Kestän asiallisen kritiikin ja sen,että siitä mainitaan,työtä se niille on ja tiedän,että oman terveyteni kannalta ylipaino on pahasta.. Mutta se,että kun lääkäri ultraa,tää lääkäri ei oikeesti edes osaa sillä ultralla kattoo mitään mikä olis tärkeetä,hyvä,että sydämen sillä löytää!! niin ei ole kiva,kun hää tarraa kädellään mun makkaroista kiinni,ravistelee ja sanoo,että "niin eihän tää näkyvyys oo juuri mitään,kun tässä on tätä ylimääräistä!" kukaan ei koskaan ole sanonut mulle noin törkeästi päin näköä! Tiedän kyllä olevani lihava,mutta se,että ammattilaisen pitäis kyllä pysyä lestissään! Pikkasen kiehuin. Ja sen jälkeen en kyllä oo nauttinu enään yhtään tästä raskaudesta. On vain niin jumalattoman lihava olo ja sellanen ahdistunut koko ajan. :(. Noh,jospa se olis pian ohi koko odotus,niin pääsis sitten tuostakin lääkäristä taas eroon. Huoh.. Ainii, ja painoarvioon sain ajan 29.10.. Sitä odotellessa.. on ihan tuolla k-pks:ssä :)

Taiska ja muru 34+1
 
Taiska onpa ollut todella asiaton lääkäri! Ihan suututtaa kun tuollaisia ihmisiä on hoitoalalla! Itsekin sain kuulla töksäyttelyjä raskausdiabeteksesta, olin silloin vain lievästi ylipainoinen mutta jotkut hoitohenkilökunnasta kohteli kuin ruttotautista. :(

Tervetuloa Talvitaapero!

(.) Tänne ei kummempia, puoliväli poksui eilen ja liikkeitä tuntuu jo monta kertaa päivässä, kerran olen tuntenut jo mahan päältä. Ensi viikolla olisi rakenneultra, on sitä odotettukin. Mikähän on kun nyt on hirveen vahva poikaolo vaikka alkuraskaudesta oli tyttöolo. Esikoinenhan on puhunut koko ajan pojasta mutta äitini ja mummoni (joilla on aina ollut vahva intuitio ja "aavistaneet" asioita) ovat nähneet koko ajan tyttöunia. Saa nähdä kumpi on oikeessa... :)

Särö 20+1
 
Noh ei siinä,ei ollut vain mukavimmasta päästä. Olen siis ylipainoinen ihminen ja ymmärrän sen,jos asiasta täytyy sanoa. Kestän asiallisen kritiikin ja sen,että siitä mainitaan,työtä se niille on ja tiedän,että oman terveyteni kannalta ylipaino on pahasta.. Mutta se,että kun lääkäri ultraa,tää lääkäri ei oikeesti edes osaa sillä ultralla kattoo mitään mikä olis tärkeetä,hyvä,että sydämen sillä löytää!! niin ei ole kiva,kun hää tarraa kädellään mun makkaroista kiinni,ravistelee ja sanoo,että "niin eihän tää näkyvyys oo juuri mitään,kun tässä on tätä ylimääräistä!" kukaan ei koskaan ole sanonut mulle noin päin näköä!
Taiska ja muru 34+1

siis oikeesti toi kuullosti niin mun edelliseltä synnärin lääkärikäynniltä.. meillä tosiaan oli rakenneultra ja sen jälkeen ylimääräinen lekuri mikä käytetään jos tarpeen.. ja siellä sitten hoitaja oli näkevinään jotain varjostumaa (jälleen) ja todettiin että annetaan vielä lääkärin katsoa..
No lääkäri tuli ja ensimmäisenä ihmetteli kuinka laitte (uälaite) toimii ja hoitaja opasti koko ajan, melkein kädestä pitäen.
siinä vaiheessa jo nousi vähän ihokarvat pystyyn.. mitään selkoa lääkäri ei kuitenkaan saanut, että oliko siellä vai eikö siellä ollut varjostumaan.. koska käsistä tuntui tulevan varjoja muutenkin koko ajan kun murmeli kovasti heilutteli.. ja lääkäri kyseli edelleen hoitajalta, että kuinka sinä sait sen ja sen kohdan näkyviin..
Loppujen lopuksi hoitaja istahti siihen tuolille ja rupesi näyttämään lääkärille missä mikäkin (vatsalaukku yms) sijaitsi..
lopuksi lääkäri totesi minulle siinä, että kun ei tuo näkymä ole parhain mahdollinen kun on tuota vatsapeitettä sen verran enemmän.. :O
kyllä tuli todella epäammattimainen fiilis siitä lääkäristä ja tosiaan kyseisen lääkärin tutkintojen jälkeen, menemme ensi torstaina aivan ylimääräiseen ultraan kun kyseinen henkilö ei oikein ollut mistään varma..

joten ultraa odotellessa..

on murmeli on kovasti liikkuskellut ja tuntuu, että ei edes nukkua saa kun jo tulee potkua ja iskua joka suunnasta
eilen koin ensimmäinen mielialavaihtelu myrskyn... itkuraivarivitutuskiukku,tulivat vuoron perään... ja koita siinä nyt sitten 11-v esikoiselle selittää, että miksi äitillä on vähän huono päivä...
Esikoinen tosiaan kovasti innoissaan jo odottaa pikkuveljeä syntyväksi,vaikka ei kuulemma vaippojen vaihtoon aio osallistua :LOL:

muuten vointi kohtalaisen hyvä, muutaman todella rankan päivän jälkeen...
energiaa riittäisi kuin pienessä kylässä ja halut hyrrää kun viimeistä päivää.. Ei taho tuo mieskään jaksaa mamman tahdissa.. vaikka ikäeroa meillä vaatimattomat 5kk. :ashamed:

