PPH kauppakeskuksessa

  • Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti
"pph"
ja vieläpä hoitolasten kanssa :(

Miksi pph menee hoitolasten kanssa viettämään aikaa ostoskeskukseen :confused:
Pienet lapset joutuvat kävelemään ulkovaatteet päällä pitkiä aikoja kuumissa sisätiloissa. Taas yksi syy miksi en ikinä veisi pph:lle : /:|
Eipäs taas yleistetä! Itse en käy kaupassa hoitolasten kanssa ollenkaan. Käytän sen ajan mieluummin ulkoiluun puistossa/metsässä. Ja onhan se aika rasittavaa muutenkin liikkua 4 lapsen kanssa kaupassa.... Onko tämä yksittäinen huomio pph:sta vai onko samainen pph useinkin kauppakeskuksessa? Jos on useinkin ja asia sinua häiritsee niin oikea paikka ei ole valittaa täällä vaan valitus pph:n esimiehelle.
 
Yksi pph
Onpa ihana saada taas "asiallista" ja "rakentavaa" ja "kannustavaa" palautetta tästä työstä! Jos yksi mokaa, niin kaikkia osoitetaan syyttävällä sormella.

Ihan joka ikinen haukkuja voi tulla mun työtä tekemään päiväksi. Tämän hetkisen ryhmän VANHIN lapsi on 2.5v, siitä vaan sitten pienempiä, kukaan ei pue täydellisesti itse, ei syö täydellisesti itse ja kaikilla on vielä vaipat. Huominen työpäivä alkaa klo 8 ja loppuu klo 19. Että jos joku viitsii sanoa tätä työtä lorvailuksi, tai kotona notkumiseksi, niin voi tulla kokeilemaan tänne tätä hommaa. Tämmösen porukan eteenpäin vieminen ei ole ihan helppoa, eikä todellakaan joka jannu selviäisi näistä päivistä itkemättä.

En minä valita! Itse olen tämän työn valinnu, ja lapsethan on aivan mahtavia, niistä saa tosi paljon, jos vaan osaa ottaa!

Mutta että josko tämä jatkuva parjaaminen loppuisi joskus, koska kyllä meitä on myös joukossa, jotka tekee työtä sydämellä ja rakkaudesta lapsiin.
 
LH
Siksi mä en viekään pph:lle koska mä maksavana asiakkaana haluan jotain vastinetta rahalleni.

Sen että mun lapsi saa hoitopäivänsä aikana kehitystä ja kasvua tukevaa tekemistä ( askartelut, pelit, leikit, pienet retket lähiympäristöön) toisten lasten seuraa/ vuorovaikutusta ja turvallisen ympäristön missä viettää päivä.


Näkisitpä mitä touhu on OIKEASTI pk:ssa..... Ei sielläkään sitä "laatuaikaa" liiemmälti ole eli pelit hoitajien kanssa, askartelut ovat vain murto-osa siitä ajasta minkä lapsi viettää pk:ssa. Veikkaisin, että tällaiseen tekemiseen on mahdollisuus oikeastaan vain enää pph:ssa. Äitini on pph ja ikääkin lähemmäs 60v. mutta lapset rakastavat häntä, vaikka hän ei hössötä heidän kanssaan joka hetki. Mutta lämmintä syliä, lukemisen iloa ja leipomisen riemua hän tarjoaa hoitolapsilleen usein =) Paljon useammin kuin omat lapseni pk:ssa saavat :/ Ja kyllä - hän käy myös joskus kaupassa.

Ap:lla on aika suppea näkemys pph:n arjesta.
 
Onpa ihana saada taas "asiallista" ja "rakentavaa" ja "kannustavaa" palautetta tästä työstä! Jos yksi mokaa, niin kaikkia osoitetaan syyttävällä sormella.

Ihan joka ikinen haukkuja voi tulla mun työtä tekemään päiväksi. Tämän hetkisen ryhmän VANHIN lapsi on 2.5v, siitä vaan sitten pienempiä, kukaan ei pue täydellisesti itse, ei syö täydellisesti itse ja kaikilla on vielä vaipat. Huominen työpäivä alkaa klo 8 ja loppuu klo 19. Että jos joku viitsii sanoa tätä työtä lorvailuksi, tai kotona notkumiseksi, niin voi tulla kokeilemaan tänne tätä hommaa. Tämmösen porukan eteenpäin vieminen ei ole ihan helppoa, eikä todellakaan joka jannu selviäisi näistä päivistä itkemättä.

En minä valita! Itse olen tämän työn valinnu, ja lapsethan on aivan mahtavia, niistä saa tosi paljon, jos vaan osaa ottaa!

