Pömppömahaiset plussaajat!!

Hei, pakko jakaa teidän kanssanne tämäkin kokemus.. Kuuntelin Jenni Vartiaisen levyä ties kuinka monennetta kertaa ja vasta äsken kolahti tämän biisin sanat meidän kaikkien elämäntilanteeseen täysillä. Siis teillekin

"Tuhannet mun kasvot"

Kun sua tervehdin,
se myös hyvästin sisältää.
Vaik' tyyni oon kuin aamu,
mun mieli myrskyää.
Ilman vihaa mä koskaan
en voisi rakastaa.
Kotini sieltä löysin,
missä vieraan on maa.

Väkijoukossa
mua kalvaa yksinäisyys.
Viel' nuoreen vereeni
on kirjoitettu iäisyys.
Kun kiihkosta huudan,
teen sen kuiskaten.
Kaiken uskon sinuun laitan,
vaikka epäilen.

-Tuhannet mun kasvot
ja ne vaihtuvat vaan.

Nauraessani poskillain
sä näet kyyneleen.
Pyydän "jäisit tähän",
salaa toivon että meet.
Yötä aina ikävöin,
vaikka päivän lapsi oon.
Pimeyden laskiessa
kaipaan valoon.

-Tuhannet mun kasvot
ja ne vaihtuvat vaan.
Vastakohdat, ristiriidat,
mä ylleni paan.
Yötä aina ikävöin,
vaikka päivän lapsi oon.
Pimeyden laskiessa
kaipaan valoon.

Tuhannet mun kasvot...

Miru :heart:
 
Kiitos Miru. :flower: Kyllä on kauniit sanat ja osuu ja uppoaa kyllä.

Auris, kiitti muuten vinkistä, täytyy täälläkin muistaa pöyhäistä alimpia, jottei tosiaan ala sammaloitumaan... :LOL:

Proge-keskusteluun vielä sen verran, että mulla on käytetty aina vaan niitä, eli lugeja en ole koskaan testannut. Olen omat progeni ostanut YA:sta, ja täytyy todeta, että ne on karmeita. En tykkää siitä koostiksestä sitten en yhtään.... yäk! |O YA:sta vaan saa suoraan sen korvauksen huomioituna, eli ei tarvi jälkikäteen hakea sitä takasin, kun olen keskittänyt suurasiakashankintani sinne. :D Mutta josko ottais seuraavan kerran mukaan ne kelan paperit, niin ehkä se hoituis sillä 1,50 eurolla myös Erottajalla. Oisin kyllä niin vailla laadukkaampaa tavaraa... :p
 
En muista onko alla oleva runo täällä jo kuinka monta kertaa tullut esille, mutta Mirun aiemman sanoituksen kirvoittamana tuli tää jotenkin taas mieleen. Runo on tavallaan niin äärimmäisen surullinen ja niin koskettava, mutta silti siinä on se uskomattoman kaunis sanoma, jota me kaikki tarvitsemme ja johon me uskomme. :heart: :heart:

Rakas Taivaan Isä.
Miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?
Minäkö heille olen surun tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa enkä tule,
vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.
Voitko, Taivaan Isä,
äitiä lohduttaa, pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa, ettei niin kumarassa ois?
Kerro heille, Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa
niin rakkaita Luojalleen on,
ettei heitä malttaisi millään antaa pois.
Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen
lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä, miten tuulen mukana
hänen poskeaan silittää saan.
Vielä joskus saan siemenenä äidin vatsassa kasvaa ja
isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme,
löytää tarkoituksensa pettymys jokainen.
Ne on kestettävä, jotta juuri minä syntyisin.
Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää.
Koska saan mennä, Taivaan Isä,
joko pian pääsen omaan kotiin?
 
