PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL.7

moi, onnea pilkkikselle :)

täällä täti alkaa keräillä kamppeita ja lähteä pois eli nyt ois kp 5 menossa. töitä on tälleviikolle ihan kivoja päiviä sinänsä ku ei oo pitkiä päiviä onneks. 7-15 ainakin. tänään pääsin 13.30 ku hommat oli selvät.

mites meni juhannus?olittako kiltisti?ei jaksa selailla ku taidan olla nii paljon jälessä teistä. Sori :ashamed: yritän nyt tällä viikolla tulla joka päivä kurkkaamaan teitä... vai annatteko selkää mulle :LOL:

meillä juhannus meni siinä kotona ollessa koko perhe, grillailtiin ja nurmikkoki saatii leikattua huhuh!ensvloppuna ois tekemistä kai.. maalaushommiaki tässä viikolla tehä ja ja varaston siivous.

nähellään :wave:
 
Mahtavaa Pilkkis, suuret onnittelut vielä kerran!!
Wau, sulla olikin laaja skaala aseita tädin voittamiseksi, ja kyllä kannattikin!
Onnea myös painonpudotuksesta, aikamoinen saavutus :flower: Voih, tulee ihan ikävä kun virtuaalitiet taas erkanevat, mutta yritän kohta seurailla sun viivanjälkiä ja hiipiä odotuspuolelle :D


Tervetuloa Veera- ja Iines79 :wave:

anskuliini1 onnea ekaan yrityskiertoon!


Noppis, joo ei muuta kuin miestä kellistämään vaan! B) Ja mä en ainakaan uskonut, että sä olisit malttanut lopettaa yrityksen jo :LOL:
 
Moikka, pitkästä aikaa. Täällähän tapahtunu vaikka mitä! Onnea raskautuneille! :flower: =)
Täällä vaan odotellaan tätiä saapuvaksi edelleen....prkle. Ei ennen oo kyllä näin pitkäksi venähtäny kierto et sanompahan vaan. Minkäänlaisia menkkatuntemuksia ei ole,ja testattukin on puoltoista vkoa sitten ja negaa näytti. En usko kyllä raskaana olevanikaan. Jonnekkin se punanen paronitar on kadonnu,kun ei meikäläiselle voi kylään tulla. Koska nyt sitä toivotaan ja kovasti. :ashamed:

Tervetuloa uusille! =)

Käyttääkö joku ovistestejä? Mistä te tilaatte niitä?

Nyt pitää taas mennä.... :wave:
 
Noppis
No voihan kukkara. Selasin noita omia vanhoja viestejäni, ja huomasin, että mulla oli huhtikuun puolessa välissä just samanlaiset ovisoireet kuin nyt, ja menkat kuitenkin tuli vasta 1,5 kk kuluttua toukokuun lopussa. Eli jotenkin se ovis kai silloin yritti tulla, mutta ei sit tullutkaan. Mitä jos nytkin käy niin? :headwall:
 
Noppis
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
Noppis se on just toi naisen kroppa ja elama tata... ei siita ota selvaa...
No nii justiinsa. Miten tää nyt on mahdollista, että eletään jo vuotta 2008, ja me joudutaan silti elämään kuukautiskiertomme armoilla?!! Kyllä näin edistyneenä aikana vauva pitäisi pystyä tilaamaan välittömästi!


Samoin on varsin ihmeellistä, ettei juhannukseen edelleenkään saada tilattua aurinkoista ilmaa!


 
Noppis
Gallup: miten uskot, että esikon ja tulevan lapsen vauva-ajat tulee eroamaan toisistaan?

Itse olen jälkeenpäin tajunnut, miten paljon stressasin turhaan esikon vauva-aikana, ja tein asioista itselleni hankalia. Esim. olen vasta pitkän tuskailun jälkeen tajunnut hankkia itselleni apuvälineitä, kuten leikkikehän, mikä helpottaa huomattavasti tytön vahtimista, etenkin kun meillä on suurehko koira, ja seuraavaksi meinaan ostaa kävelytuolin, kun tuo tytteli on niin liukas tapaus, ettei paljoa mitään pysty tekemään ilman että tuo on jotain likakaivoa maistelemassa tms. Silläpä ei ihan pienestä raosta pääse karkuun. :D

Lisäksi tällä hetkellä tuntuu siltä, että yritän imettää kakkosta pidempään. Imetys alkoi ahdistaa tosi paljon tuossa 6 kk tienoilla, mutta toi tuttipullojen pesu... :kieh:

Jotenkin uskoisin, että tulen nauttimaan paljon enemmän toisen lapsen vauva-ajasta. Tietenkin olettaen, että kaikki menee hyvin, ei oo vakavasti sairas tms. Tällä hetkellä vaan tuntuu siltä, että nyt kaikki menis NIIN paljon helpommin. On tässä ollut niin paljon uutta opittavaa. =)
 
Onnea Pilkkis aivan älyttömästi
. Varmasti tuntuu mahtavalta!! Marijasulle pahoittelut :hug: .

