Pitkän/ epäsäännöllisen kierron kiukuttamat.....

  • Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti
tänäänn kp 47 ja ei tätiä :headwall: kertokaapas kanssasisaret millon teillä on lähtenyt kierrot heittään vai onko aina ollut epäsäännölliset/pitkät...?! kenties synnytyksen,km:n, hormonaalisen ehkäisyn jälkeen...? itsellä 07/07-tähän päivään asti ollut kahdet menkat. välissä siis keskenmeno ja tuolloin heinäkuussa lopetin pillerit.

koska ootte lähtenyt lääkäriin hakeen teroja tms...??alan jo niin kyllästyyn tähän odottamiseen ja nega testien tekoon :kieh: raskausoireitakin löytyy, mutta testit negaa :headwall:
 
Khimaira
Hiphii, kierto oli "vain" 37vrk :/ :snotty: :(
Mulla on aika gynelle ensivkolla, josko saisi jotain tietoa kehonsa toiminnasta..

rentunruusu mulla on nyt kaksi kiertoa peräjälkeen ollut tuollaisia extra lyhyitä ja niukkoja- liittyneekö hormonitoiminnan häiröihin vai mihin :/

JJ-t Mulla on aina olleet suht säännölliset- 31-32vrk. Nyt viime syksynä sain plussan r-testiin pillereiden aikaan (mieskin näki plussan :whistle: ), joka sitten olikin kemiallinen tai alkuajan km. Lopetin pillerit siihen ja sen jälkeen kierrot ovat olleet mitä olleet :/
Että tasaantumista odotellessa :snotty:

Mulla on palstatauko pitänyt aika hyvin :whistle: :xmas: Jatkan tähän samaan malliin- käyn kurkkimassa ja välillä kirjoittelemassakin :D
laittakaahan muutkin pitkäkiertolaiset "väliaikatietoja" :saint: :D
 
Täällä palattu reissusta levänneenä ja ehjin nahoin. :D Oli tosi hieno matka, Lontoossa oli jo ihan kevät. :flower:

ON: Tänään on kp 1. Täti tuli kylään aivan samaan aikaan kuin viimeksikin teroluteilla. Lauantaina alan sitten napsia clomeja. Varasin jo seurantaultrankin 10.3. Toivottavasti jää taas vuoto lyhyeksi, niin päästää pikaisesti harjoittelemaan pedin puolelle. :D :heart:

JJ-t: Mulla alkoi ehkäisyn jälkeen kierrot heitellä. Kuukausi sitten todettiin lievä pco, joten ilman pillereitä olisi kierto pidentynyt murrosiän jälkeen varmaan pikkuhiljaa. Murrosiässä tosiaan oli ihan kellontarkat menkat. Minä menin gynelle silloin kun toisia luomumenkkoja ei kuulunut ja kp:t oli yli 60. Sain terot ja vuoto alkoi. Seuraavakin kierto venyi 42:een ja menin jälleen gynelle. Siellä ultrattiin munasarjat ja tehtiin tuo diagnoosi. Tässä kierrossa oli jälleen terot ja nyt tosiaan lähtee clomit käyttöön.
 
kp. 51 :kieh: voiko olla että näinkin pitkässä kierrossa tapahtuu ovis?? eilen oli sellaset ovislimat, että vois ollakkin ja selkää särki sillain vihloen todella alhaalta vasemmalta puolelta...voiko oviskivut tuntua selässä?? ne kivut meinaan loppu kun seinään, samoin limat :/

mitä oireita tossa pco:ssa on?? muutakun pitkä kierto..kuinka gyne sen voi huomata, eli missä vaiheessa kiertoa pitäs mennä lääkäriin, että ne osais sanoa jotain?? mitä maksaa tero ja clomikuurit??

kamalasti kysymyksiä :ashamed: toivottavasti joku osaa vastata :saint:
 