Jännää tuo että välillä noista lauluista löytää just siihen elämäntilanteeseen kolahtavat sanat. Kyyneleet tuli silmiin tuostakin. Kiitos miru ja onnea kyytiläisistä! Samoin Ulpu onnea!
Ja kaikille muillekin pömppiksille aurinkoista mieltä!

on: meille tulee välikierto. Pyysin päästä tutkimuksiin ja eilen lekuri soitti ja suositteli munatorvien aukiolo tutkimusta röntgenissä! Onko kenelläkään kokemusta? Onkohan siitä jotain haittaa sen kierron folleille? Itse pohdin että voi olla joten en ajatellut mennä seuraavaan inssiin enskierrolla. Niin röntgen on ehkä jo ensi tiistaina ja se on just nappeli mun kiertoon eli 10 päivä.
Mietityttää vaan niin kovin...mitähän mörköjä sieltä löytyy... :/

Tämä välikierto on varmaan ihan paikallaan kuten te sen kokeneet olette sanoneet. Silti tuntuu ettei haluais odottaa. Tuntuu että jos ei ole minkäänlaista toivoa olla raskaana niin millä mä jaksan hinata itteni aamulla sängystä ylös. Minä käyn ylikierroksilla oviksen jälkeiset viikot kun kuvittelen ja toivon olevani raskaana ja sitten tulee tämä vaihe kun kaikki haaveet on tallottu ja on niin tyhjä ja yksinäinen olo. Ja ens kierrossa ei ole toivoa siitä ihmeestä...
Nää tunteet on yhtä vuoristorataa...eli hyvin käy tuo tuhannet mun kasvot...

 
Kurre, joo tuota runoa en juuri nyt pysty lukemaan, olen sen jossain toisessa pinossa kertaalleen poraillut.. :'(

Minä sitten aloin aikani kuluksi soittelemaan Kelaan :$ |O :x

Eli kuiteista näkyy selvästi, että katto on paukkunut yli ja roimasti! Silti Kelan tidostoissa näkyvät vain tietyt ostokset ja katosta uupuu vielä n. 150 euroa. Itse kun haluaisin tehdä jo korvausanomuksen näistä ylimenneistä, mutta Kelan mukaan mikään ei ole mennyt yli vielä. Prrkele sentään. Ja Kelalle ei kelpaa minun kuittiset vaan tiedon täytyy tulla apteekilta. Noo, sitten soittelemaan apteekkiin, että missäs on se 300 euron ostos, jota ei kelalle ole lainkaan mennyt tiedoksi?? Vastausta odotellaan, kun "meillä on nyt hirveä kiire täällä, voimmeko soittaa vähän myöhemmin?" Miksi ihmistä kiusataan vielä tällaisella soopalla, ei jaksa ymmärtää. Mullakaan ei tietenkään ole tallessa kaikkia vuoden aikana saamiani kuitteja, sillä tämä kanta-apteekkini sanoi, että tarvitsee alkaa säästää kuitit vasta kun katto tulee vastaan ja sehän näkyy apteekin tiedoissa. Ja nyt sitten he eivät ole toimittaneet tietoja ja mulla ei ole millä todistaa.

ELI: SÄÄSTÄKÄÄ KAIKKI APTEEKKIKUITIT JA HUOLEHTIKAA TÄSTÄ(KIN) ITSE!!
 
Miru: Kylläpäs sinua nyt koetellaan. Kokemusta kyllä on että noissa virastoissa saa juosta kauhean paperi läjän kans monta kertaa ennenkuin alkaa tapahtua. Kyllä minä uskon että siellä apteekissa on ylhäällä kaikki sun ostokset mut tietojen siirto kestää "hetken". Muista nyt ettet ala stressata kummiskaan liikaa kun sulla on ne pikku kyytiläisetkin :heart:
 
joo, tiedän itsekin, että läikkyy herkästi yli täällä maljat :LOL: Ehkä jostain on aina pakko valittaa..