Tultiin tänään vasta reissusta ja torstaina lähtään taas . Mukavaa vaihtelua B) . G: vähä samaa oon miettinyt Noppis, että ehkä osaan ottaa jotkut asiat vähän rennommin/ ne menee rutiinilla. Nythän kaikki oli niin uuden opettelua..

Uusille tervetuloa kerhoon :wave: .
 
Hani- äläpä lisää mua ihan vielä siihen listaan. Mulla on ollut huono, huono päivä... :kieh: Rakas lapsoseni on kiukutellut KOKO PÄIVÄN, suostui syömäänkin ehkä 10 lusikallista ruokaa tänään, jee.. Välillä tuli mietittyä, että onko mun päässä järjen hiventäkään kun uuttakin jo toivon.

Siihen päälle vielä väännöt miehen kanssa. Tulee oikeen mietittyä että jaa TUONKO kanssa niitä lapsia teen? :D Se on nyt keksinyt, että meidän pitää ostaa tontti ja rakentaa omakotitalo. Ollaanhan me asuttu tässä uudessa 100 neliön rivarissa jo 9kk! Eikä lainaakaan ole edes 200 tonnia... On se fiksu. :D

Ehkä tää nyt on kumminkin vaan se PMS? Voin tulla listaan sitten kun se kierukka on oikeesti heitetty mäkeen.

Gallupiin... Luulenpa mäkin että seuraavan kanssa tulee otettua rennommin. Tosin ajattelen, että en anna kakkosen kiintyä tissiin ihan yhtä kovasti kuin esikoinen on. Se on vieläkin totaalinen tissivauva, vaikka ikää on 9kk.
 
Hani :wave: Päivitätkö mulle kp 4 ja yk 12 (vaikka oisinkin mielellään plussannu ;) )

Hyvä Pilkkis! Ja hieno painonpudotus, nyt voi sit hyvillä mielin kasvattaa mahaa :) Vitsi, kun sais itseäkin niskasta kiinni. Helposti vaan masentuu tähän yritykseen eikä jaksa oikein itsestä huolehtia :whistle:

Tervetuloa kaikille uusille!

Mäkin oon tajunnu, että tää elimistö käy nyt ihan eri kierroksilla kuin esikkoa yrittäessä. Onhan se raskaus ja imetys melkoinen hormonimyrsky ja toisilla vie enemmän aikaa tasoittua kuin toisilla. Kai sekin on joku luonnon oma ehkäisykeino, ei vaan tarviis olla noin tehokas :kieh:

Tilasin sellaisen syljestä tehtävän ovistestin, pitäis toimia 2 vuotta!! Nyt voin testata vaikka 10 kertaa päivässä niin osuu varmasti kohdalleen. Ja ei kun oottelemaan..
 
sunnuntailapsi mulla on varmaan samanmoinen testi. Ainut huono puoli siinä on se, että just ko oon muistanut olla syömätä/ juomatta ym. sen vaaditun ajan nii sitte vahingossa meen jotain hörppään.. :headwall: . Anna sitte kuivua sen testin tarpeeksi kauan!!
 
Kiitos vielä kaikille onnitteluista!! :heart:

Tuo paino on päässy imetyksen lopettamisen jälkeen pahasti repsahtamaan, niin toi 5kg lähti aika helposti, murto-osa kokonaispainosta!! :D Ja mä jaksoin myös tosi laiskasti huolehtia itestäni yrittämisen aikana, kun ne mielialat meni miten sattu ja tokikin piti aina lohduttautua ruoalla! Tää tiputus onnistui ihan vaan annoskokoa pienentämällä ja kai mä niitä herkkujakin vähän säännöstelin.. :saint: Mutta hyvältä tuntuu, kun sai vähän kuormaa pois ennen raskautta. :heart: Siispä tsemppiä sunnuntailapsi, juu kän duu it, if juu vont it! :D

Kesis Oli tosiaan laaja skaala käytössä.. :LOL: Ja niinkun mä aina vannoin, et ovistesteihin en ainakaan koske ja nehän ne vaadittiin sitte kuitenkin ennenku tärppäs. Mä vaan luulin niiden avulla havainneeni, et ajoitus meni pieleen, mut toimiihan se näinkin. :D Ja sanopa muuta kuule, iso ikävä tulee! :hug: :heart: Mutta ihan varmasti meiän virtuaalitiet kohtaavat jälleen! :heart:

Ei tunnu taas uni tulevan, vaikka päivällä meinasin nukahtaa pystyyn!

