Pitkän/ epäsäännöllisen kierron kiukuttamat.....

  • Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti
Khimaira
Juuh- törmäillään vain erzi :D

Mitäpä sitä höpiseen, ellei mitään erikoista ilmassa :snotty: :whistle: Mulla tiputteluvuodot tulivat takaisin :kieh: Et en odota todellakaan raskautuvani tästä kierrosta :/

Onko kellään tietoa siitä että jos ovis on kahdesti kierrossa? Luin jostain ketjusta, että tikut näyttäneet ovista kahdesti kierrossa..Tuleeko silloin vuotokin kahdesti kierrossa? Ja sorry, jos anatomian tunnit ovat jääneet vähälle opiskelulle :whistle: :snotty: :saint:
 
luru lude en osaa tyhjentävää vastausta antaa tohon. oon kuullu et ovis 2 kertaa kierron aikana voi olla, mutta en sit tiiä tuleeko menkatkin kahesti.Pitää tohtoriin lähteä kohta puoliin..selkä ihan jumissa ei kärsi ees lasta nostaa saatikka mitään muutakaan. Ei kivaa. Kuitenkin joku pöljä lääkäri paikalla ja joudun töihin menemään huomenna, ai ai.
 
Luru Lude: Tarkoitit varmaan tuota tiputteluvuotoa, et menkkavuotoa? Kaipa se on mahdollista, että jos ovis on kaksi kertaa, niin myös tuota vuotoa on kaksi kertaa. En kyllä mitenkään varma ole, mutta näin voisi maalaisjärjellä ajatella. =)

ON: Kävin hakemassa tänään terolutit, joita alan syömään perjantaina. Vuodon pitäisi sitten alkaa n. 14 päivän kuluttua. Eli 10 päivää syön näitä ja viimeksi vuoto alkoi neljä päivää siitä kun otin viimeisen pillerin. Toki nyt voi tulla jo aiemmin, ei voi tietää. Tuntuu jotenkin ihan hirveän pitkältä ajalta tää pari viikkoa. Onneksi välissä on Lontoon reissu, jossa aika varmaan menee kuin siivillä! :D

Sain tänään uudet silmälasitkin! Nyt on niin hassu olo, kun näkee värit kirkkaina ja kauaskin terävästi. B)
 
Khimaira
Hauskaa matkaa Pantalaimon :wave: Rentouduhan oikein kunnolla :D
Tarkoitin yleensäkin mitä tahansa vuotoa oviksen jälkeen :/ Emmä tiiä- pitää käydä katsomassa se ketju, missä asiasta kirjoiteltiin :whistle:

erzi Ikävä että se on tosiaan lääkäristä kiinni, miten asiakkaan vaivaan suhtaudutaan :/ Tai sitten joku tumpelo, niinkuin mun lekuri :kieh:
 
luru lude jääny tohtoreista hieman huono kuva. viimeks selkä vaivaa kun valitin ni tohtori sano jotta mulla on vikaa korvien välissä :| Nyt oli mukava lekuri ja viikko sairaslomaa ja pari kipupiikkiä takapuoleen(eikä toiste pistetä). Jospa tämä kipu alkas helottamaan.
 
Khimaira
Hyvä erzi et sait helpotusta- jospa auttaisi =) Tuo on aika törkeetä väittää että kipu olisi korvien välissä- kukaan lääkäri ei voi todeta kuinka kovalta mikäkin kipu eri ihmisistä tuntuu, se on niiin henkilökohtainen asia.

Pantalaimon :whistle: Jospa mun palstatauko onnistuu, enkä ole toivottelemassa lähemmin hyviä matkoja :whistle: :saint: Yeah- mun palstataukoko onnistuisi :LOL:

rentunruusu Jospa kuitenkin :saint: :D
 
:LOL: hyvä kirjoitus virhe..kipu alkas helottamaan :LOL: pitäs kyllä helpottaa.Yö oli kahea kun ei selkä tykkää tosta pitkällään olosta, kolmesti nousin yön aikaan kävelemään.Tänään vähä helpompi olo onneks.
 
Tämä pino uhkaavasti valuu kauemmas :) Voiskohan juhlistaa kierron lyhenemistä..uskaltaisko heh. Nyt kaks edellistä kiertoa ollu tasan 35pvää..ja ennen ollu 43 ja ylikin.No saa nähdä pysyykö tässä vai lyheniskö vielä hieman.
 
