PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 9

Nova, kyselit ehkäisystä.. Meillä ei ole ollut mitään ehkäisyä käytössä synnytyksen jälkeen. Ei muutakun varmatpäivät väärinpäin ja keskeytetty... :)

Allusmamma,kyllä mä otin kuvan kännykällä mutta mitenköhän se kuva tänne laitetaan??
Kyselee avuton....?
 
Heissan taas! Häiritsen vielä vähäsen tälle päivälle. Kohta saan allusmammalta porttikiellon koko pinoon, kun koko ajan täällä ravaan... :LOL:

Kun tuossa kävin noita päiviä laskeskelemaan. Teillä muilla kun tuntuu olevan enempi kokemusta noista ovistesteistä. Minä päivänä olisi järkevintä aloittaa testailu, kun kierto ei ole ihan tasainen. Omalla kohdallani kierto siis heittelee siinä 31-34pv. paikkeilla. Eli kannattaisiko testailu aloittaa 31 päivän mukaan, vai!?? Anteeksi maalaisuuteni, kun olen vielä hiukan ulalla tässä testailu hommassa... Kun tilasin noita testejä vain 6kpl. Joten harmittaa, jos aloitan puuhan liian aikaisin tai myöhään. Kyllä pitää ihmisen olla pöllö tässä asiassa!!! :headwall:
 
Onnea Lumipyry! :flower:
Ja Tinjamille toivon viivan vahvistumista!

Ovistestithän on meillä olleet kovassa käytössä. Ja ihan hyvä, että niitä on tullut kokeiltua, sillä ovisplussa on ollut 2 päivää myöhemmin kuin olen muista oireista aiemmin päätellyt. Vaikka ei kai sen niin väliä, kun muutenkin ollaan niin aktiivisia ympäri kierron (paitsi tädin aikaan).
Hoitojuttujakin olen mietiskellyt, mutta jotenkin kynnys lähteä niihin, on hirmuisen korkea. Aika näyttää muuttuuko mieli. Eipä se vuosi ole ihan vielä täynnä.
Kuvittelin vain, että kakkonen tulisi helposti. Esikko tuli aikanaan ihan täytenä yllätyksenä. Senkin jälkeen oli yksi ylläriraskaus, joka valitettavasti päättyi keskenmenoon. Reilu puolivuotta siitä alettiin tähän kakkosprojektiin.

Onneksi tässä vaiheessa on jo päässyt yli siitä kateudentunteesta muiden plussauksia kohtaan. Nautin siitä, että osaan jo iloita muidenkin plussista. Eipä se meiltä ole pois.

Nyt on jo aikalailla parempi mieli tädin aiheuttaman synkkyyden jälkeen. Tästä sitä taas noustaan.
 
Lumipyrylle onnittelut plussasta :flower: :heart: Varmasti uskomaton fiilis, kun yk1 oli vasta menossa :hug:

Nasu En ole soittanu klinikalle kysyäkseni tuota asiaa, mutta tuttaville on sanottu, että ½v. pitää olla yritystä kakkosesta, että ottavat taas hoitoihin. Ainakin IUI:ssa. En sit tiiä onko IVF/PAS:ssa samat rajat. Kuitenkin ollaan ajateltu, että vuodenvaihteeseen yritetään luomuna ja sit soitellaan klinikalle. Pari kuukautta sinne kuitenkin joutuu jonottamaan niin siinä tuleekin sitten jo se 6kk täyteen, jos hyö sen vaatii :)

AM Et ollu unohtanu :) Tullessani pinoon sanoin kyllä olevani taustalla, mutta en pyytäny listalle laittamista.
Tosi paljon olenkin tässä "taustalla" ollu :LOL: Aina pitää jotain kommentoida, kun käyn lukemassa :D
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja LumiPyry73:
Nova, kyselit ehkäisystä.. Meillä ei ole ollut mitään ehkäisyä käytössä synnytyksen jälkeen. Ei muutakun varmatpäivät väärinpäin ja keskeytetty... :)

Allusmamma,kyllä mä otin kuvan kännykällä mutta mitenköhän se kuva tänne laitetaan??
Kyselee avuton....?
aijaa.com
sit siihen et lataa kuvatus, sitä ennen kuvan siis pitää olla koneella.
ja sit siitä kun se on ladannut sen niin valitset sen kohdan minkä haluat meidän näkevän niistä linkeistä (mä otan usein sen pieni kuva linkin)

ja copypeistaan sen tähä niin tule pieni kuva sen url litanjan tilalle :)
veri iisi
 
AAM
Heidsu äh no aina ei voi voittaa... :attn: seuraavan kierron jälkeen tiukka ei sitten tätskälle...

