Pitkä-ja ohuttukkaisten tyyölasten äidit! Miksi sitä tukkaa on väenvängällä pidettävä pitkänä, vaikka päässä ei olisi kuin 2 karvaa...?

  • Viestiketjun aloittaja juusteri
  • Ensimmäinen viesti
mä pidän vanhemmalla tytöllä pitkää tukkaa kun sillä on paksut mutta nuoremmalta pidän lyhyttä kun sillä on niin ohuet hiukset. aina kun sillä vähän kasvaa niin on huonon näköset ni mielellään leikkaa lyhyemmäksi. mutta mulle on ihan sama että mitä muut tekee omien lastensa hiuksille.
 
juusteri
Alkuperäinen kirjoittaja ilona:
Tarviskohan munkin pyytää ens kerralla parturissa että vetää tytön pään kaljuksi.. mä kun olen aina olettanut että meidän neidillä on paksu tukka.. jos se ei sitten olekaan.. ettei vaan ärsytä ketään.. :kieh:

ps. profiilissa aika tasan tarkkaan vuoden vanha otos tytöstä.. siitä voi itse kukin päätellä mitä mieltä on.. :whistle:
HöpöHöpö. Älä nyt ihan läpiä päähäsi puhu. Tytölläsi on kaunis ja paksu tukka ja se on kaunein pitkänä! :) Et ole ilmeisesti törmännyt näihin hiusfanaatikkoihin. Äiteihin, joille tyttölapsen PITKÄ tukka on pakkomielle :(.
 
karvari
Alkuperäinen kirjoittaja juusteri:
Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Ja miksi ei sais pitää ohutta tukkaa pitkänä?????

Mulla on itelläkin aika ohut tukka ja pidän pitkänä, lyhyttukkaisena tunnen olevani ihan hukassa:)

Onko aina pakko lapsiakin kasvattaa siihen, että aina pitää olla vähän paremman näköinen. Meillä ei ohuttukkaiset tytöt halua tukkaa saksittavan, jotenka saavat pitää pitkänä ;) Enkä todellakaan aio perustella tukanleikkuuseen sillä, että sitten he ovat nätimmän näköisiä...
Saa saa toki, ei sitä mikään laki (ikävä kyllä ) kiellä. Mutta monet kahden karvan omistajat kuvittelevat, että se tukka on nätti. Vihjauksena vaan; Ei se ole ;). Lapsi suostuu kompromisseihin ihan varmasti, kun äiti sanoo, että tukka on jo päässyt sen verran huonoon kuntoon, että nyt kampaaja sitä hiukan lyhentää ja tekee jonkun kivan, ohuemmalle tukalle sopivamman mallin. Mutta äärettömän usein se on sen äitin päähänpinttymä se, että tytöllä on oltava PITKÄ tukka, ei mitään väliä sillä, minkä paksuinen se tukka on, vaikka ne harvat karvat sojottaisivat sinne tänne sähköisinä, ei mitään merkitystä, kunhan tukka on PITKÄ !
Peesi. Kyllä lapset aina suostuu. Ja äidit aina vetoaa siihen, et iskä ei halua leikattavan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja karvari:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juusteri:
Huvittavaa kun äidit väkisin yrittävät "kasvattaa" sitä tyttönsä ohutta kuontaloa pitkäksi :(. Tiedoksi...PSST. Se ohut tukka on monesti PALJON paremman näköinen, kun se on lyhyt. Sitten saada repostella, miten meidän Lenitalla on NIIIIN paksu tukka...ja Lenita kirmaa menemään 2 sähköistä karvaa päässä heiluen :/.
No arvaapas montako kertaa olen ehdottanut tuolle kuopukselle, että saisin leikata tukan. Mutta kun ei. Tytöt haluavat pienenä olla prinsessoja.
Oisko äidissä vika, jos ei osaa lastaan siistiä? Ja syytä nyt sit vielä prinsessa-leikkejä. Yök.
En syytä mitään, jos lapseni haluaa pitää pitkän tukan, saa pitää. Ei hänen tarvitse sinun silmää miellyttää. Itseäni lähinnä ajattelin, niin olisi vähemmän työtä (esikoisellakin on pitkä tukka) ja sen vuoksi ehdotin hänelle lyhyttä.
Mutta ei kenenkään tytön tarvitse pitkästä tukasta luopua, tai ainakaan meidän tytön, vaikka sinä et siitä pidä. En minäkään tule sinulle sanomaan että olet ruma lyhyessä tukassasi ja kasvattaisit pitkän tukan tai ottaisit ainakin uuden kampauksen. Tai olet ruma lihavana, miksi et laihduta. tai olet ruma noissa väreissä, käytä paremmin sopivia. tai tuo sinun nenä on ruma, käy plastiikkakirurgilla.
 