Minea, mulla on myös fiilis, että röntgen saattaa olla vahingoksi munasoluille ja sikiölle, joten välikierto sinällääkin hyvä ajatus. Ja kyllä sitä merkitystä elämästä löytää kummasti kun on välikierto eikä oikeasti voi millään lailla pohtia, jossitella - tai ainahan voi, mutta sytä siihen ei todellakaan ole. Välikierron merkitys voi olla se, että keräät voimia, hemottelet itseäsi, lepäät, urheilet sydämesi kyllyydestä - kaikkea sitä mistä nautit ja tällä kertaa ilman mahdollisia haittavaikutuksia millekään prosessin vaiheelle. :heart:
 
Te kirjottelette niin nopeasti, että mä ehdin vaan lukemaan enkä kommentoimaan ollenkaan. Mä olin kuin teinityttö Rochen aforismin kanssa, kirjoittelin pieneen runokirjaani ihan kiiltotussilla, sellaisella kuin teini-iässä. Näytti niin hienolta =) .
Mä käänsin noita runosia miehelleni ja näytin sen videon, joka kertoo lapsettomuudesta. Pitäisi vaan saada se unkariksi, sillä ei ihmiset ymmärrä englantia.
Tää päivä on sitten juostu labroissa ja huomenna mennään ekghen. Oli sekin taas rumbaa. Labrasta sanotaan sitä ja lääkärit sanoo tätä, on ihan kuin kukaan ei ole varma mistään ja kukaan ei halua uskoa mitä toiset sanoo, tai edes ottaa selvää. Nyt sitten puolen vuoden jälkeen selvis, että aids ja muut testit saa ilmatteeks jos menee tekemään ivf:n, ja lääkäri joka kirjoittaa lähetteen ei saa olla yksityslääkäri. Mutta kun kaikki lapsettomuushoidot käytännössä on yksityslääkäreiden tekemiä, niin mites se lähete sitten saadaan. No onneksi täällä osataan kiemurrella kaikkien sääntöjen porsaanreijistä joten homma hoitui ilmatteeksi :) . Mulla on kyllä nyt kummassakin kädessä mahtava mustelmapahkurat, kun otettiin tavalliset labrat kanssa. Että on kiva kun kun hoitsu saa suonen rikki, kipu ei ole niitä mukavampia ja kun se särkee myöhemminkin. Olenpahan kuin narkkari :D . Kiva pitää lyhythihaista päällä.
Hommat on nyt hoidossa ja yllättävän nopeasti, niin kai mun pitää alkaa toteuttamaan alkuperäistä suunnitelmaani: silittämistä.... Käääääääk :headwall:.
 
Mä luulin, että sä Hobsku oikeasti rakastat silittämistä - no, taisin jo sanoa aiemmin, mua on helppo höynäyttää, vaikka skeptinen olenkin, valitettavasti vain aivan liian myöhään tilanteen mentyä ohi ne kysymykset nousevat mieleen. :p
Oliko sun runokynässä muuten joku tuoksu? Niitä kun on sellaisiakin. Kerran kirjoitin joulukortit piparkakun tuoksuisella kynällä ja sitten olin ihan pettynyt kun ei kukaan komentoinut oivallustani. Ei kai kaiken lajittelurumban jälkeen siinä mitään tuoksuja enää ollut.
No onpa toi hoito rumbaa siellä teilläkin päin. Mitenköhän paikallinen Kela siellä toimii - onko sellaista? Sä voit nyt kulkea reteesti luhythihaisessa ja pelotella ihmisiä - otat sen tyhjän katseen vielä kehiin. Jostain se on hauskuus revittävä :kieh:
 
Silittäminen on se homma kotitöistä joka ei istu kummallekkaan meistä, joten iso kasa edessä. On meillä kyllä silityskeskus, mutta ei se silti tee silittämisestä hauskaa, joskin nopeampaa. Onneksi mulla on kasa uusia dvd:tä joita katella.
Ei ollu tuoksuja, mutta kiilteli niiiiin nätisti :D .
Ei täällä tällähetkellä tiedä kukaan miten 'kela' toimii. Kaikilla on kylla mielipide, unkarilaisilla AINA on, mutta mikä on totta ja mikä ei on sitten hämärän peitossa. Joskin tänään tavattiin ihmisiä labroissa, jotka osas asiansa.
Voiskin hyvin testailla näyttelijänlahjoja, on ollut harjoittelun puutetta näin viime aikoin ;). Hyvä idea Miru!
 
