Pikkukakkosta odottavat :)

anu84 miun käsittääkseni tuulimunaraskautta tai kohdunulkoista ei voida varmasti poissulkea noilla kaupantesteillä.. Ei ole omakohtaista kokemusta mutta mitä asiasta lukenut... Meinasitko käydä varhaisultrassa? vai maltatko np-ultraan asti? :)

Tänään kävin ettii esikoiselle kesäisempää vaatetta ja kyllä oikeesti rupes ärsyttää kun joutu kaiken miettimään silleen että värit ja kuosit sopii myös pojalle. Ois niin nättiä kukkahörpäkettä ja pinkkiä ihanuutta.. mutta ei, kaupasta lähti mukaan vaan mustaa, valkeeta, vihreetä ja turkoosia perusvaatetta. Mur.

Peikko ja Otus 35+4
 
R-PT Joo varhaisultraan olisin kovastikkin menossa, mutta täällä etelä-pohjanmaanalueella ei ainuttakaan gyneä silloin kun tarttisin!!! Siis ei saatavilla ollenkaan, mäkin ensin luulin et ajat on menny, mutta niitä ei vain ole silloin! :/ Pakko tässä nyt on ennemmin päästä tarkistuttamaan.. Vaikka sitten pienten valittelujen kautta lähetteellä..... Kuitenkin se km kummittelee tuolla...
 
Neuvolasta taas kotiuduttu! Ja ei oo ihme,että mua väsyttää. Hb oli romahtanut 114. Ja normaalisti se kun pyörii tuolla 130-140.. En käsitä. Noh,joudun sit sen takia huomenna johonkin verenkuvaan,verikokeisiin siis.. Kun on tosiaan ollut hyvä ja nyt sitten yhtäkkiä tippunut. Muuten pienellä kaikki hyvin,kauheen eloisaa sorttia tuntuu olevan,kun nyt joka kerta,kun pikkuista on kurkittu,niin hän on päättäny pitää jotain jumppatuntia siellä <3 Ei kyllä haittaa. Painoo ei ollut tullut kun 800g ja nekin siis jossain kuukaudessa.. Muuten kaikki ok,sokerirasitukseen pitäis jaksaa seuraavaks mennä . Yök jo valmiiks :/
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Mä taas yritin soittaa sinne terveystalolle jos olis että joku gyne kuitenkin tekis sillä viikolla kun tarttisin niin sen varhaisultran.... nyt se laitto soittopyynnön mulle takas jos joku RADIOLOKI??? vois mut ultrata! No mulle ei oo väliä kuka sen tekee kunhan pääsisin!
 
Mekkala Onnea :heart: Perästä tullaan!! :)

Anu84 Radiologit on miun käsittääkseen röntgenlääkäreitä.. Aika jännä ettei edes yksityisellä oo ketään joka vois ultrata? :confused: entä neuvolan puolella?? Meidän neuvolassa on ultraava hoitaja erikseen, joka siis tekee mm. np-ultrat... Jos saisit neuvolasta lähetteen? Höh. Meillä suositukset ar-ultraan tais olla aikaisintaan 8+0 että toisaalta jos np- ultrankin saisit jo vaikka 11+0?? (eiks ne tehdä 10+6-12+6?) Kolme viikkoo enemmän epätietoisuutta siinäkin.. Höh. : /
Toivottavasti masussa on kaikki hyvin :)

taiska87 miekin jouduin käymään tässä raskaudessa sokerirasituksessa :x esikoisesta ei tarvinnut kun alussa bmi 21, nyt oli 29 :ashamed: Ei se litkun juominen edes ollut paha mutta se olo tunnin kohdilla... hrr..
 
rpt Meillä valitettavasti täällä käpykylässä ei ole ultraa, että np-ultra ja rakenneultra tehdään tuolla 100km päässä... Kai vaan pitää tyytyä kohtaloon että nyt en vain pääse parinviikon päästä katsomaan että kaikki on hyvin!! :/

Ensimmäinen neuvolakin on vasta 26.6, silloin viikkoja jo 10+2... Se mulle sano puhelimessa että silloin viikkoja 9+4, vaikka miten lasken niin saan 10+2.. varmaan pitää vielä soittaa sille että ei mee liian myöhälle et varmasti saa sitten ajan sinne np-ultraan!
 