Elovena77 & murmeli 27+5
 
Viimeksi muokattu:
Hjannah: Kukaan ei oikeesti tiedä, yrittävätkö he lasta, mutta tämä miehen sisko on laihtunut viimeisen vuoden aikana huimasti joten oletan hänen lopettaneen masunnuslääkkeiden syönnin. Nehän kerää painoa/nestettä. Ja ovat kyllä lapsirakkaita, mutta sellaisia ihmisiä etteivät päästä ketään lähelleen. Tottakai tahtoisin että hekin lapsen saisivat, se kun on ainoa paikka mistä meidän lapset voi saada serkkuja. Käytiin muuten siellä eilen ja taas kaikki oli niin kuin ennenkin, tosin tulevasta vauvasta ei puhuttu yhtään mitään, vaikka sitä tuskin voi olla huomaamatta että olen raskaana. No tyttö pääsee sinne ensi viikolla pariksi päiväksi hoitoon ja on onnesta soikeana :heart:

Amante: Ihania ultrakuulumisia! :heart: Onnea, nyt voit sitten rauhassa jatkaa loppu odotusta :)

Taiska ja Elovena: En voi ymmärtää, miten kenenkään paino kuuluu lääkärille, tai että sen voi tuollalailla tuomita. Ihan idiootteja! :mad:

ON: Kiireinen työviikko ja eilinen mennyt palautuessa. Torstaina tyttö piti hakea kesken päivän tarhasta, kun oli yht äkkiä tullut punaisia läikkiä kaulaan ja kasvoille ja selkään. Kun menin hakemaan oli selästä ja kaulasta läikät hävinneet, kasvot vielä hiukan kirjavat. Hetken päästä ohimolle nousi kolikon kokoinen ja muotoinen tulipunainen läikkä. Tarhan tädit oli sitä mieltä että kyseessä parvorokko. Yhden heistä lapsella oli ollut kyseinen tauti samoilla oireilla. Käytiin yksityisellä lääkärissä joka oli ihan turha reissu. Kuulemma nokkosrokkoa, vaikka läikissä ei näkynyt mitään valkoisia pisteitä eivätkä ne kutisseet. Nämä hän kyllä sanoi oireiksi... Sitten laittoi reseptiin antihistamiinia ja silmätippoja, mistä ei maininnut yhtää että miksi niitä pitäisi ottaa ja mihin vaivaan. Seuraavana päivänä tytöllä oli lämpöä, ja läikkiä ei enää tullut.

Parvovirus on vaarallinen raskaana olevalle, ekalla kolmanneksella aiheuttaa keskenmenoa ja toisella anemiaa sikiölle sekä jotain sydänjuttuja. Soitin neuvolaan perjantaina ja passitti samantien verikokeeseen, jotta tiedetään vasta-aineet. Huomenna pitäisi ehkä saada tulokset. Nyt kirjottaessa tuosta tytön lääkärissä käynistä, tuli vaan mieleen että voiko tuosta tehdä valituksen tuonne? Eikö tuo ole kuitenkin eräänlainen hoitovirhe? Tämä lääkäri ei edes tiennyt että parvorokko on olemassa, tai siis tarjosi enterorokon oireita tähän... Katsoi kerran takaraivossa hiusrajasta löytyneitä läikkiä ja teki diagnoosin sen perusteella.

Tänään käytiin sitten kaveriporukalla issikka-maastossa. Oli ihana ilma ja nyt on takapuoli hellänä :) Tämän jälkeen en kyllä mene enää ratsastamaan ennen kuin kakkonen on syntynyt. Mutta kyllä siitä vaan aina tulee niin hyvälle mielelle.

Alley ja pirpana 13+4
 
Tulin vaan ilmoittamaan et hengissä ollaan edelleen. Ja huomenna se kauan odotettu RAKENNEULTRA! :) Pitää tulla sit kertoilemaan mitä siellä näkyi, toivottavasti kaikki on niinkuin pitääkin. :heart:
Liikkeet vahvistuneet et sen puoleen ei huolta. Supistelee edelleen... ja ehkä enemmänkin välillä iltoisin vaikka rasittanu en oo itteeni kummemmin... elikkäs saikkuilu jatku, jatkuu, jatkuu... :(

Mut huomenna jännäpävä! Taitaa tulla yöllä valvottua... :D

Niin ja puolivälikin saavutettu! :)

Nopponen 20+2
 
(Kopion tekstin Maaliskuisista kun oli niiiiin paljon asiaa enkä jaksa uudelleen samaa tänne rustata... :ashamed:) Mutta siis...
Rakenneultra takana ja pikkuisella kaikki hyvin. Painoarvio: 350g ja kasvaa viikkoihin nähden ok.
Mutta mutta... jotakin löytyi silti....
Minulla istukka suoraan synnytyskanavan päällä!! : / Voi hyvinkin olla et sieltä nousee viel mut jos ei niin leikkaus eessä 36 tai 37 viikoilla... :( Toivotaan et kohtu kasvais niin voimakkaasti ylöspäin et nousis sieltä vielä... Eli ei todellakaan minusta töihin enää oo, niin meinas kätilökin et nyt varsinkin nostelua tarttee välttää enemmän, istukka voi helpommin revetä nyt kun sen paikka on noin vaarallisesti ainaski viel. Ja muutenki sano et ei saa yhtään tuntea syyllisyyttä vaikka joutuu saikulle vaan vauva on etusijalla! Sano siis melkeen suoraan et hyvä ku oon ollutkin jo saikulla ettei oo ehtiny tapahtua mitään siellä töissä nostelussa jne...(vaikka itsestä tuntuikin niin nololta jäädä niin kamalan aikaisin saikulle...:ashamed: ) Luonto siis hoiti tämänkin puolen, alko supistella niin tajus jäädä kotiin, enkai mä muuten ois hoksannu varoo nosteluita ellei ois kipuja alkanu tuleen... Onko teillä muilla kokemusta et istukka on ollut synnytyskanavan päällä? Ja nousikos se sitten loppua kohden niin et alatiesynnytys onnistui? Mulle ihan uus juttu ku esikoiselta istukka oli niin hyvästi ylhäällä... Kontroloidaan kuulemma 30-32 viikoilla tarkemmin taas tilanne että miltä näyttää sitten, onko noussut tieltä pois. Sano vaan et jos veristä vuotelua on ni ei kannata säikähtää, voi kuulemma helposti nyt vaarattomastikin vuodella... Onneksi mitään ei oo viel ainakaan vuotanu... :)