ps. Ainiin, mähän lupasin jo häipyä sinne odotuspuolelle.. :ashamed: Ja täällä vaan käyn kurkkimassa kuitenkin. :heart:
 
Noppis
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
Galluppiin- jotain muutoksia tosiaan tulee, eli nyt aion nukkua paivallakin, kun vauva nukkuu!!! ja en osta kaikkea, mita kaupassa naen! :ashamed:
Joo, olen ajatellut vähän samankaltaisesti ton levon suhteen, tosin itse en osaa nukkua päivällä (en vaan saa unta), mutta voisin esim. juoda kahvia, lukea kirjoja tai katsoa jotain hyvää dvd:tä, sen sijaan että yritän epätoivoisesti tehdä kaikki kotityöt vauvan nukkuessa. Tosin, voi olla että tulevaisuudessa vauvan päiväunet menee esikon viihdyttämiseen. :LOL:

Mutta ostamisen suhteen olen ihan eri linjoilla! Esikon kanssa saimme ihan hirveästi vaatteita lainaksi, enkä ole itse kehdannut ostaa juuri mitään, koska kerran tarvetta ei ole juurikaan ollut. Mutta nyt olen ostellut jotain (tosin second hand -kaupasta), ja ai että miten hyvä mieli siitä tulee! Ja kyllä niitä itse valitsemiaan vaatteita laittaa paljon mieluummin päälle kuin lainattuja, vaikka nekin nättejä ovat.

Lisäksi olen yrittänyt kitsastella noissa kaikissa apuvälineissä, kuten just kävelytuolissa, hyppykiikussa tms, en oo hankkinut mitään sellaisia. Kakkosen kanssa laitan kyllä Visan vinkumaan! :LOL: Mies aina vähän kyselee, että onko nyt oikeasti tarpeellista jne, mutta hemmetti, hän olkoon sitten vuoden kotona jos se niin helppoa on! :saint:
 
Heips vaan kaikille ja kiitos tervetulotoivotuksista :) !

Vastaan heti galluppiin: Aika samoja ajatuksia mullakin, eli otan todennäköisesti rennommin. Esikoisen kanssa oli oikein pilkun viilaamista välillä, kun kaikki piti mennä suositusten mukaan :whistle: :saint: . Enkä aio stressata kotitöistä. Kodin ei tarvitse olla illalla kiiltävän puhdas ja siisti. En aio stressata itseäni kuoliaaksi jos vauvan jokaikinen vaate ei ole silitetty. Päiväunien aikana aion ottaa rennosti enkä tee kiireellä ruokaa ja siivoa jne. Aion käyttää valmissafkoja ja eineksiä enkä aio ruveta vääntään viiden ruokalajin aterioita. Otan ilomielin anopin hoitoavun vastaan enkä tulkitse sitä vauvan tai esikoisenryöstönä :ashamed: . Sitten viimeinen, alan heti synnärillä pumppaamaan liikoja maitoja pois, jotta en joudu taas uusiksi sairaalaan järkyttävän rintatulehduksen uhrina.

Toi viimeinen on varmaan se kaikkein tärkein kohta. Esikoisesta olin oikea lehmä 2 kuppikokoa suurempien tissieni kanssa. Kuudessa kuukaudessa ylimääräistä maitoa tuli pakastimeen viiden Prisma-muovikassillisen verran, eli oisko siinä reilun 100 litran paikkeissa :ashamed: . En luovuttanut, vaikka olisin varmaan ruokkinut tuolla määrällä jokusen keskosen. Kakkosesta voisin harkita luovuttamista.

Mites tää kuumeilevan naisen mieli on tämmöinen. Tiedän, että tässä yk:ssa ajoitukset ei mennyt kohdilleen mutta silti jännittää tuleeko täti vai ei. Tulis jo niin pääsis seuraavan kiertoon :kieh: .
 
Huomenta!

Jestas miten pirteä olo onkaan... not
Alkaa vissiin ne myöhäiset futisillat vaatimaan verojaan. No, ei kai muuta kuin kahvia kehiin


tinjamin mä olen tilaillut ovistestejä sekä Mammaksilta että Babyplussalta.

