Pitkän/ epäsäännöllisen kierron kiukuttamat.....

  • Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti
Khimaira
Julietta Voidaanko siis ajatella että ovista ei tapahdu niissä pitkissä kierroissa, joissa vuoto tulee runsaana?
Kun mulla edellinen kierto oli 42vrk ja sain ovistestiin plussan neljänä päivänä peräjälkeen- 10vrk tästä alkoi niukkaakin niukempi vuoto :|
Tiedä näistä- ikävintä on kun ei tiedä yhtään, missä mennään..Varsinkin jos ovistestitkin "valehtelee" :/
 
LuruLude: No niin ainakin ymmärsin, että kun mulla näytti ultrassa olevan epätavallisen paksu tuo limakalvo, niin epäili ettei ovistakaan ollut ja vuoto tosiaan oli aikas runsasta. Mikään alan asiantuntija en tod kyllä itse ole.

Jostain luin (taisin googletaa: ovulaatio) niin siellä oli että ovista ei välttämättä tapahtu, jos kierto on 21päivää tai alle... tai 35 päivää tai sen yli...

Gyne sanoikin mulle, että ovistesti ei näytä satavarmuudella ovista, vaan vaan sen hormonin nousun, joka ei vielä kerro koko totuutta. Sit se käskikin heittää testit nurkkaan ja keskittyä pupuiluun!!! Sen takia, etten tuijottais sitä pelkkää ovista ja se pääasia (eli pupuilu) unohtuu...

Jos en tästä kierrosta raskaudu, niin alotan clomit ja meen uudestaan kp 12-14 tarkistuttamaan tilanteen... Mulla siis pco-tyyppiset munasarja, jolloin munisten kasvu on vähän hitaampaa kuulemma... näillä clomeilla sitten varmistellaan ovista, koska raskaaksi on päästävä!!! :D
 
Khimaira
Olin tänään yhteydessä gyneen- jonot sinne ovat kuukauden mittaiset :/
Hän sanoi että ovistesti on vain suuntaa antava..
Nyt on kp37/36, ovistestistä 14vrk, että taas se kierto vaan venyy vaikka minne. Ilmeisesti ovista ei sitten ole tapahtunut ja kierto voi olla mitä vain :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Luru Lude:
Olin tänään yhteydessä gyneen- jonot sinne ovat kuukauden mittaiset :/
Hän sanoi että ovistesti on vain suuntaa antava..
Nyt on kp37/36, ovistestistä 14vrk, että taas se kierto vaan venyy vaikka minne. Ilmeisesti ovista ei sitten ole tapahtunut ja kierto voi olla mitä vain :snotty:
heips
ai vielä "suuntaa-antavat" ovistestit?! alkaa jo pikkuhiljaa harmittamaan kun piti koko testeihin sotkeutua :/
mut ennätin taas tällä viikolla aloittaa tikutuksen kun oireita on, ja kaksi vaan kaapissa niin tiiäppä nyt sit että malttaako kesken kierron lopettaa jos huomenna tai ylihuomenna ei plussaa pärähdä :whistle:

joko olet r-testin tehnyt uudestaan? lykkyä pyttyyn et siellä ois tulokas...
 
Khimaira
rentunruusu Eilisaamuna oli RFSU:lla epäselvä tulos, pitää uusia ehkä vkonloppuna. Olin yhteydessä tähän meidän kaupungin gyneen (Marja B), joten kyllä luotan hänen mielipiteeseensä ovistesteistä ja muustakin =)

Jatkossa jätän ovistestit ostamatta- tällä kerralla ihan oikeasti ;) Tulee vain suorituspainetta ja liikaa pettymyksiä kun odottaa että olisi raskautunut, kun hommat hoidettu myös "oikeeseen aikaan" :snotty:

marja kyllä sanoi mulle että nou hätä- hyvinkin voisin testata vasta ensivkolla =)
 
Täällä kanssa yksi, jolla pitkät ja epäsäännölliset kierrot! :attn: Tänään olin gynellä, joka ultrasi munasarjat ja lievä pco todettiin minullakin. Selvisi, että tämä kierto on luultavasti tyhjä, kun ei yhtään sopivan suurta munarakkulaa näkynyt. Sain Terolut-kuurin, jonka varmaan aloitan vasta parin viikon päästä (nyt kp12), sillä meillä on edessä reissu Lontooseen, enkä halua menkkoja sinne. Clomit aloitan ensi kierrossa ja silloin myös ultrataan, että onko kypsiä rakkuloita.

