Pitkä kierto ja ovulointi

Heippa. Mua vaivaa asia, et ku kierrot on pitkiä ni ovuloinko ollenkaan vai onko mahdollista, että ovuloin säännöllisesti? Nyt kierto ehkä kp42 ja olin tunteitani ovulaation kp 18, mutta taas on tunne, että ovuloisin.. Onko mahdollista?:) kuinka pian todella epäsäännöllisiin kuukausiin on mahdollista saada terot avuksi?
 
NiQ
Mä oon ainakin todistetusti ovuloinut yli kp40 kierrolla. Tosin en yhtään tiedä olenko läheskään joka pitkässä kierrossa ovuloinut, kun tikutin ekaa kertaa kp26 oviksen ja siitä tulinkin sitten raskaaksi :) Jos sulla on säännöllinen 42 päivän kierto, niin voisithan ostaa ovistikut ja testailla esim. kp25-30 niin näkisit tuleeko ovis silloin kun pitäisi? Nyt raskauden ja imetyksen lopettamisen jälkeen kierrot onkin ollut ihan sekaisin, eka kierto oli 38pv ja toisessa hain sitten Terolutit kp50 paikkeilla, eikä tunnu niilläkään tulevan mitään nyt aikaiseksi, kun eka satsi on jo aikaa sitten vedettynä...
 
Oviksesta pitäisi mennä n. 14 päivää, että menkat alkaa mikäli ei oo raskaana, joten jos ovis olis kp 18, niin menkat pitäis alkaa suunnilleen n. kp 34.

Mutta tuosta pitkästä kierrosta ja oviksesta. Mulla kierrot kans ihan superpitkiä (nytkin menossa kp 55 muistaakseni ja oviksen bongasin 2 päivää sitten tikuttelemalla, joten kyllä se voi tulla myös pitkissä kierroissa, mutta oppikirjojen mukaan ovis ei pitkissä kierroissa tuu ainakaan kovin helposti.

Mää sain terot n. 8kk;:n yrittämisen jälkeen, mulla taisi olla kahdet tai kolmet menkat tuona aikana, joten ei muutakuin lekurille vain ja jos on varaa, niin mieluiten yksityiselle gynelle, joka on perehtynyt lapsettomuuteen. Tsemppiä sulle ja toivottavasti tärppää ilman lääkitystä! :)
 
Terolutit saa useimmiten suht helposti jos on pitkä ja epäsäännöllinen kierto.
Kannattaa toki jos lompakko kestää niin ultrauttaa munasarjat ettei oo monirakkulaisuutta (PCO) jolloin voi olla ovulaation kanssa enemmänkin ongelmia.

Itse oon teroja syönyt enempivähempi koko elämäni koska harvemmin menkat tulee teroitta. Nyt sain clomit, joilla vuoto tulee normaalisti, eli ovulaatiokin tapahtuu.

Toki onhan se mahdollista että pitkästä kierrosta tärppää! Jos asiasta ei stressaa niin saattaa tulla iloinenkin yllätys. Kuten tutullani joka oli pitkässä kierrossa testannut raskautta usamman kerran tyyllin kp 30 & kp 50 kunnes kokeili jälleen kp 80 tienoilla ja pärähti plussa :)
 

Yhteistyössä