Pömppömahaiset plussaajat!!

Mä piipahdin tässä ketjussa jokunen aika sitten, mutta vedin nimeni listasta pois, kun olin niin laiska kirjoittamaan... Nyt kävin kurkkaamassa, että onpa ihanaa, kun niin moni on tuolla plussanneiden listassa!!! :hug: :flower:
 
Jippii! Säkillinen onnea mmm ja Hannele! :heart: :heart: :D Upeeta! :D

Astarte hirmuisen paljon onnea uuden työpaikan johdosta, ihana uutinen, että pääset miehesi kanssa samalla paikkakunnalle! :flower: Älä murehdi raskautumista, se tulee kun tulee ja työasiat ja muut lutviutuu siinä sivussa.

Retulille pidän peukkuja! ;)

PeePee mulla on sormet ja varpaat tiukasti pystyssä, että saat kyytiläisiä kohta! :heart:

Taivaansilpoja ei ollenkaan pöllömpi päätös hengähtää, kerätä voimia ja elää hetken aikaa ihan muuten vaan. Omia sisäisiä voimia kannattaa kuunnella ja tehdä niinkuin hyvältä tuntuu. Aika kuluu ja "tulet takaisin", kun teille sopiva hetki tulee. Voi hyvin sillä aikaa! :wave:
 
Heissan kaikille!

Terveisiä TYKS:stä! :heart:

Tietääkö kukaan minkävahvuista kohdun limakalvon kuuluisi olla kp 21??? Minulla oli vahvaa , eli 1,5 cm ja näiden oireideni takia, jouduin verinäytteisiin , eli hcg otettiin! :saint: :heart:
Sen kuuluu olla alle 1 silloin en ole raskaana, ja jos on yli sen uusi verikoe ensi tiistaina ja seurataan nouseeko vai mitä tekee.

Kohtu oli siis aivan siisti kaikki raskausmateriaali oli pois, mutta ..No odotellaan, mitä seuraa;=))

Kiitos jos joku viitsii vastata jos tietää aiheesta jotain!! :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Tiistai 16.9 :wave:

Kurreliini....................inssi..................................kp40/-/syys
Kamilla.......................clomit, metut....................kp24/28-30/dpo11
Adeliini.......................clomit...............................kp24/27-34/ktt
Hobelix......................1.IVF (lyhyt)......................kp21/30-32/ktt5
Haave........................pupuilua..........................kp21/-/ktt
Rouva Pikkumyy.........pupuilua..........................kp21/32/ktt
PeePee77.................2.PAS................................kp19/29-31/ktt0
Helinäkeiju75.............PAS..................................kp18/-/ktt
Lumikki73..................inssi?................................kp16/28-30/ktt
EllaElias.....................PAS..................................kp11/-/syys-loka
MinzuS......................3.PAS................................kp7/28-31/ktt
Astarte......................PAS..................................kp6/26-30/syys
Rouva Puh.................1.inssi..............................kp3/28-38/syys
Retuli82....................pupuilua...........................kp/-/dpo14
Merikeiju....................PAS.................................kp/29/ktt
Stella08.............................................................kp/27/ktt


Testailijat :p

Hobelix 25.9
PeePee77 30.9

Haamuillut :attn:

Plussanneet :heart: :flower:

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Auringokukka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
 
Tässähän saa aivan urakalla siirtää porukkaa plussanneisiin, IHANAA =)
Onnea hurjasti Hannele!! :heart: Monesko siirto toi teille tän plussan?

Astartelle onnittelut työpaikasta! On varmasti mukava päästä oman kullan kainaloon, eikä tarvi niin reissailla :)

Rouva Pikkumyy, en kyllä osaa sanoa tosta limakalvosta mutta mulla on sellainen muistikuva että kun mulla on joskus ultrattu tuossa vaiheessa kiertoa niin ei se noin paksu ainakaan oo ollu ku sulla. Toivotaan että siellä pikkuinen rakentaa pesää :heart:

Kuinkas clomi-kaveri Aden piinailut sujuu? =) Samoilla kiertopäivillä mennään! Mulla ei oo oireita muuta kuin et nännit on vähä arat mutta sitä nyt on kaikis kierrois. Tuskin testaan ennen sunnuntaita ja veikkaan että Monique pyyhältää kovaa kyytiä paikalle jo viim. lauantaina :whistle:

Paino on jatkanu laskuaan, nyt -8.6kg heinäkuun lopusta. Vielä n.6kg pitäis lähteä että vois varata julkiselta ajan suunnitteluun. Onneksi siitä suunnittelukäynnistä sitten hoito (pitäis ainakin) alkaa hyvin pian eli ei tarvi sit enää odotella.
 
