PISTEPIRKOT pinoon äkkiä!!!

kukeseen: En ole ollut viel kuukautta. Vasta mä just alotin jos nyt minusta kirjoitit =) Lapsi kannattaa olla ainakin 2kk ikäinen jos imetät pelkästään. Itse en imetä ollenkaan ja siksi meninkin jo painonvartijoihin. Jos imetät niin lisää 10 pistettä. Kannattaa varmaan soittaa painonvartioihin ja kysellä sieltä mitä mieltä ne ovat tilanteestasi. Onnea painon pudotukseen.
 
Lähtöpaino 75,3
paino nyt 73,4
viikkopudotus 0,9 kg
pudotus yhteensä -1,9 kg
viikkoja takana 3, neljäs alkoi tänään...

:headwall: :headwall: :headwall: myönnetään, myönnetään... Viimeisen viikon aikana pisteitä on laskeskeltu tasan kahtena päivänä ja senhän huomaa heti :kieh: Kaiken lisäksi menkat alko ja ne turvottaa ihan hirveesti (ja lisää syömismielihaluja) :eek: Ei oo kivaa :'(

Jospa tää tästä taas, nyt jo mieskin tietää... Lyötiin veto: hän lopettaa sauhuttelun ja minä laihdutan sinne kuuteen kymppiin ;) Lisää motivaatiota :saint:

Hyvä Nina-Mari, pudotus on aina pudotusta! Jatka samaan malliin, eli alaspäin! Niin, miten muilla on mennyt??? Missä ootte??? Ja puolukka, tervetuloa :flower:
 
Heippa!

Täällä yksi toivoton jojo!
Maanantai oli hyvä päivä aloittaa:
87 kg.


Historiaa: Teininä kävin ehkä kolme kertaa Painonvartijoissa, mutta en saanut minkäänlaista tsemppiä päälle. Painoin 124 kg kun menin kesällä 2004 naimisiin. Syksyllä yksi kaveri alkoi laihduttaa ja sain siitä kipinän; hitto jos se laihtuu ja minä en ole edes yrittänyt. Lapsiakaan ei kuulunut vaikka mahdollisuus niille oli ollut jo "vuosia". Niinpä kaivoin vanhat ohjeet esiin.. Ennen joulua paino oli alle 110 kg ja motivaatio älytön! Tammikuussa 2006 aloin odottaa, paino 88 kiloa. Tytön jäljiltä paino oli 95, keväällä käväsi jopa 82 kilossa. Mutta nyt kesän herkuttelun jäljiltä siis 87 kiloa ja taas pitäisi tempaista ennen seuraavaa vauvaa. ;) :wave:
 
Heippa vaan kaikille.

Nyt olis 1viikko takana laihdutuksesta. Lähtö kohdat olivat tälläiset:
Lähtöpaino 87.1kg
paino nyt 85.7kg
viikkopudotus 1.4kg =)

Olen 7vuotta sitten pudottanut viimeksi painonvartioissa 15kg ja nyt kun lapset on tehty niin nyt pitäis taas saada paino takas normaali painoon.
Koskaan en ole ollut mikään hoikka joten en yritä sitä nytkään. Tavoite olis saada painoa pois 20kg vuoden sisällä.

Kaikille paljon tsemppiä tähän viikkoon =)
 
alotuspaino 87,9
paino nyt 86,2
viikko pudotus 0,3kg
pudotusta yhteensä 1,7kg

vieläkin kipeenä olen ja ei näköjää yhtää auta tohon painon laskemiseen..no toivottavasti pian oon taas terve että viittii lähtee tonne ulos vähä kohottaa kuntoo.

 
Tervetuloa mukaan, uudet! Eipä käy kateeks, ei... :$ Mutta ehkä tämä tästä helpottaa taas ens viikolla, huomenna mennään häihin enkä taatusti laske siellä pisteen pistettä :LOL: Muuten varmaan tiistaina mieli järkkyy kun vaakaan menee, heh.

Oon surffaillut netissä enkä löydä enää sitä sivua, mistä seuraavan tiedon löysin, mutta helpotti mun elämää (mulla melkein 7 vuotta vanhat ostajan oppaat sun muut eli nykyisiä juttuja saa hakemalla hakea...): Yksi piste on 50-60 kaloria!!! Eli mun painosella kun on päivässä 1000-1200 kaloria käytössä (eli silloin laihtuu), niin noi pisteet menee 'tasan' (50*20 = 1000). Mitäs sanotte tällasesta 'kaavasta'? Ei ne rasvamäärät niissä ratkase, nehän tuo kaloreita lisää ja kaloreista on helppo laskea pisteet (esim per 100 grammalle) :wave:

wiivi84, toivotaan paranemista! Itsekin olen ollut hiukkasen flunssainen ja herkkusuu... Mutta tähän asti taas pisteiden mukaan, huomenna on asiat toisin ;)
 
Tuo laskin on kätevä! Mulla on myös vanhempaa materiaalia, ja tuolla laskimella kun saa laskettua ihna mistä vaan pisttet, kunhan tietää paljonko siinä on kaloreita ja rasvaa. Ja tietty että minkä verran sitä on, jos tietää kalorit/100g..
 