Joie mä sanon et ukot ei ikuna kestäis rättipäiviä henkisesti :D siksi ne onkin annattu meille kannettavaksi :)

Nasu senkun pälätät kiva noita on lukea kyssäreihin vastata. niin höpöttelin minäkin kun aloitin täällä 5 kk sitten.. :hug: ja kyssäreihin vastaan mitä pystyn ja tiedän. ovista on hyvä tikuttaa se4-6 päivää putkeen.. muistaakseni jotai ovislaskureita on olemassa ainakin siellä mammaksi.fi sivuilla ja neuvot kuinka tikuttaa ja missä kohtaan kiertoa jos on pitkä tai lyhyt.
kuudella et kyllä kauhian pitkälle pötki ja muista että välttis ovuloi joka kk ... :| kandee yleensä ottaa semmoi paketti mis on r ja o testejä molempia.. tulee postikulujenkin takia halvemmaksi :)
jos sulla on se 31-34 kierto niin aloittaisin siinä kp 11-16 välille.. ja kokeilisin siinä eri kellonaikoina jos vaan mahdollista.
 
AAM
ONNEA Tinjamin haamun haaamun haamun isoäidistä :) :hug: :flower:
viivanvahvistumista kannattanee odotella pari päivää herkimmällä mulla näytti dpo 9:lläkö se oli.. ja sit leitörs muutama päivä niin haamu ei niin herkällä..

aurinkoinen :hug: sairastuminen on hanurista. poika meilä kipee ja minä kait tulossa... :|
 
Lumipyrylle onnea! :flower:

Minäkin ajattelin, että voisi huvikseen tikutella tuota ovista ensimmäistä kertaa elämässäni, mutta oon ihan pihalla sen suhteen minäkin. Apteekista kävin kattoo niitä testejä, niin hinta oli yhdellä paketilla yli 30? :eek: . Onko ne noin kalliita?! Eli jos mulla kierto keskimäärin se 28 pv (jos ja toivottavasti ei tuo viime kuun sekoilu toistu) niin millä kp:lla mun pitäisi alkaa tikuttamaan? Testataanko aamupissasta vai onko sillä väliä?
 
No niin, nyt alkaa tulla lupaavia oireita loppupään mammoille, hyvähyvä :D

Isot onnittelut Lumipyry!!! Valtavan hieno juttu!! :heart: Ja mitämitä Tinjamin, hui.. :)

Tänään alkoi työt loman jälkeen. Töihin ei ollut vaikea mennä mutta poika oli vaikeaa jättää hoitoon kuukauden tauon jälkeen :'( Äitille siis, poika jäi sinne onnellisena kavereiden kanssa :) Yksi työkaveri oli plussannut kesällä, "vasta" toisessa kierrossa kun aina ennen plussannut ekasta. Toinen työkaveri viikolla 17 ja toinen synnyttää ihan just, joten kahvihuone täynnä vauvalehtiä ja keskustelua raskausoireista jne. Aika rankkaa, ei pääse mihinkään :ashamed:
Mut lyhyt kierto, keskiviikkona alan taas testaamaan ovista. Ai niin, pitää hakee sitä greippimehua ;)
 
Allusmammalle kiitokset neuvoista!! :hug:
juup, tiedän, että olisi ehkä pitänyt hankkia vähän isompi paketti noita tikkuja, noh, olkoon. Tämän kuun kokeilen tätä hommaa, ja sitten saa minun kohdaltani olla... Saapahan miehenkin puhuttua useammin tuonne vällyjen väliin, kun ei voi olla varma, että millon on se hetki, joten täytyy siis yrittää useampana päivänä!!! :LOL:

Oikein leppoisaa viikon alkua mammoille!! Nyt lupaan pysyä poissa muutaman päivän. Tulen sitten kertomaan, että mitä tikut näyttää!! Joten hetkeksi hei.... :wave:
 
Täällä kans jännät ajat meneillään.Yhden nega testin oon tehnyt eilen :ashamed: mut ku oireet jatkuu niin teen loppu viikosta uudelleen, ellei menkat ala :kieh:
31/32? nyt meneillään.


Onnea kaikille raskautuneille :heart:
 
Nennu08 meillä taitaa olla aika jännää molemmilla! Jospa se plussa tulis parin päivän päästä :) Itsellä nyt kp 29/28-30 eikä oo oikeastaan menkkakipuja. Pinna on kyllä ollu tavallista tiukemmalla, mutta ei se aina menkkoja enteile :) oho huomaatteko kun alan olla sittenkin optimistinen?! Torstaiaamuna ajattelin testata jos käy niin ihanasti ettei täti oo vielä silloin tullut.