:attn: Kamilla olet kyllä rautainen nainen! 8,6 kg! :heart: Upeeta! Sulla on varmasti itselläsi jo ihan eri olo! Jatka samaan tahtiin vaan, hah, sähän meet sinne suunnittelukäynnille aivan eri ihmisenä. Ähäkutti, siitä saavat, kun menivät sua uhkailemaan. Mieti mikä positiivinen virta on susta auennut laihdutuksen myötä - ajattele, että teet perhettäsi varten elämänmuutosta! Entistä parempikuntoisena jaksat touhuta ja peuhata lastesi kanssa tulevaisuudessa. Hyvä tyttö! :flower: =)
 
Kopion tänne tilanteen;=))

Heippa kaikille!


Tietääköhän kukaan mistä näkisin, minkä mallinen on kohtu ja kohdun limakalvo kuvattuna, oisiko jokin linkki, esim lapsellinen??

No jännitys jatkuu edelleen..


Soitin kahden aikaan sairaalaan sairaanhoitajalle, ja kysyin aamulla otettua hcg arvoa..Meni hetki ja hän sanoi, niin tämä arvo on 1!!..Ja ohjeessa sanotaan , jos alle 1 on asia okei...Hän sanoi, että kyllä se kaikki raskausmateriaali on varmasti tullut pois! :LOL: Juu sen jo tiesinkin;=)

Hän vaan sanoi , no asia on kunnossa ja jos ei menkkoja tule, niin voit tehdä raskaustestin, juu niinhän minä voin, mutta asia jäi nyt näin, eli odottelen sitten vaan *rauhassa*

1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000


No eipä tässä hätää, lämpö 37,1 ja paleltaa;=))

Siksi kysyin kohdun mallia, koska ultratessa se oli aivan samanlainen kuin rv 6+4 tiuhti-viuhtia odottaessani, mutta nythän on aivan liian aikaista sanoa mitään, koska alkiotahaan ei näy, ennenkuin Missä vaiheessa, tietääkö joku?? Jostain jutusta lääkäri puhui kohtua ultratessaan, muttei sanonut mikä juttu, käsk vain sinne verikokeisiin! :heart:

Heippa taas kaikille! :heart: :wave:

Rva Pikkumyy :wave: :heart:

 
Voi kiitos Auris! :heart: Kyllä täytyy sanoa että olo on paljon parempi nyt kun on enimpiä saanut pois ja paino on muutaman kilon alle sadan. Huvittavaa kun oon saanut laittaa sellaisia housuja päälle jotka ei oo mahtunu ja nyt nekin meinaa olla turhan väljiä :eek:
Mulla on se onni (vielä ainakin, iän myötä tietysti hankaloituu) että paino lähtee suht hyvin ja oikeista paikoista. Vyötärö alkaa hahmottumaan ensimmäisenä ja muutenkin varsinkin masun alueelta ja reisistä lähtee. Joitakin vuosia aiemmin ku laihdutin sen 35kg niin muualta lähti paitsi rinnuksista, kuppikoko pysyi DD:nä :wave: Saapi nähdä kuinka tällä kertaa.
Oon tota ajatellutkin että laihdutus on tosi hyvä senkin takia että jos vauvan saisin niin energiaa riittäis paljon paremmin kuin reilusti ylipainoisena.
Hyvillä mielin siis jatkan tätä elämänmuutosta ja odotan kieli pitkällä että päästään uuteen siirtoon :p
 
Heippa.