kuula
mä taas olen sitä kastia,et hiukset on niin jumalattoman paksut,etten vois kuvitellakaan pitäväni pitkää tukkaa.Koko ikäni on ollu lyhyt (kyllä ihan aina vaikka miten huudeltiin,että mulla on poikatukka niin lyhyenä halusin sen pitää jopa päiväkodissa) ja veikkaisin että näyttäisin aika omituiselta jos tän pehkon pitkäksi päästäisin..Pisin mitä mulla on ollut on just polkka ja sitäkin kesti yhden kesän..

tää on vähän ihme julistamista ap:ltä...*tehkää näin koska muuten lapsenne ovat rumia!* mielipiteet ovat kuin persereikiä:jokaisella on omansa...jonkun mielestä hyvinki voi näyttää ihan nätiltä pitempiki ohut tukka..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja karvari:
Alkuperäinen kirjoittaja juusteri:
Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Ja miksi ei sais pitää ohutta tukkaa pitkänä?????

Mulla on itelläkin aika ohut tukka ja pidän pitkänä, lyhyttukkaisena tunnen olevani ihan hukassa:)

Onko aina pakko lapsiakin kasvattaa siihen, että aina pitää olla vähän paremman näköinen. Meillä ei ohuttukkaiset tytöt halua tukkaa saksittavan, jotenka saavat pitää pitkänä ;) Enkä todellakaan aio perustella tukanleikkuuseen sillä, että sitten he ovat nätimmän näköisiä...
Saa saa toki, ei sitä mikään laki (ikävä kyllä ) kiellä. Mutta monet kahden karvan omistajat kuvittelevat, että se tukka on nätti. Vihjauksena vaan; Ei se ole ;). Lapsi suostuu kompromisseihin ihan varmasti, kun äiti sanoo, että tukka on jo päässyt sen verran huonoon kuntoon, että nyt kampaaja sitä hiukan lyhentää ja tekee jonkun kivan, ohuemmalle tukalle sopivamman mallin. Mutta äärettömän usein se on sen äitin päähänpinttymä se, että tytöllä on oltava PITKÄ tukka, ei mitään väliä sillä, minkä paksuinen se tukka on, vaikka ne harvat karvat sojottaisivat sinne tänne sähköisinä, ei mitään merkitystä, kunhan tukka on PITKÄ !
Peesi. Kyllä lapset aina suostuu. Ja äidit aina vetoaa siihen, et iskä ei halua leikattavan.
Ei lapsi ole yhtän tyhmempi kuin sinäkän. Ehkä suostuu jos suostuttelee, mutta minä en halua suostutella. Kysyin vain saisiko sen leikata. Ja kun sanoo, ei, se on ihan ok.

Se on hänen pää, ja jos sinulla ei ole parempaa tekemistä kuin kauhistella ohuthiuksisia. Sinä se hengenköyhä olet. Hanki elämä!
 
karvari
Alkuperäinen kirjoittaja ilona:
Tarviskohan munkin pyytää ens kerralla parturissa että vetää tytön pään kaljuksi.. mä kun olen aina olettanut että meidän neidillä on paksu tukka.. jos se ei sitten olekaan.. ettei vaan ärsytä ketään.. :kieh:

ps. profiilissa aika tasan tarkkaan vuoden vanha otos tytöstä.. siitä voi itse kukin päätellä mitä mieltä on.. :whistle:
Aivan älyttömän upeat on. Tästä ottamaan mallia,tälläsiä hiuksia pitääkin pitää pitkän!!!
 
vieras
Tosi törkeää tulla haukkumaan lasten hiuksia.
Oletko varma, että sinun lapset ovat katselemisen arvoisia? Pojilla rumat vaatteet kuitenkin päällä ja muutenkin niin rumia että pahaa tekee.
 
Karvari
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja karvari:
Alkuperäinen kirjoittaja juusteri:
Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Ja miksi ei sais pitää ohutta tukkaa pitkänä?????

