**PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 13**

myh Mulla ainakin on kierto heitellyt miten sattuu synnytyksen jälkeen. Menkat alkoivat kun tytteli oli 9 kk, ja sen jälkeen kierto on voinut olla mitä tahansa 28 ja 45 päivän väliltä, vaikka nyt jo 11. kierto menossa. Ennen raskautta oli 30 pvää. Itse onneksi tunnistan yleensä oviksen niin osaan siitä laskea, milloin menkkojen pitäisi alkaa.

Stinkkis ja Unis Tsemppiä ja plussatuulia! :whistle:
 
Voi jumpetti kuinka alkaa ottaa päähän, kun lukee noita juttuja tuolta Mitäs nytistä, kun tuntuu, että joka toinen on tullut raskaaksi keskeytetystä yhdynnästä! Ja minä raukka en tule raskaaksi vaikka varmasti oon saanut tsijoonia siittiöitä sisääni joka kuu! :kieh: On se niin väärin! :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
myh Mulla ainakin on kierto heitellyt miten sattuu synnytyksen jälkeen. Menkat alkoivat kun tytteli oli 9 kk, ja sen jälkeen kierto on voinut olla mitä tahansa 28 ja 45 päivän väliltä, vaikka nyt jo 11. kierto menossa. Ennen raskautta oli 30 pvää. Itse onneksi tunnistan yleensä oviksen niin osaan siitä laskea, milloin menkkojen pitäisi alkaa.

Stinkkis ja Unis Tsemppiä ja plussatuulia! :whistle:
Olikse nyt niin, et oviksesta 14pv niin alkaa menkat? *tässä laskeskelen milloin mahdollisesti olis ovis.. :whistle: *

Ja toisin päin, että menkojen alkamispäivästä 14pv taaksepäin on ovis?

:saint:
 
Onnea Tigrulle ovisplussasta!!! Ei muuta kuin hommiin!

Keskimäärin ovis on 14 päivää ennen kuukautisia, mutta mulla esim. tuo luteaalivaihe on vain 11 päivää. Normaalia sanotaan olevan 10-16 päivää.

Ja kiertokysymykseen - mulla kierto näyttää hieman lyhentyneen synnytyksen jälkeen. Ennen synnytystä oli 28 päivää, nyt 25-27. Luteaalivaihekin mulla oli 14 päivää ennen synnytystä, nyt siis tuon 11. Olen miettinyt että jotakin vaikutusta synnytyksellä siis täytyy olla pidemmälläkin tähtäimellä, eikä se varmaankaan ole aina ihan sattumaa että kakkosen kohdalla yritys toisinaan kestää pitkään. Jospa elimistö kuitenkin odottelee optimaalista palautumisen tilaa?

Täällä ei mitään uutta, vähän noita nipistelyjä. Sitä on niin tottunut pettymykseen että lähinnä sitä nytkin ennakoin ja yritän jotenkin tempata itseäni taas uuteen yritykseen.
:headwall:
 
Joonas nukkuu päiväunia ja mulla oma rauha. Ruoka tulossa nam..!

ON: Äsken kun nostin joonasta syliin tuli mahaan sellanen inhottava repäisevä kipu,ei kyllä ennen ole tollasta ollut :) Ja alaselkä särky jatkuu,myös alamahalla on pientä nippailua.

Tuosta kierrosta..Ennen raskaustta oli 28-30 päivää nykyään 24-25 päivää että lyhentynyt on kierto ainakin mulla. :)

Nyt syömään. Sannis kp 21/25
 
myh
Olo on ihan kuin olis raskaana, on ollut jo reilun viikon. Joka päivä kuvotus ja ihan kunnon pahaolo hetkittäin. Jotkut hajut pistää nenään. Mahassa myös tuntuu oudolta imettäessä.

Tastasin toisen negan aamulla, en pystynyt olemaan testaamatta. Outoahan se olisi jos ois näin helpolla tärpännyt. Esikoinen on siis 7,5kk, mutta kovasti toista haluttais jo.

Nyt alkaa pelottamaan, että mistä tämä huono-olo voi johtua jos se ei ole raskautta.
No vuotoa odotellessa...
 
Miten usein teillä peitot heiluu oviksen aikaan? Mietin vaan, kun tänään tuli ovisplussa, niin jos tänään hommailis, mut tarviskos sitä varmuudeks viel huomen, vai pitäiskö huomen pitää välipäivä ja sitten taas ylihuomenna pupuilla? Sanokaas miten te teette? :whistle:
 
Tigru87 Mä teen silleen että kun saan ovisplussan niin peitot heiluu sinä ja seuraavana päivänä ainakin.Tää kierto ollaan menty jokatoinenpäivä-tekniikalla.