Miru, ihana juttu tuo piparintuoksuinen kynä! :) Ehkä ne KELA-hakemukset kannattaisi myös täyttää tuoksukynällä, jos virkailijat sit ottais ne mielellään nopeammin käsittelyyn. Mainosten perusteella Axe-tuoksu voisi olla paras, jos paperit menee naisvirkailijalle... :D On muuten ihme sössimistä nuo KELAn hommat. Tuli taas kerran todistettua. Juuri siksi en uskalla mennä mihinkään lääkärihommaan julkiselle, kun jotenkin yhdistän nuo samaan lafkaan. Ennakkoluuloista ehkä, mutta minkäs teet. Olen muuten ajatellut tehdä valituksen siitä paukapää gynestä, joka tutki mut tammikuussa eikä nähnyt kasvainta (kuukausi myöhemmin oli jo lähes 4cm ja näkyi kyllä selvästi eli tuskin ihan yhtäkkiä ilmaantui) ja lisäksi sanoi, että ehdottomasti mulla ei voi olla endoa, kun kysyin tätä spesifisti. Sama tyyppi joka sanoi, että joo on vaan normiovisvuotoa, jota yleensä on noin 2-3 desiä vatsaonteloon. Muistatteko? :LOL:

Hobsu, siellähän tutkitaan perusteellisesti! Hyvä, että jotain ainakin saat maksutta.

Minea, tiedätkö miksi sulla se aukiolotutkimus tehdään röntgenillä? Aika monesti tehdään ssg eli sellainen ultrahomma, jossa ei siis mitään säteilyä. Ehkä tuo röntgen on parempi joihinkin juttuihin, mutta itse varmaan vielä kysyisin lääkäriltä, ellei ole selittänyt syytä.

Miru, toivottavasti vaalenapunainen mömmö loppuu ja saat mielialaa vähän rauhoittumaan. Voin kuvitella, että on jännää ja vaikka mitä kysymyksiä mielessä. Mutta ajattele samalla, miten ihanaa, että sulla tosiaan on nyt kaksi vauvanalkua sisälläsi! :heart:

Keväistä mieltä myös kaikille muille pinossa! Tänne tosiaan tulee tekstiä niin, ettei perässä meinaa pysyä - kaikille tapahtuu. Itse olen viettänyt viime päivät puoliraatona vuoroin sängyssä ja sohvalla. Lapa on osoittautunut fyysisesti paljon odotettua rankemmaksi kokemukseksi ja sairasloma on tosiaan välttämätön. Onneksi mun ihanat sisarukset on huolehtineet tosi hyvin. Mietin viime hetkeen asti, kerronko niille mitään, mutta onneksi sitten kerroin. Jotenkin tän lapsettomuushomman kurimuksessa olen unohtanut, miten läheisiä me ollaan tähän asti oltu. Ihan tässä hävettää, etten ole aikasemmin puhunut mistään niille, ovat kuitenkin ihan loistavia ihmisiä ja superluotettava tuki elämässä. Pitää muistaa kertoa myös heille itselleen tarpeeksi usein. :heart: Mies sen sijaan vetää ympäri kellon töissä: rytmi ei horju, oli vaimo sairaalassa tai ei... :|
 