Ihan heti alkuun oma napa: kaavittu on ja kaikki meni hyvin. Yllättävää mutta totta: olo on henkisesti huomattavasti parempi kuin ennen toimenpidettä. Nyt on edessä rehellinen luomubreikki. Me yritetään ihan vaan olla ja rentoutua jonkin aikaa - ihan nyt vähintäänkin sinne asti kunhan normikierto palautuu... Ehkä vähän pidempäänkin. Katotaan nyt miten fiilikset kehittyy tässä lähikuukausina. Ainakin näyttää siltä, että saan saatella teitä odottajien puolelle ihan urakalla.... Ihania uutisia täällä: mmm ja Hannele! Aivan mielettömän ihanaa! :flower: :flower: Kun testitikut näyttää selviä plussia noinkin varhain, en kyllä hötkyilisi minkään verikokeiden kanssa, sitten alkaa vaan armoton analyysi siitä, mikä lukema on riittävää ja mikä ei...Turhaa stressiä - kun ei siitä hullua hurskaammaksi tule. Toisaalta, jos menette verikokeeseen, niin eiköhän sieltä hyvät lukemat tule: selkeä viiva vähän ennen oikeaa testipäivää on hyvä merkki.

Rva Pikkumyy : En nyt yhtään halua kuulostaa tympeältä enkä katkeroituneelta, mutta tässä faktat, jotka ei ehkä ihan hirveesti anna toiveita. 1) HCG:tä alkaa erittymään HETI kun alkio kiinnittyy kohdun seinämään. Siis käytännössä reilun viikon kuluttua hedelmöityksestä (n. päivä ovulaatiosta/punktiosta). Jos sulla on HCG 1, et ole tällä hetkellä raskaana eikä alkio ole ainakaan vielä kiinnittynyt/koskettanut kohdun seinämää. Moni labra pitää aivan ehdottomana rajana HCG:n osalta 5, eli alle 5 kaikki lukemat ovat negaa. Naisella saattaa siis olla veressään HCG:tä 4 ja kyse ei silti ole raskaudesta. 2) Kohdun limakalvo voi hyvinkin olla ton paksuinen vaikka et olisi raskaana. Joillain se paksunee ovulaation jälkeen enemmän, joillain vähemmän. Siitä et vielä oikein voi päätellä mielestäni mitään suuntaan etkä toiseen. 3) Kohdun muoto ei tuossa vaiheessa alkuraskautta ole vielä muuttunut mitenkään - alkio on todella pieni eikä ole vielä sen kokoinen, että olisi aiheuttanut kohdun pyöristymistä. 4) Alkion kehityksen varhaiset vaiheet voi nähdä (riippuen ultrauslaitteista ja alkion sijainnista ja siitä, onko sen kehitys normaali) joskus jopa 3-4 viikon taitteessa, eli about silloin kuin menkkojen pitäisi alkaa. Tässä vaiheessa tosin on mahdollista, että tulkinta on väärä, eli siinä vaiheessa ei välttämättä pystytä sanomaan varmaksi, mitä siellä on eikä varmasti ainakaan sitä, onko se elinkelpoinen. Mutta jotain saattaa näkyä. On selvää, että lääkärit haluavat ihmisten tulevan ultraan vasta vähän myöhemmin, jotta päästän tekemään kertaheitolla arvio myös alkion elinkelpoisuudesta ja siksi odotellaan yleensä sinne 7+0 ultran kanssa, jotta nähtäisiin syke. Joka tapauksessa, jokainen joka osaa edes perusmatemattiikkansa, joutuu myöntämään, että kohdussa pitäisi näkyä pieni muutaman millin kokoinen musta pallo (raskausontelo/sikiöpussi) jo hyvin varhain (vkon 3 loppu, 4 alku) koska viikolla 5 + x päivää sen pussin (siis nimenomaan pussin, en puhu sisällöstä mitään) pitäisi olla jo yli 1cm kokoinen - ja se näkyy jo hyvin selkeästi (poikkeuksia tietysti on, mutta jos näkyvyys on hyvä jne) . Summa summarum, et sä vielä tässä vaiheessa voi oikein mistään päätellä, että onko toiveita siitä, että olisit heti raskautunut vaiko et. JOS tietäisit tarkasti ovulaatiosi ja olisit siitä aivan varma, niin HCG:tä pitäisi näkyä veritestissä viimeistään 10 päivän kuluttua hedelmöityksestä. HCG 1 kuitenkin on ihan ehdoton nega - tällä hetkellä. Sitähän ei vielä tiedä, lähteekö se nousemaan. Toivotaan niin. Mutta nyt toistaiseksi - jäitä hattuun Rva Pikkumyy... :saint:

Kamilla Aivan mahtava toi sun laihdutussaalis jo tässä vaiheessa! Nyt vaan sisua ja tsemppiä, repäisehän vielä ne loputkin vaikka kuinka tekis kipeää! Näytä niille! Ja kuten itsekin sanoit, myös itselle riittää sitten vauvojen kanssa energiaa kun on vähän kepeämpi :)

Kurre : Mitä häh, nyt en ihan muista mutta oliko sulla ennen tota kesän raskautumista epäsäännöllinen kierto? Siis että onko tää nyt "uutta" vaiko vanhaa tyypillistä Moniquen ilkeilyä? En osaa oikein sanoa muuta kuin että ei se ole päivistä eikä kuukausistakaan kiinni. Kaikki me vielä onnistutaan, vain ajoitus on vielä epäselvä :headwall:

PeePee : Kuulumisia odotellaan... :heart: :heart:
 
PeePee-muru, missä olet? :wave:

Stella, ihanaa, että olosi on helpompi ja kaikki meni eilen hyvin. :flower: Nyt annat itsellesi aikaa palautua niin henkisesti kuin fyysisestikin. :hug: Kyselit mun kierrosta... on se pitkähkö ollut eli kp 31-33, mutta ei tämmönen koskaan ennen hoitoja. Nyt siis 40. päivä menossa ja loppua ei näy. En mä nyt oikeesti sitä vuotoa muuten kaipais, mutta kun ei raskautuminen vaan muutoin ole mahdollista. Tässä nyt vaan on ollut pari aika huonoa päivää ja oon ollut aika rikki, mutta ehkä se taas tästä jossakin vaiheessa. Sitä odotellessa.
 
Astarte
PeePee, iih. Pidähän hyvä huoli pikkuisista! Mun klinikalla otetaan myös sulatukseen vasta siirtopäivänä.

Stella, huojentavaa kuulla, että henkisesti voit paremmin. Nyt on kenties aika relata muiden ajatusten parissa. Hemmottele itseäsi!

Kamilla, jes jes! Satasen alle meno oli varmasti henkisesti hyvä välietappi ja siitä on hyvä jatkaa!

Kiitos kaikille saamistani työpaikkaonnitteluista! Olen onnellinen :heart:
 
Pikainen pompsahdus Pömppisten pariin!

Ihanaa ihanaa, täällä on vaikka mitä upeita käänteitä ja usempia
viivoja ilmestynyt tikkuihin ja vieläpä aivan ilman tussia! :LOL: :LOL:
Mmm ja Hannele, vau minkä teitte Pömppiskullat! :D

Samoin plussanneille onnitteluja onnellisista ultrakuulumisista.
Auriksen työrukkaset kädessä pahoinvointi herätti kyllä hilpeyttä - toki kateuttakin!

Stellaa olisin tullut rauhoittelemaan ennen kaavintaa, mutta olin reissussa enkä ehtinyt :(
Minulla oli hyvä kokemus siitä ja onneksi sullakin meni kaikki hyvin. Nyt sitten extra hyvää hoivaa itselle jookos?!!

Kurreliini the Valloittaja, sinullakin siis ovat reisana nuo pitkiksi venyvät kierrot. Kyllä tosiaan frustraatio-leveys on silloin ylimmillään. Nyt olisivat Vappiksen muinaiset loitsut paikallaan, mutta minne lie pyyhältänyt hän?

Ihanaa Astarte, että pääset muuttamaan kultasi luo. Voin vain kuvitella, miten raskas tämä rupeama on ollut teille, kun olette asuneet eri paikkakunnilla!!!

Kamilla-Sissi, olet siis jo yli puolessa välissä dieettitavoitteissa vai käsitinkö oikein? Mahdottomasti tsemppiä nainen!
Täällä on yhtä vähän oireita kuin sulla kuulosti olevan...mutta pidetään sisko vielä hanskat käsissä ja viskataan ne sitten ämmän naamalle, jos hän saapuu paikalle.

PeePeelle toivottelinkin lykkyä toisessa pinossa, mutta sitä lajia ei liene koskaan tarpeeksi eli tässä sitä tulee :wave:

Huh, koitan pysyä mukana Pömppismenossa, joka tuntuu olevan tulvillaan hcg:tä!!
 
mmm
Kaunis kiitos kaikille onnitteluista ja tuestanne :heart: :heart: Epätodellinen olotila sen kun vaan jatkuu...Ei tahdo uskoa todeksi ja pitihän se testata uudestaan :ashamed: Nyt sain clearbluenkin toimimaan ja plussahan siihen pärähti. Pelko hiipii väliin mieleen ja miehen kanssa tässä varovaisesti ajateltiin edetä. Täytyy varmaan alkaa varaamaan se varhaisultra ja perumaan Väestöliiton suunnitteluaika! Se ois nimittäin ensi maanantaina.

