Pitkä-ja ohuttukkaisten tyyölasten äidit! Miksi sitä tukkaa on väenvängällä pidettävä pitkänä, vaikka päässä ei olisi kuin 2 karvaa...?

  • Viestiketjun aloittaja juusteri
  • Ensimmäinen viesti
juusteri
Huvittavaa kun äidit väkisin yrittävät "kasvattaa" sitä tyttönsä ohutta kuontaloa pitkäksi :(. Tiedoksi...PSST. Se ohut tukka on monesti PALJON paremman näköinen, kun se on lyhyt. Sitten saada repostella, miten meidän Lenitalla on NIIIIN paksu tukka...ja Lenita kirmaa menemään 2 sähköistä karvaa päässä heiluen :/.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juusteri:
Huvittavaa kun äidit väkisin yrittävät "kasvattaa" sitä tyttönsä ohutta kuontaloa pitkäksi :(. Tiedoksi...PSST. Se ohut tukka on monesti PALJON paremman näköinen, kun se on lyhyt. Sitten saada repostella, miten meidän Lenitalla on NIIIIN paksu tukka...ja Lenita kirmaa menemään 2 sähköistä karvaa päässä heiluen :/.
:LOL: :LOL: :LOL: ihana :D
meillä tytöillä on onneks aika paljon niitä hiuksia,mutta täytyy kyllä myöntää että hirveen harvalla tyttölapsella on lyhyet hiukset :eek:
 
Passepartout
Meillä onneksi (?) päivastainen ongelma... Tytön tukka on niin paksu, että sitä föönataan kuivaksi kauan... Yritetään pitää polkka/olkapää mittasena helpottamaan kuivumista... Mutta ne ohuet rottatukat kyllä kamalia... Polkka parempi!
 
juusteri
Siis en nyt mitään klanipäitä tai siilejä tietenkään tarkoita. Kyllä tyttö saa näyttää ihan tytöltä siistissä suht lyhyessä tukassaan, taikka vaikka polkkatyylissä. Mutta kun joillain äideillä on tapana olla KOKONAAN leikkauttamatta sitä tyttölapsen tukkaa, ja sitten ne kaksi orpoa kervaa sähköisenä leijuvat tytön perässä ja ovat olevinaan NIIN hieeenoja äidin mielestä :x.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juusteri:
Huvittavaa kun äidit väkisin yrittävät "kasvattaa" sitä tyttönsä ohutta kuontaloa pitkäksi :(. Tiedoksi...PSST. Se ohut tukka on monesti PALJON paremman näköinen, kun se on lyhyt. Sitten saada repostella, miten meidän Lenitalla on NIIIIN paksu tukka...ja Lenita kirmaa menemään 2 sähköistä karvaa päässä heiluen :/.
No arvaapas montako kertaa olen ehdottanut tuolle kuopukselle, että saisin leikata tukan. Mutta kun ei. Tytöt haluavat pienenä olla prinsessoja.
 
vieras
mun mielestä taas pitkä tukka on paljon paremman näköinen suurimmalla osalla tytöistä. harvalle tytölle sopii lyhyt tukka. sitäpaitsi jos tukka on tosi paksu niin käytännössä se on tosi hankala pitkänä...sopivan ohut pitkä tukka paras. =)
 
Armiliina
Ja miksi ei sais pitää ohutta tukkaa pitkänä?????

Mulla on itelläkin aika ohut tukka ja pidän pitkänä, lyhyttukkaisena tunnen olevani ihan hukassa:)

Onko aina pakko lapsiakin kasvattaa siihen, että aina pitää olla vähän paremman näköinen. Meillä ei ohuttukkaiset tytöt halua tukkaa saksittavan, jotenka saavat pitää pitkänä ;) Enkä todellakaan aio perustella tukanleikkuuseen sillä, että sitten he ovat nätimmän näköisiä...
 
juusteri
Alkuperäinen kirjoittaja Passepartout:
Meillä onneksi (?) päivastainen ongelma... Tytön tukka on niin paksu, että sitä föönataan kuivaksi kauan... Yritetään pitää polkka/olkapää mittasena helpottamaan kuivumista... Mutta ne ohuet rottatukat kyllä kamalia... Polkka parempi!
Tottahan PAKSU pitkä tukka tytöllä (ja miksei pojallakin) on kaunis, ja kun se on vielä siististi vaikkapa letitetty tai kampaus koristeltu ihanin pinnein, mikäs sen kauniimpaa. Mutta kun jotkut äidit eivät millään tahdo tajuta tai myöntää, että paksu tukka ei ole kaikkien etuoikeus. MIKSEI voiihan suosiolla pitää sitä tytön tukkaa lyhyenä, jos ei ole kummoista karvankasvua suotu? :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karvari:
Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:
Kyllä meidän perheellä iskältä tulisi itku jos tyttösen tukka lyhyeksi leikattaisiin.
Profiilissa tukkamuotia tyttösen tyyliin :D
Eiiihhhh!!! Liikkuuko iskä kaupungilla lapsen kanssa?!!
Tyttönen on niin villi ettei kukaan mene hänen kanssaan kaupungille :D
Ei vaan, osa iskä laittaa ponnarinkin, tuon kuvan ottamisen jälkeen haivenet ovat kasvaneet ja kampaajallakin on käyty.
 