Mutta että josko tämä jatkuva parjaaminen loppuisi joskus, koska kyllä meitä on myös joukossa, jotka tekee työtä sydämellä ja rakkaudesta lapsiin.
toki teissä on paljon niitä, jotka tekee sydämellä ja asiallisesti sitä työtä. mutta teissä on niin paljon sellaisia. etten missään nimessä omiani uskaltaisi laittaa perhepäivähoitoon.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23579123:
toki teissä on paljon niitä, jotka tekee sydämellä ja asiallisesti sitä työtä. mutta teissä on niin paljon sellaisia. etten missään nimessä omiani uskaltaisi laittaa perhepäivähoitoon.
Niinkun aivan kaikilla aloilla on ne jotka sopivat ammattiin ja ne jotka ei sovi.
 
"pph"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23579123:
toki teissä on paljon niitä, jotka tekee sydämellä ja asiallisesti sitä työtä. mutta teissä on niin paljon sellaisia. etten missään nimessä omiani uskaltaisi laittaa perhepäivähoitoon.
Mikä sitten tekee pph:sta huonon? Tunnetko henkilökohtaisesti pph:n? Mistä voit tehdä näitä johtopäätelmiä? Olisi vain kiva tietää.....Itse olen pph ja tehnyt tätä työtä kohta 10v. Silti työkavereissani (11 kpl) ei ole yhtään sellaista hoitajaa, jolle en OMAA lastani antaisi hoitoon.... Missä ihmeessä te asutte, missä enemmistö on huonoja pph:ia?
 
onko jollakin oikeasti jotain kouriintuntuvaa tilastoa tosta, että suurinosa perhepäivähoitajista on surkeita luusereita? saisiko linkin? vai onko tää vaan tätä mutu-tilastoa, jossa legendat saavat siivet , "kuulin kerran pph:sta joka teki näin" ja tarina jatkuu.
 
"hei"
Musta on tyhmä koko ketju, koska kukaan ei ees varmasti tiiä, että kyseessä oli pph. Jos mun äiti esim. vahtis mun siskon ja mun lapsia yhtä aikaa, silläkin vois olla tuon verran mukuloita mukana.

En haluis, että menevät säännöllisesti shoppailemaan hoitopäivän aikana, mutta ei mun lapsi siihen kuolekaan. Käy se kaupassa munkin kanssa, vaateostoksillakin.

Ja mun lapsella on muuten loistava pph.
 
[QUOTE="pph";23579149]Mikä sitten tekee pph:sta huonon? Tunnetko henkilökohtaisesti pph:n? Mistä voit tehdä näitä johtopäätelmiä? Olisi vain kiva tietää.....Itse olen pph ja tehnyt tätä työtä kohta 10v. Silti työkavereissani (11 kpl) ei ole yhtään sellaista hoitajaa, jolle en OMAA lastani antaisi hoitoon.... Missä ihmeessä te asutte, missä enemmistö on huonoja pph:ia?[/QUOTE]

ensinnäkin se, että olen kolme neljä kertaa joutunut sivusta kuuntelemaan kun pph:t juoruilevat keskenään hoitolasten perheistä ja hoitolapsista. ja ne juorut ei ole olleet mitään kehuja vaan päinvastoi. ppH:t on käsittääkseni vaitiolovelvollisia. mutta esim. tk:n odotusaulassa ei kenellekään ulkopuoliselle jäänyt epäselväksi mistä siinä keskusteltiin. ja sit se miten eräs pph oli käsitellyt ystäväni lasta. siinä oli käyttänyt väkivaltaa. ja sitten muutama ihan valtakunnallisissa lehdissä kerrottu juttu, kun hoitolapsi oli menettänyt henkensä ihan huolimattomuuden takia.
mutta kuten sanoin, niin suurin osa on varmaan ihan tunnollista väkeä. mutta kun koskaan ei tiedä mikä omalle kohdalle sattuisi.
 
Viimeksi muokattu:
"pph"
onko jollakin oikeasti jotain kouriintuntuvaa tilastoa tosta, että suurinosa perhepäivähoitajista on surkeita luusereita? saisiko linkin? vai onko tää vaan tätä mutu-tilastoa, jossa legendat saavat siivet , "kuulin kerran pph:sta joka teki näin" ja tarina jatkuu.
Tällaista ihan konkreettista tietoa huonoista pph:ista haluaisin kuulla minäkin! Suurimmalla osalla taitaa olla koulutusta ja valvonta on ihan eri luokkaa kuin vuosia sitten. Kyllä meillä pomo vierailee tosi usein ja isoissa taajamissa varmasti pph:n toimintaa seuraavat naapurit, työtoverit, lasten vanhemmat......
 