Mulla on itelläkin aika ohut tukka ja pidän pitkänä, lyhyttukkaisena tunnen olevani ihan hukassa:)

Onko aina pakko lapsiakin kasvattaa siihen, että aina pitää olla vähän paremman näköinen. Meillä ei ohuttukkaiset tytöt halua tukkaa saksittavan, jotenka saavat pitää pitkänä ;) Enkä todellakaan aio perustella tukanleikkuuseen sillä, että sitten he ovat nätimmän näköisiä...
Saa saa toki, ei sitä mikään laki (ikävä kyllä ) kiellä. Mutta monet kahden karvan omistajat kuvittelevat, että se tukka on nätti. Vihjauksena vaan; Ei se ole ;). Lapsi suostuu kompromisseihin ihan varmasti, kun äiti sanoo, että tukka on jo päässyt sen verran huonoon kuntoon, että nyt kampaaja sitä hiukan lyhentää ja tekee jonkun kivan, ohuemmalle tukalle sopivamman mallin. Mutta äärettömän usein se on sen äitin päähänpinttymä se, että tytöllä on oltava PITKÄ tukka, ei mitään väliä sillä, minkä paksuinen se tukka on, vaikka ne harvat karvat sojottaisivat sinne tänne sähköisinä, ei mitään merkitystä, kunhan tukka on PITKÄ !
Peesi. Kyllä lapset aina suostuu. Ja äidit aina vetoaa siihen, et iskä ei halua leikattavan.
Ei lapsi ole yhtän tyhmempi kuin sinäkän. Ehkä suostuu jos suostuttelee, mutta minä en halua suostutella. Kysyin vain saisiko sen leikata. Ja kun sanoo, ei, se on ihan ok.

Se on hänen pää, ja jos sinulla ei ole parempaa tekemistä kuin kauhistella ohuthiuksisia. Sinä se hengenköyhä olet. Hanki elämä!
Ammatin puolesta se nyt vaan kuuluu mun elämään! Itsehän lapses kans kuljet, sääli lapselle jos äiti pitää epäsiistinä ja rohkaisee siihen. Ei teillä varmaan niitä kammatakkaan, jollei lapsi halua? Ihanaa...
 
Meri-Kaisla harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Karvari:
Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla harmaana:
Mulla on ohuet hiukset ja vieläkin ottaa päähän, kun äiti ei koskaan antanut niiden olla pitkät.
Kasvata nyt tai ota pidennys.
Mä kasvatinkin pitkät hiukset, kun aloin itse päättää omista hiuksistani.

Mutta just silloin pienenä olisin halunnut kanssa pitää ponnaria ja nipsuja ja minusta oli kurjaa, kun äiti antoi aina kampaajalle ohjeeksi leikata hiukset lyhyiksi. Moni tyttö kuitenkin haluaa elää sitä prinsessa vaihetta ja lapsi ei samalla tavalla näe peilistä asioita kuin aikuinen. Pitkät on lapsesta monesti kivemmat kuin lyhyet vaikka ne näyttäisikin ohuilta ja takkuisilta muista.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Karvari:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja karvari:
Alkuperäinen kirjoittaja juusteri:
Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Ja miksi ei sais pitää ohutta tukkaa pitkänä?????

Mulla on itelläkin aika ohut tukka ja pidän pitkänä, lyhyttukkaisena tunnen olevani ihan hukassa:)

Onko aina pakko lapsiakin kasvattaa siihen, että aina pitää olla vähän paremman näköinen. Meillä ei ohuttukkaiset tytöt halua tukkaa saksittavan, jotenka saavat pitää pitkänä ;) Enkä todellakaan aio perustella tukanleikkuuseen sillä, että sitten he ovat nätimmän näköisiä...
Saa saa toki, ei sitä mikään laki (ikävä kyllä ) kiellä. Mutta monet kahden karvan omistajat kuvittelevat, että se tukka on nätti. Vihjauksena vaan; Ei se ole ;). Lapsi suostuu kompromisseihin ihan varmasti, kun äiti sanoo, että tukka on jo päässyt sen verran huonoon kuntoon, että nyt kampaaja sitä hiukan lyhentää ja tekee jonkun kivan, ohuemmalle tukalle sopivamman mallin. Mutta äärettömän usein se on sen äitin päähänpinttymä se, että tytöllä on oltava PITKÄ tukka, ei mitään väliä sillä, minkä paksuinen se tukka on, vaikka ne harvat karvat sojottaisivat sinne tänne sähköisinä, ei mitään merkitystä, kunhan tukka on PITKÄ !
Peesi. Kyllä lapset aina suostuu. Ja äidit aina vetoaa siihen, et iskä ei halua leikattavan.
Ei lapsi ole yhtän tyhmempi kuin sinäkän. Ehkä suostuu jos suostuttelee, mutta minä en halua suostutella. Kysyin vain saisiko sen leikata. Ja kun sanoo, ei, se on ihan ok.