Olen yksi pitkän kierron kiukuttama. Sitä olisin kysynyt teiltä, että onko teille gynet antanu minkälaisia arvioita, miten vaikeeta on raskautua pitkässä kierrossa? Kun lueskelin lääkäripalstaa, niin siellä lääkäri kommentoi yleensä kaikille, joilla kierto yli 35 päivää, että viittaa ovulaatiohäiriöön :( Onko kokemuksia? Mulla oli ovulaatio luultavasti kerran kp 50 tai vähän ylikin, mutta siitäpä ei ainakaan raskaus alkanut. Kävin just gynellä sopivaan aikaan tuolloin, siitä tiesin ovulaation. Ja menkat alkoi siitä 2 viikkoa |O
 
Minulla myöskin pitkä kierto, keskimäärin 35. On aina ollut, toisinaan myös heittelee välillä 30-42. Itse olen paljon miettinyt mahdanko edes ovuloida. PCO:ta ei ole ja ultrassa on kyllä näkynyt munasolu kypsymässä. Noh, nyt täytyy mennä eteenpäin maltilla -meillä ei ole yritystä vielä montaa kuukautta takana...

Hazel: Olen kyllä kuullut, että raskauksia on tullut pitkistäkin kierroista -mm. ystäväni, jolla kierrot 30-60. Minulle gyne sanoi, että naiset ovat yksilöitä -on turha yleistää että vain ne ovuloivat/tulevat raskaaksi, joilla kierto on 28. Näin itsekin ajattelen. Mutta toki, jos kierto venyy ja venyy, niin kyllähän se vaikeuttaa.

Tikutteleeko kukaan ovista? Olen itse yrittänyt, mutta tylsäähän se on, kun ei tiedä kierron tarkkaa pituutta. Ei viitsisi tikutella koko kiertoakaan.
 
Hazel: Minulla ei mitään muuta oiretta pco:sta ollut, kuin pitkät kierrot ja ne taitavat tosiaan olla se yleisin oire. Mutta kuitenkin noita positiivisia juttuja on paljon, joissa plussa tulee pitkässäkin kierrossa! :) Jos asia sua häiritsee, niin kannattaa kyllä olla yhteydessä gyneen. Asialle kuitenkin voidaan tehdä jotain ja minusta ainakin on mukavampi tietää, että onko vikaa ja missä se on, kuin yrittää kuukaudesta toiseen. Mutta, nämä ovat toki henkilökohtaisia juttuja. Toiset eivät halua käydä lääkärissä ja toiset, kuten minä, ovat tiedonhaluisempia - ja myös kärsimättömämpiä. :)

Peppi30: Yritin viime kierrossa tikuttaa, mutta ei tullut plussaa. Nyt tiedän syynkin siihen. Tässä kierrossa en edes vaivautunut, kun kp 12 gyne ei nähnyt ultrassa yhtään kehittyvää munarakkulaa. Ensi kierrossa ajattelin kyllä tikuttaa, lähinnä mielenkiinnosta. Ovis kuitenkin varmistetaan ultrassa, mutta haluan nähdä toimivatko nuo tikut. :D Olen tosiaan vähän erikoinen, skeptikko. :D

ON: Ei mitään ihmeellistä. Kolmas terolut-päivä. Iho on pysynyt sentään kurissa tässä kierrossa, joten ehkä se antaisi ainakin vähän toivoa, että hormonit ovat tasaantumassa. Viimeiset viisi kuukautta ovat olleet vaan näppylää näppylän jälkeen. Tosin epäilen, että ruokavaliollakin on osuutta asiaan. Nyt olen jättänyt turhat hiilihydraatit pois, joten sekin voi vaikuttaa ihoon.
 
Pantalaimon: olen minäkin hypännyt jo kahdesti gynellä tämän pitkän kierron takia. Mulla ei ole PCO:ta, vaan kroppa ei ole alkanut toimimaan pillerien lopetuksen jälkeen. Eka kierto oli yli 70 päivää. Olen syönyt 3 kk Terolut-kuurin, mutta se ei kai auttanut. Sinä aikana en luultavasti ovuloinut ollenkaan, mutta esim. ennen sitä tikkujen mukaan ois ollut ovulaatio kp 27. Muuta ei ole varmaan tehtävissä Terojen jälkeen kuin clomit, koska nehän saa ovulaation aikaan.