Onnea Mekkala! Tai koko perheelle onnittelut. Voisinkin päivittää tuonne etusivulle sitten syntyneitten listan :)

anu kurjaa,ettet ole saanut aikaa,mutta aika huono tilanne on tosiaan,jos ketään ei ole ultraamassa...

miukkismau kivaa,että siellä on kaikki kunnossa ja vointi hyvä! Mä kans nautin kesästä kyllä täysin rinnoin. Viimekesänä olin kans raskaana ja sillon kaikki voivotteli mulle,että "kun on niin kuuma,eikö sun oo tukala olla" sit kun sanoin,että ei, niin kukaan ei uskonu :D Vertasivat aina omaan oloonsa,kun ovat oottaneet. Mutta eipä sitä oikein muuhunkaan voi verrata kun omaan oloon,kun ei toisen oloa tunne ;) Tulipas sekava :D

Peikko Mulla taas tekee tiukkaa se litku,kun oon varsinkin tässä raskaudessa ollu kauheen yökkäysherkkä. Eli pelkään,että oksennus tulee ja menee uusiks koko testi. Hauskintaha tässä on,että tunti testin jälkee,mulla on hammaslääkäri ja muutenkin on vaikee saada lapsenlikkaa,mutta kun hammaslääkärille käy parhaiten tuo aika. Hitsi,sekin jo 4 uus aika,minkä oon saanu hammaslääkärin puolelta tapahtuvien peruutuksien vuoksi.

ON: nyt on labrassa käyty,tuloksia ootellessa voisin vaipua 100 vuotiseen uneen,kyllä niin väsyttää..

taiska ja muru 13+6
 
taiska se ensimmäinen ultra on vasta sen np-ultra mikä meillä on täällä ja toinen rakenne-ultra, muuta ei ole jos raskaus menee hyvin... Onneks on edes täällä se doppleri millä kuuntelee kyllä sydänääniä ja löytyy myös itseltäni! :) Raskaus mikä meni itselläni maaliskuussa kesken, niin sain syke luvun jo alle 7 viikolla, se on todella tarkka! Mitään ei toki vielä kuulunut, mutta näyttöön antoi kyllä lukemia omat sykkeet ja välillä aina pomppas aina johonkin 160:neen! <3
 
Hieno juttu anu84 :) Eipä sitä paljoo aikaisemmin kannata edes käydäkkään (kuulemma) :)

Taiska87 Se litku meni miulla 2-3 hörpyllä, nenä kiinni ja alas :D Naureskelin labratädille että on sitä ehkä joskus viinashotteja juotu :D Miulla ihan hyvin helpotti se olo sitten 2 tunnin kohdilla, mut en tiedä oisko sitä hammaslääkäriin huvittanut lähteä.. : /

Poksis 36+0, vielä viikko niin saa ruveta käynnistelemään. :p
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Mä en tiedä miten raskauden saan pidettyä salassa... Heinäkuun varmaan tokalla viikolla vasta np-ultra, ja sinne asti olen ajatellut että salassa saa olla.. Muutama ystävä ja molempien vanhemmat tietää, mutta muiden ei tartte tietää kyllä vielä mitään!! Niin tosiaan tämä salassa pitäminen... Mua turvottaa niin törkeesti, että varsinkin iltaisin olen kun pallo, tänäänkin mietin kun tohon kyläkauppaan lähdin että minkäköhän toppatakin laitan päälle kun joka vaatteista näky pallo! Kuitenkin KOKO kesäkuu vielä edessä... ei hyvänenaika!!!!
 
Mä en suostunu sokerirasitukseen tässä raskaudessa ollenkaan, koska mulle jäi ihan tajuttomat traumat viimeks! Jokaisen kulauksen oksensin mitä sitä litkua otin ja terkkari pitää sankoa ja huutaa naama punasena että kyllä se pitäis alas saada.. Otettiin vaan kerran paastoarvo neuvolassa ja se oli 4,4 pikatestillä, joten se edes vähän rauhottaa mieltä..

Seuraavaks on sitte Peikon vuoro lähteä synnyttämään, kauheen jännää!

Mulla alkaaki jo ens viikolla äitiysloma varhennettuna. Ei sillä muuten mitään merkitystä kun himassa oon nytteki tytön kanssa, mutta saan tuplasti enemmän rahaa äitiyslomalla, ni helpottaa vähän elämää.