Se on hänen pää, ja jos sinulla ei ole parempaa tekemistä kuin kauhistella ohuthiuksisia. Sinä se hengenköyhä olet. Hanki elämä!
Ammatin puolesta se nyt vaan kuuluu mun elämään! Itsehän lapses kans kuljet, sääli lapselle jos äiti pitää epäsiistinä ja rohkaisee siihen. Ei teillä varmaan niitä kammatakkaan, jollei lapsi halua? Ihanaa...
Minä en pidä kauniina, että pojalla on pitkä tukka tai edes polkka. Ällöttävän näköistä mielestäni. Mutta ei tulisi mieleenkän käskeä ketään leikkaamaan, siksi että minä en sellaista lapselleni haluaisi. Ja jos lapseni sellaisen tukan haluaisi, saisi silti pitää.
Eikö kaikki saa näyttää miltä haluaa.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Heh, kylläpä näköjään taas kerran pääsen helpommalla, kun kaikki lapset ovat poikia! :D
:wave: Peesi! Mutta entäs pitkät hiukset pojalla?!?!?! Ja kenties vielä OHUET! :D
Niin tai jos pojalla on päälaella vajaa 10cm tukkaa ja otsalla ihan siili :snotty: kunnei kasva :whistle:
 
karvari
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Heh, kylläpä näköjään taas kerran pääsen helpommalla, kun kaikki lapset ovat poikia! :D
:wave: Peesi! Mutta entäs pitkät hiukset pojalla?!?!?! Ja kenties vielä OHUET! :D
Omaltani leikkasin heti liihut poikki, kun alko ne kaks karvaa kasvaa. Yleensä pojilta leikataanki aiemmin...Jokin aika sitten kaikki pojat kasvatti hiuksiaan ja koska se oli muodissa, niin kylhän silmä siihen tottu...
 
vieras
Meillä lapsilla on (onneksi??!) aika paksut ja hyväkuntoiset hiukset, mutta vaikka heillä olisi millaista hapsua tahansa, he saisivat ihan itse päättää millaisen hiustyylin he haluavat! =) Äitinä huolehdin, että kampaajalla/parturissa käydään ja että hiukset pestään säännöllisesti, mutta se onko tukka pitkä vai lyhyt, on lapsen itsensä päätettävissä.
 
Eihän ohut tukka kai tarkoita aina sitä, että hiuksia on vähän? Mä olen itse aikuisikääni saakka pitänyt hiuksiani ohuina ja samanlaiset ovat kuin omilla lapsilla. Ihmettelin aina, kun ei ne karvat tahdo kuivua suihkun jälkeen, kunnes muutama vuosi sitten kampaaja totesi, ettei mun hiuksia meinaa saada kuivaksi, kun ovat niin paksut. Ja mä olin sit :eek:

Kuvitelmani ohuista hiuksista perustui pelkästään siihen, että hiuslaatuni on sellainen, että kun ne kiinni laittaa, niin aika onnettomalta rotanhännältä näyttää. Mun tytöillä kans sellaiset. Letit on tosi ohkaset kun laitetaan. Lasten hiuksia kuitenkin leikataan säännöllisesti ja pidetään siistinä. Tytöille kuitenkin on tosi tärkeää, että niitä hiuksia voidaan laittaa kiinni eri tavoilla. Esikoinen päätti tossa kerran leikellä hiuksiaan ja ne oli pakko leikata korvan alareunaan. Ja nätithän ne on. Nyt ne kuitenkin kasvatetaan pitkäksi, niin saa taas laitella niitä. En todellakaan mene lapselle sanomaan, että on olemassa palstamammoja joiden mielestä sä olet ruma, jos kasvatat taas pitkän tukan. Mun lapseni on mulle kauniita vaikkei niillä olis hiuksia ollenkaan ja naapurin saatikka jonkun palstamamman mielipide ei mua kiinnosta tässä(kään) asiassa ollenkaan.

Kauneus on katsojan silmässä. Ei me aikuisetkaan kaikki samaan muottiin mahduta, miksi lastenkaan pitäisi.
 
Armiliina
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja karvari:
Alkuperäinen kirjoittaja juusteri:
Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Ja miksi ei sais pitää ohutta tukkaa pitkänä?????