Sitä vaan olen miettinyt, että jos se ovulaatio nyt kuitenkin sattuu tulemaan esim. testien mukaan, mutta vasta noin myöhään kuin lähempänä kp 30, niin onko siinä jotain vikaa? Vai oisko samat mahikset tärpätä? Mutta tuskinpa tuota kukaan voi tietää.... mutta aina pitää spekuloida
:$ Aika paljon menee noita ovistikkujakin, kun ei tiedä edes viikon tarkkuudella, milloin se ovis mahdollisesti olisi.

Musta muuten tuntui, että iho parani Terolut-kuurin aikana tai sitten oli sattumaa.
 
sen verran kommentoin, että tiedän erään naisen jolla tulee/ tuli menkat 3-4 kertaa vuoteen ja silti on onnistunut kaksi(vai oliko jo 3) lasta saamaan =) että kaikki on mahdollista..onneksi. Tosin hän itse sit asian tajusi /testasi toisen henkilön ihmetellessä vessassa juoksua n. 3-4kk raskautta.

Ensi viikon lopulla(to-su) pitäis mulla kaiken "järjen" mukaan menkat alkaa(jos kerta..), jos olen osannut oikein oireita tulkita.
 
itselläni on pitkäkierto ja lääkäri totesi raskautumisen olevan vaikeampaa, koska joka kuukausi ei välttämättä ovuloi/munarakkula irtoa. Itse teen noita ovistestejä ja saanukki aina plussia kp21-24 eli aika kierron lopussa. Plussista huolimatta en ole raskautunut kuin kerran tämän pitkäkierron ollessa(tuli km).Eli mahdollisuuksia on raskautua mutta vaikeampaa.Mulle lääkäri sanoi että pitäs toi kierto saada sinne 35 tienoille niin mahikset paranee.Nyt kaksi kiertoa ollu 36, et jospa se tästä :)
 
Lueskelin tätä teidän keskusteluanne sieltä täältä.. Ehkä asia tuli jo ilmikin jossain, en vaan huomannut.. Minullakin on PCO ja kierto luomuna n. 60 pvä - kunnes hermot menee. Söin Teroluteja muutaman kierron ja tikuttelin ovista. Terojen kanssahan kierto on yleensä 26 päivää ja menkat ainakin mulla aika runsaat ja pitkät. Testin mukaan ovis olis ollut jo ennen 9:ttä kiertopäivää ja silloinhan mulla oli vielä menkkojen viimeiset päivät menossa.. Elikkä voi sitä ovuloida jo tosi aikaisin ja jos alkaa tikuttelemaan "virallisiin" aikoihin niin ohi meni. Todistetusti tarina on tosi..äidin oma kultapallero nukkuu parasta aikaa vaunuissa :kieh: =)

Siispä ei kun tikuttelemaan, ensin ovista ja sitten plussaa r.testiin. Niin ja helposti saa tilattua lisää testejä netistä..eikä tartte edes jonottaa apteekissa. Itselläni tuntui menevän pahimina aikoina jo ihan harrastuksen puolelle nää hommat, vaikka otinkin tämän melkein 2 vuoden projektin ihan huumorilla.
 
Khimaira
Peppi30 Tuosta tikuttelusta..Mä tikutin kaksi kiertoa, puuhailtiin plussien aikaan- ei tulosta :( Siksi pidän nyt vähän palstataukoa ja etäisyyttä koko asiaan, tuli hiukka uskonpuute :ashamed: Mutta kyl se tästä..

