PINO PITKÄSTÄ TAVARASTA RAKENTAVILLE

  • Viestiketjun aloittaja lumikko
  • Ensimmäinen viesti
Rouva rakentaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2006 klo 23:17 huhhuh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2006 klo 22:22 Rouva rakentaja kirjoitti:
No meille nousi eilen taloon runko ja huomenna nousee sitten siihen päälle kattotuolit! Ihanaa, alkaa talon muoto ja koko hahmottua. Jännää.

Mitäs muuta siellä on tapahtunut, öö, terassit (4kpl) on valettu ja autotallissa siis peltikatto päällä, muovit sisäpuolella seinissä ja katossa sisäpuolella siis se eka koolaus tms. on paikoillaan. Tallissa on myös siis villat ja tuulensuojalevyt paikoillaan ja ulkokoolaus myös.

Kertokaas muutkin :wave:
Laitatteko muovia seiniin??????????ohoh..... :eek:
Kyllä laitetaan. Siis sinne sisään. Autotallin seinässä siis tuulensuojalevyt, villat, sit muovit, sit ilmeisesti toinen kerros villaa ja sit en tiedä :whistle:
Ja ihan on ammattimiehet tekemässä, itse en noista niin paljoa ymmärräkään =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.06.2006 klo 11:02 lumikko kirjoitti:
Kyselinkin jo aiemmin, että onko teilla muilla tavarat ostettu rautakaupasta vai ootteko itse olleet sahalla ja sahauttaneet?
Puutavara suurelta osin hankittu pieneltä sahalta. Paljon halvempaa kuin rautakaupoissa ja aivan samaa tavaraa. Muita tavaroita hankittu mm. lvi- alan tukusta ja rakennusalalla olevien tuttujen kautta. Rahaa säästyy aika paljon, kun ei tarvi kaikkea ostaa rautakaupasta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.06.2006 klo 23:17 kikka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.06.2006 klo 11:02 lumikko kirjoitti:
Kyselinkin jo aiemmin, että onko teilla muilla tavarat ostettu rautakaupasta vai ootteko itse olleet sahalla ja sahauttaneet?
Puutavara suurelta osin hankittu pieneltä sahalta. Paljon halvempaa kuin rautakaupoissa ja aivan samaa tavaraa. Muita tavaroita hankittu mm. lvi- alan tukusta ja rakennusalalla olevien tuttujen kautta. Rahaa säästyy aika paljon, kun ei tarvi kaikkea ostaa rautakaupasta.
Vertailitteko hintoja rautakaupan ja sahan välillä?Olis mukava tietää onko suurikin hintaero? =)
Rautakaupasta ostettuna kai tulee kuitenkin halvemmaksi kuin jos olisi ottanut jonkun maltaita maksavan talopaketin?? ;)
 
lumikko
me sahautettiin itse ja säästettiin siinä todella paljon. ei tarvinnut maksaa kuin sahalle muutama sataa euroa. tietysti siinä on paljon työtä, ensin pitää kaataa puut ja sitten olla siellä sahalla mukana ja sen jälkeen vielä jälkityöt.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2006 klo 23:17 huhhuh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2006 klo 22:22 Rouva rakentaja kirjoitti:
No meille nousi eilen taloon runko ja huomenna nousee sitten siihen päälle kattotuolit! Ihanaa, alkaa talon muoto ja koko hahmottua. Jännää.

Mitäs muuta siellä on tapahtunut, öö, terassit (4kpl) on valettu ja autotallissa siis peltikatto päällä, muovit sisäpuolella seinissä ja katossa sisäpuolella siis se eka koolaus tms. on paikoillaan. Tallissa on myös siis villat ja tuulensuojalevyt paikoillaan ja ulkokoolaus myös.

Kertokaas muutkin :wave:
Laitatteko muovia seiniin??????????ohoh..... :eek:
No pakkohan raksalla on olla höyrynsulkumuovia käyttää!!!!
 