Mulla oli tänään se ifv suunnittelu.Itse toimenpide on viikolla 21.Sain reseptit ja ruiskut ja piikit...vähän jo jännittää. Ja sitten toimenpiteen jälkeen saan tunkee itteeni niitä lugeja.

Ultralla kun katteli niin mulla oli vasemmalla puolella 16 ja 15mm munikset eli ovis luultavasti vasta kp 17 eli kierto pitenee.Limis oli 9mm.Mä tuikkaan viel pregnylin varuiksi kunhan saan sen plussan siihen testiin.
 
Tigru87 noi on vissii samoja ku mammaksi.fi testit =) mä en tota ovista bongan, mut joka päivä pari kolme kertaa peittoi heilutellaa :kieh: :saint: Varmaa vähä liikaa, eikö se sperma jotenki oo "tyhjää"?? siis jos liikaa harrastelee :eek:
 
Kuulkaapa tytöt... päätin töissä sittenkin hetken mielijohteesta testata sen varman negatestin pois... ja sieltä tulikin plussa! :eek: :eek: :eek: Mä olin ihan että mitä helvettiä, ja töistä lähtiessä testasin vielä toisen, eri merkkisen. Ja sieltäkin tuli plussa!!!! :D :D :D

En yhtään ymmärrä tätä, ja uskaltaako tästä edes iloita? Ihan hemmetin epäuskoinen olo! :D


Testit siis Gravidan ja Clearblue, tehty iltapäiväpissasta päivää ennen oletettua menkkojen alkamista.

Ja mulla ei oo MITÄÄN oireita, ellei sit lasketa sitä, et viime kierroissa mulla on "menkkakivut" alkaneet jo n. viikkoa ennen menkkoja, ja nyt ei oo ollut mitään. Huomennahan mulla on vasta menkkojen eräpäivä. Esikosta oli NIIIIIIN selvät oireet, et tiesin jo melkein ovulaatiosta et olin raskaana. Ja nyt tää tuli ihan puskista. :D

myh Mulla oli aika pitkään epämääräistä pahaa oloa siinä kun lopetin imetyksen ja ekat kuukautiskierrot oli käynnissä. Jotain hormonien epätasapainoa kenties? Kerkesin siinä itsekin tehdä yhden jos toisenkin negatestin. Mutta toivotaan, että sulle pian tulee plussa!

Jokos Tinksu on erehtynyt testaamaan?
 
Lily: Voi ihanaa paljon onnea :hug: :hug:

Mulla on piina aika..en tiedä testaanko vai en..Huomenna saisi testata. Mulla on se clearbluen digitaalinen testi ja sillähän voi testata 4 päivää ennen menkkojen alkua. Onko kukaan testannut tolla testillä? Onko tulos tullut noin aikaisin..?

ON: Mahaa kyllä nippailee ja rinnat on todella kipeät. Nännit etenkin. Palelu ja väsymys on myös kiusana :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinkerbelle:
Unis Minkälaisia ne sun eiliset repäisytuntemukset oli?
Hirveen vaikea kuvailla, erilaisia nippasuja ja vihlontoja lantion alueella. Tänään taas jonkun verran. Eilen ja tänään oli myös pari kertaa sellainen olo, että oksennus tulee. MUTTA, laitan kaiken tuon lugen piikkiin. Se kun voi tosiaan aiheuttaa raskausoireita ihan itsestään.

Noi sun sukkapuikko-tuntemukset voi olla samanlaisia kun mulla oli esikosta; ihan alavatsalla tuntui sellaista elohiiren tapaista väreilyä. Ja se olikin ihan aitoa raskaustuntemusta, koska istukka oli edessä ja alhaalla. Voi kun sulla olisi siellä pikku alkio porailemassa itselleen pesäkoloa!

Vielä muutama päivä tätä sietämätöntä kidutusta. Jos menkat alkaa, niin alkais lauantaina niin saisi rauhassa kotona vajota syövereihin :attn:

 
Kiitos kaikille onnitteluista! :hug: :heart: En oikein vieläkään tohdi uskoa tätä...

Nemu haluatko nyt siis kokonaan pois listalta, et edes taustailijoihin halua jäädä? Me muut kyllä varmasti toivomme, että olisit täällä meidän seurassa. :hug:
 
lily ei en mä ihan kokonaan pois halua, ku päivästä toiseen roikun täällä :DD mun toinen elämä ;D ei vais, ni laita vaikka taustailijoihin, ellei ketään haittaa et olen täällä juttelemassa, vaikkei nyt vauva yritys ookkaan päällä!
 

Yhteistyössä