Mut muuten siis kaikki hyvin ja sukupuolikin saatiin tietoon, jota emme muille kerrokkaan... :) En edes täällä viitsi, ettei pian jotenki kukaan tuttu hoksaa, mistä sitä tietää, julkinen foorumi. :) Vainoharhainen kun olen... Mut ostin sit heti ultran jälkeen sukupuoleen liittyen ekat bodyt tälle uudelle tulokkaalle kun kaikki oli niin mallillaan ja alan uskoon et vaivoista huolimatta juniori näkee päivänvalon ens vuonna sit. :) Edessä on vaan piiiiitkä saikkuilu ja rauhallisesti ottaminen joka kysyy hermoja tältä mammalta kun pitkästyn niin helposti. Mut mitäpä sitä ei lapsensa eteen tekisi! :heart:

Täydellinen omanapailuviesti mut nyt ei voi muuta kun ajatella omaa pikkuista ja leijua niin pilvissä! :D

Nopponen 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: janlind
nopponen: onnea pääasiallisesti hyvistä ultrakuulumisista!!! :heart: nyt tosiaan otat iisisti etkä harmittele mitään saikulla oloa! oma ja vauvan olo on nyt tärkeintä. =) hmph, mua jäi nyt kiinnostamaan tuo sukupuoli kun vihjasit että saitte tietää!! :LOL:

salliina: hei aktiivipalstalainen, missä luuraat??!! :D eihän voi olla muuta elämää kuin kaksplussa?! :O eikös sulla ollu se eka ultra, kerro kerro jo!!!! :popcorn:

alley: täällä päin pyörii kanssa tuota parvorokkoa, en ollu koskaan aikasemmin kuullutkaan. neuvolasta sanoivat, että vasta-aineverikokeisiin ottavat vain jos perheenjäsenellä on se, eli ei "muuten vaan" varotoimenpiteenä. vähän jännittää, mutta np-ultrassa kätilö sanoi että näillä viikoilla ei ole enää syytä huoleen. aiheuttaa anemiaa, joka korjaantuu raskauden edetessä. hän sai mulle ainakin tosi rauhallisen mielen!!!

taiska: on ollut kyllä harvinaisen röyhkeä ja ammattitaidoton lääkäri, jestas sentään!!!!! :kieh:

ON: poikaolo vahvistuu päivä päivältä enemmän...

13+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Nopponen mulla edellisessä raskaudessa istukka oli juurikin aivan kohdunsuun päällä, ei siitä noussut/liikkunu mihinkään suuntaan. mulle sanottiin että synnytys ei saa missään nimessä käynnistyä itsestään ja että kaikki supistukset yms otettava ihan tosissaan.. mä jäin kans ihan älyttömän aikasin saikulle, tuntu jotenkin niin "tyhmälle" olla saikulla olematta varsinaisesti kipeä/sairas.. sitten se istukka alkoikin hulautella verta niin reilulla kädellä että vuodelevossa olin reilu kuukauden päivät.. tyttö sitten syntyi rv 33, kun lapsivedet meni ja synnytys alkoi käynnistyä.. onneksi olin silloin jo siirrettynä KYSsiin raskausmyrkytyksen vuoksi, ja siis tiedossa oli että leikataan "huomenna jossain vaiheessa", mutta tyttö päätti keskellä yötä että hän tulee NYT :)
toivotaan että sinä pääset sinne iiihan loppumetreille saakka ilman että tulee mitään ylimääräistä, toki myös toivonmukaan se istukkakin sieltä vielä nousee :)


mäkin siis vihdoin pääsis sinne ultraan ja siellä se pikkuinen viuhtoi menenemään :)
laskettuaika siirtyi vähän ja on nyt 28.4

sais tää huono olo alkaa häviämään.. eikös sen pitäis olla niin että kun se 12+ alkaa niin alkkaa helpottamaan..???! :D sitä ihanaa keskiraskauden hyvää ja energistä oloa ootellessa :D

m-m ja hippu 12+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: janlind
Onnea Nopponen hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Itsellä oli rakenneultra maanantaina ja siellä kaikki muuten hyvin, mutta vasemmalla puolella keuhkojen alapuolelta löytyi vaalea alue. Uusintaultra sitten TYKSissä heti kun vaan soittavat ajan. Ite vähän tietysti googlailin diagnoosissa olevia sanoja, ja vois ehkä viitata CCAM:iin. Lyhenne tulee sanoista Congenital Cystic Adenomatoid Malformation. Eli siis jonkunlainen kysta tai kystia siellä saattais olla. Onko kenellekään tuttu??

Googlailujen perusteella ei pitäisi olla vaarallista, voi jopa hävitä raskauden aikana kun keuhkot kehittyvät mutta saattaa myös jäädä sinne ja sitten vauvan syntymän jälkeen sitä kontrolloidaan ja saatetaan jopa leikata keuhkoista se ns. huono kudos pois.

Aluksi oli sellanen olo että apua! Mutta sitten löysin keskustelupalstan aiheesta eikä se sitten niin kovin vakavaa taidakaan olla. Eli positiivisin mielin eteenpäin.

Sori kun oli niin kovin omanapaista. Muutenkaan en ole tässä ketjussa hirveästi kirjoitellut niin en oikein osaa kenenkään juttuja kommentoida. :ashamed:

Elsiliini ja pikkumies 21+0 *POKS*
 
Ihan pika-ON päivitys: Täytyy laittaa, kun amantekin kyseli! ;)

Täällä tosiaan elämä yhtä hullunmyllyä, muuttoon 2 vkoa ja kaikki hommat vaiheessa. Menee varmaan viikkoja ennen kun ehdin taas aktiivisesti palstailemaan ;) Eka muuttokuorma viety ja toinen viedään tällä viikolla. Lisäksi esikoisen synttärit piakkoin jajaja...