"pph"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23579202:
ensinnäkin se, että olen kolme neljä kertaa joutunut sivusta kuuntelemaan kun pph:t juoruilevat keskenään hoitolasten perheistä ja hoitolapsista. ja ne juorut ei ole olleet mitään kehuja vaan päinvastoi. ppH:t on käsittääkseni vaitiolovelvollisia. mutta esim. tk:n odotusaulassa ei kenellekään ulkopuoliselle jäänyt epäselväksi mistä siinä keskusteltiin. ja sit se miten eräs pph oli käsitellyt ystäväni lasta. siinä oli käyttänyt väkivaltaa. ja sitten muutama ihan valtakunnallisissa lehdissä kerrottu juttu, kun hoitolapsi oli menettänyt henkensä ihan huolimattomuuden takia
Voi salli mun nauraa sun viestilles....Apua! Aika rankkaa syyllistämistä ja mutu -tietoa tämäkin. Missä on hoitolapsi menettänyt henkensä? Joskus 70-luvulla vai? Ja onhan näitä karannut päiväkodistakin ja hukkunut... Ai hyvää päivää. Ei taida olla mikään järjen jättiläinen tämäkään Mölykylän rouva. ja kai tuosta väkivaltaa käyttävästä pph:sta tehtiin ihan ilmoitus? Kummin kaiman serkun siskon lapsiko siellä oli hoidossa? Ihan käsittämättömän typerä kirjoitus ja syyllistäminen ilman oikeata totuutta! Juuri tällaiset mustaavat meidän hyvien pph:ien mainetta.
 
mites nuo päiväkodin pakkosyöttö ja köyttämisjutut? tai niistä pakenemiset ja hengenheitot...sielläkin vissiin ollut pph töissä just sillon, koska muuten ei sellaista voi tapahtua, eikö? onko nyt niin, että kaikean kamalan takana on kamala järjestö nimeltä pph:t...suomen mafia ja kaiken pahan alku ja juuri
 
pph9
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23579202:
ensinnäkin se, että olen kolme neljä kertaa joutunut sivusta kuuntelemaan kun pph:t juoruilevat keskenään hoitolasten perheistä ja hoitolapsista. ja ne juorut ei ole olleet mitään kehuja vaan päinvastoi. ppH:t on käsittääkseni vaitiolovelvollisia. mutta esim. tk:n odotusaulassa ei kenellekään ulkopuoliselle jäänyt epäselväksi mistä siinä keskusteltiin. ja sit se miten eräs pph oli käsitellyt ystäväni lasta. siinä oli käyttänyt väkivaltaa. ja sitten muutama ihan valtakunnallisissa lehdissä kerrottu juttu, kun hoitolapsi oli menettänyt henkensä ihan huolimattomuuden takia.
mutta kuten sanoin, niin suurin osa on varmaan ihan tunnollista väkeä. mutta kun koskaan ei tiedä mikä omalle kohdalle sattuisi.
Me olemme vaitiolovelvollisia ulkopuolisille. Mutta työasioista on useinkin puhuttava työkaverin kanssa. Puhumisen sävystä jokainenhan vastaa itse. Pakkohan meidän on tietää minkälainen lapsi on jos tulee vaikka varahoitoonkin. Perheolotkin liittyvät aika olennaisesti lapsen käytökseen.
Ja tästä väkivallan käytöstä en lähde puhumaan yhtään mitään, vai otetaanko puheeksi nämä murhaaja sh:t myös. Onko hekin kaikki samanlaisia psykopaatteja?
 
Yksi pph
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23579202:
ensinnäkin se, että olen kolme neljä kertaa joutunut sivusta kuuntelemaan kun pph:t juoruilevat keskenään hoitolasten perheistä ja hoitolapsista. ja ne juorut ei ole olleet mitään kehuja vaan päinvastoi. ppH:t on käsittääkseni vaitiolovelvollisia. mutta esim. tk:n odotusaulassa ei kenellekään ulkopuoliselle jäänyt epäselväksi mistä siinä keskusteltiin. ja sit se miten eräs pph oli käsitellyt ystäväni lasta. siinä oli käyttänyt väkivaltaa. ja sitten muutama ihan valtakunnallisissa lehdissä kerrottu juttu, kun hoitolapsi oli menettänyt henkensä ihan huolimattomuuden takia.
mutta kuten sanoin, niin suurin osa on varmaan ihan tunnollista väkeä. mutta kun koskaan ei tiedä mikä omalle kohdalle sattuisi.
Niin, koskaanhan ei päiväkodissa / ryhmiksessa satu mitään...? Mulle ainakin muistuu parikin erillistö tapausta päiväkodeista, missä lapsi on menettäny henkensä. Ei se päikän homma ole sen turvallisempaa, kun pph:kaan antama hoiva.
 