Mulle gyne sanoi, että on turhaa tikuttaa ovista, etenkin kun ensi kierrossa pääsen ultraan kuitenkin. Pco-tyyppisillä munasarjoilla voi tulla "vääriä" plussia, eli testi näyttää joko koko ajan haamua tai sitten väärään aikaan plussan. En sitten tiedä, onko tuo lääkärikohtaista, kun monille niitä ovistestejä kuitenkin suositellaan.

Tämän kierron aion ottaa ihan iisisti ja yrittää elää mahdollisimman stressaamatta ja normaalisti. Taidanpa uskaltautua jopa Lontoossa pubikierrokselle. :D Ensi kierrossa sitten pääsee jännäämään oikein kunnolla! En malta odottaa. =)
 
Khimaira
Hellou Pantalaimon :wave:
Mulla on vähän tunne, että tuota Pco juttua saattaa olla itsellläkin- ovistesti näyttää plussaa "ihan miten sattuu"- viime kierrossa neljä päivää putkeen ja tässä kierrossa kaksi päivää...Muutenkin outoa menoa. Nyt luteaalivaihe oli 15vrk, ainakin sen ovistestin mukaan- eipä tullut tulosta siitä :/

Kierto siis oli nyttenkin 37vrk :kieh: olen jonossa gynelle- kuukauden sisällä pitäisi päästä sisään, eli ennen seuraavia menkoja ja ovista. Siellähän se sitten selviää, mikä on akassa vialla :whistle: :LOL: Okkay- huono pila, mutta ei tässä huumoritta selviä :ashamed:

Kirjoitelkaas muutkin pitkän kierron porukat- mitä kuuluu ja miten menee kiertojen kanssa =) Jos sitä itsellekin selviäisi jotain :saint:
 
Luru Lude :hug:
mulla oli jo fiilis et oisit ollut raskaana

mie tässä yritän pissiä pantata et saisin tikkuun k.ustua, mut voi olla että joudun antamaan periksi ja poikkeamaan vessaa hieman aiemmin :whistle:
"tuloksen luku" menis sit kai mönkään jos 4 tuntia ei tule täyteen?! Siis jos sattuis muuten oikea aika olemaankin..?!

Nyt just kyllä tuntuu siltä että mun kroppa taas pelleilee :( mut pitää tässä seurata vielä noita ns. oireita et onko niitä vai joko loppu. :/ nyt just tuppaa olemaan ed. kuvaava fiilis... mieskin kun on sunnuntaina lähdössä 3 vrk työmatkalle!! No, pitää vissiin tää ja huominen nakutella :LOL:
 
luru lude törmäillään pinosta toiseen :LOL: juu mulla siis toi pitkä kierto ja ilmeisesti munarakkula ei irtoa. ovistestit näyttää plussaa eli hormoonitaso nousee, mut se ei kerro vielä et irtoaminen/kypsyminen olisi tapahtunut. ajattelin myös tässä kierrossa heittää noi tikut roskiin ja unohtaa koko testailun.silloin kun tulin raskaaksi tässä pitkässä kierrossa 6/07 niin lääkäri ihmetteli miten se oli mahdollista, kun kierto oli niihin aikoihin reippaasti yli 40. Nyt hieman tasoittunut toi kierto mut ovis edelleen ihan kierron lopussa.No testasin tota ovista nyt lääkärin määräämät kierrot ja ei tulosta.Nyt ois mahis päästä sit "hoitoon" kun ei luonnon menetelmin onnistu.
 
Khimaira
rentunruusu No niin oli mullakin :ashamed: Mulla in nyt kaksi kiertoa peräjälkeen ollut ihan selviä raskausoireita- tässä kierrossa jopa nuo tissit kipeät, jota mulla ei ole yleensä kuin imetysaikana :whistle: :/ Ovat muuten vieläkin ihan saakelin kipeät :kieh:
kai hoiditte "hommat kotiin" :saint:

erzi Törmäillään vaan :D Ai sullako ovistesti näyttää "oikeaan aikaan" plussaa (ei siis koko ajan) mutta munis ei vain "jaksa" irrota? Mutta sähän olet todistetusti kokoenut ihmeen: tulit raskaaksi, vaikkei sen pitänyt olla mahdollista :heart: Antaa toivoa ja uskoa siihen ettei kannata vaipua epätoivoon =)
Monillahan saattaa olla juuri niin, ettei löydetä mitään syytä raskautumattomuuteen :/ Hankalaa, eihän silloin voida juurikaan auttaa asiaa..
Mutta toivotaan että me pitkänkin kierron kiukuttamat saataisiin nyyttejä kainaloon :heart: Tulkaahan sitten kertomaan jos näin käy :D
 
erzi: Mitä hoitoja sulle suunnitellaan? Clomit käyttöön vai?