Mutta joo, eilen tosiaan oli np-ultra ja siellähän minityyppi köllötteli :heart: Sydän löi hienosti ja niskapoimua oli 1,0. Se on vähemmän kuin mitä esikoisella. Eli ei pitäisi olla syytä mihinkään huoleen :) Minäkin voin hyvin ja nyt voidaan sitten kertoa mun ja miehen vanhemmillekin! :)

Palaan asiaan (lupaan!) myöhemmin, kunhan saadaan tää muutto ja muut kuviot alta pois! Sitten siellä uudella paikkakunnalla mulla ei ookaan tuttuja, joten enköhän mä tuu palstalla roikkumaan...

Salliina ja sissi rv 12+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hjannah
Ultrakuulumisia
Edellisestä ultrasta tuolla jo aiemmin kertoilinkin, kun oli todella epäammattimaisen oloinen lääkäri,mutta tänään kaikki oli aivan toisellaista..
Joskin epäuskon huudahdus kävi mielessä,kun paikalle käveli ulkomaalaissyntyinen mieslääkäri :|
En ole rasisti,mutta edelliskerrasta tosiaan jäi huono kuva... vaikka olikin suomalainen lääkäri edellisellä kerralla..
Lääkäri oli tällä kertaa todella pätevän oloinen ja ammattitaitoinen.. katseli paperini lävitse ja edellisen raskauden tiedot ym... ja sitten ultraamaan,geeliä kului varmaan puoli purkkia,kun hölväsi koko vatsan ja huolella :D Koko ajan lääkäri kertoi hivenen epäselvällä suomella mitä hän tekee ja mitä mittailee ja miksi.. kertoi mikä kohta on mikäkin ja painoarvioksikin saatiin viikkoja vastaava 1200g.. istukan toiminnankin tarkasti ja toimii niin kuin pitääkin..
vielä kävi oman päätelmänsä varmistamassa ylilääkäriltä.. kun todettiin että kaikki on kunnossa, hän halusi vielä tehdä sisätutkimuksen niin ei tarvitse enää ylimääräisiä käyntejä tehdä. sisätutkimuskin osoitti että kaikki on kunnossa myös sillä saralla...
Enää ei siis ylimääräisiä käyntejä,jollei mitään normaalista poikkeavaa tapahdu..
Todella positiivinen ja ammattitaitoinen kuva jäi tästä lääkäristä.. annan 10 pistettä ja papukaija-merkin :D

Elovena77 & murmeli 28+3
 
Elovena77 Ihanaa että nyt oli ultraaja mukava ja ammattitaitoinen. Ja pienellä siellä kaikki hyvin :heart:

Särö78
Onnea poikalupauksesta :flower:

Salliina
Tsemiä muuttoruljanssiin ja onnittelut hienoista np-ultra-kuulumisista =)

Elsiliini Minullekkin aivan vieras tuo CCAM. Onneksi löysit keskustelupalstan, josta lisätietoa saat. Ja mikä parasta, kun kerta ei pitäisi olla mitään vaarallista. Koeta ajatella että pääsetpähän ylimääräisiä kertoja moikkaamaan
pikkuista ultraan :heart: Varmasti kaikki ns. epänormaalit, vaikkakin vaarattomat löydökset säikäyttävät.

m-m Kiva juttu että ultrassa kaikki hyvin. Kyllähän
sitä niin sanotaan että pahoinvoinnin pitäisi helpottua 12 viikon jälkeen, mutta ainahan niitä poikkeuksia on. Minä oksentelen vieläkin silloin tällöin, ehkä kerran viikossa. Päivittäinen pahoinvointi/oksentaminen taisi helpottuua tuossa rv 17 kohdilla hissukseen :x Toivotaan
että sinulla alkaa se energinen keskiraskaus N-Y-T nyt!

amante Sinä senkin rouva uteliaisuus, kuitenkin meinaat itse sitten pimittää rakenneultran jälkeen oman vauvan sukupuolta :D :LOL:
Ei vaan, minä olen ihan samanlainen, heti rupean veikkailemaan ja pohtimaan, jos joku kertoo ettei saatu selvyyttä sukupuolesta. Mää en voi uskoa sellaista, heti epäilen että pimittävät vaan tietoa itsellään :D

Nopponen
Onnea ihanista ultrakuulumisista :heart: Tuohon istukka-asiaan en osaa sanoa juuta en jaata. Aivan älyttömän hyvä juttu, että
jäit silloin saikulle, ties mitä olisi voinut raskaissa töissä tapahtua. Nyt nauttimaan oikein kunnolla raskaudesta ja kaikki pieninkin syyllisyys sairaslomasta pois, nyt on ammattilainenkin noin käskenyt!

Alley Aikamoinen lääkäri siellä ollut, ihan vihaksi pistää tuollaiset. Mites tulokset tuossa parvorokkoasiassa?
Oo, sinä olet käynyt vielä ratsailemassa. Voi että minulla on ikävä hevosen selkään, mutta kun esikoisenkaan aikaan en ratsastanut koko raskausaikana, tasapuolisuuden nimissä olen tässäkin raskaudessa jättänyt väliin. Muuten kyllä on tallille päästävä päivittäin, mussukoita halailemaan ja hoitelemaan.