Khimaira
Mulla ei ole sulle JJ-t vastausta kysymyksiisi...Mutta tottahan ovis voi olla periaatteessa "milloin vain"- ainahan sitä sanotaan että ehkäisyttömässä seksissä raskautua voi missä vaiheessa kiertoa tahansa :snotty: Miksei sitten raskaudu jo.. :/ :snotty:
Mä olenkin vähän sitä miettinyt, että aika hedelmäisää sakkia tuolla Hollywoodissa, kun moni näyttelijä, tms. raskautuu helposti ja kaksosiakin taitaa siunaantua ihan kiitettävästi :whistle:

Mulla on gyne ensivkolla, oviksen pitäisi olla mennyt jo. En tiedä onko "hyvä aika" mennä, muttei noita aikoja voi valita. Saas näjdä mitä sanoo- näkeeköhän siellä onko ovista ollut :p Mulla oli tässä ihan selkeet limat ja kivut, mutten tiedä sitten onko ovista ollut..
Voi oviskipu tuntua selässäkin- kuten raskauskipu ja supparitkin =)
 
JJ-t: Mulla ultrattiin munasarjat ja siellä näkyi ne pco:lle tyypilliset rakkulat. Eli se on yksi keino, muttei sekään ihan varma kai ole. Ainakin tuossa pco-pinossa eräs nicci sanoi, että pco-diagnoosin teko on aika vaikeaa, vaikka oireita löytyisikin. Mä menin kierron alkupuolella gynelle, oiskohan ollut kp 12. Silloin gyne pystyi näkemään jo, ettei ovulaatiota ollut tapahtumassa eli ei ollut tarpeeksi suurta munarakkulaa kummassakaan munasarjassa.

Pco:kin voi kai "hävitä", etenkin jos on ylipainoa ja laihduttaa. Sitä tässä kovasti yrittelen, kahdeksan kiloa on jo viime keväästä lähtenyt, muttei ainakaan vielä ole tehonnut. No, toivotaan, että clomeilla olisi tehoa. :)

Terolutit maksoivat mun muistaakseni jotain 5 euroa, eli ei kalliita. Clomit taas olivatkin vähän tyyriimpiä. 20 tablettia (pienempiä annoksia saa (jos saa) Yliopiston apteekista) maksoivat 59,98?! :eek: Tällä hetkellä clomit olivat ainakin meidän kaupungissa kaikista apteekeista loppu! :headwall: Eilen meinasi pieni paniikki iskeä. Soittelin onneksi lähikaupunkien pienempiin apteekkeihin ja sieltä sitten löytyi. Heh, tuntui kyllä hassulta ajaa yhteensä 40 km yhden lääkkeen takia :D, mutta toisaalta jos en olisi mennyt, niin olisi tämä kierto mennyt ihan puihin... :kieh:

muoks* Tuossa PCO-pinossa on muuten kirjoitettu aika pitkästi noista pco:n yleisimmistä oireista. Kannattaa käydä sieltä lukaisemassa.
 
Khimaira
Mä kävin siellä gynellä: kaikki ok!
Ovis on vähän aikaa sitten tapahtunut, joten vuoto alkaa viikon sisällä, ellei sitten ole tärpännyt :) Limakalvojen paksuus ja keltarauhashormoni hyvin havaittavaissa ja sen vuoksi melko "varmaa" tämä kierron tilanne =)
Vaikka mulla onkin pitkä kierto, niin ei kuulemma vaikuta mun tilanteessa ovikseen- se tapahtuu normaalisti :D
Elikkä keho toimii kuten pitääkin =)

Olipaa helpottavia uutisia =)
 
Luru: Tosi hienoja uutisia! :D :hug: Toivottavasti on nyt tärpännyt tästä kierrosta! :heart:

ON: Kauhea flunssa jyllää ja päätä särkee ihan julmetusti. En tiedä johtuuko taudista vai clomeista. Alavatsaa on jomotellut tasaisesti, joten toivottavasti siellä jotain tapahtuu. Tikuttelin tänään jo hätäisenä ovistakin, mutteihän sieltä vielä mitään plussaa tullut. :D No, ultra on maanantaina ja viikonloppuna pitäisi aloittaa kunnon peitonheilutustalkoot. ;)
 
gyneltä tulin ja kaikki pitäis olla kunnosaa sanoi että onvaan odoteltava! kuka sitä lasta yrittävä jaksaa odotella kun kierrot huitelee kohta 60 päivässä :headwall:

tuntui ettei se ottanu mua ihan tosissaan ja naureskeli mun panikoinnille ja sanoi että olet niin nuori ja että sulla on kyllä aikaa! :kieh: toi on pahinta mitä voi sanoa varsinkin keskenmenon kokeneelle :kieh:

se ei antanut teroja, nauroi vaan ajatukselle!! kuinka helposti teootte saanut niitä..?? mä oon käynyt puolen vuoden sisään 5 eri gynellä ja kukaan niistä ei ole ollut hyvä!! ärsyttää mennä sinne kun ne pistää niin masentaan ne niitten jutut!!

tietääkö kukaan hyvää gyneä tampereelta...???? siis ihan vastasuuden varalle..mä maksoin 100 euroa turhasta!!!ei edes tutkinut kunnolla!!
 
Khimaira
Pantalaimon Sitähän mä toivonkin :heart: Kun voi olla että meillä aloitetaan ehkäisyt, ellei nyt tärppää :( :'( Mies ei oikein pode vauvakuumetta :| Mutta kahtellaan :saint:

JJ-t Mä kävin tk:n gynellä, maksoi 11e :whistle: Todella hyvä gyne- otti mut tosissaan ja katsoi hyvin tarkasti ultralla myös sektioarven tilanteen =) Lääkkeitä en edes kysellyt, kun mulla nuo kierrot eivät ole mitkään megapitkät ja kun kerta oviskin tapahtuu =)
Mutta ompa sulle sattunut ammattitaidotonta porukkaa :eek: :kieh: Voi kun saisit vähän paremman gynen ensi kerralla- ei ikinä saisi vähätellä, vaikka olisi yk1 :/
 
Hei vaan!

Kerronpa minäkin kuulumisia, kun olen nokkani joskus tähän ketjuun pistänyt.

Elikkä mullahan on nyt toinen kierto menossa ehkäisyrenkaan jälkeen ja tänään kp93 (muistaakseni) sain plussan raskaustestiin :eek: . Perjantaiksi oli jo gyne varattu kadonneiden menkkojen metsästystä varten, mutta eipä nyt tarvitsekaan mennä :)

Tuntuu kyllä aivan käsittämättömältä... Kroppa on ilmeisesti ollut vähän sekaisin renkaan jälkeen ja mulla on jäänyt yhdet menkat kokonaan välistä. Tai mitä lie, mutta raskaana tässä nyt kuitenkin ollaan :D

Älkää pitkäkiertolaiset luopuko toivosta ja näköjään pupuilla kannattaa tädin tuloon asti :whistle: . Ovis voi tosiaan olla milloin vain!
 
Khimaira
ONNEA HotCoffee !!!! Aivan mahtava uutinen ja millä kiertopäivillä :eek:
Onnea vielä :heart: :heart: :heart:

Tiedättekö muuten follikkeleista? Mulla sellainen oli munarjassam mutta ovis on kuulemma jo ollut :/ Siis millä tuo follikkeli sitten on selitettävissä?
 
JJ-t: Voi kurja, kun olet saanut huonoa palvelua! :kieh: :hug: Inhottavaa, kun ei oteta tosissaan! Mä kyllä sain heti terolutit kun kävin gynellä ekan kerran ja nyt toisella kerrallakin tutkittiin heti kunnolla. Voin kysellä hyvää gyneä Tampereelta, sillä mulla asuu siellä hyviä ystäviä.