Avalle kuvataan nyt kesällä sellanen Sydänääniä-typpinen tv sarja johon mä hain mukaan ja kumma kyllä me päästiinkin siihen. Kuvaukset alkaa ilmeisesti reilun viikon päästä ja nyt oon alkanu tulla toisiin aatoksiin kun kaikissa perheissä on kuitenkin niitä vikojakin ja mä en haluis että koko Suomi näkee meidän viat:D

Hain tiistaina viimein mun haaveilemat Phil&Tedsit! Ostin nyt kuitenki käytettynä ja ne Explorerit mut oon niin rakastunu. Kärräilen niitä vaan tyhjinä ympäri kämppää<3

Onnea Mekkala!!!!

Jenny ja Papu 30+3
 
Yhtäaikaa tajuaa että about kuukauden sisällä pitäis synnyttämään lähtee mutta samalla tuntuu ettei tajua koko juttua. Muuthan ne jakaantuuvat, en mie, mie oon raskaana vielä ens talvenakin :rolleyes:

Miekin aloitin äippäloman varhennettuna rahallisista syistä kuun alusta, 16.5. ois ollut "virallinen" eli se 30 arkipäivää.. Yhden kuukauden kerkesin olla esikoisen kanssa kotihoidontuella+lisällä ja hui että osas olla tiukkaa. :( Ei paljoo juhlita 500e - verot. Mie haluisin nää lapsoset pitää kotosalla ainakin siihen asti että tää masukas on 2vuotta (eli esikoinen 3vuotta) mutta saa nähdä pystytäänkö. Tietty jos koko perhe muutettas jonnekkin vuokra yksiöön jonnehi hevonpersiöön asti niin ehkä noilla tuilla pärjäis. Pitäis olla oikeesti rikas mies tai syntynyt kultalusikka persauksissaan jos haluais lapset kotona hoitaa :(

Jenny90, en kyllä ite lähtis mihkää tosiTV-sarjaan :D Saatteko työ siitä sitten jotain korvausta/palkkaa?

Anu84, Oon havainnut että useat (alussa) raskaanaolevat oikeesti kuvittelee sen raskauden paistavan jonnekkin kilometrien päähän mut tosiasiassa ei sitä huomaa tai yhdistä. Miun yks luokkakaveri oli aikanaan melkeen viimesillää ja ihmiset itse mukaan lukien vaan mietti että "onkohan se raskaana vai onkohan se vaan lihonut" :D Eikä kukaan luonnollisestikkaan viitsinyt kysyä. Samoin miun yks tuttava silitteli hulluna masuaan ja oli "niiiiiiiin raskaana" rv 15 ja eipä tuo kyllä mihkään näkynyt :)
Ja mitäpä tuota liikoja peittelemään turvotuksiaan, jos joku huomaa tai epäilee että toinen on raskaana niin sitä joko kysyy asiasta tai ei.. Eikä sitä tarvii "myöntää" jos ei halua. :)

36+1
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Kyllähän oli rasittava yö... reilun tunnin välein saanu hypätä pissalla... Het tunne kun loppu raskaudessa että ei pysty pidättämään ja se hätä muka on ihan jotain mahdotonta!! Kuuluukohan tuo muka alkuraskauteen... Kai sitten kun jostain mielestäni oon lukenut! Kyllä ei ollu kaukana hetki sitten oksentaminen, kyllähän niin on häjy olo.. Ei esikoisesta tällästä oo ollut.. het yökityttää niin että sais vaan oksennettua niin vois helpottaa!

Syömisestä Het hirvittää paljonko tulee painoa tässä raskaudessa... No sen kyllä pois sitten, mutta tosiaan ennen rasakutta laihduin laitokselta lähtiessä 10kk:ssa 40kg... Ja vältin hiilareita oikeastaan koko ajan.. Niin nyt en vois kuvitellakkaan että mitään salaattia esim laittaisin suuhuni.. Mitä enemmän hiilareita sen parempaa!! Mutta pakko syödä sitä mitä saattaa!! :D Tuskin ainakaan tuon 40kg takas tulee :D
 