Blue
Sano vaan suoraan ap että sua nyppii kun jollain on niin vapaa työ että saa suunnitella päivänsä halunsa mukaan, viettää päivänsä hyvässä seurassa, tehdä päivän mittaan myös niitä omia hommia, pomo ei hengitä niskaan koko ajan mutta on puhelimen päässä jos satut tarvitsemaan, työkavereita voit treffata jos haluat, voit tanssia, laulaa, liikkua, taiteilla ja PITÄÄ HAUSKAA. Voi ulkoilla vaikka koko päivän jos on mahtava ilma, sateisina päivinä voi tehdä muuta kivaa, ei tarvi tylsistyneenä istua paikallaan konttorirottana tai juosta kieli vyön alla palaverista toiseen.. Ja joo, saa vielä palkkaa (tosin pientä mutta kuitenkin) siitä. :p Joo-o, kyllä mäkin olisin kateellinen. ;)
 
Yksi pph
Me olemme vaitiolovelvollisia ulkopuolisille. Mutta työasioista on useinkin puhuttava työkaverin kanssa. Puhumisen sävystä jokainenhan vastaa itse. Pakkohan meidän on tietää minkälainen lapsi on jos tulee vaikka varahoitoonkin. Perheolotkin liittyvät aika olennaisesti lapsen käytökseen.
Ja tästä väkivallan käytöstä en lähde puhumaan yhtään mitään, vai otetaanko puheeksi nämä murhaaja sh:t myös. Onko hekin kaikki samanlaisia psykopaatteja?
Kyllä, meidän kunnassa oikein esimies kannustaa pph:jia keskusteluihin, koska meillä ei muita kollegoita ole, ja toisen hoitajan kanssa on lupa jakaa työasiat.
 
[QUOTE="pph";23579239]Voi salli mun nauraa sun viestilles....Apua! Aika rankkaa syyllistämistä ja mutu -tietoa tämäkin. Missä on hoitolapsi menettänyt henkensä? Joskus 70-luvulla vai? Ja onhan näitä karannut päiväkodistakin ja hukkunut... Ai hyvää päivää. Ei taida olla mikään järjen jättiläinen tämäkään Mölykylän rouva. ja kai tuosta väkivaltaa käyttävästä pph:sta tehtiin ihan ilmoitus? Kummin kaiman serkun siskon lapsiko siellä oli hoidossa? Ihan käsittämättömän typerä kirjoitus ja syyllistäminen ilman oikeata totuutta! Juuri tällaiset mustaavat meidän hyvien pph:ien mainetta.[/QUOTE]
eipä tästä ole kuin alle kymmenen vuotta kun pari vuotias hukkui
 
Yksi pph
Sano vaan suoraan ap että sua nyppii kun jollain on niin vapaa työ että saa suunnitella päivänsä halunsa mukaan, viettää päivänsä hyvässä seurassa, tehdä päivän mittaan myös niitä omia hommia, pomo ei hengitä niskaan koko ajan mutta on puhelimen päässä jos satut tarvitsemaan, työkavereita voit treffata jos haluat, voit tanssia, laulaa, liikkua, taiteilla ja PITÄÄ HAUSKAA. Voi ulkoilla vaikka koko päivän jos on mahtava ilma, sateisina päivinä voi tehdä muuta kivaa, ei tarvi tylsistyneenä istua paikallaan konttorirottana tai juosta kieli vyön alla palaverista toiseen.. Ja joo, saa vielä palkkaa (tosin pientä mutta kuitenkin) siitä. :p Joo-o, kyllä mäkin olisin kateellinen. ;)
KIITOS!! Ihanasti kirjoitettu!! :flower: =)
 
Yksi pph
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23579279:
eipä tästä ole kuin alle kymmenen vuotta kun pari vuotias hukkui
Kauankos siitä on, kun se lautakasa romahti päiväkodin pihalla lapsen päälle???

Kauankos siitä on, kun se yksi lapsi karkasi päiväkodin pihalta ja löytyi hukkuneena joesta???
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23579291:
mutta sitä ei varmaan ole käsketty tehdä niin että siinä on ulkopuolisia korvia.
No helvettiäkös sä siinä korvat hörössä seisoskelit! Olisit menny muualle kun kerta tiesit työasioista puhuvan.
 
[QUOTE="vieras";23579305]No helvettiäkös sä siinä korvat hörössä seisoskelit! Olisit menny muualle kun kerta tiesit työasioista puhuvan.[/QUOTE]

jos sä odotat tk:n odotusaulassa lääkäriaikaa. ja kaksi pph:ta isoon ääneen siinä keskustelee hoitolapsistaan ja niiden perheistä, niin ei siitä voi mihinkään mennä. eikä työntää sormia korviinsa
 

Yhteistyössä