karvari
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juusteri:
Huvittavaa kun äidit väkisin yrittävät "kasvattaa" sitä tyttönsä ohutta kuontaloa pitkäksi :(. Tiedoksi...PSST. Se ohut tukka on monesti PALJON paremman näköinen, kun se on lyhyt. Sitten saada repostella, miten meidän Lenitalla on NIIIIN paksu tukka...ja Lenita kirmaa menemään 2 sähköistä karvaa päässä heiluen :/.
No arvaapas montako kertaa olen ehdottanut tuolle kuopukselle, että saisin leikata tukan. Mutta kun ei. Tytöt haluavat pienenä olla prinsessoja.
Oisko äidissä vika, jos ei osaa lastaan siistiä? Ja syytä nyt sit vielä prinsessa-leikkejä. Yök.
 
Tarviskohan munkin pyytää ens kerralla parturissa että vetää tytön pään kaljuksi.. mä kun olen aina olettanut että meidän neidillä on paksu tukka.. jos se ei sitten olekaan.. ettei vaan ärsytä ketään.. :kieh:

ps. profiilissa aika tasan tarkkaan vuoden vanha otos tytöstä.. siitä voi itse kukin päätellä mitä mieltä on.. :whistle:
 
Armiliina
Jatkan vielä, että inhoan yli kaiken sitä, että pikkutytöllä 'pitää' olla otsatukka tuohon kulmakarvojen yläpuolelle. Ja joskus kun äiti on sen leikannut, niin pikuisen saattaa olla vinossa, koloja siellä täällä...

 
Karvari
Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvari:
Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:
Kyllä meidän perheellä iskältä tulisi itku jos tyttösen tukka lyhyeksi leikattaisiin.
Profiilissa tukkamuotia tyttösen tyyliin :D
Eiiihhhh!!! Liikkuuko iskä kaupungilla lapsen kanssa?!!
Tyttönen on niin villi ettei kukaan mene hänen kanssaan kaupungille :D
Ei vaan, osa iskä laittaa ponnarinkin, tuon kuvan ottamisen jälkeen haivenet ovat kasvaneet ja kampaajallakin on käyty.
Hyvä. Eikä kyl ollu pahimmasta päästä...
 
juusteri
Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Ja miksi ei sais pitää ohutta tukkaa pitkänä?????

Mulla on itelläkin aika ohut tukka ja pidän pitkänä, lyhyttukkaisena tunnen olevani ihan hukassa:)

Onko aina pakko lapsiakin kasvattaa siihen, että aina pitää olla vähän paremman näköinen. Meillä ei ohuttukkaiset tytöt halua tukkaa saksittavan, jotenka saavat pitää pitkänä ;) Enkä todellakaan aio perustella tukanleikkuuseen sillä, että sitten he ovat nätimmän näköisiä...
Saa saa toki, ei sitä mikään laki (ikävä kyllä ) kiellä. Mutta monet kahden karvan omistajat kuvittelevat, että se tukka on nätti. Vihjauksena vaan; Ei se ole ;). Lapsi suostuu kompromisseihin ihan varmasti, kun äiti sanoo, että tukka on jo päässyt sen verran huonoon kuntoon, että nyt kampaaja sitä hiukan lyhentää ja tekee jonkun kivan, ohuemmalle tukalle sopivamman mallin. Mutta äärettömän usein se on sen äitin päähänpinttymä se, että tytöllä on oltava PITKÄ tukka, ei mitään väliä sillä, minkä paksuinen se tukka on, vaikka ne harvat karvat sojottaisivat sinne tänne sähköisinä, ei mitään merkitystä, kunhan tukka on PITKÄ !
 
?
Se, että on ohut tukka, ei tarkota sitä ettei sais olla pitkä, esim polkka tai olkapäämittanen, kunhan on nätti ja tasainen. Ei sellanen hapsottava liuhuletti. Ja tää MUN mielipide. Mutta yleensä olen huomannut, että tukka alkaa vahvistua ja kasvaakin kunnolla, kun vähän huonoja aina lyhennetään ( ainakin NÄYTTÄÄ paksummalta).
 

Yhteistyössä