Onnea jälleen plussista ja haamuista! :flower: :flower:
 
Menin sitten testaamaan tänään vaikka ei pitänyt.. ja nyt panikoin täällä, koska viiva testitikussa oli huomattavasti eilistä haaleampi.. Nyt odotan torstaihin (jos pystyn :ashamed: )..
Farmaseutti ystäväni on kyllä jo aiemmin kertonut että samoissa testeissäkin on eroja.. hänelle kävi niin, että viiivat tummeni ja haaleni miten sattuu ja vasta 9 päivää menkkojen oletetun alkamisen jälkeen tuli selvä plussa ja hänellä oli silloin sentään kaksoset!!

NO ei nuolasta ennekun tipahtaa, mutta korkeelta tulen ja kovaa jos täti kurvaa ferrarilla...

Yritän niitä kuviakin saada tänne...
 
Saapiko liittyä seuraan? Mulla on 1 vuotias poika, ja pikkusisarusta toivotaan! Imetys loppui 10,5kk:iässä pojan "toivomuksesta". Menkat alkoivat siitä kuukauden päästä ja nyt on kp33. Kierron pituutta en nyt osaa arvailla imetyksen jäljiltä, mutta ennen kuukautiset ovat alkaneet viimeistään kp35.

Meillä ei varsinaisesti "yritetä" lasta, vaan annetaan tulla jos haluaa. Eli TJOTtaillaan. :)
 
Lumipyry juu labraan hus hus,sieltä saat mielenrauhan. Totta se on että smanmerkkinen testi voi tosiaan antaa haaleemman testituloksen plus sitten vielä vaikuttaa et kuin kauan pissa olu rakossa ja sekin vielä paljonko olet juonut. Joten älä heitä nyt hanskoja tiskiin. =) Viiva se on haaleakin viiva =)

Mä meinasin tänään joutua kolariin,Olin liikenneympyrässä kun yks papparainen ajoi ympyrää väärään suuntaan. :( pikkasen säikähdin kun menee ihan normaalisti ympyrään mutta vastaa tuleekin auto :eek: Hetken jo ehin miettiä että minäkö tässä ajatuksissani toheloin mutta enpä sittenkään. Sehän tässä hauskinta onkin että tämä oli jo toinen kerta kun joku ajaa väärään suuntaan ympyrässä kun minäkin oon siellä. Ekan kerran jyväskylässä sattu ja nyt täällä kotikonnuilla. Mikähän tohelomagneetti mäkin olen.... :LOL:



Nennu ja Rustytoivottavasti teille ne plussat plopsahtelee! :) tulkaa sit heti kertomaan kun ootte testannu :D

ON: Flunssaoireita vain,kurkku ihan järkyttävän kipeä ja yökkäilen sit tosi herkästi just sen turvotuksen takia mikä on kurkussa. Selkäkipu on siirtynyt jotenkin ylemmäs ja vatsaa turvottaa,iltaa kohti enemmän. Nolottaa kertoakin mutta musta on tullu semmonen pierukone nyt että oksat pois,mies uhkas jo ulkoruokinnalla... Mun puolesta saa ite siirtyä telttaan tohon takapihalle jos ei kestä mun naisellista tuoksua... :LOL: MIes sanoikin että tää ei voi olla muuta kun että raskaana oon,tyttöä kun ootin nin sama ilmiö oli.. :ashamed: Osat vaihtukin sitten kun mun pahoinvointi alkoi, mies paukautti niin meikäläinen palvoi posliinijumalaa vessassa... :x

Nyt täytyy lähtee viihdyttämään pikkuneitiä,se käy kokoajan repimässä mua kädestä ja siks tää kirjottaminenkin kesti ihan törkeen kauan kun sai virheitä korjailla.

Mutta kaunista tiistai päivää äityköille! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tinjamin:
Tervetuloa JoannaH :) KYllä aina mukaan sopii!
Tärppäsikö tuo ensimmäinen teillä helposti? Saadaanko ehkäpä odottaa pikavisiittiä sulta täällä palstalla =) Sekaan vaan kirjuuttelemaan :)
Joo ekaa plussaa sai odottaa melkein vuoden... :/ Ehkäisy lopetettiin tammikuussa ja plussa tuli 21.11. Saa nähdä miten tällä kertaa käy.

 
Am millos meinaat masunkasvattajiin siirtyä? =) etkös sä oo plussannu jo aaaiikooojaaaaa sitten ;) En niinkun mitenkään oo häätämässä sua pois,mut aattelin kysästä vain,ettet oo viimesilläskin vielä täällä :D
 

Yhteistyössä