Luru: Olisiko se follikkeli se keltarauhanen, joka sinne munasarjaan jää ovulaation jälkeen? Sehän sitten ylläpitää kohdun limakalvoa.
 
Khimaira
Pantalaimon Mulle puhuttiin nimenomaan näistä erikseen- että follikkeli on munasarjassa ja sitten keltarauhanen muualla (kohdussa tai missä lie) :/ Emmä tiiä- pitäisi olla itse lääkäri, niin ymmärtäisi nämä jutut :whistle: :LOL:
 
Hei!

Saisikos vielä yksi epäsäännöllisen kierron kiukuttama liittyä joukkoonne :wave:
Siis: pillerit jätetty pois viime kesäkuussa, sen jälkeen kierrot olleet: 32, 32, 47, 34, 29, 42, 41 päivää. Kyl meinaa välil hermo mennä :kieh:
Nyt sit ekaa kertaa tilasin mammaksin paketin: 18 ovul.testiä + 3 rask.testiä. Ovulaatiosta ei oikein hajuakaan, et onko ollu vai eikö oo.
Viime kierron alussa aloitin lämpöjen mittailun, ja niiden mukaan ovulaatio olisi tapahtunut, tiä sit. Testi silti näytti negaa(la), et ei pienokainen saanut vieläkään alkuaan :(
 
Khimaira
Hellou toiveilija82 :wave:
Mulle tuo gyne sanoi että pillerit vaikuttavat helpostikin vuoden verran lopetuksen jälkeen- että sinä aikana ei kannata ihmetellä omituisia kiertoja :/ Aika pitkä aika :kieh:
Tsemppiä sulle- vielä me kaikki saadaan nyyttimme :heart:
 
toiveilija: Heh, tilasin juuri eilen aivan saman mammaksin paketin! :D Tervetuloa vaan. :wave: Tämä pino on vähän hiljaisempi, mutta on kiva saada vertaistukea muilta pitkän/epäsäännöllisen kierron kiukuttamilta! :)

Sullakin on kyllä kierrot heitelleet aika mallikkaasti... Toivottavasti noi ovistikut nyt vähän valaisisi, että tapahtuuko ovista vai ei. Vaikka eihän nekään ihan 100%:sen varmoja ole, nehän vain ilmoittaa sen LH-piikin.
 
Luru Lude, juu, neuvolassa varoiteltiin myös siitä, et voi mennä aikaa (jopa vuosi) ennen kuin kierrot alkaa tasaantuun. Se on pitkä aika :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
Niinhän sitä sanotaan, et odottavan aika on pitkä, varsinkin tässä tapauksessa, kun niin kovasti toivotaan sitä omaa pienokaista :heart:

Kiitti Pantalaimon, mehän ollaankin jo vanhoja tuttuja =)
Eihän ne kyllä ole niin varmoja, mut, kokeillaan kuitenkin, ei se ota jos ei annakkaan :D
Ärsyttää vaan niin pirusti, et kierrot on tollaset ja sit siihen viel täti kruunamaan lopux :ashamed:
Ai niin Pantalaimon, mikäs päivä on perjantaina? :D :D :D
 
Perjantaina on ihan LOISTAVA päivä! :LOL: :saint: :heart: Mä tosin olen vielä niin kipeänä, että varmaan jää juhliminen vähän vähälle. Jos nyt jonkun kakun tekisi ja katsois, jos vaikka uskaltautuisi miehen kanssa vällyjen alle synttärin kunniaksi. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Luru Lude:
SIIS APUVA!
Pregent- testiin paukahti kaksi viivaa :eek:
siis täh..ja ONNEA...missä välissä sä tohon asti kiertoa kerkesit?!
Vai onko se sittenkin tärpänny jo aiemmin, eiks sulla ollut ne niukemmat viimex ja fiiliksetkin raskautumisesta?
Kerro äkkiä :D ihania uutisia
 

Yhteistyössä