Mulla on itelläkin aika ohut tukka ja pidän pitkänä, lyhyttukkaisena tunnen olevani ihan hukassa:)

Onko aina pakko lapsiakin kasvattaa siihen, että aina pitää olla vähän paremman näköinen. Meillä ei ohuttukkaiset tytöt halua tukkaa saksittavan, jotenka saavat pitää pitkänä ;) Enkä todellakaan aio perustella tukanleikkuuseen sillä, että sitten he ovat nätimmän näköisiä...
Saa saa toki, ei sitä mikään laki (ikävä kyllä ) kiellä. Mutta monet kahden karvan omistajat kuvittelevat, että se tukka on nätti. Vihjauksena vaan; Ei se ole ;). Lapsi suostuu kompromisseihin ihan varmasti, kun äiti sanoo, että tukka on jo päässyt sen verran huonoon kuntoon, että nyt kampaaja sitä hiukan lyhentää ja tekee jonkun kivan, ohuemmalle tukalle sopivamman mallin. Mutta äärettömän usein se on sen äitin päähänpinttymä se, että tytöllä on oltava PITKÄ tukka, ei mitään väliä sillä, minkä paksuinen se tukka on, vaikka ne harvat karvat sojottaisivat sinne tänne sähköisinä, ei mitään merkitystä, kunhan tukka on PITKÄ !
Peesi. Kyllä lapset aina suostuu. Ja äidit aina vetoaa siihen, et iskä ei halua leikattavan.
Ei lapsi ole yhtän tyhmempi kuin sinäkän. Ehkä suostuu jos suostuttelee, mutta minä en halua suostutella. Kysyin vain saisiko sen leikata. Ja kun sanoo, ei, se on ihan ok.

Se on hänen pää, ja jos sinulla ei ole parempaa tekemistä kuin kauhistella ohuthiuksisia. Sinä se hengenköyhä olet. Hanki elämä!
Just tätä ajoin takaa!!!

En näe mitään syytä alkaa suostuttelemaan tyttäriäni lyhyeen tukkaan. Minun tytöt ovat nättejä sellaisina kuin ovat! Hyvänen aika, kuka tahansa voi sanoa mitä tahansa mielipiteekseen, mutta ei se silti tarkoita, että se olisi totuus.

Minun mielestäni tällainen sopivan ohuehko tukka on nätimpi, kuin joku paksu karvapehko. Helppo laitaa, ja saa todella näyttäviä kampauksia. Tämä on mun tukkani, minä päätän siitä. Tyttäreni tukasta päättää hän itse. Tykkään, että jokaisella ihmisellä on se oma tyyli, jota saa toteuttaa!!! :) KAuhistutan vielä sua sillä, että kuopuksella ei oo tukkaa leikattu kertakaan, päälaella tukka on reilusti lyhyempää kuin niskassa... Tosi nätti tukka kiharineen päivineen hänellä ;)


Muuten, meidän lähipiirissä on tapana, että pikkutytöllä on oltava polkkatukka, otsatukalla.
Kuten jo sanottu, mun mielestä SE näyttää rumalta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Just tätä ajoin takaa!!!

En näe mitään syytä alkaa suostuttelemaan tyttäriäni lyhyeen tukkaan. Minun tytöt ovat nättejä sellaisina kuin ovat! Hyvänen aika, kuka tahansa voi sanoa mitä tahansa mielipiteekseen, mutta ei se silti tarkoita, että se olisi totuus.

Minun mielestäni tällainen sopivan ohuehko tukka on nätimpi, kuin joku paksu karvapehko. Helppo laitaa, ja saa todella näyttäviä kampauksia. Tämä on mun tukkani, minä päätän siitä. Tyttäreni tukasta päättää hän itse. Tykkään, että jokaisella ihmisellä on se oma tyyli, jota saa toteuttaa!!! :) KAuhistutan vielä sua sillä, että kuopuksella ei oo tukkaa leikattu kertakaan, päälaella tukka on reilusti lyhyempää kuin niskassa... Tosi nätti tukka kiharineen päivineen hänellä ;)


Muuten, meidän lähipiirissä on tapana, että pikkutytöllä on oltava polkkatukka, otsatukalla.
Kuten jo sanottu, mun mielestä SE näyttää rumalta.
Säälin kolmea tyttöäsi :(. Äidin pakkomielteen takia huitelevat tukka sähköisenä kaksi karvaa päässä repsottaen pitkin kyliä. Pitäähän tytöillä olla pitkät tukat, kun äidilläkin on, viis siitä millaiselta peikolta näyttävät :(.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Säälin kolmea tyttöäsi :(. Äidin pakkomielteen takia huitelevat tukka sähköisenä kaksi karvaa päässä repsottaen pitkin kyliä. Pitäähän tytöillä olla pitkät tukat, kun äidilläkin on, viis siitä millaiselta peikolta näyttävät :(.
Suosittelen sulle kohtuullista annosta myös ööö... itsesääliä, tällaisten viestien jälkeen. :attn:
 

Yhteistyössä