Hazel Mä en oikein jaksa enää uskoa noihin ovistikkuihin, kun ne kuitenkin näyttävät vain sen hormonien tason nousun...Gynekin sanoi että ne ovat vain suuntaa antavia :/ Mä tein kahdessa kierrossa niin että aloitin tikuttamaan lyhyen kierron mukaan joka toinen päivä ja sitten kun sain haalean haamun tikutin joka päivä. Näin säästää edes vähän tikuissa =)

erzi Mä olen kanssa saanut plussat noilla kiertopäivillä. Raivostuttavaa kun toisilla alkaa jo melkein siinä vaiheessa kierto alusta :kieh:

anuaanua Minäkin mietin tuota ovisasiaa, että voiko se tosiaan vaihdella paljon, milloin ovis on? Onhan siitä ollut paljon aiheesta, että munis voi irrota kaksikin kertaa kierrossa ja ettei "varmoja päiviä" ole :/ Mulla saattaa tuhrutella paljonkin menkkojen jälkeen- jopa kaksi viikkoa, joten kyllä siinä menettää tärppipäivät :/

Anyway- mukavaa alkanutta viikkoa kaikille =) Tää lähtee nyt töihin :snotty: :wave:
 
Luru lude juu todella ärsyttävää kun toiset kerkee yrittää jo kahdesti siihen kun itse kerran :) No eipähän tietty ole menkkoja kovin usein, mut tässä tilanteessa toivoisi kierron olevan lyhyempi.Sit kun ei lapsia enää halua niin sit ois tämmönen pitkäkierto ihan ok.
Ja tosiaan noi ovistikuthan on vain suuntaa antavia ärsyttäviä paholaisia, heh.
 
Heips! Täällä menossa yk5 pillerereiden lopettamisen jälkeen, eka kierto 41 päivää, sitten 36, sitten 37 ja nyt viimeisin kierto, yllätys, yllätys, 30 päivää. Lämmöt nousee vähän miten sattuu,ja koska minulla on diagnosoitu jo vuosia sitten PCO-tyyppiset munasarjat, olen miettynyt ajan varaamista gynelle. Olisin varannut jo varmaan aiemminkin, mutta viimeksi uusi gyne (aivan tokan yk:n alussa, eli pillerit saattoivat ehkä vielä vaikuttaa) väitti munasarjojeni olevan aivan normaalit.
:kieh: Kun nyt edes gynet olisivat jostain samaa mieltä.

Ovista en ole itse tikuttanut, koska ainakin täällä Italiassa pakkauksessa lukee, ettei testiä kannata käyttää jos on PCO, aivan kuten monet täällä ovat jo huomanneet.

Haluaisin vain kysellä teitin mielipiteitä, että kannattaako mun jo rynnätä sinne gynelle vai pitäiskö vain odotella se vuosi, niin kuin vipa gyne sanoi.

Meinaan, oliko toi kierron lyhentyminen 30 päivään hyvä merkki, joka tarkoittaa, että kierto on säännöllistymässä pillereiden jälkeen, vai voiko se taas tässä kierrossa ollakin yhtäkkiä 40 päivää? Eihän kenelläkään kristallipalloa ole, mutta onko teillä tullut lyhyitä kiertoja pitkien väliin, vai ovatko ne kaikki pitkiä?
 
lentoemo-76 Mulla oli pillereiden lopetuksen jälkeen(lopetin 11/06) eka kierto 33, sit 36, sit 40 ja lopuks 43. Kp 43 oli sinne saakka kunnes tulin raskaaksi ja sain keskenmenon.Km:n jälkeen kierto lähtenyt laskuun ensin 37, sit 33 ja nyt aika hyvin pysyny tossa kp35. Et kyllä tämä naisen keho on ihmeellinen.Toi kierron lyhentyminen on hyvä merkki. Mulle lääkäri sanoi et kuhan pysyy kp35 ja alle niin tärppi mahdollisuudet paranee. meillä olisi ollut mahdollisuus tässä kierrossa aloittaa tutkimukset/hoidot, mutta halutaan vielä luomua yrittää kerta kierto lyhenemässä.Minuthan tutkittiin jo 11/07 ja mitään vikaa ei ole, epäilivät vain jotta tuo pitkäkierto aiheuttaa sen etten raskaudu helposti. Olen käynyt vyöhyketerapiassa nyt 5 kertaa ja se on mielestäni auttanut ja kierto lyhenemässä. Toivottavasti saat jotain tolkkua tästä =)
 
Rentunruusu täällä ainakin lösöttää reilusti viikon ajan. Alku aina nihkeetä, mut vauhtiin kun pääsee ni tulee litra tolkulla. Ei kivaa.Toivon hieman niukempia menkkoja, mutta voi olla haave vain.
 

Yhteistyössä