Pitäiskö mun nyt kauheasti hävetä miehen ammattia??? *turhis*

  • Viestiketjun aloittaja Roskakuskitar
  • Ensimmäinen viesti
Roskakuskitar
Mun mieheni on pesun kestävä roskakuski! Vuosikausia olen kuullut jos jonkinlaisia kommentteja miehen työstä, mutta ihan oikeasti! Mies tienaa ihan mukavasti, on säännölliset työajat ja mukavia työkavereita. En ole koskaan ymmärtänyt mitä mun pitäisi hävetä jos mies kerran itse pitää työstään ja me saadaan sillä leipä pöytään?!

En nyt tarkoita, että kaikki noita duunareita halveksivat mutta tuntuu että omassa kaveripiirissä on ihan liikaa näitä jotka menevät hiljaiseksi kun kuulevat miehen työstä. Eilen olin ulkona yhden kaverin kanssa jota en ole nähnyt vuosiin eikä hän ole siis tavannut miestänikään kuin kerran ohimennen. Kysyi sitten mitä mies tekee ja vastasin. Reaktio oli suurinpiirtein tämä; "Ai kauhia!!! Ööö... No mut jos ei muuta saa niin...." Muistui hyvin mieleen, miksen ole ko.henkilön kanssa ollut tekemisissä...

Mieheni on ihana ja rakastava ihminen sekä hyvä isä lapsilleen. Hän on viihtynyt töissään jo useita vuosia, enkä näe mitään syytä etteikö viihtyisi vielä pitkään! Ja antaa viihtyä! <3
 
Bella
Ei pidä hävetä. Typeryksiä ne jotka halveksivat tuota, tai mitään muutakaan työtä! Sehän on oikeasti tärkeää työtä sitäpaitsi. Nekin hienohelmat hukkuisi paskaan ilman roskakuskeja. ;) :D
 
Meillä ainakin arvostetaan roskakuskeja, hitto mihins me jouduttais noitten roskien kanssa jos heitä ei olis. Pojat ovat aina tohkeissaan kun roska-auto ajaa pihaan, on kuulemma molempien toiveammatti, kun saa ajaa tommoista isoa autoa jne...
Muistan kun tänne muutettiin ja roskakuski kävi ekan kerran, niin kyllä kattoi mun päälle hölmistyneenä, kun huikkasin hälle kiitoksen tyhjäyksestä...
 
Ei tosiaankaan tarvitse hävetä!!!Herran jestas sentään.
Ihanaa, jos miehesi viihtyy työssään!(kuinka moni voi sanoa samaa..??)
Ja mietitäänpä, jos kukaan ei roskia kuskaisi...Miltä näyttäisivät (ja haisisivat) turut ja torit?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jokux:
Ei tietenkään pidä hävetä! Tuo ammatti on kaikin puolin kunniallinen! Voisihan miehesi olla myös rattopoika tai puhelinmyyjä tai vielä pahempaa - autokauppias!
Hahahaa! Autokauppias hän olikin ennen kuin vaihtoi alaa..... :D
 
lakkoon vaan
Roskakuskien pitäisi joskus lakkoilla kautta koko Suomenmaan. Kyllä arvostus ammattia kohtaan kasvaisi, kun sen tarpeellisuus tunnustettaisiin. :D

ETKÄ HÄPEÄ! Työ siinä missämuutkin ja perustarpeellisempi työ kuin joku akateeminen tutkinto, joka johtaa työttömyyskortistoon.
 
yksi tyttö vain
Hassua miten paljon ihminen määritellään Suomessa ammatin perusteella... heti toinen kysymys nimen kysymisen jälkeen on että mitä kukakin tekee työkseen... Työhän voi myös vaihdella elämän mittaan... joku saattaa tehdä ihan eri duunia kakskymppisenä kuin sitten nelikymppisenä...

Mun mies on rakennuksilla töissä. Ja kyllä, jotkut katsovat sitä nenän vartta pitkin. Ennen vanhaan meno varmaan onkin ollut vähän erilaista, alkoholi saattanut kuulua työpäivään jne. mutta ei tosiaankaan enää. Ja nuorilla miehillä siellä on kaikilla ammattikoulutus.

Olen ylpeä miehestäni, hän tekee ihmisille koteja joissa asua :)
 
vieras
Mun mielestä on hienoa, jos ihmisellä on mahdollisuus tehdä työtä mistä pitää ja saa siitä vielä kohtuullisen korvauksen. Sääliksi käy niitä ihmisiä, jotka tekevät epämieluisaa työtä huonolla palkalla, tai yrittäjiä, jotka joutuvat työskentelemään 60 tuntia viikossa eli aikaa perheen kanssa jää liian vähän.
 

Yhteistyössä