Hei joku, jolla pv:n laskin taikka uusi ostajan opas!

saisinko
* oboyn "no sugar added" pisteet?
* dr. oetker paula vanukas vanilija-suklaa (110kcal/3,9g rasvaa)?
* lildin pianola limette max. 3% fat, 111kcal/2,2g rasvaa?

Kiitos etukäteen!
nimim. aloitteleva pisteiden laskija
 
Maanantaihuomenta!

Kiitos Nina-Mari, onhan tuota työtä takana, mutta tuntuu että nämä "viimeset" kilot istuu tiukassa! Mutta puntarillakäynti piristi..

Lähtöpaino 87
paino nyt 84,6
viikkopudotus -2,4 kg
pudotus yhteensä -2,4 kg
Toinen viikko edessä. Onneksi näin, kyllä kummasti on motivaatiota! Olenki kyllä ollut tarkkana, kaikki herkut on merkitty kirjoihin ja kansiin!

:D
 
Ja ekaksi kiitos puolukka! Kysymyksen olin tarkoittanut JabbaTheHutille, mutta kiitos paljon, että jaksoit vastata! Kysyin itsekin painovartijoista, että milloin imettävä äiti voisi aloittaa ja sieltä sanottiin, että silloin, kun vauva on 4kk. Ajattelin nyt kuitenkin aloittaa pisteiden laskun itsekseen jo nyt. Lopetan sitten, jos rupea vaikuttamaan maidon tuloon.

Vähän munkin paikkareiden historiasta. Laihtutin vuonna 2002 paikkareissa 13kg ja sen jälkeen olen muutaman kerran ollut yritysryhmässä työpaikallani. Mikään kovin hoikka en ole ollut ikinä, aikusiän alin paino on tainnut olla 70kg (ja silloin olin omasta mielestäni jo todella hoikka ;) ). Yleensä on se paino pyörinyt siinä 75kg kieppeillä, mutta kaksi lasta vajaassa kahdessa vuodessa on tehnyt sen tepposen, että painoa pitäisi saada ainakin se 20kg pois. Viime viikon laskin jo joten-kuten pisteitä ja tästä viikosta ajattelin otta asiaa oikein tosissaan. Ensimmäinen tavoite on -10kg vuoden lopuksi.

lähtöpaino: 91,3
paino nyt: 90,4
viikkopudotus: -0,9
pudotus yhteensä: -0,9




 
Tosiaan, tässä viime viikon saldo:

lähtöpaino: 75,3
paino nyt: 73,6
viikkopudotus: 0,2
pudotus yhteensä: -1,7

Eli ylöspäin on tultu... Ollaan oltu hiukkasen flunssassa ja sit oli ne upeat häät, joissa (eikä seuraavanakaan päivänä) tullut mietittyä minkäännäköstä laihdutusjuttua... Ja kyllähän sen taas huomaa
:eek: :eek: :eek:

Mutta nyt on otettava itseään niskasta kiinni ja tehtävä jotain OIKEESTI :xmas:

HYVÄ te muut, olette onnistuneet paremmin :hug: Voimia jatkaa samaa linjaa eli alaspäin!!! Mä ostin eilen käytetyn kuntopyörän (nyt kun sen sais vielä kotiin asti) niin sais noita liikuntajuttujakin harrasteltua. Mulla on liikkuminen ihan nollassa, mitä nyt kuopusta rattaissa työntelen nukkumaan |O Kun en muka pääse tarpeeksi lenkille ja muksujen kanssa se on niin hidasta ettei siitä tuu varmaan pisteen pistettä... Tai en oo ainakaan laskenu niitä... Nyt vähän masentaa noi vaakalukemat, mutta viikonloppujen juhlintaputki onneks loppui ja nyt pystyy keskittymään paremmin tähän itse asiaan???