Elovena77 Joko siellä uusi ultra takana? Haa, minun halut on varmaan sitten siellä sinun suunnilla :D , kun täällä taas on ollut hiljaista kun huopatossutehtaalla sen asian saralla :ashamed:

taiska Jumatsukka kuin mulkku lääkäri. Välillä tuntuu et voisi kyllä ihan oikeasti lisätä tuon ammattikunnan koulutukseen jonkun ihan vaikka vain alkeellisemman käyttäytymiskurssin, tuntuvat monet sellaista vailla olevan. Vähän pitäisi olla tilannetajua ja miettiä miten ne asiat ilmaisee. Kiuhun sinun puolesta täällä :mad:


Talvitaapero
Tervetuloa :wave:


Täällä eilen rakenneultrassa käyty. Siellä se pieni viuhtoi menemään. Rakenteet hänellä oli kunnossa ja koko vastasi viikkoja. Sukupuoli ei ihan selkeästi näkynyt, kun koko ajan oli kättä tai jälkaa tai jotakin edessä, mutta varovaisen arvauksen kätilö heitti tytöstä. Aaaw, taas tuntuu askeleen todellisemmalta tämä odotus :heart:

Meliah 20+4
 
Meliah: Mä jo mietinkin mitä sulle kuuluu kun et oo hetkeen kirjoittanut. Kävin sitten vakoilemassa tuolta maaliskuisista, kun juuri olit sinne laittanut kun tämä ajatus tuli päähäni. Telepatiaa :D
Tuo oli tosiaan viimeinen ratsastus kerta nyt. Issikat on niin varmoja että sinne uskalsin mennä, eivät käytännössä pelkää mitään. Mutta kaikista muista olen kieltäytynyt. Miehen serkun tytöllä ois ravurista ratsuksi projekti, missä oon lupautunut auttamaan. Mutta en ennen kuin raskaus on turvallisesti takana. Vaikka ravuri olisi kuinka maastovarma ja kiltti niin ajatus siitä että kouluttaisin mahan kanssa laukat ym sille niin ei kuulosta kovin houkuttelevalta :) Olen ratsastanut 8-vuotiaasta ja sitten krijoitusten aikaan myytiin kisaheppa pois ja selvisi että olen allerginen hepoille ja heinälle. Tämän jälkeen ratsastelu on ollut tosi satunnaista. Nyt mulla on tuolla issikkatallilla yks suosikki tamma, jolla tahdon aina mennä. Onko teillä omia hevosia?

Salliina: Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Särö: Onnittelut poikalupauksesta!

Talvitaapero: Tervetuloa :wave:

ON: Tänään pitäisi saada tulokset parvosta. Nyt oon jo kyllä ollu melkein varma ettei oo mitään hälyttävää, mutta saa nähdä. Kauheen hitaasti menee nää päivät kun istuu vaan toimistolla ja oottaa sueraavaa neuvolaa tai ultraa. Mulla siis seuraava neuvola ois vajaan parin viikon päästä. Ens viikolla ois tytön silmälääkäri ja vasukeskustelu. Ja sitten on tytön synttärit viikon päästä viikonloppuna, täyttää 3 vuotta ja on melkoinen prinsessa :)

Alley ja pirpana 14+2
 
Viimeksi muokattu:
tervehdys! :wave:

meliah: onnea hyvistä ultrakuulumisista ja varovaisesta tyttölupauksesta!!! :heart: oliko teillä esikoinen tyttö vai poika?
heh, kyllä oon utelias!! :D vaikka en teitä tunne niin sitä myötäelää näitä raskauksia toisten kanssa ja oon ihan todella utelias kaikesta mitä niistä pikkuisista saa tietää! ;) en osaa kuvitella, ettei ite haluttais tietää sukupuolta, eli todella nostan hattua niille, jotka pystyy pitämään jännityksen loppuun asti! =)

salliina: kiva kuulla sustakin, ja etenkin kun on noin hyviä ultrakuulumisia!!! :heart: joo ymmärrän ettei aika riitä tähän palstailuun. teillä tulee aika pitkä muuttomatka...mihinkäs päin te nyt muutatte?

elovena: hienoa, että oli onnistunut lääkärikäynti tällä kertaa!!! :) 30 viikot on jo aika lähellä!!! :O ;)

talvitaapero: tervetuloa mukaan odottelemaan! :)

särö: onnea poikalupauksesta ja muutenkin hyvistä ultrakuulumisista!!! :D

elsiliini: en ole minäkään koskaan ennen kuullut tuosta CCAM:sta... :ashamed: toivotaan, ettei ole mitään vakavaa ja selviätte säikähdyksellä. netti on hyvä väline löytää tietoa, mutta välillä siitä on myös haittaa kun ei välttämättä osukaan omat nettilääkärin diagnoosit oikeaan ja pelästyy turhasta. toivon kuitenkin suuresti, ettei ole mistään vakavasta kyse!!! tsemppiä! :hug:

anu: tuolla pari sivua taaksepäin (?) sanoit siitä sukupuoli-testistä, joka oli sulla antanut virheellisen tuloksen..ja mainitsit että joku sooda-testi olikin teillä nyt luotettavampi...? mikä ihmeen sooda-testi?! :O :D mä en tiedä uskonko mihinkään testeihin millä sukupuolta voisi selvittää, mutta koska tämä saattaa jäädä viimeiseksi raskaudeksi, niin "kaikkea pitää kokeilla"!! Ja lisäksi olen niin utelias tietämään tuon sukupuolen, että ihan siksikin olis kiva testata (ja katsoa pitääkö paikkaansa)! :LOL: millä viikoilla sen teit/se tehdään?

ON: piinaavan hitaat viikot, plaah. ei uutta aurongon alla. mahaa peitellään, kun se näyttää vielä siltä, että olis syöny kokonaisen joulukinkun, eli en kehtaa sitä vielä alkaa esittelemään töissäkään! :LOL: aika monelle ollaan kyllä kerrottu, mutta pari viikkoa vielä saa ajan kulua, että ihan julkiraskaaksi tullaan. ;)

13+5 :heart:
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Ja poika/tyttö-lupauksista. :)