On kyllä ollut tosi huijattu olo torstaista lähtien. Mulla on kaikissa kierroissa tullut kaikenmaailman ovis- JA raskausoireita. Jälkimmäiset tietenkin ovat olleet ihan kuviteltuja, mutta nyt kävi sitten ilmi, että ovisoireetkin on luultavasti vaan oman pään kehittelemiä. :ashamed: Miten sitä voi mieli ja tahto olla niin vahvoja, että kehokin lähtee niiden mukaan? Ei voi ymmärtää...
 
luru lude kyllä kai ne tikut näyttää oviksen oikeeseen aikaan ja ekasta ovis plussasta menee se 14vrk kun menkat aika tarkalleen sit alkaa.oon testaillu kp11 alkaen aina sinne saakka kunnes plussa tullu ja viel yhen negan siihen perään.Todistettusti voin siis tulla raskaaksi pitkällä kierrolla, mutta se on vaikeampaa näin lääkäri totesi.Juuri ton munasolun irtoamisen kannalta.
pantalaimon mulla ei hajuakaan mitä mulle suunnitellaan hoidoksienkä ole vielä ees ottanu tohtoriin yhteyttä, ajattelin viel näiden menkkojen jälkeen yrittää ihan luomua ilman ovistikuttelua. Sit maaliskuussa otan yhteyttä tohtoriin.
 
niin ja minähän alotin ton vyöhyketerapian tämän kierron tasoittamiseksi..en tiiä onko siitä ollu sit apua, mut kierto lyhentyny tuolta 43:sta 35-37. Ovisoireetkin tunnistin edellisessä kierrossa eka kertaa :) Ja jos ei tähän vaivaan auta niin ainakin se tuntuu hyvältä ja rentouttaa muuten.
 
Khimaira
Pantalaimon Mä en kanssa ymmärrä, miten keho voi lähteä mukaan noihin oireisiin :ashamed: Mulla ovat tissit vieläkin kipeät ja sektiohaavaan koskee vaikka menkat alkoivat eilen :( Ikinä ennen ei ole noin ollut :/

Vauvakuume, toive saada pieni nyytti, on varmaan niin voimakkaasti "takaraivossa" että keho menee ihan "sekaisin" :) Onhan niitä eläimiläkin valeraskauksia, miksei ihmisilläkin :whistle:

Mulla on ollut sama juttu nyt kaksi kiertoa putkeen- olo on ihan raskautunut, mutta enhän mä ole :ashamed: Kaksi viikkoa sittenhän lekuri sanoi mulle että olen raskaana, kun kohtu kasvanut...Se oli sitten varmaan virtsarakko, mitä se kokeili..Arvatkaas putosinko silloin korkealta :ashamed:
 
Luru: Kyllä se on jännä, miten mieli ja keho ovat niin kietoutuneet yhteen, että tahdonvoimalla voi saada oireita aikaiseksi. Mutta niinhän se on muissakin sairauksissa, vaikka eihän tämä vauvakuume mikään oikea tauti ole. Tosin siltä kyllä välillä tuntuu... :ashamed: Aika pätevä lääkäri sulla ollut! :kieh:

Sen kyllä olen huomannut, että v.vuodon määrä vaihtelee kiertopäivien mukaan, enkä sitä oiretta kyllä varmasti kuvittele! Tädin jälkeen on kuivempaa, sitten taas kosteampaa tätiin asti. Mutta se tosiaan voi olla ihan normaalia vaihtelua, eikä välttämättä hormoneista riippuvaa.

Oletteko pitkien kiertojen riivaamat ajatelleet aikaa sitten mahdollisen raskauden jälkeen? Aiotteko ottaa ehkäisyn käyttöön vai saako mahdollinen seuraava tulla heti kun sopii? Me ollaan jo miehen kanssa puhuttu, etten minä ottaisi ainakaan mitään hormonaalista ehkäisyä käyttöön. Kierrot on muutenkin niin sekaisin, ei niitä tarvitse enempää sekoittaa. :) Meillä vasta ensimmäistä tässä kuumeillaan ja useampi on toiveissa, joten seuraava saa tulla lyhyelläkin välillä, jos vaan on tullakseen.
 
pantalaimon joo ollaan ajateltu et sit millon tämä "eka" saatu niin saa tulla heti perään lisää. Kolme lasta haaveissa. Yksi siis jo on ja kaks vielä toiveissa. Mullahan tämä ensimmäinen on eri miehelle ja nykyisen kanssa yhteistä yritetään.