Mulla tehtiin aukiolotutkimus ihan kanssa röntgenillä. En tiedä onko kansan tapa vai mikä. Oli hieman kivulias, mutta olin ihanissa lääkehuuruissa, joten hallinnassa oli. Mut tutkittiin jo aiemmin, mutta nyt pitää ottaa tietyt labrat uudestaan ja ekg, kun on ehtinyt kulua puoli vuotta edellisistä. Mut aiotaan punktioon nukuttaa, joten ei tarvitse huolestua alanko naureskelemaan vai pitääkö pohtia virtsan karkailu ongelmia ;) . Ma tulen vain autuallisesti uneksimaan. :saint:
 
Täällähän on varsinainen keskustelupäivä ollut, tekstiä on niin paljon, että heikottaa. No ei vaiskaan, mukavaa luettavaa, joskaan en enää muista niistä puoliakaan. Hienoa, että tästä ketjusta löytyy jo oma nettipäivystäjä-Miru, Farmaseutti-Miru ja lisäksi useampi runoilijakin. Moniammatillista yhteistyötä kun pidetään nykyään kovin suotavana, joten täältähän sitä sitten löytyy. Ja sellaisella yhteistyöllä saadaan aina hyviä tuloksia aikaan.

ON: Tänään sitten soittelen hoitsulle kuulumisista. Ja kattoon olisin voinut pompata. :D Nimitäin 11 solusta 10 oli hedelmöittynyt. Tiedän, että huomiseen mennessä ehtii vielä tapahtumaan paljon tai sitten ei tapahdu, mutta vähän huojennusta tuo tieto toi tähän muuten niin jännittävään piinailuun. Joskin tiedän myös sen, että varsinaiset piinapäivät ovat todellisuudessa vasta edessä siirron jälkeen. Kovasti itse olisin valmis kahdenkin alkion siirtoon, mutta nyt asiaa puhelimessa enemmän "tivatessani" sain kuulla, että yleensä siis yksi siirretään. Mitenköhän saisin ne vakuuttuneeksi siitä, että kaksi olisi loisto juttu? Enkä tarkoita tällä sitä, etteikö yksi masuasukki riittäisi, mutta kun kaikki on niin epävarmaa, niin tuo toisi ainakin hiukan lisää mahdollisuuksia/toiveita. Vinkkejä siis vastaanotetaan. ;)
 
Kiitos, Miru, vielä noista progekapselitiedoista. Kysyn ensi kerralla lääkäriltäni. Siinä on kuitenkin aika merkittävä ero, jos toinen on kela-korvattava tuote ja toinen ei.

Ellalla mahtavia uutisia! Ihan on semmonen henki, että hyvä meininki jatkuu huomiseen ja saat huippualkioita sekä kyytiin että pakkaseen. (Jos onnistuisi monikossa tuo ensimmäinenkin. =) )
 
Ihanaa Ella, aivan loistavia uutisia!! Täydet 10 pistettä. Huomiseen sitä katoa jonkin verran käy varmasti, mutta ihan saletisti jää siirrettävää ja vielä pakkaseenkin. Ihanaa, että teilläkin homman meni putkeen. Ja tottakai piina on vielä edessä, mutta kyllä itselläni se pahin jännitys liittyi näihin hoidon etappeihin, kun aikaisempaa kokemusta ei ollut pohjalla. Musta voisit sanoa suoraan huomenna, että olet konsultoinut yksityisen puolen lääkäreitä ja selvittänyt riskit/mahdollisuudet ja olet selvillä omasta terveydentilastasi ja summa summarum tahdot, että kaksi siirretään. Teidän alkioitahan ne on, sen voi myös sanoa. Pidän täällä kovasti peukkuja huomiselle - ihanaa saada lisää ktt-kavereita :heart:

Onneksi Nami sulla on tukijoukkoja siellä, vaikka mies huiteleekin töissä. Ajattelehan niin, että hän siellä tienaa rahaa teidän pian alkavaan hoitoon, josta tosiaan kaksoset parhaassa tapauksessa pärähtää ja voi sitä rahanmenoa niiden pikkuisten kanssa (ja jo ennen kuin edes syliin saadaan - nimim. parkkisakot ja kaikki). YHTS:n lääkäristä voit hyvinkin tehdä valituksen. Ihme asiantuntija! 2-3 desiä normaalia??? muistan tuon hämärästi aiemmista keskusteluista. Millä perusteella hän sanoi, ettei sulla missään nimessä voi olla endoa? Tulee juu taas mieleen, että paljonkohan soopaa ja olettamuksia sitä ihan totuuksina viljelläänkään. Asiakas "tyytyväiseksi" vaan ja seuraava - ole hyvä.
Kehitellään tuota sopivaa kela-tuoksua vielä. Just nyt tulee mieleen joku pappahaju, jonka nimeä en saa kielen päältä - joku tabac??

Apteekista soitti ihan asiallinen rouva, joka myös halusi kovasti selvitellä asiaa, kiitteli (?) minua, kun olin kaivanut kuiteista selville, mikä erä sieltä puuttuu ja lupasi selvitellä asiaa siitä eteenpäin. Myös heidän saatavistaan on siinä isossa summassa kyse. Teki mieli toivotella onnea - sen verran pihalla tuntui kelan virkailija olevan siinä meidän puhelinkeskustelussa. Eihän kukaan teistä ole kelalla töissä - eihän? No, mahtuuhan niitä poikkeuksiakin joukkoon :saint:

Hobskulle vielä tehosteita tohon narkkarirooliileikkiin: mustaa kajalia reilusti silmien ympärille ja pilailukaupasta saa sellaisia tekolävistyksiä, joita voit käyttää myös. :p

No, en ole sentään täällä langoilla koko aikaa roikkunut - kävin äsken Plantagenissa ostoksilla ja nyt pitäisi sormet upottaa multaan - terapeuttista :)
 
Huomenta muruset!

Tässä pikainen tervehdys ennen töihin lähtöä, kun on hulinapäivä tulossa töiden puolesta enkä juurikaan ehdi piipahdella täällä päivällä.

Ellalle valtavasti onnea siirtoon ja pidän kovasti peukkuja, että alkiot ovat jaksaneet odottaa pääsyä lämpöiseen kotiin. ja ovathan ne :hug:

Stella, sinulle toivon onnistunutta punktiota, onneksi voin sanoa varmuudella että olet hyvissä käsissä =) Toki tulen kurkkaamaan kuulumisianne toimenpiteiden jälkeen, kunhan jaksatte niitä tulla kertoilemaan.

Muille mukavaa perjantaita ja viikonlopun odotusta :wave:
 
(.) Ultrassa käyty. Oikea munasarja tosiaan siis aivan hiljainen, vaan mitä me siitä. Vasemmalla oli edelleen sopivaa kasvua tapahtunut, neljä hyvän kokoista ja viitisen pienempää. Toivoa siis on, että saadaan siirtoon saakka edes se yksi... =) Huomenna irrotuspiikki ja maanantaina punktio. Siirto keskiviikkona. Viikonloppu siis pömppöillään enää - ja kyllä onkin aika pömppövatsa. Säälinsekaisin lämpimin tuntein mietin kaikkia teitä joilla kaksinkertainen tai kolmenkertainen määrä pömpötystä tässä vaiheessa...

Pääsen lukemaan tänne seuraavaksi ehkä vasta sunnuntaina... miten pystyn olemaan? :eek:
Kaikille piparintuoksuista viikonloppua! Nauttikaapas ktt-fiiliksestä, me muut tullaan perässä!
 
Loistavaa Auringokukka, niin ne kylvöt sitten vaan etenee! B) Ja sulla on niin mahtava asenne tähän hommaan, että uskon sen myös tuottavan tulosta plussatestin merkeissä muutaman viikon päästä. Kukapa ei haluaisi noin otollisissa ja positiivisissa pelloissa alkaa kasvamaan! :D

Kuinkas Ella ja Stella jakselee ja on selvinneet päivän koitoksista?