(.) POKS! 21+0...:heart: Niin se aika vierii... rauhallisesti ottaen. Turhauttaa välillä mut ei voi mitään, jos haluaa vauvan parasta ei muuta vaihtoehtoa nyt oo sen istukkahomman ja suppareiden takia.... Olen taas tehokkaasti purkanut isäntään pahaa oloa :ashamed:, joka tulee tästä päivien yksitoikkoisuudesta ja minun hyödyttömyyden tunteesta kun ei paljoa pysty tekeen ku on taas pakko levätä ettei illalla ala supisteleen... :( Mut tänään pääsee isukki yön yli reissulle pitkästä aikaa nollaamaan arjen ku lähtee kaverin luo saunomaan ja baariin jne. (Viimeksi kesällä kävi tuulettumassa...) Itsekin olisi ihana päästä tuulettuun... jos ukon pikku jouluihin osallistuisi massusta huolimatta, tällöin pääsis kattoon hyvää bändiäkin... Pitänee katsoa vointia lähempänä... Mut tekee isännälle hyvää päästä täältä hormoonien höyryistä pois hetkeksi, jos se sit jaksaa taas ymmärtää mun oikkuja paremmin. :) Meen itsekin syömään ystävien kans illalla, esikoinen mummulaan siks aikaa... Onhan sekin jo valopilkku näiden koti-iltojen harmaassa nauhassa... :)
Onko muut välillä aivan kauheita raivopäitä ja ihan pikku asioista?? Tää on mulle melko uus oire, en ollu näin tuulella käyvä esikoisen aikaan... :ashamed:
Vauva ihanasti kasvaa ja voimistuu koko ajan, tosi paljo liikkuu päivisin ja öisinkin et se alkaa haitata jo unia jos kovin pitkään kestää. Esikoinenkin tunsi jo potkun vatsan päältä! :heart:
Diabetes ruokavalio toimii hyvin, nyt 3 viikkoa pääosin muutamia herkkupäiviä lukuunottamatta oon nyt sitä noudattanut estääkseni liiallisen painonnousun ku liikkumaan ei nyt pysty vaikka RD:tä ei ainakaan vielä ole todettukkaan... Oli sit 1kg tippunu paino, kotipuntarin mukaan, vaikka laihduttaa en tietenkään yritä. Nyt en oo siis ollu ees täysin tiukalla ruokavaliolla niinku esikoisen loppuaikaan ku RD todettiin, silloinkin paino tippui kans hiukan, läskit lähti kun herkuttelu jäi. Nyt paino noussu sit 6kg siitä ku aloin odottaa, et ei haittaa vaikka alkaa tasottuunkin välillä. Ja vauva kasvaa normaalisti, se todettiin just rakenneultrassa, näin siis jatketaan, silloin tällöin herkutellen. :)
Siinäpä kuulumiset minusta vaihteeksi.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Nopponen 21+0
 
Kiitos kaikille tsemppailuista tuon epämääräisen CCAM:n suhteen (jos se nyt edes on sitä). :) Anopin kanssa tultiin siihen tulokseen, et siksi tuosta ei suomeksi löydy just mitään tietoa kun ei sitä aina edes huomata, se voi hävitä raskauden aikana kokonaan ja varmaan siks ettei sitä ole Suomessa juuri tutkittu. Jenkeissä ollaan tässä(kin) asiassa meitä edellä.

meliah, Salliina85 ja särö78 onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Salliina85 olen niin kade kun pääsette uuteen asuntoon, mäkin haluaisin tän 3h+k vaihtaa isompaan. Jotenkin tuntuu ettei tilaa ole ikinä tarpeeksi, lähinnä säilytystilasta on puute. Kuinka isoon asuntoon muutatte?

Hitsi mä pelkään että mulla puhkee RD. Syön nimittäin karkkia "hiukan" liian usein, siis monta kertaa viikossa ja nytkin tässä kirjoittelen ja syön irtsareita kun esikoinen nukkuu. :ashamed: Eikö niihin testeihin joudu helpommin jos on ikää yli 25, ylipainoa ja korkeaa verenpainetta? Mulla voi näistä ruksia vaan iän, muutaman viikon päästä tulee 27v täyteen (edelleen kyllä tuntuu et oon jotain 23! :LOL:)

Hauskaa viikonloppua ja tsemppiä tasapuolisesti raskausaikaan! :heart:

Elsiliini ja pikkumies 21+3
 
onpas täällä hiljaista... :(

Elsiliini: kyllä minä jouduin esikoisen kohdalla sokerirasitukseen jo pelkästään iän takia, muita kriteerejä ei ollut. ja kyllähän siinä käry kävi. nyt joudunkin tämän toisen kohdalla jo ihan alkuraskaudessa. ja jotenkin oon ihan varma että taas narahtaa. : / mutta lääkäriltä kun kysyin asiaa, niin sanoi ettei siihen juurikaan ite voi vaikuttaa tuleeko se vai ei..vähän jos kattoo mitä syö, mutta pääsääntöisesti liittyy vain perimään.

ON: koen, ettei mussa muuten hormonimyllerrykset näy muuta kuin ihossa! finnejä on ihan jokapuolella, ja nimenomaan sellaisia hormoninäppyjä. ahdistaa! väsymystäkin on vielä jonkin verran, mutta kait helpottamaan päin. ja ruoatkin maistuu jo lähes entiseen tapaan.

välillä tuntuu että aika lentää siivillä ja välillä taas matelee...

14+1 :heart:
 
Täältä taas muuttajan pikainen postaus:

amante, me muutetaan Satakuntaan :)

Hormoneista, täällä yksi hormonihirviö :wave: Olen välillä aivan järkyttävä. Oikein itteäkin nolottaa. Muistan ikuisesti, kun esikoista odottaessa kävin avautumassa huonosta palvelusta ompeluliikkeessä... Olivat tehneet mun häämekkoon korjaukset ihan päin mäntyä! Ja sen liikkeen omistaja tiesi sen kyllä sen jälkeen :ashamed: Tämän toisenkin kanssa on tullut nähtyä samanlaisia puuskia...