Niin ja uusille tervetuloa ;) Laihdutellaan ittemme kuntoon :wave:

PS Tykkääkö muut maustetuista riisikakuista? Yhdestä tulee piste ja sit löysin jotain Alpen light myslipatukoita, niistäkin tulee piste/patukka... Ja maissinaksut on hyviä :p mies kohta suuttuu kun meille ei osteta enää 'kunnon' herkkuja vaan tollasta, mitä ei kuulemma vois kuvitellakaan syövänsä :LOL: :LOL: :LOL:
 
Tänään olenkin syönyt kevyesti, tähän mennessä 6 pistettä mennyt :) Eikä tee mieli yhtään mitään syödä :saint:

Sitä mun pitikin kysyä kun synttärijuhlat lähestyy, että olisko kellään kevyttä hyytelökakun ohjetta? Olisin kovin kiitollinen sellaisesta :heart: Ja muitakin kevyitä ohjeita kaipailen, en ymmärrä missä mun kaikki pv:n (vaikkakin vajaa 7 v vanhat) matskut oikein ovat :headwall: :headwall: :headwall:
 
Nina-Mari, kiitos paljon taas ohjeesta :hug: Sulla taitaa olla hyviä ohjeita joka lähtöön :p Täytyypä kokeilla tuota, mutta varmaksi en lupaa että milloin teen sen ;)

Juu miehen tupakkalakko on pysyvää laatua ollut, mitä nyt siellä häissä oli pari pummannut kaveriltaan... Muuten ollut kyllä ilman ja se on hyvä se :D Nyt mun on vaan tsempattava entistä enemmän! Niin en varmaan maininnut mutta hän lopetti polttamisen kokonaan kun tavattiin ja nyt vuodenvaihteessa ratkesi taas :( mikä mua inhottaa enemmän kun mikään muu (sanokin voivansa olla minkälainen sika vaan niin mä kestän mutta jos polttaa niin heti menee herne nenään...). Onneksi pystyi lopettamaan, kun salaili sitä reilun puoli vuotta ja luuliko se oikeesti etten mä haista?!

Hups, tais mennä vähän aiheen vierestä mutta kun mua ottaa pattiin vieläkin toi salailu yms!!! :headwall:
 
Eilen mies oli ostanu porsaan kasler-pihvejä. :( 50 g on 3 pistettä. Onkohan tuo tarkotettu että syödäään koko pihvi rasvoineen kaikkineen? Minä oon semmonen sihtisuu noiden lihojen kans ja perkaan sieltä kaikki "sitkaleet" pois ja syön siis pelkän puhtaan lihan. Eli tommosesta 75 g:n pihvistä sain syötävää ehkä puolet. Pitääkö silti merkata syöneensä 4,5 pistettä?

Nimimerkki: Vähän pisteitä, paljon ruokahalua :kieh:
 
alotuspaino 87,9 kg
paino nyt 86kg
viikko pudotus 0,2kg
pudotusta yhteensä 1,9kg

taas oli kuulkaas huima pudotus...
mä oon näköjään vähä hitaamman puoleinen tässä hommassa...no mut eiks se mee niin että hiljaa hyvä tulee :D :whistle:
 
:wave:

Viikko "kidutusta" takana, ja palkintona -1,2. Olin odottanut isompaa pudotusta, kun painoa on reilusti ja tuntuu että olen saanut syödä tosi vähän entiseen elämääni verrattuna... :headwall:

Aloituspaino 104,9
ekan viikon pudotus 1,2.

Kiva kun on tällainen pino, kun ei siellä ryhmästä ainakaan näin alkuun hirveästi kontakteja synny.
Vaikka ruikutinkin tuossa alussa, niin on kyllä ollut ehkä vähän kevyempi olo tämän viikon. Pitää vaan olla tarkkana, että ei nälkä ja heikotus yllätä, usein tuntuu, että kahden tunnin päästä on jo nälkä :/

Tsemppiä kaikille! :hug:
 
Heiviö!

Ihan hyvähän tuo pudotus oli! Itse ekalla kerralla aloittaessani painoin suunnilleen saman verran. Eka viikko oli mullakin jotain tota luokkaa ja tokalla tais lähtee jo vähän enemmän. Mullakin sillon alussa oli semmonen olo, että on koko ajan nälkä. Oloa vaan lisää se että ajattelee koko ajan että montakohan pistettä tästäkin tulee... Mutta jossain vaiheessa se nälkäkin alkaa helpottaa Luota muhun!

Joku kysyi sitä oboyn sokeritonta kaakao jauhetta, tai siis sen pisteitä... :) Itse joskus kaupassa sitä katoin ja tulin siihen tulokseen, että ostinkin nesquick (?) jauhetta, kun siinä oli vähemmän energiaa ja rasvaa kuitenkin! Eli aina ei kannata luottaa ei lisättyyn tai vähempään arsvaan, joskus saattaa olla kaloreita silti enemmän. Ja paljonko nuo toiset tuotteet painaa? Vai tahdotko tietää, kuinka paljontulee pisteitä sadasta grammasta?