Namiseni, ihanaa kuulla, että siellä on kaikki hyvin, vaikka operaatio on veronsa ottanutkin. Ja että olet saanut kerrottua asioista hieman sinulle tärkeille ihmisille, sillä kyllä ne luottoystävät kuitenkin ovat tukena, vaikka ensin epäilyttäisikin paljastaa sisimpää edes heille. Ja se välittäminen on todella liikuttavaa ja saa välillä ihan hiljaiseksi, kyllä vaan ihmissuhteet on tän elämän suola. :heart:

Ja jos ikuna tarvitset todistajaa tässä Nami vs. "2-3 desiä verta vatsaontelo" - jutussa, niin I´m in! :wave: Muistan sen elävästi ja olin jo silloin pyörtyä noin käsittämättömästä kommentista, huhhuh sentään....

Ihanaa viikonloppua pömppikset - kuka mistäkin syystä pömpöttäen. ;) Mä esim. tällä hetkellä iiiisosta kupillisesta kardemummakahvia ja kouvolan lakusta, namnamnam! :D
 
Pikainen kurkistus, oisko uutiset päivittyneet..

Kurre, haa, nautihan lakusta nyt - lakritsiuutehan on kiellettyä raskaana ollessa :p Noi on muuten törkeän hyviä just tuoreena.. mmmm, vesi kielellä täällä!

Auringokukka, upeaa, tasaista kylvömateriaalia luvassa maanantaille. Otahan rauhallisesti pömppömahasi kanssa viikonloppu - hmm, mikäköhän ois sellaista munisten kasvatteluruokaa - no suklaa ainakin mulla tuntui tehoavan :D

Meillä oli tietysti tänään skumppaa tarjolla töissä.. ah ja voih kun katselin lempidrinksuni solisevaa kuplintaa siinä lasissa..
 
Hei rakkaat - ihanaa että olette tsempanneet ja kyselleet kuulumisia jo.

Vähän raskas aamu oli minulla.

Punktio oli vaikeampi kuin edellisellä kerralla. Nyt onkin sitten vähän kivuliaampi olla - viime kertaan verrattuna ero on kuin yöllä ja päivällä, mutta siihen vaikuttaa kyllä myös henkisen hyvinvoinnin taso.

Tulos: saimme 10 rakkulaa puhkaistua niistä 7 munasolua. 4 niistä on vasemmalta, jotka olivat rakkuloiden puolesta isoja ja tasakokoisia kaikki, 3 niistä on sieltä inhan hankalasti sijoittuneelta oikealta puolelta, josta rakkulat olivat ainakin niitä puhkottaessa (kuulemani mukaan) "vähän pieniä."

Miksi raskas aamu siis, eihän tuo nyt aivan täysin onneton saalis ole - mietitte ehkä. Fertinovan henkikökunta-paralle olin taatusti päivän surullisin asiakas itkemällä lohduttomasti kyynelehtien ja suoraan sanottuna ääneen parkuen sekä ennen punktiota että punktion jälkeen, jo siinä toimenpidepedillä ja sen jälkeen lepohuoneessa. Se tuli jostain ytimestä. Ehkä kohdusta asti. Itkin näitä yritysvuosia, menetettyä ensimmäistä raskautta, raskaaksi tulemisen vaikeutta, sitä että näyttää siltä että munasarjojen laiskuuden takia vika on minussa emmekä olekaan niin selittämättömiä enää, parisuhdeongelmia ja sitä, että tunsin olevani niin hirveän yksin. Ja sitä, etten ole kenenkään kanssa koskaan tätä asiaa kasvokkain itkenyt ja puinut. Te, rakkaat, jotka itse tiedätte nimenne, olette lähinnä mua tässä asiassa. Sekä Chrisse, Riitta että Niklas olivat enemmän kuin ihania ja joutuivat kukin olemaan vuorollaan terapian antajia minulle. Eikä siitä sen enempää. Olen kuitenkin kiitollinen siitä, että olen valinnut sen hoitopaikakseni.