PeePee onnittelut kyytiläsistä ja nyt sitä liimaa ja tarraa ihan roppakaupalla :heart: :heart:

Hannele älyttömästi onnea :heart:

Kamilla hienosti kilot karisee, vau!

Stella :hug: :hug: Hyvä että voit jo vähän paremmin :heart:

Astarte onnea työpaikan johdosta :)

mmm
 
Huomenia ja onnitteluja plussanneille.
Ihanaa että Stellalla on o parempi mieli.
Kamilla on tehnyt melkoisen duunin painon kanssa. Itsekin joskus 8 kiloa tiputtaneena tiedän, että ei se aina ole helppoa sekään.
Rva Pikkumyylle kans laittaisin hiukan jäitä hattuun kuitenkin. Meille sanottiin myös, että se 5 on ehdoton alaraja hcg-hormonille, ennenkuin aletaan edes ajatella raskauden mahdollisuutta. Sehän tuplaantuu joka toinen tai kolmas päivä, jos on kyse raskaudesta. Itselläni se oli muistaakseni ktt 17 yli tuhat.
Peepee: Kyllä ne olis sillon jo meillekin sulattaneet alkiot samana päivänä (tai siis sulattivatkin, mut ne ei selvinny siitä sulatuksesta). Nyt pidät sen kohdun seudun sitten lämpimänä ja et syö mitään jäätelöä tai muuta kylmää. Mä uskon vahvasti tähän, että se auttaa kiinnittymisessä.
 
Huomenta naiset!

Kamillalle onnittelut painon pudotuksesta. Se on kovaa hommaa ja vaatii tosiaan sitä suomalaista sisua rutkasti.
Vastauksena kysymykseesi tämä plussa tuli 2.icsin ekasta pakastesiirrosta. Tuoresiirtoonhan ei päästy hyperin takia ollenkaan. Meillä on ollut onnea matkassa kun aikoinaan 1.icsin tuoresiirto toi plussan josta nyt poika. Sitten tehtiin pas helmikuussa josta kemiallinen, hcg12. Ja nyt tämä. Kohtu on ainakin vastaanottavainen.

Kiitokset onnitteluista ja myötäelämisestä, siitä että olette olemassa!
Täälä ollaan hermorauniona, testejä olen tehnyt joka aamu. Eilen oli vahvempi viiva kuin
ekassa testissä ja tänään taas haaleampi, jotenkin se viiva on jostain kohdin tumma ja jostain vaalea. Liekö testissä joku häikkä tai sitten ilo on vaihtumassa pettymykseksi...Kävin eilen kutenkin verikokeessa ja sen tulosta joudun nyt odottelemaan myöhäiseen iltapäivään asti. Siitä voi sitten jotain päätellä, kai. Niin, Stella päätin etten mene verikokeeseen, että luotan muihin keinoihin,vaan niinhän siinä kävi että tukka putkella ja käsivarsi ojossa kipaisin terkkariin.Tuo aamuinen testi sai minut ihan sekopäiseksi enkä voi tehdä muuta kuin odottaa, eihän kukaan voi. Viimeistään nyt olisin rynnännyt kokeeseen kuitenkin.

Sinänsä menee hyvin että vuotoa ei ole tullut yhtään, ei minkäänlaista tuhrua. Ja illalla kyllä vilutti tosi paljon. Edellisenä yönä oli kipuja kohdun paikkeilla niin että niihin heräili.

PeePee sait hienot kyytiläiset! Ja ihanat nimet heillä :heart:

Anteeksi omanapaisuus, ajatus ei pysy kasassa laajemmin.
-Hannele-
 
PeePeelle : Onnea kyytiläisistä, ihanaa että nyt on pikkuinen Toivokin nimetty :) Ihanat nimet kaikkinensa, Helmi on munkin tyttökyytiläisnimisuosikki - Väestörekisteri tosin kertoo, että aika monen suosikki viime vuosina muutenkin... Mutta niin: etiäinen täällä olisi taas tarjolla: musta tuntuu vahvasti siltä, että nyt tulee sulle plussaa. Jotenkin ihan selkeä tunne!!! :heart: :heart: Útelias kysymys: mites akupunktio, kävitkö/aiotko käydä?