Tiileri
Noups! Ei ole pakko käytää muovia. Meillä yksi perusperiaate, kun alettiin toista taloa rakentamaan - ei muovia seiniin. Niinpä rakennnetaan paraikaa täystiilitalo, ei kiitos - muoville. Muovia ei myöskään käytetä hirsitalojen seinissä. Onneksia one valinnan varaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2006 klo 10:17 Tiileri kirjoitti:
Noups! Ei ole pakko käytää muovia. Meillä yksi perusperiaate, kun alettiin toista taloa rakentamaan - ei muovia seiniin. Niinpä rakennnetaan paraikaa täystiilitalo, ei kiitos - muoville. Muovia ei myöskään käytetä hirsitalojen seinissä. Onneksia one valinnan varaa.
kuin myös. meillä leca-talo. =) =)
ja kun seinille jotain ripustaa niin ei tarvi ettiä koolauksia :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2006 klo 10:17 Tiileri kirjoitti:
Noups! Ei ole pakko käytää muovia. Meillä yksi perusperiaate, kun alettiin toista taloa rakentamaan - ei muovia seiniin. Niinpä rakennnetaan paraikaa täystiilitalo, ei kiitos - muoville. Muovia ei myöskään käytetä hirsitalojen seinissä. Onneksia one valinnan varaa.
No joo ehkä ei tiilitalossa tosiaan tarvii hörynsulkumuovia laittaa, mutta kyllä puutaloon mielestäni tarvitsee. Meillä ei esim. tiilitalon rakentaminen olisi mennyt läpi rakennusvalvontavirastossa. Joten puutaloa rakennamme ja ihan mielellämme vielä!!!
 
lumikko
Niin jos on täysitiilitalo niin sitten ei tarvitse laittaa höyrysulku muovia, muuten kyllä. Tai yksi vaihtoehto on käyttää erikoisvillaa.

Mitenkäs teidän muiden rakennuspuuhat etenevät?
 
Tiileri
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.06.2006 klo 19:08 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2006 klo 10:17 Tiileri kirjoitti:
Noups! Ei ole pakko käytää muovia. Meillä yksi perusperiaate, kun alettiin toista taloa rakentamaan - ei muovia seiniin. Niinpä rakennnetaan paraikaa täystiilitalo, ei kiitos - muoville. Muovia ei myöskään käytetä hirsitalojen seinissä. Onneksia one valinnan varaa.
No joo ehkä ei tiilitalossa tosiaan tarvii hörynsulkumuovia laittaa, mutta kyllä puutaloon mielestäni tarvitsee. Meillä ei esim. tiilitalon rakentaminen olisi mennyt läpi rakennusvalvontavirastossa. Joten puutaloa rakennamme ja ihan mielellämme vielä!!!
Kukin taaplaa tyylillään ; ) Me rakensimme kolme vuotta sitten 2-kerroksisen puutalon. Muuten kiva, mutta; äänet kuuluivat yläkerrasta alakertaan liian hyvin, kesällä kuuma ilman ilmastointia, ravaaminen portaissa alkoi kyllästyttämään, nurkat elävät vuosia, väliseinät gyprocia-ääni eristys kehno ym. Myimme puutalomme vuosi sitten. Nyt rakennamme sitä unelmaa. Onneksi on kokemuksia puutalosta muuten emme tietäisi mitä emme enää halua. Täällä on hauska lukea ihmisten kommentteja ja ylistyksiä omista kokemuksistaan, mutta harvoimpa niillä on vertailupohjaa. Paremmasta/huonommasta kun ei voi tietää ellei ole kokeillut useampaa kuin yhtä : )
 
Rouva rakentaja
Meillä lyödään taloon nyt kattoa, tai siis sitä laudoitusta mikä tulee pellin alle. Eilen minä laitoin talliin lattialämmityskaapelit ja tänään tallin lattia valettiin. Huomenna tulee piipun muuraaja.