Laihduttamaan saa alkaa sitten kun vauva saa jo jotain muutakin ruokaa kuin äidinmaitoa. Sitä ennen voi tietysti vähentää jo herkkujen syöntiä :) Itselläni ainakin lähti jo sillä konstilla pari kiloa, mutta ei sitä osannut olla ilman herkkuja ennen kuin alkoi oikeasti laihduttamaan :)
 
Heiviö, tervetuloa! wiivi, tsemppiä :hug: kyllä se siitä lähtee taas sujumaan :heart:

Mun kuntopyöräinnostuksen kanssa meni asiat ihan päin peetä :headwall: kun 'myyjä' vei rahat ja pyörä jäi saamatta :'( Nyt en tiedä ostaisinko uuden vai mitä tekis, on mieli aika maassa :(

Nina-Mari, tuosta vadelma-juustokakun ohjeesta jäi mieleen pari kysymystä: eikö pohjaan tule mitään kohotusainetta (leivinjauhetta?) ja voidellaanko vuoka eli tarttuukohan se taikina kiinni jos ei voitele??? Kopsasin ohjeen ja aattelin kokeilla joku päivä, jos ehtisin :p
 
Juu täytyypä kokella joku päivä sitä ohjetta :p Synttäreille ei varmaankaan tule tehtyä, kun nuori herra tilasi merirosvokakun :D ja äiti lupas vääntää sellasen...

Niin se kuntopyöräkauppias oli täällä kaksplussan sivulla tai sitten suomi24:n torilla, molempiin latoin ilmon :eek: Ja minä tyhmä menin uskomaan :xmas: Ennen en ole luottanut vieraisiin (koulukiusattu) ja nyt kun reilun kymmenen vuoden jälkeen aloin luottaa, heti meni päin p.rsettä :'( En tiedä pitäiskö :'( vai :LOL: ...
 
Viikon saldo:

alotuspaino 87
paino nyt 84,6kg
viikko pudotus +0,6kg
pudotusta yhteensä 1,4kg

Tämmönen viikko tällä kertaa. Pisteiden mukaan on menty, mutta perjantaina käytiin pitsalla. Johtuisikohan siitä tämä nousu... No, tämä viikko taas vieläkin tarkempana, vain kahdet synttärit tiedossa..
:headwall:
 
Uusi pisteilijä liittyy mukaan.
Aloituspaino 118.7 kg
Paino nyt 116.3 kg
Pudotus - 2.4 kg

Viikko, kohta toinen takana PV pisteilyä. Eka viikko meni hyvin, tämä mennyt viikko ollutkin jo paljon takkuisampi. Menkat myös alkoi, joten keskiviikko punnitukseen menen varautunein mielin.
Mikä teillä auttaa a) makean himoon b) tunnesyöpöttelyyn??

Tsemppiä kaikille :flower:
 
Punnituksen saldo:
lähtöpaino: 91,3
paino nyt: 88,6
viikon pudotus: -1,8
pudotus yhteensä: -2,7

Ja kaksi viikkoa pisteilyä takanaan. Olen oikein tyytyväinen viime viikon pudotukseen =) Meni ehkä jopa liiankin paljon. Mutta luulen sen johtuneen siitä, että nesteet ovat menneet kunnolla liikkeelle (ainakin jos tosta vessassa ravaamisesta voi mitään päätellä). Kaikki pisteet olen kyllä tunnollisesti syönyt, vaikka välillä päivittäinen pistemäärä hirvitääkin. Saan siitä imetyksestä 10 lisäpistettä, niin saan syödä 31pistetta päivässä. Kyllä siina on meina välillä illalla tullut jäätelöä vedettyä, että pisteet täyttyisivät ;)
Tsemppiä kaikille!
 
lähtöpaino: 75,3
paino nyt: 73,4
viikkopudotus: -0,2
pudotus yhteensä: -1,9

Eli ei kovin paljoa tuo tsemppi auttanut :( TheBigXL, tervetuloa mukaan ja hieno pudotus :wave: :wave: kukeseen ja Nina-Mari, teilläkin hienot pudotukset :hug: mulla vaan tuntuu kyntävän... :headwall: Viime viikolla ratkesin yks päivä ja vedin suklaata ehkä kuukauden tarpeet :ashamed: johtuskohan siitä... :ashamed: Mutta nyt yritän taas tsempata, tosin viikonloppuna ja maanantaina tulee synttärivieraita, joten herkkuja olis tarjolla :p

Tänään kävin vaakalla, paino oli 72,9 eli on eilisestä tullut jotain pudotusta ;) Täytyy nyt vaan yrittää tarkasti laskea noi pointsit!!! Tsemppiä kaikille :flower: :hug:
 

Yhteistyössä