Ainiin piti kirjoittamani tosta Massun lämpimänä pitämisestä jotakin (kun olen tainnut aikanaan sen idean tänne lanseeratakin who knows - mutta joka tapauksessa viime talvena taisin siitä jonnekin kirjoittaa, kun löysin infoa, että ainakin jotkut kiinalaisen lääketieteen harjoittajat uskovat siihen) . Eli, kylmien ruokien sijaan kannattaisi (aina muutenkin) suosia jotakin lämmintä, siis kaikilla aterioilla aamiaisesta välipaloihin lähtien. Kaikki lämpimät keitot ovat hyviä ja sitten just lämpimät juomat, kuten kofeiiniton kahvi, tee (mielellään kofeiinitonta ja toisaalta varovasti yrttiteiden kanssa, jotkut lääkärit kieltävät ulkomailla kaikki yrttituotteet hoitojen aikana kun yrttien vaikutuksesta ei ole ihan selviä tietoja... ) ja lämpimät mehut. Punaviini-niksistä kiinnittymisen suhteen mun on ihan pakko mainita, että siitä ollaan kyllä aika montaa mieltä. Esim. Felicitaksessa muistaakseni suosittelivat noille alkuvuoden piinailukavereille ihan täysin nollatoleranssia ja mäkin olen löytänyt paljon nettisaitteja, joilla kehotetaan absoluuttiseen nollatoleranssiin. Lähinnä se on kai sen takia, että kun maksa hajottaa alkoholin, siitä muodostuu jotain sellaisia kemiallisia aineita, jotka ei sitten loppupeleissä välttämättä ollenkaan edesauta kiinnittymistä vaan ennemminkin päinvastoin - vaikka siis punaviinin ensivaikutus olisikin verenkierron vilkastuminen ja siksi sitä ihmiset siihen kiinnittymiseen haluaisivat latkia.... Tieteellistä faktaa tosta punkusta näin maallikkona (ja varsinkin kun lähdeaineistona on loputon Internetin suo... ) on aika vaikea löytää - joillekin se ehkä sopii "niksinä" mutta joillekin ei ja sitä ei voi oikein tietää, että sopiiko vaiko eikö. Näiden tietojen valossa en itse joka tapauksessa suosi punkkua ollenkaan joskaan en ollenkaan usko enkä väitä, ettäkö yksi lasi silloin tällöin mitenkään oikeasti heikentäisi mahdollisuuksia! Jos se rentouttaa tai sitä kaipaa, siitä vaan. Mutta joka ilta en itse ottaisi. Kyllä kiinnittyminen tapahtuu jos on tapahtuakseen. Kävelylenkki, sitäpaitsi, pistää veren kiertämään ihan paljon paremmin kuin punaviini. Huuuh, kauhee selitys... Nää on vaan näitä ikuisia uskomuksia näillä saiteilla, joista ei aina ihan oikeesti tiedä, onko ne nyt kuitenkaan ihan salettiin hyviä juttuja jokaiselle meistä. Vastaava vinkkihän on esim. greippimehu...Sitähän suositellaan luomukierroissa hyvien limojen takia...Mutta kun tutkin aihetta vähän enemmän, niin kävi ilmi, että jokapäiväinen lasillinen greippimehua saattaa vahvistaa samaan aikaan syötyjen lääkkeiden ja - hui - mahdollisesti myös kropassa luonnostaan syntyvien (esim.kun maksa putsaa kroppaa ja hajottaa kaiken "myrkyllisen") kemiallisten yhdisteiden vaikutusta ihmiskehossa ja sitä kautta sen litkiminen saattaa joillakin ihmisillä - ei siis kaikilla - aiheuttaa enemmän hallaa kuin hyötyä lisääntymismielessä. Noniin, tohtori Stella taas vauhdissa. Älkää uskoko puoliakaan tosissanne, nää ei ole suurta asiantuntemusta vaan ihan vaan surffailujen tulosta :saint:

Kurre: Joo, tiedetään. Ilman kuukautisia on vähän vaikea raskautua. Mä olen "leppoisasti" joskus miettinyt, että sama on ton oikein ajoitetun yhdynnän puutteen kanssa... No, kyllä ne tulee, tiedäthän sä sen. V'mäistä kyllä hoitojen kannalta. Ootteko muuten miettineet/päättäneet, että kuinka kauan olette puhtaasti NKL:n asiakkaita vai teettekö jossain vaiheessa pikavisiitin Fertinovan suuntaan? No, tää oli nyt ehkä vähän varhainen ja erittäin huonosti ajoitettu kysymys, anteeksi :ashamed: Aivan, kunhan nyt saisitte Naikkarilla ton ekan inssin tehtyä ja sen tulokset katsottua, niin varmaan sen jälkeen katsotte tilannetta uudestaan. Ja ehkä ei tarttekaan katsella muuta kuin neuvola-aikoja :heart: =)

Astarte : Mä unohdin näemmä onnistella työpaikasta ja muutosta rakkaan kanssa saman katon alle...Mahtavaa! Tajusin unohdukseni kun kiittelit kohteliaampia sisaria - joten meitsi kanssa vilpittömästi osallistuu aaltoliikekiisiin: onneaonnea :wave: Mitäs te nyt sitten teettekään hoitojen kanssa seuraavaksi, oliko nyt välikuukausi ja sitten PAS vai saitteko luvan tehdä PAS:n nyt heti samaan syssyyn? Niinhän se taisi olla? Ja siellä pakkasessa oli kolme, niinkö?

(.) Phuuh. Helpompi kommentoida muiden tilanteita. Vähän on itsellä ihmeellinen olo, koska syksyn alku on ollut niin erilainen kuin olin kesällä ajatellut. Jotenkin ajattelin, että nyt vaan hoitoja hoidon perään ja sitten katsotaan loppuvuodesta saldo... No, näin tehdään joka tapauksessa, mutta todennäköisesti kokonaan ilman hoitoja - mikä ei kuitenkaan johdu siitä, että me nyt oltais sitä mieltä, että jaahas, mehän raskaudutaan luomusti ihan poksista vaan, joten ei me hoitoja tarvita. Enemmänkin tämä hoitojen lykkääminen on nyt vaan tällainen puolustautumisreaktio - ei pysty nyt. Ja lisäksi kroppa jotenkin vahvasti tietää että näin se nyt vaan on, aivan ehdottomasti: ei mitään luikautettavia kapseleita rööreihin eikä piikin piikkiä tähän runneltuun nahkaan. Ja samaan aikaan mulla on kuitenkin tavallaan on "ikävä" Fertinovaan N:n juttusille... Mutta mä vaan jotenkin tiedän, että mun kroppa parantaa itse itsensä parhaiten eikä se tule olemaan otollista maaperää hoidoille vielä moneen kuukauteen. Lääketieteellisesti tämä ei tietenkään ole ihan näin selkeän negatiivinen tilanne hoitojen onnistumistodennäköisyyksien kannalta mutta musta nyt vaan tuntuu siltä ja aion nyt luottaa tähän tulevan äidin vahvaan vaistoon :saint: Okei, pakko myöntää, JOS meillä oli pakkasessa olisi mitään, voisin ehkä kuvitella tekeväni luomupas:in jossain vaiheessa loppusyksystä mutta koska siellä ei ole mitään, niin nyt vaan olen ja elän. Ja nukun. Haukotus. Taidan ottaa pienet päikkärit.

Olette tärkeitä
Stella
 
No, niin täällä taas :wave:
Voinen myös edelleen puhua tuon lämpimän ruuan ja juoman puolesta. Stella antoikin jo kattavan paketin siitä :) Plussa tuli, tiedä sitten oliko tuolla vaikutusta mutta ei sen kokeilu paljoa maksa. Itse join mustaherukkamehua, kaakaota, teetä yms Jätin jätskit ja jugurtit kaappiin, omppu mehunkin join huoneen lämpöisenä. Mutta nyt on ongelma että kauankos tätä pitäis jatkaa??