Pilkkis Kiva jos kuitenkin käyt kertomassa kuulumisia vaikka virallisesti odottajiin jo kuulutkin :heart: :)

G:Äkkiseltään kun mietin, niin voisin kuvitella että esikoisen ja pikkukakkosen vauva-ajat tulevat eroamaan siten, etten varmaan enää ehdi istua alas ja hörppiä kahvia kaksplussaa selaillen kun vauva nukkuu :D Voisin kuvitella, että pikkukakkosen päiväuniajat menee pikkuykköstä viihdyttäessä kuten Noppis sanoi. ;) Ellei sitten pikkuykkönen ole jo ehtinyt muuttamaan pois kotoa kun pikkukakkonen näkee päivänvalon :LOL: Nyt esikoisen vauva-aikana oon aika lailla pyhittänyt vaavin päiväuniajat omaan lepäämiseen ja kivaan puuhasteluun, en niinkään kotitöihin, mutta sen näköistä meillä useimmiten onkin :D Niin ja luultavasti kausittaiset itkeskelyt/yöheräilyt osaa ottaa pikkukakkosen kanssa rennommin, ja ajatella että nää nyt on kausia, jotka menee ohi. :)

Noppis tuli mieleen noista apuvälineistä, me hankittiin kävelytuoli esikoisen ollessa ehkä n. 9 kk ikäinen. Se oli sellaista aikaa, että esikoinen kovasti halusi seisoskella ja kävellä vasten tukea ja tasoja, mutta hetkeksikään ei voinut kääntää selkää tai kuului kops ja esikoinen löi päänsä lattiaan. Meillä se helpotti suuresti, jos ja kun oli joitain asioita, mitä vaan piti saada tehtyä. :) Ja voi sitä riemua, kun esikoinen hoksasi, että sillä tuolilla pääsee liikkumaan eteenpäin huoneesta toiseen. :D Siitä lähtien, kun esikoinen oppi sitten laskeutumaan itsekseen, niin ei tuolia olla käytetty kuin ihan muutama kerta, mutta silti musta tuntuu, että se oli tosi hyvä ostos. Me ostettiin se käytettynä huuto.netistä, ei ollut kovin suuri investointikaan.

sunnuntailapsi sanos muuta, kyllä ne raskaus ja imetys vaikuttaa toisilla ilmeisesti pitkäänkin. Mutta uusia yrityksiä kohti. B)

Iines79 kuulostaa tutulta tuo kuumeilu ja jännitys. :D Muakin melkein jännittää kurvaako ferrari paikalle vai vaikka ollaan periaatteessa ehkäisty tässä kierrossa :LOL: Toi "periaatteessa" tulee siitä, että kerran kyllä pääsi lipsahtamaan ilman ehkäisyä :ashamed: Mutta ei kuitenkaan otollisena aikana. Elän toivossa, että täti saapuu ajallaan ensi viikolla ja sitten päästään kunnolla uuteen yritykseen. :saint:
 
Heissan!

Mulla siis 8 kk ikäinen tyttö ja toista vauvaa jo kovasti haluttas.
Toinen yrityskerta oli juhannuksena...siispä nyt jännäillään tuleeko täti kylään.
Eka lapsen kanssa täti yllätti 1.5 vuoden ajan :kieh: .
Jospa tällä kertaa ei menisi niin kauan.
Mukavaa päivän alkua kaikille.
 
Morjens likat!

Enää kolme työpäivää kesäloman alkuun!!!

Lauantaina pidetään miehen kanssa lomanaloittajaiset Tavastialla Northerin tahtiin
ja palstalla mua ei lomalla varmaan näy yhtään, kp:n koitan käydä päivittämässä komukan kautta jossain kohtaa.
Ovista odottelen saapuvaksi torstain-perjantain korvilla mutta ei ole tuntemuksia. Pari tikkua olis vielä, katotaan tuleeko käytettyä. Ei niistä viime kierrossa ainakaan apua ollut...

Tervetuloa mukaan kaikki uudet! :wave:
 
Päiviä vaan tännekin!

En ole päässyt taas vähään aikaan täälläkään käymään kun netti takkuillu ja pahasti. Saakelin Sonera :headwall:

Erittäin paljon onnea plussanneille ja paljon tarrasukkia sekä liimaa mukaan! =) :flower:

Suuret :hug: marijasulle ja Nti Kesäheinälle!

).( Pari päivää vielä ja sitten vois huvikseen testata. Tosin kyllä epäilen vahvasti että ei tärpänny ku ukko meni justiinsa ovisaikoihin sinne mettäleirille..
 
nyt tulee omaa napaa vaan: soitin taas äippäneuvolaan ja juttelin tästä meidän "turhasta" yrittämisestä. sovittiin et mä hommaan sellaisen digitaalisen ovulaatimittarin, ei siis syljestä vaan joku vaihtopää juttu. katson sillä pari kirtoa et tuleeko ovista. se on kuulemma varma, kun noi tikut tuolta netistä on näyttäny mitä sattuu mulla, eikä oo niin varmoja. jos näyttää pelkkää negaa koko ajan ni sitte mä meen tutkimuksiin.
ihan kivasti taas rauhoitti mieltä kun tehtiin suunnitelma valmiiksi. nyt pitäis vaan saada hommattua se vehje. ei kuulemma ihan halpa ole :|
 

Yhteistyössä