Mulla aivan karmee vuoto menossa, en tiiä mistä johtuu, mut tuntia kauempaa ei tullukat riitä Kiva yövuoron jälkeen oli tunnin välein nousta vessaan. Väsyttää niin pirusti ja viel ens yö valvottava.
 
Minulla myös kierto 30-46 ja sitten on pari kertaa ollut myös 26 eli ihan sikin sokin. Ja "menkkakivut" alkavat useita päiviä ennen kun itse menkat eli koko ajan pitää olla varuillaan ja rättejä menee ihan hukkaan. :eek:
Minulla on kolme lasta ennestään, nyt neljättä kuumeilen. Kaikissa aiemmissa raskauksissa on laskettua aikaa siirretty aina ultran jäkeen kahdella viikolla eteenpäin. Luultavasti ovuloin aikalailla loppukierrosta. Minulla on aivan kamalat pmp-oireet. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä pahemmat ne ovat. Joka kuukausi olen ihan varma, että nyt olen tullut raskaaksi, kun on niin kamalat oireet; voimakas pahoinvointi, rinnat ihan sairaan kipeät, ärsyttää ja alamahaan jomottaa, päätä huimaa jne. Ja aina ne sitten taas alkaa :kieh:
 
eilen tein sit viimesen ovistestin kaapista pois, plussa jäi saamatta enkä käynyt enää ostamassa... ja sillä sipuli!
Jos nyt sattuis negoista huolimatta että ovis olisi ollut niin L-oireiden perusteella päivä olis ollu torstai, jolloin myös vatsaa nippaili(kuten myös lauantaina), sillä perjantaista lähtien on oltu melki aavikko-oloissa.

Eli niin tai näin, nyt odottelen joka tapauksessa menkkoja viikolle 8 ja päiville torstai-sunnuntai.... katsotaan miten metsään menee!! ;) jos siis ei ole sattunut natsaamaan
 
tuohon ehkäisypuoleen voin omasta puolestani sanoa että jos tulen raskaaksi, niin sen jälkeen joku ehkäisy. Ja toisaalta jos en parin vuoden sisään tule raskaaksi niin sit luultavasti myös ehkäisy - mulle ja miehelleni viimeinen takaraja tuo pari vuotta.

Niin, ja me ollaan sekundäärilapsettomia... mutta uskon ja toivon, TJOT
 
Khimaira
Rentunruusu Se juttuhan noissa ovistesteissä on, että vaikka näyttävät negaa, niin silti ovis voi tulla :/ Et en ymmärrä mikä pointti koko testeissä on, kun voivat "näyttää mitä vain" :/ Mutta ahkeralla makkaritreenillä senkin asian voi "korjata" :saint: Toivotaan että nyt natsaa!

Hellou kikkara :wave: Mulla on kanssa ollut ultrissa heittelyä juuri niinpäin että la:ta olisi voinut siirtää. Aina on jäänyt kuitenkin sen rajan alle, ettei la:ta siirretty (onkos se se 7vrk). Eli mullakin varmaan ovis tapahtuu melkoisen loppukierrolla :( Ja samoilla oireilla mennään :kieh:

Pantalaimon Olen kaavaillut aloittaa melko varman ehkäisyn heti nelosen nähtyä päivänvalon :whistle: Tässä on jo pidemmän aikaa suunniteltu, että kohtu poistetaan sektion yhteydessä. Tämä olisi mulle neljäs sektio, joten kohtulihas rupeaa "vetelemään viimeisään" :/
Pitää sitä tarkkailla jo seuraavassakin raskaudessa, mutta lupa yhteen vauvaan on saatu =)

on: Kroppa ihan seko :$ Kierto oli taas 37vrk ja vuoto kesti häthätää 2vrk :/ Yleensä vuotaa kuin seula 5-7vrk.....Tissit ovat edelleen kipeät ja alamaha/ sektioarpi on kipeä :| Onneksi mulla on ainakin kk:n sisällä se gyne- aika, ellei sitten jo aiemmin jos lekuri päättää kiireellisyysasteen niin :)
 
Mulla kierto ihme kumma lyhentynyt ja vuotokin alkaa olla normaalia. Ennen vuodin 9pvää aivan jumalattomasti ja nyt meneillään olevat menkat ihan normit, jos ei kahta ekaa päivää oteta lukuun.Tuntuu et menkat jo menossa ohikin, hip hei.
 

Yhteistyössä