Hienosti kirjoitit stella omista tuntemuksistasi. Tuli sellainen vaikutelma että osaat kuunnella kroppaasi tarkasti, teet sen kanssa yhteistyötä sulassa sovussa ja niin sen pitää ollakin. Ei tarvitse sitten miettiä menikö jotain pieleen sen takia että hötkyili liikaa. Hyvää eloa ja oloa sulle tähän loppuvuoteen :hug:

Tokihan roikun täälä siksi että tulin kertomaan verikoe vastausesta. Sain sen jo kun malttamattomana, TAAS, soitin että jokohan ne on tullu. Täti kertoi arvon olevan 231!!!!
Jeeeeeee!!!Siis pp13. Edellisessä raskaudessa sain pp16 arvoksi 86 eli nyt pitäis osata iloita tästä. Soitin heti väestöliittoonkin ja varasin ajan ultraan, sieläkin ihmetteli minun epäilyjäni. Sanoi että pitäis osata rentoutua ja nauttia, sitten ultrassa näkee miten on asiat. No, tällaisia me sitten ollaan, ainakin minä, mikään ei kokonaan riitä vakuuttamaan siitä että kaikki on hyvin.
-Hannele-
 
mmm
Stella siis miten sä voit tietää noista asioista ravinto jne. noin paljon ja noin asiantuntevasti???? Wow! Oletsä lääkäri, professori, tutkija tai jotain muuta vastaavaa :) Sä kirjoitat aina niin viisaasti :heart: Niinhän se vaan on, että sitä kroppa kultaa täytyy kuunnella, eikä sitä kannata loppuun polttaa. Mutta toki se kokee ihmeparannuksiakin :D

PeePee niin ne boldaukset tuntuu olevan niitä virtuaali raskausoireita :LOL: joten voidaan kaikki heittää ne testit roskiin ja kirjoitella tänne ja siitähän sitten paljastuu kuka on milloinkin raskaana. Helppoa ja halpaa :LOL:

Hannele onnea hyvästä arvosta ja muista ettet ole ainoa joka ei juuri vakuutu mistään :ashamed:

Mistä pääsinkin asiaan eli voiko sinne verikokeeseen mennä noin vain, siis tavalliseen tk:hon vai tartteeks jotain lähetettä? Siis polin lääkäriltä(ollaan julkisella)? No peruin nyt sitten sen vl:n ajan ja tilasin polilta raskauden tarkistus ultra-ajan. Halusin tietylle lääkärille, joten sain ajan 10.10. Sinne asti pitäisi siis kärvistellä "tietämättömänä" :whistle: Oireitakin kyttään hysteerisenä, pahaakin pitäisi tehdä koko ajan. Oikeasti ne tulee aaltoina ja ajoittain, ei siis varmaankaan koko ajan, tai korjatkaa jos olen väärässä. Ruokahalu olematon, rinnat hieman arat ja raskaat. Vatsassa ajoittain painon tunnetta, paino tippunut. Eli onkohan nämä edes oireita vai silkkaa mielikuvitusta. Etova olo usein vähän aikaa syönnin jälkeen yleensä enemmän aamupäivisin. Just joo sairasta tämä on, myönnetään :ashamed: Pelottaa niin vietävästi, et ne vähäisetkin oireet katoaa....

Mukavaa päivän jatkoa kaikille

mmm
 
Kommentoin pikaisesti mmm:lle että mä en tarvinnut lähetettä terveyskeskukseen. Soitin ajanvaraukseen ennenkö menin ja selitin tilannetta että hoidoilla olen plussannut ja haluaisin varmistuksen asiaan. Sanoi että eiköhän se labra sen ota tässä tapauksessa. Sitten
labrassa sanoin ettei ole lähetettä, niin se nainen sanoi ettei tähän tarviikaan, että otetaanko pissasta vai verestä. Kerrankin joku sujui kuin tanssi :)
Kannattaa yrittää. Me tosin asutaan pienehköllä paikkakunnalla, sekin voi vaikuttaa.
-Hannele-
 
Mä suosittelisin sulle PeePee punaiseen maitoon tehtyä kuumaa kaakaota, se on lisäksi luontainen mielialalääke ;) . Ja punaisessa maidossa on sitä rasvaa, mitä se pieni tulee tarvitsemaan (sitäpaitsi kaakao on paljon parempaa punaiseen maitoon tehtynä, kuin johonkin muuhun litkuun. Fintun henkilökohtainen mielipide).
Saunassakin mä viihdyin melko paljon noihin aikoihin. En mä muuta muista enää niin tarkkaan, alkoholia en montaa annosta siirron jälkeen ottanut (taisin pari saunajuomaa juoda), mutta kaikki tallaa tyylillään.
 

Yhteistyössä