Huomenna saan tekstiviestillä tiedon hedelmöittyneistä ja maanantaina sitten kuulee jakautumiskuulumisia.Tarkoitus on mennä vasta keskiviikkona siirtoon, mikäli blastoksi asti joku pikkuinen sitkeä elämänalku selviäisi.

Ainiin, kuulumisia seuraavan kerran aikaisintaan sunnuntai-iltana tai maanantai-aamuna, siirryn huomenna nettipimentoon ennen kuin saan hedelmöitysuutiset.

Lujaluja halaus teille ja kiitos, että olette olemassa.
Stella
 
Kurre, taidan itsekin keittää kahvit, tuo kuulosti niin hyvältä. On muuten tosi juttu tuo, että helpottaa uskomattoman paljon, että saa tukea läheisiltä. Se 'kaikki on mahtavasti ja meikä se vaan porskuttaa' esittäminen on hiton rankkaa. Tämä on taas yksi näitä viisauksia, joita oppii sitten jälkeenpäin - samaa sarjaa kuin se, mitä tajuaa hoitojen rankkuudesta vasta pitäessään taukoa. Olen tavallaan onnekas siinä, että tuli tällainen "muu" syy olla tuen tarpeessa eli tää operaatio. Muuten en varmaan olisi avannut suutani vielä pitkiin aikoihin.

Kurre, mitä muuten itsellesi kuuluu näinä aikoina? Onko omat hoidot tosiaan täysin poissa tyynestä mielestäsi vai missäs mennään? Tosi ihanasti jaksat kyllä tsempata muita, ison kukkapuskan ansaitset siitä! :flower:
 
Oijoi Miru, skumppa on myös tän pömppiksen ehdoton lempijuoma, heti Möet&Chandon Roseen jälkeen... :D Kyllä sä tosin oisit voinut vähän maistaa, sillä ennen kuin testissä on +, niin siitä ei kait ole vaaraa. Mutta toisaalta, en varmaan ottais itekään.

Mut apua, miten tässä nyt käy, kun kohta siis on kiellettyä isot kahvikolpakot, lakut, salmiakki, skumppa ja sitten pitkä listä arveluttavia ruokia, joista ei tietenkään tahtois luopua... pitäiskös sittenkin miettiä vielä ja perua koko projekti... :LOL: :LOL:
 
Stella: voimia sulle ja luja rutistus! Hyviä uutisia kuitenkin, että noin monta solua oli saaliina, eikö vaan. Jos vielä rohkaiset mielesi, niin olet todella tervetullut meidän Hki-poppoon tapaamisiin. Kyllä se kasvokkain tapaaminen tuo niin paljon lohtua - on konkreettinen muistutus siitä, että nämä ystävät ovat oikeasti olemassa ja käyvät läpi samoja asioita eli ymmärtävät varmasti, mistä puhuu. Simpukka-yhdistyksellä on myös vertaistukiryhmiä, joihin voi osallistua. Etkä varmasti ole ainoa, jolle kynnys tapaamiseen ja tavallaan kasvojen paljastamiseen on suunnaton (vaikka aika anonyymisti silti voi olla). Usko pois. Toivon kaikesta sydämestäni, että saat sen kaivatun plussan tästä hoidosta eikä lapaa tarvita. Jos kuitenkin niin ikävästi käy, niin kerron kyllä omista kokemuksistani ja vastailen, minkä osaan, jos siitä on sinulle yhtään apua. Ehkä vaikka kahvikupposen tai intialaisen ruuan äärellä? ;)
 

Yhteistyössä