Muuttokuviot etenee pikkuhiljaa, vajaa puolet tavaroista roudattu jo. Varsinainen muuttopäivä on noin viikon päästä ja sitten ollaan varmaan hetki nettipimennossa ennen kuin aukeaa uuteen asuntoon netti :) Mutta tällästä täällä! Lupaan aktivoitua taas aikanani! ;)

Salliina ja sissi rv 12+6 (oho, taas melkein yksi viikko täynnä :O )
 
Täällä yksi laiskimus yrittää ottaa teidän juttuja kiinni! Varautukaa siis pitkään pötköön :D

LAKE: niistä rutiineista kyselit. Meillä ei auta tuohon nukkumiseen mikään. Unikouluakin kokeiltu.. nukkuu paremmin jos illalla suostuu syömään puuroa (sillon yössä vaan 1-2 herätystä). Toivottavasti teillä auttais joku! En siis osaa tuossa mitenkään neuvoja antaa. Tyttö siis 1v11kk..
janlind: Kuulostaa hurjalle tuo sinun sokerirasitus! Kauhulla ootellaan omaa noin viikon päästä olis :/ Teillä tulossa aikamoinen ikäero serkuksien välille ;D.
meliah: Onnea puhtaista tuloksista! :) nyt saa sitten ihan rauhassa herkutella <3 Ja tyttölupauksesta!
elovena: Hyvä että kaikki hyvin :) Nyt vain odottelee h-hetkeä ;)
amante: Onnea ultrakuulumisista! :) Joko uskaltauduit ostelemaan vaatteita ja muita?
salliina: Onnittelut lienevät paikallaan ;) <3
mom4two: Tervetuloa mukaan! :)
alley: Pahoittelut miehesi siskon tylystä käytöksestä :/ toivottavasti ei ollut parvoa! :eek:
hjannah: Oi ensiaskeleet! Kohta häntä ei pysäytä mikään :D Onnittelut myös ensimmäisistä havaituista liikkeistä.
talvitaapero: Tervetuloa joukkoon! :)
taiska: Täysin törkeetä! Eikait ollu kpks tuommosta toimintaa? vai ihan neuvolalääkäri? :eek:
särö: Onnea poikalupauksesta! :)
nopponen: Onnea hyvin menneestä ultrasta!<3 Toivotaan että tuo istukan paikkakin vielä muuttuisi. :eek: nyt vaan mötkötät kiltisti kotona ja otat rennosti ;) niin minäkin täällä teen. :popcorn:
mansikka-maija: Ihanaa että kaikki oli ultrassa kunnossa :) toivotaan että löydät keskiraskauden energisen olon ;D
Elsiini: Meidän esikolla oli 6x7cm kokoinen rakkulainen kysta raskausaikana. Ei varmaankaan sama juttu, mutta se kanssa hävis odotusaikana. Lääkärit oli aluksi ihmeissään kun eivät olleet törmänneet vastaavaan sikiöllä. Kuitenkin meni itsekseen kuolioon ja meille syntyi terve tyttö (jolla ei ehkä ole toista munasarjaa, mutta väliäkö sillä :) ) Kumpa ne lääkärit sais jotenkin infottua teitä lisää, että huolet helpottuisi. Kuulostaa kuitenkin vaarattomalle. Älä lue kauheesti netistä!

hormoonit hyrrää täälläkin... joskus sitä itsekkin ihmettelee, että mistähän tuokin raivonpuuska tuli? Nyt kun on ollut kotona niin musta on tullut joku ihme siivousfriikki. Joka päivä imuroin :LOL:.

Viikko uuteen ultraan ja sokerirasitukseen (jos sais ajan varattua!!) Aika kuluu ihan liian hitaasti.

Omppu ja tyypit 23+3
 
Heippa kaikille! En ole juurikaan täällä kirjoitellut, enemmänkin silloin kuumeiluaikana pikkukakkosista haaveilevista mutta listoilla näytin olevan vielä niin ilmoitan että meille on syntynyt 7.10. klo 20:22 rv 39+1 ihana poikavauva 3760g 50cm:heart:

Synnytys lähti ilman ennakkomerkkejä käyntiin, vielä rv 36+ paikat oli kiinni ja kiinteät, supistukset alkoivat heti kipeinä ja 4min välein, noin 3h päästä sairaalassa olin jo 5cm auki (esikoisen kanssa tähän meni 32h) mutta sitten hidastui (sain epiduraalin ja kalvot puhkastiin) ja vauva sitten syntyi n14h synnytyksen ja 32min ponnistusvaiheen jälkeen. Kuumettakin oli yli 38 niin olo oli aika väsynyt mutta onnellinen.

Esikoinenhan mulla syntyi sektiolla tuon 32h käynnistyksen jälkeen niin oli älyttömän ihanaa kokea normaali synnytyskin eikä tuntunut edes kovin kipeältä, repeämä tuli mitä en edes tuntenut, paitsi ompeluvaiheessa mikä olikin synnytyksen kivuliain ja ilkein vaihe, kyselin kokoajan milloin se on ohi=)

1v8kk esikoistyttö on siis ottanut vielä toistaiseksi ainakin vauvan vastaan hellien ja silittäen ja mustasukkaisuutta ei ole ollut:heart:

saraheinä&poika 16vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Hjannah
Särö onnea poikalupauksesta!! olot siis osuivat oikeaan,kun kirjoitit aiemmin,että vahva poikaolo. Niin teki mullakin,molemmista :D

elovena ai kun kiva lääkäri sielläkin. Mistähän noitakin urpoja riittää.. Onkohan se siitä kiinni,että ovat olevinaan parempia,kun on luettu "kunnon ammattiin" .. ihmisiä nekin on,pitäis niiden tajuta kohdella toisiakin kuin ihmisiä,eikä vain "alempiarvoisina" :( Mutta hyvä,että toiselta lääkäriltä sait ammattimaista käytöstä!

alley kyllä mä tekisin hoitovirheestä ilmiannon,eihän tuollaista voi vain sivuuttaa! Miten lääkäri ei voi tietää yhdestä rokosta,josta tavallinen tallaajakin tietää! HUhhuh!

Nopponen onnea puolivälistä ja hyvin menneestä ultrasta,siis hyvä,että lapsella kaikki hyvin,nyt vain lepäilet,etkä murehdi yhtään kotona oloa! Ajattele,että teet sen toisen vuoksi,etkä niinkään itsesi vuoksi. Tsemppiä!

Elsiliini hyvä,että ei ole kuitenkaan mitään ihan supervakavaa,vaikka ainahan nämä asiat säikäyttää! Jospa se sitten itsestään häviäis,kuten omppufin tyttärellä! Toivotaan parasta. Ja tosiaan,google voi olla myös pahin vihollinen..