Viimeksi muokattu:
jenny saako noissa phil&teds rattaissa aina vain sen toisen makuuasentoon?? Saako niitä molempia yhtäaikaa makaamaan? Kun oon katellu samanlaisia,kun tahtoisin kapeet sen takia,kun tykkään kaupungissa matkustaa,niin mahtuu paljon paremmin niiden rattaiden kanssa kulkemaan,kun ne on sillain peräkkäin/päällekkäin kun se,että ne olis ne leveet. Ja ei sit tarvii EHKÄ miettiä sitäkään,että miten ne mahtuu auton takakonttiin :)
Mut sit niitä ei voi laittaa,jos ei molempia saa makuuasentoon,kun pakkohan ton esikoisenkin on joskus nukkua ja uskoisin,että vielä sillon nukkuu rattaissa,jos ollaan esim.koko päivä liikenteessä..

peikko mä jäin justiin ite kotihoidon tuelle 25.5. oli viimonen vanhempainvapaapäivä. Että tästä eteenpäin sitten ollaankin tiukilla. Noh,täytyy sit vain miettiä,että mitä ostaa ja mitä ei. Mitä mä vihaan,koska olishan se nyt ihana syödä justiin sitä mitä tykkää,eikä mitään mitä on pakko vain sen takia,kun ei rahat riitä.. :(

anu mä kävinkin kurkkimassa tuolla toisella puolella,että olit päässyt ultraan! Eli hienoa,että siellä oli kaikki hyvin ;) Tuliko muutoksia LA:han? :)

ON: Huolestuttaa jo hiukan.. En tiedä varmaksi,että oonko tuntenut pikkuisen liikkeitä jo,kun aina tuntuu,että samaan aikaan on ilmakuplia mahassa,kun muka liikkeet tuntuu,niin oon laskenut se sitten ilmakupliksi. Huolta ei laske se,että kaikki toitottaa,että toista odottavan pitäisi tuntea liikkeet aiemmin kuin ekasta. Noh reipas viikko,niin on neuvola taas. Miks ei osaa olla murehtimatta?? Ja labratuloksetkin tuli muutes tosta hempasta. Siinä koneessa oli vikaa,mun hemppa olikin 139.. Että ihmettelen miks mua väsyttää :D Mutta taitaa olla vaikutusta,kun oon melkein koko ajan jossain reissaamassa ;) Pitäis muistaa levätä välillä. Vaan kesällä on niin kiva mennä ja sit meinasin,että kun on vielä ihan helppo lähtee,kun on vain tuo esikoinen niin koitan reissata tänä kesänä kyllä ihan kauheesti. ;) Viimekesänä en kerenny,kun olin vielä töissä!!

Noh,vielä peikolle tsempit viimehetkiin! :)

Taiska ja muru 15+4
 
kiitos tsempeistä :) jaksuja kaikille tasapuolisesti odotukseen ;)

Taiska87, viimeks tänään lueskelin jotain odotusjuttuja niin siinä oli että uudelleensynnyttäjät tuntee masukin liikkeet keskimäärin 18 raskausviikon tietämillä (ensisynnyttäjät 20-21), että no hätä :) Miulla on ollut molemmissa raskauksissa istukka etuseinämässä, että aika pitkälle mennyt että varmasti liikkeet tuntenut.. Tässä raskaudessa enemmän tai vähemmän kuviteltuja sipaisuja jo ehkä rv15..

Vissiin anu84 saanut siis hyviä ultrakuulumisia? :) Jee!

Täällä löytyy kaikki ns. lähestyvän synnytyksen oireet mutta ei vaan ole tunnetta että oikeesti jotain tapahtuis. Elättelen vaan toivoo että syntyis ennen la, esikoinen syntyi 39+6.. :)

Peikko ja Otus 38+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: anu84
Peikolla alkaakin oleen jännät paikat. :) Tsemppiä viimeisiin viikkoihin!

Mulla on alkanut masu painaa ihan kunnolla ja voi luoja, mitkä liitoskivut! Toivottavasti helpottais vähän jossain vaiheessa (niin varmaan juu, sitten kun syntyy :D ).

Jotenkin aika on muutenkin lähtenyt ihan juoksemaan. Kelalta tuli eilen postia, että äitiyspakkaus tulee parin viikon sisään. Hurjaa! Ja työpäivät senkun vähenee.

Pitää varmaan lähtee laittaan tuota esikoista vähitellen nukkumaan. On se vaan sööttis, juoksee aina välillä tuohon viereen halaamaan ja sanoo "ihana äiti". :heart:

Lumi & murunen 23+5
 

Yhteistyössä