Semmoisia tänne.

Voisitteko te arvon ystävät lopettaa tuon erilaisten rakennustyylien arvostelemisen, koska aivan varma asia on se, että yhtään ainoata ja oikeata rakentamistapaa ei ole olemassa! Antaa siis jokaisen rakentaa tyylillään ja parhaaksi katsomillaan materiaaleilla, eikös juu =)
 
Rouva rakentaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.06.2006 klo 20:35 marimint kirjoitti:
hä? onko joku arvostellut toisten tyyliä?? eikö täällä ole tarkoitus kertoa omista projekteista, ja saa myös perustella omia valintojaan. eipä niistä tarvi kenenkään herneitä vetää nekkuun.
No vähän on semmoista havaittavissa juu, mut minä en siitä kyllä palkoja nenään vedä, mut tuntuuhan se tyhmälle kiistellä siitä mikä on paras tapa. ;)

Mutta, meillä valettiin siis autotallin lattia ja muurari muuraa parhaillaan piippua. Talon seinien villoitus alkaa nyt ja levytys sit tietty heti perään. =) Onneksi on hyvät ilmat.
Tekis jo mieli lähteä kattelemaan tapetteja, on tietty aikaista mut toisaalta jos ajoissa saisi ne etsittyä niin ei sit ainakaan kiire tule.

Kaluste valinta tehdään varmaan tällä viikolla, ollaan nyt väännetty kättä parin firman kanssa. Hyviä tarjouksia ollaan kyllä saatu; n. 11 000e koko talon kalusteet=6mh, k, khh, 2wc, eteinen, tuulikaappi. =)
 
lumikko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.06.2006 klo 12:05 Rouva rakentaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.06.2006 klo 20:35 marimint kirjoitti:
hä? onko joku arvostellut toisten tyyliä?? eikö täällä ole tarkoitus kertoa omista projekteista, ja saa myös perustella omia valintojaan. eipä niistä tarvi kenenkään herneitä vetää nekkuun.
No vähän on semmoista havaittavissa juu, mut minä en siitä kyllä palkoja nenään vedä, mut tuntuuhan se tyhmälle kiistellä siitä mikä on paras tapa. ;)

Mutta, meillä valettiin siis autotallin lattia ja muurari muuraa parhaillaan piippua. Talon seinien villoitus alkaa nyt ja levytys sit tietty heti perään. =) Onneksi on hyvät ilmat.
Tekis jo mieli lähteä kattelemaan tapetteja, on tietty aikaista mut toisaalta jos ajoissa saisi ne etsittyä niin ei sit ainakaan kiire tule.

Kaluste valinta tehdään varmaan tällä viikolla, ollaan nyt väännetty kättä parin firman kanssa. Hyviä tarjouksia ollaan kyllä saatu; n. 11 000e koko talon kalusteet=6mh, k, khh, 2wc, eteinen, tuulikaappi. =)
No te saatte kyllä tosi halvalla noi kalusteet. Me kun ollaan kysytty nyt vasta keittiö ja kodinhoitohuone niin halvin oli tällä hetekllä 6000-7000 euroa. Kuinka iso keittiö teillä on? Mietin vaan sitäkin, että sehän vaikuttaa tietty hintaan kuinka paljon kaappeja sinne tulee. Ja mikä materiaali?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2006 klo 11:20 lumikko kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.06.2006 klo 12:05 Rouva rakentaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.06.2006 klo 20:35 marimint kirjoitti:
hä? onko joku arvostellut toisten tyyliä?? eikö täällä ole tarkoitus kertoa omista projekteista, ja saa myös perustella omia valintojaan. eipä niistä tarvi kenenkään herneitä vetää nekkuun.
No vähän on semmoista havaittavissa juu, mut minä en siitä kyllä palkoja nenään vedä, mut tuntuuhan se tyhmälle kiistellä siitä mikä on paras tapa. ;)

Mutta, meillä valettiin siis autotallin lattia ja muurari muuraa parhaillaan piippua. Talon seinien villoitus alkaa nyt ja levytys sit tietty heti perään. =) Onneksi on hyvät ilmat.
Tekis jo mieli lähteä kattelemaan tapetteja, on tietty aikaista mut toisaalta jos ajoissa saisi ne etsittyä niin ei sit ainakaan kiire tule.