Salliina mukava kuulla myös sinusta! Tsemppiä muuttoon,älä rasita ittees ;)

meliah onnea varovaisesta tyttölupauksesta ja hienosti menneestä ultrasta! Jokos sä tunnet liikkeet? Varmaan noilla viikoilla jo :)

amante siis toi soodatesti (vastaan anun puolesta :D) on ihan vain tällainen huumorimielessä tehtävä "kotitesti" eli otat 2 kuppia,toisessa on soodaa ja toiseen pissaa,sit kaataa sen pissan siihen soodan päälle (ei tarvii edes olla paljon) ja jos sooda kuplii ja kuohuu tulee poika,jos taas sooda ei tee mitään,niin on tyttö.. Mullahan sooda ei reagoinu siihen pissaan mitenkään ja tyttöä meille lupailtiin :) ja sen voi tehdä raskauden missä vaiheessa tahansa.

Kyllä,mä olen raivopää ihan pienistäkin asioista. Ei hermo yksinkertaisesti kestä kaikkea. Mutta oon koittanu laskee aina kymmeneen,ennen ko sanon mitään,niin kerkeen miettiä hetken edes,ettei pääse niitä sammakoita suusta.

omppuf ei ollut k-pks:sän lääkäri toi,vaan ihan tän paikkakunnan oma neuvolalääkäri. Onnekseni olen saanut k-pks:ssä vain hyvää palvelua tässä raskaudessa. Esikoisen aikaan rakenneultra meni päin helvettiä,kun sain itkemään lähtee sieltä. Se ei kertonu mulle juuri mitään vauvasta,sano vain,että kaikki ok ja jotain pääpiirteittäin ja loppuajan se kerto,että miten mun pitäisi syödä. Kätilö tämä siis. Ja onnekseni en oo törmänny tähän tässä raskaudessa.. (kuitenkin maanantaina,kun meen kokkolaan,niin se on töissä -..-) JA ihana kuulla myös sinusta!! Kyllä,oon samaa mieltä,aika kuluu liian hitaasti :D

Saraheinä hirmuisesti onnea pojasta! :)

ON: Odottelua vain. Täähän alkaa oikeesti käydä tylsäks,kun on vain kipee ja oottelee että millon lähtö tulee. Kaikki on jo oikeestaan valmiina,että sais mun puolesta jo syntyäkin,mutta eihän ne sillon synny,kun sitä toivois. Ja toisaalta,että ei niin kauheeseen tarkkailuun joutuis,niin olis ihan kiva,että pysyis ainakin sen 2viikkoo viel tuolla sisuksissa :D Maanantaita jännään,kun sillon on tosiaan se kokoarvio kokkolassa ja sit kiva tietää onko nää menkkajomotukset jo tässä lyhyen ajan sisään mitään muutosta,kun niitä on päivittäin ja monta kertaa.. Esikoisesta ei ollut ollenkaan tämmösiä :)

Taiska ja muru 35+5
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei ja hellät tunteet..

Omppuf: ei taida rutineistakaan olla meille apua, kun isäntä ei pysy niissä kiinni.. Muuten taitaa taas puhjeta hammas, joten meillä tungetaan sormet suuhun --> huudetaan 5min --> helpottaa ja hetken päästä uudestaan.. Et silleen..

Omaa napaa: Toinen sokerirasitus takana ja puhtaasti läpi. Mut tarttee varmaan silti ruveta hieman kattomaan mitä syö, kun painoa on tullut jo ihan kivasti. Närästys on palannut jatkuvana (lue 24/7) poltteena, ei auta mikään. Ja käveleminen ilman särkylääkkeitä ei ole enää mun juttu. Oikeasta lonkasta tuntui jo 3kk takaperin repeävän jotain ja on ollut siitä asti herkästi ärtyvä varsinkin kävelystä.

Harrastetteko te jotain liikuntaa? Uimista olen miettinyt, en tosin ole vielä päässyt altaaseen saakka. Jotenkin kaksinainan olo: sitä parempi olo, mitä enemmän liikkuu mutta sitten särkee lonkkaan.

T: LAKE ja JP 25+1
 
hellurei mammat :)

josko mä pikkusen alkaisin kurkistelee tänne, varovaisesti vielä! raskauden kestosta tai LAsta ei ole tietoa, ensi viikolla olis ultra :) tää lapsonen sai alkunsa pillereiden kanssa, kierukkaa olin menossa laittamaan 3 viikon päästä mutta kuinkas kävikään :D onneks ostin testin enkä sitä kierukkaa mitä olin menossa hakemaan! esikoista tehtailtiin vuoden päivät, ei käyny mielessäkään että mä tulisin pillereiden läpi raskaaksi! mutta alkumetreillä varmasti mennään, itse veikkaan 5+ viikkoja nyt!

esikoinen täytti eilen 6kk :) pieni ikäero siis olis tulossa jos kaikki menee hyvin!

nyt kuitenki vähä huolestuttaa :( mulla on pari päivää tullut tosi pientä ruskeaa vuotoa.. pelkään pahinta! oireita mulla ei oikein ole.. se mikä mut sai testaamaan oli se kun pillereiden aikaan oli jatkuvaa tiputtelua jota ei näkynyt 4 viikkoon, kuitenki oli menkkakipuja alavatsalla! samoin hajuaisti herkentyi jonka seurauksena yökkäilen :D siinä siis oireet.. ei ole rinnat kipeät yms. mitä oli esikoisesta jo ennen plussaa! no, tää asia selviää viimistää ensi viikolla ultrassa ellei ennen sitä tapahdu jotain :(

ollaan juuri muuttamassa isompaan asuntoon, ostettiin uusi talo jossa käynnistyy hurja remppa :D se talo on suoraan 60-luvulta! ajateltiin että ensin laitetaa talo kuntoon ja sitte olis pikkukakkosen aika, eipä ehdittykkään :) mutta parempi näin kuin kauhee tehtailu!

onnea kaikille mammoille, monella onki jo loppusuora häämöttämässä :) tsemppiä synnytykseen ja tulevaan! :heart:

tiuhti ja M 6kk + todellinen salamatkustaja
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä