PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL.7

Paaaljon onnea Andie ja Mamamin! :flower:

Ja tervetuloa joukkoon tinjamin! =)

Kylläpäs kiertopäivät tuntuvat joksevan tiuhaan, hyvä niin! ;) Tänään siis jo kp13, ja jos kierto olisi normaali 28 päivää, niin sehän tarkoittaisi että edessä on tämän vauvansaantihaaveilun mukavin vaihe kierrosta ;) . Mulla kuitenkin tuppaa venymään nuo kierrot, joten meidän peiton alla harjoitellaan vauvan tekoa varmuuden vuoksi siis ainakin seuraavat kaksi viikkoa.. :saint:

Allusmamma: Kylläpäs kuulostaa kurjalta kun molemmat taudit yhtäaikaa päällänsä. Ja menkatkin vielä. Jaksamisia... :)
 
Ohoh, täällähän kovasti plussailtu =) Kovasti onnea heille!! :flower:

Uudet, tervetuloa! :)

Täällä tais olla jotain gallupia: Ollaan oltu ukon kans kohta 4vuotta yhessä ja naimisissa melkein puoltoista vuotta.
Se on näköjään kp25 elikkä kohta varmaan uskaltais testailla mutta jätän sen v-loppuun. Ukko lähti tänään metsään ja tulee torstaina takas. Ainut huono puoli ukon ammatissa :|
 
Onnea Andie ja Aliizia! :heart: Mamaminia onnittelen vielä uudelleen :flower:

Tervetuloa uusille!

Työkaveri ilmoitti eilen, että on raskaana. Hänellä 4 alkionsiirtoa takana, nyt tärppäsi, hieno homma. Mut vaikka tiedän että heillä on ollut tosi rankka talvi, niin kyllä tuo toisten raskautuminen käy kateeksi, minä hirveä ihminen :ashamed:

Täällä kai dpo 7, menkkoihin 4 päivää eikä mitään oireita, voi p*ska sanon minä. Että ei voi tulla se vauva meille. Seuraava tavoite taitaa olla se 3 vuoden ikäero sitten. Samassa kerhossa ollaan Peppipop, tsemppiä sinne!

Galluppiin. Kissa tuli taloon kun jäin äippälomalle mutta viime jouluna sairastui vakavasti ja piti lopettaa. Jotenkin oli kasvanut pojan kanssa niin sopuisasti että tuntuu vaikealta löytää uutta :'( Työkseni kuitenkin hoitelen noita karvaturreja ja vähän karvattomiakin mutta eihän se oo sama asia kuin oma lemmikki.
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista :) Tässä olis hiukan mun tietoja tonne listalle eli kp 14/ 30-32. Meillä on entuudestaan 1v3kk tyttö ja toinen olis kovasti mielessä niinkun teillä kaikilla täällä =)
Nyt pitää vaan toimia sitten kun mies näytti vihreetä valoa pikkukakkoselle ettei se vaan muuta mieltään.. ;) no ei,ihan rauhallisin mielin tässä vielä mennään mut ihana kun ei tarvi siitä ehkäsystä huolehtia, jotenkin vapauttava fiilis ja samalla sit sellanen "odottava" josko se millon napsahtais. Kova on ikävä vauvamasua sanotaanko näin. :)

Täällä ollaan oltu naimisissa vuoden ajan,et suht tuoreita tapauksia ollaan. :) Mut yhteistä taivalta on takana 8v ja 6v niistä kihloissa. Mä olen 26v ja mies 33v.
Koira meillä on,sellanen sekarotuinen karvanpudottaja...

Pakko mennä antamaan neidille ruokaa,ei tästä kirjottelusta tuu nyt mitään sen takia.Palailen myöhemmin sitten :wave:
 
Hani- Eli tyttö 09/06. Siinäpä lisäystä. Tosi hieno toi alotussivu!

Täälä ei vieläkään merkkejä menkoista. Vattaa edelleen juilii ja monta tarkistuskäyntiä veskissä on tehty. Muka tänään sit kuvittelin itteleni jo raskausoireita, pissattas muka useemmin ko ennen ja äsken ko vessan siivosin nii oli muka vähän huono olo. Ja sit kuvittelen et rinnat ois vähän kummalliset. Mies varmaan ihmettelee ko vähän väliä puristelen tissejä :LOL:
Joo en vielä silti tilannu raskaustestiä vaikka mies lähti just kauppaan.
Eipä muuta, jumituin taas tänne ko tyttö meni päikkäreille.
 
Minä testasin tänään aamulla siis dpo 10 Aconin kasettitestillä vaaleanpunaisen viivan. Vielä en uskalla kuitenkaan kovasti hehkuttaa, kun mulla on ollut niin monta kemiallista peräjälkeen. Kuitenkin pieni toivo takaraivossa sanoo, että nyt tämä voisi olla pysyvä plussa. Laitan toivoni siihen, että tämä on ensimmäinen kokonainen kierto ilman imetystä, eli josko kroppa olisi nyt normalisoitunut niin, että pystyisi pitämään pikku hippusesta kiinni. :heart:

Galluppiin: Meillä on neljä kissaa! :LOL: Aika kissavoittoista porukkaa täällä.
 
tinjamilla saman ikäinen tyttö kui minulla :) millonkos on syntynyt?meillä 22.2.2007! :p
sain mesen toimimaan jee! Mies on käyttämässä isäänsä sairaalassa ku sillä meni jalasta jotku jänteet nii siteet siihen.saikulla sit miehen isukki on sit. Mies vielä tän viikon lomalla.

Pian minunki valmistauduttava töihin lähtemään. Neitiki juuri heräs 3h päikyiltä.
Mulla ois kova shoppailukuume mut ei nyt ole varaa ostaa mitää. Joten kesällä ehkä liikenee rahaa vähä shoppaukseen. :ashamed: Jospa tää tästä.

Niin mies sit kesällä ehkä joutuu lähtemää reissuhommiin vaikka ois sen pitänyt päästä lähtemään huhtikuussa mut siel työpaikalla jotain se pomo sählää tms et ei selkoo ota et saaks ne lähtee vai ei. Joten anoppi hoitaa tytärtämme ku mies ja minä ollaa töissä. Eipä mee kesällä sit hoitomaksuja. Säästyy siinäki rahaa.

Olis jo kesäkuun puoliväli, alkais ne kesätyöt ja seki et purkautuis se välittäjän kans sopimus nii pääsis ite myymään taloa! :D
 
aurinkoinen äityli meillä on sitten samanikäiset muksut päivälleen :D aikas jännä juttu,moneltako on syntynyt? ja missäpäin suomea?

Mulla olis kysymys teille jotka tuntee ovulaation,mä kun en ikinä ole sitä tuntenut mut nyt mua jomottaa aika ikävästi tonne oikealle puolelle munasarjaa. Mä jo kuvittelen itelleni jonku tulehduksen tms kun ihan ihmeelliseltä tuntunu eilisillasta asti. Siis millanen on se tunne kun tiedätte että on ovis? Ja voisko se olla jo nyt mulla? Onko jotain kp:tä milloin ovis yleensä tulee vai vaihteleeko se yksilöllisesti kaikilla? Tarttis varmaan guuglettaa että sais tietonsa ajantasalle,mut te jotka tiedätte asiasta voisitte myös valaista mua hiukan... :ashamed:
 
Noppis
maarunen pidän sulle peukkuja ihan täysillä! :hug: Toivottavasti pieni tällä kertaa jää mukaan ja syntyy teidän joukon jatkoksi. :heart:

).( VÄSYTTÄÄÄÄÄÄÄÄÄ. Ja aika kuluu NIIIIIIN hitaasti, eihän tässä millään kykene odottamaan ensi viikon puoleen väliin. Ei oo kyllä ton väsytyksen lisäksi oikein mitään oireita.
 
tinjamin Ovis tulee noin 14 päivää ennen seuraavaa kiertoa eli ennen menkkojen alkua. Voi vaihdella parilla päivällä. Mulla tullut testin mukaan jo monta kuukautta 10-12 päivää ennen seuraavia menkkoja, päivä riippuu siis kierron pituudesta. Itse en oikein tunnista ovulaatiota mutta nykyään huomaan jo hyvin miten liman eritys lisääntyy pari päivää ennen ovulaatiota ja ovulaatiopäivänä vähä menkkamaisia kipuja mahassa ja selässä. Toiset tuntuu ihan selvää nippailua munasarjan kohdalla, vois siis sullakin olla sitä.
Ja tervetuloa vielä mukaan, toivottavasti et roiku täällä niin kauaa kuin minä :D
 
Tinjamin Wau on samanapäivänä siis syntynyt!! :eek: :D meilllä neiti syntyi klo. 8.50 ja mitat oli 3130g ja 48cm ja syntyi Oulaisten oulaskankaan sairaalassa.

Nyt sai lisä tietoja, 2.6 jatkuis työt tässä missä tällähetkelläki käyn :) Mahtava homma!mut huonopuoli siinä ettei lomaa mut vloput vapaita.
Ainiin pitää huomiseks tehtävä saada valmiiks ja lähettää opelle. sit ois toinenki tehtävä mikä pitää saada tehtyä 18.6 mennessä. Joten töitä tehdä ja jossain välissä löytää sitä aikaa tehdä tehtäviä.
:|
 
maarunen täällä peukut ja varpaat pystyssä että nyt
kaikki menis hyvin!! :hug:

Tuli mieleen tuosta ^ olevasta
Tehäänpä galluppia: esikoisten syntymätiedotpäivä/kellonaika/rv/mitat/synnytyksen kesto ja mitäs tähän vielä vois lisätä..

Meillä siis tyttö syntyi rv 41+3 14.08.2006 klo 22.00
3500g ja 50,5cm
synnytyksen kokonaiskesto 18h (laskettuna säännöllisistä supistuksista )
josta ponnistus kesti 10min ja jälkeiset 15min
 
maarunen peukut on pystyssä :heart: .

Gallup
Poika 38+5 29.9.2007 klo 7.47 3030g ja 50 cm. Synnytyksen kesto 15 h 10min, ponnistus 37 min ja jälkeiset 14 min.

Ilokaasua ja epiduraali, episiotomia, joka ei parantunut ilman lääkekuuria ja kivuliasta tikkien poistoa 6 viikkoa myöhemmin. Synnytys oli erittäin positiivinen kokemus muuten, jälkeen päin vaan on tullut kaikkea mieleen, mitä kätilö töksäytteli. Esim. "Kun epiduraalia laitetaan niin siinä pitää olla sitten aivan liikkumatta muuten se lääkäri lähtee pois.." ihan kuin oisin ollut joku 4 vuotias, jolta uhataan ottaa tikkari pois, jos ei tottele :LOL:

:wave: tinjamin kuumeilu on kova tauti :) tänne siis!!
 
Gallup: poika rv 41+6 23.9.2007 klo 12.32
4590g ja 56cm
Papereihin merkitty synnytyksen kestoksi 5h 47min. Jouduttiin kiireelliseen sektioon pysähtyneen synnytyksen ja sydänäänten heittelyjen takia (ainakin olen tämän näin ymmärtäny)
Kivunlievitykseen käytin ilokaasua, lämmintä jyväpussia ja aquarakkuloita. Leikkurissa sit yritettiin laittaa spinaali ja epiduraalipuudutus joista kumpikin sit epäonnistu. Elikkä mut piti sit nukuttaa. Nukutuksesta kun heräilin en tajunnut tästä maailmasta yhtään mitään. :LOL:
 
mulla oli spinaali puudutuksena.. eikai muuta. välilihasta leikattii loppuvaiheessa, en muista kauan kesti synnytys, se neuvolakortti jossain hukkateillä :ashamed: Niin neiti syntyi rv 38+5.

Iitukkasun tyttös on syntynyt minun syntymäpäivänäni siis itsekki olen syntynyt samana päivänä mut erivuonna :LOL:
 
Jee!! Tänään dpo 11 ja nyt testiviiva on pikkuisen vahvistunut!! Kemiallisissa mulla oli dpo 10 hailakka viiva ja dpo 11 se oli jo haalistunut. Eli nyt ollaan ainakin pidemmällä kuin aikaisemmin. :heart: =)

gallup: poika rv 38+0 7.4.2007 klo 1.33 2800g ja 48cm
Synnytyksen kesto 1h 33min. Niin vauhdilla tuli, etten ehtinyt saada mitään kivunlievitystä, muuta kuin lämpimän kaurapussin.

Eli hiukan hirvittää mahdollinen pikkukakkosen synnytys, että kuinka nopeasti se oikein sitten menee.. Kätilö sanoikin mulle että jos seuraava kerta tulee, niin heti ensimmäisistä merkeistä sitten vaan synnärille. :D
 
Pitkästä aikaa ehdin tänne kirjoittelemaan, joten ekaksi heti paljon onnea plussanneille :flower: ! Ja uusille tervetuloa (vaikka itekkin oon kohtuu uusi). Täällä yritetty hyödyntää ovista, joka onkin jo ohi, joten jännäykset on jo kohtalaisen korkealla :) .

Gallupiin: Poika syntyi rv 42+1 (ei käynnistyksellä ) 24.9.2006 klo 3.30 mitat 4050 g 53 cm, synnytyksen kokonaiskesto 12 h josta ponnistin 1 tunnin. Alku eteni hitaasti mut synnärillä eteni kovaa kyytiä. Mulla vaan on ahdas lantio ja joustamaton häntäluu, joten saan kyllä hiukan neuvotella mahdollisen kakkosen synnytyksestä. Jäi pienoinen (lue: iso)synnytyspelko, kun vauva syntyi sinisenä ja vetelänä. Poika vietiin pois samantein, joten pelkopolille todennäköisesti on suunta, sitten kun kakkonen on tulossa :/ .
 
heips.. neiti herännyt 7 aikoihin, mä nousin ylös 7.30 kaamee väsy. mies ei herää ja prkl miun pitää tehä tänää viim. loppuun tehtävä ja lähettää opelle! :ashamed: Mite tuo ukko kuvittelee et mä valmistun jos en saa tehdä tehtäviä, en mä kykene kattomaa samaa aikaa ja tekemää tehtäviä. ei siinä pysty keskittymään!

tuntuu et kova paine alkaa tulemaan et saanko mitenkää tehtyä sitä toista tehtävääkää joka pitää olla valmis 18.6 et saanko omaa aikaa tehdä sitäkää! |O Sama kai se koulu jättää kesken.. enhä muuten valmistu ikinä jos en tehtäviä saa tehtyä rauhassa!Mies lomalla tän viikon ja miks helkkaris ei voi tytön kans olla!

anteeks purkaus, hypin seinille kohta et savuki päästä nousee! |O
 
Noppis
).( Lämmöt jo aamulla sängyssä yli 37 ja näin aamupäivällä 37,4. Te jotka ootte lämpöjä mittailleet, onko mennyt näin korkealle ihan vaan ovuloimisen takia? Itse en aiemmista kierroistani enää muista, kun niistä on niin kauan... :D Tosin, ei edelleenkään mitään oireita, esikosta se oli niin selvää, kun samoin tein pamahti rinnat ihan älyttömän kipeiksi. Joten tuskinpa tuolla masussa mitään elämää on.

maarunen mahtavaa!!!! :flower: :heart: Toivon niin kovasti, että sinulle vihdoin pysyvä raskaus suodaan.

gallup: Esikko, tyttö, syntyi 12.8.2007 3.42 rv 41+0 2910 g. Synnytys alkoi perjantain vastaisena yönä ja tyttö tuli ulos sunnuntain vastaisena yönä. Lauantai-iltana vasta mentiin sairaalaan klo 9, olin 5 cm auki silloin. Sitä ennen kärvistelin kotona tanssien ja suihkutellen ja naistenlehtiä lukien. Ponnistusvaihe oli aika lyhyt, parikyt minsaa ehkä, lopulta tyttö avustettiin imukupin kanssa ulos kun sydänäänet laski. Eppari tietty jouduttiin tekemään kuten imukuppisynnytyksessä ilmeisesti aina. Kivunlievityksenä oli pelkkä ilokaasu kun en halunnut epiduraalia.
 
Hei taas kaikille. Olen käynyt säännöllisesti lukemassa uudet jutut, mutten sit muka ole kerinny kirjautuun ja kirjottaan.

Suuren suuret onnittelut Andie ja mamamin plussista. Myös maaruselle rutkasti onnea ja viivan vahvistumista.

Tuolla näky olevan parikin gallupia meneillään. Eläingallupiin: Meillä on koira ja kaks kissaa. Näillä näkymin ei uusia tule ennenkun noista entisistä aika jättää. Koira on kyllä jo aika iäkäs, mutta pihalla juoksee niinku nuoret koirat.

Sit se toinen gallup: Tyttö syntyi rv 39, 1.12.2004 klo 19.32. Mitat oli 2960g ja 50cm. Synnytyksen kesto oli muistaakseni jotain 6h. Meillä siis käynnistettiin synnytys viikoa ennen laskettua aikaa. Kivunlievityksenä oli ilokaasua ja minispinaali. Oli niin tehokas spinaali että katos supistuksetkin. :) Epparikin tehtiin ja parani tosi hyvin.

ON: Mulla tuolla testi huuteli kaapissa että testaa, testaa, TESTAA! Ja pitihän sitä testata. Aamulla testasin negan. :( Vähän mä sitä jo aavistelinkin kun ei mitään oireita, mutta tulipa ainakin varmistus. Tätiä ei näy vieläkään, eikä ole täti olokaan. Näyttäis kierto pitenevän. Toivottavasti ei nyt kuitenkaan ihan mahdottomiin veny, että päästäis taas yritteleen. Sitä jotenki kummasti aina kaupassa ja kaupungilla bongaa kaikki vauvamahaiset naiset ja äidit vaunujen kans.

Täytyy lähtä kattoon mitä se tyttö tuolla puuhaa. On nimittäin luvattoman hiljaista. :)
 
maarunen onnea kovasti!! =) :flower:

Lumikuningatar iso :hug: . Itsekin äsken testailin ja negahan sieltä paukahti. Mietin vaan että joko pitäis testissä näkyä jotain kun kyseessä oli kuitenki herkkä testi..
 
mä ajattelin että testaan vloppuna jos täti ei tule ku kp 30 menossa.Pian töihin lähettävä, täsä tehtävää äkkii koitan loppuun saada ja lähetettyä. Jospa se kelpais opelle!sit pitää aloitella seuraava tehtävä!
Vloppuna siis sunnuntaina on talon näyttö ja joku on kiinnostunut sekä tulossa katsomaan. joten pe-la menee siivotessa pihaa ja talon sisältä.

mut hyvää päivän jatkoa!Illalla tulen tsekkaamaan teidän jutut!
 

Yhteistyössä