Kaluste valinta tehdään varmaan tällä viikolla, ollaan nyt väännetty kättä parin firman kanssa. Hyviä tarjouksia ollaan kyllä saatu; n. 11 000e koko talon kalusteet=6mh, k, khh, 2wc, eteinen, tuulikaappi. =)
No te saatte kyllä tosi halvalla noi kalusteet. Me kun ollaan kysytty nyt vasta keittiö ja kodinhoitohuone niin halvin oli tällä hetekllä 6000-7000 euroa. Kuinka iso keittiö teillä on? Mietin vaan sitäkin, että sehän vaikuttaa tietty hintaan kuinka paljon kaappeja sinne tulee. Ja mikä materiaali?
Samaa mietin minäkin että halvalla saatte...
Meillä pelkkä keittiökalustus 6000 euroa. Tosin meillä mielestäni iso keittiö ja paaaljon kaappeja (kerrankin riittävästi, toivon!!!)
 
Rouva rakentaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2006 klo 11:20 lumikko kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.06.2006 klo 12:05 Rouva rakentaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.06.2006 klo 20:35 marimint kirjoitti:
hä? onko joku arvostellut toisten tyyliä?? eikö täällä ole tarkoitus kertoa omista projekteista, ja saa myös perustella omia valintojaan. eipä niistä tarvi kenenkään herneitä vetää nekkuun.
No vähän on semmoista havaittavissa juu, mut minä en siitä kyllä palkoja nenään vedä, mut tuntuuhan se tyhmälle kiistellä siitä mikä on paras tapa. ;)

Mutta, meillä valettiin siis autotallin lattia ja muurari muuraa parhaillaan piippua. Talon seinien villoitus alkaa nyt ja levytys sit tietty heti perään. =) Onneksi on hyvät ilmat.
Tekis jo mieli lähteä kattelemaan tapetteja, on tietty aikaista mut toisaalta jos ajoissa saisi ne etsittyä niin ei sit ainakaan kiire tule.

Kaluste valinta tehdään varmaan tällä viikolla, ollaan nyt väännetty kättä parin firman kanssa. Hyviä tarjouksia ollaan kyllä saatu; n. 11 000e koko talon kalusteet=6mh, k, khh, 2wc, eteinen, tuulikaappi. =)
No te saatte kyllä tosi halvalla noi kalusteet. Me kun ollaan kysytty nyt vasta keittiö ja kodinhoitohuone niin halvin oli tällä hetekllä 6000-7000 euroa. Kuinka iso keittiö teillä on? Mietin vaan sitäkin, että sehän vaikuttaa tietty hintaan kuinka paljon kaappeja sinne tulee. Ja mikä materiaali?
No meillä on keittiö aika iso, kaappeja kolmella eri seinällä, seinien pituuksia nyt en muista, mut siis hyvän kokoinen keittiö on. Keittiöön tulee alaosaan tummaa pähkinää ja ylös kiiltävää valkoista. Oveton jotain viilua kait, ei siis puuta mut ei ihan maalattujakaan. Tasot laminaattia.
 
Me aloiettiin viime vuonna toukokuussa muuraamaan pohjaa.lammin kiviharkoista on itse tehty koko rinnetalo.kaikki vaiheet on tehty itse vuodessa, ja nyt sitten asutaan, alakerta on kesken, ja ulkotöitä tekemättä mm. rappaus, ikkunapellit yms. kova oli työ. minä samalla tein lopputyön ammattikorkeassa ja valmistuin, olin vuorotyössä ja vielä raskaana.ennestään meillä on 4 v lapsi. aka härdelliä oli, ja nt kun asutaan, ei jaksa tehdä mitään rakennukseen liittyvää, vaikka hommaa olisi vaikka kuinka paljon. väkisin tuli ongelmia: miehen jaksaminen oli aika tiukilla. mutta niinhän se on, että mitään ei saa ellei uskalla yrittää!
kuulisin mielelläni muiden kivitaloa itse rakentavien kokemuksia!!! :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2006 klo 10:15 pippos kirjoitti:
Me aloiettiin viime vuonna toukokuussa muuraamaan pohjaa.lammin kiviharkoista on itse tehty koko rinnetalo.kaikki vaiheet on tehty itse vuodessa, ja nyt sitten asutaan, alakerta on kesken, ja ulkotöitä tekemättä mm. rappaus, ikkunapellit yms. kova oli työ. minä samalla tein lopputyön ammattikorkeassa ja valmistuin, olin vuorotyössä ja vielä raskaana.ennestään meillä on 4 v lapsi. aka härdelliä oli, ja nt kun asutaan, ei jaksa tehdä mitään rakennukseen liittyvää, vaikka hommaa olisi vaikka kuinka paljon. väkisin tuli ongelmia: miehen jaksaminen oli aika tiukilla. mutta niinhän se on, että mitään ei saa ellei uskalla yrittää!
kuulisin mielelläni muiden kivitaloa itse rakentavien kokemuksia!!! :wave:
me myös itse ollaan tehty (tai siis mies :whistle: ) leca-harkoista rinnetalo. aika samassa vaiheessa ollaan. asuttu huhtikuusta, alakerta kesken. ulkorappaus tulee parin viikon päästä. alotettiin kans viime vuonna. nopeesti eteni.
 
Rouva rakentaja
Lyhyesti meidän tilanne, aloitettiin siis vappuna tontin raivauksella.

Nyt tilanne:
- talossa ja tallissa peltikatto
-talossa ja tallissa tuulensuojalevyt + koolaukset ulkoseinissä
- tallissa kipsilevyt sisäpuolella seinissä
- talossa seinät villotettu
- kaikki terassit/parvekkeet on silleen osaksi tehty, niitä 5kpl
- savupiippu muurattu
- taloon lattian valu ilmeisesti ensi viikolla
- tallin lattia valettu aikaa sitten

ja talo siis 1,5 kerroksinen, asuinneliöitä 193.

Semmosta tänne, nopeasti on joutunut ja kivaa on ollut, ukko kulta tosin aika väsynyt :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2006 klo 16:15 Rouva rakentaja kirjoitti:
Lyhyesti meidän tilanne, aloitettiin siis vappuna tontin raivauksella.

Nyt tilanne:
- talossa ja tallissa peltikatto
-talossa ja tallissa tuulensuojalevyt + koolaukset ulkoseinissä
- tallissa kipsilevyt sisäpuolella seinissä
- talossa seinät villotettu
- kaikki terassit/parvekkeet on silleen osaksi tehty, niitä 5kpl
- savupiippu muurattu
- taloon lattian valu ilmeisesti ensi viikolla
- tallin lattia valettu aikaa sitten

ja talo siis 1,5 kerroksinen, asuinneliöitä 193.

Semmosta tänne, nopeasti on joutunut ja kivaa on ollut, ukko kulta tosin aika väsynyt :/
Tehän ootta ahkeroineet ja edistyneet hienosti =)
Vappuna aloitettiin meilläkin tontin raivaus.
Nyt on talon ja tallin kivijalka valmis.meillä on hommat seisseet toukokuussa kolme viikkoa...tälleen meillä.hitaasti ja varmasti perässä tullaan =)
 

Yhteistyössä