Puluparven pölinä-pino =) Yka-Kalajoki-Sievi

hennis
Joo hipsukka vauvojen kokoa vertasin samoilla viikoilla. Siitä pääteltiin että masuasukista tulee isompi kuin mitä Viivi oli. =) =) Saa nähä sitte mutta ainaki PAINAA AIKAS LAILLA... tai sitte mää en vaan enää muista...hih =) =)

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2005 klo 15:20 hennis kirjoitti:
No kattokaapa kö neiti oli ollu viikolla 9+2 8mm kokonen ja tää nykynen masu asukki on ollu viikolla 10+2 niin JO 26mm kokonen niin siitä päättelin .... eli nuo on pää perä mittoja sitte. =) Mun käsityksen mukaan nykynen masuvaavi on huomattavasti isompi tai ainaki tulee isompi kuin siskonsa oli syntyissään. =) =)
ei se ihan noin mene.. :flower: ja koska ultrassa on aina mahdollisuus noin 0.5-1 cm mittavirheeseen niin, ja ja annettiinhan mullekin samana päivänä kun piika syntyi painoarvio noin 4200 kg ja tyttö syntyi 3570 g.. :D tyty oli viikoilla 9+1 kokoa 24.3 mm =)
 
hennis harmaileepi
Joo mutta viivi oli niin pieni jo sillon heti niin ihmeteltiin ekaks että pitääkö laskettuaika edes paikansa. Paino arviot meni ihan mehtään mutta tiiä sitte en rupea väittelemään =) sitepä tuon näkee kun syntyy.Lääkäri meinas Viiviä niin hoikaksi kans niin kyllä tää jo nyt tuntuu painavan enemmän tai sitte mää en vaan muista miltä se tuntu heh :)
 
Emppuliina
Harmi minä en pääse sinne huomiseen tapaamiseen,vai vieläkö kokoonnutte Hipsukalle?Kuumeilu on jatkunu neljääkymmentä hipoen,ja tulehdusarvot oli koholla,sain antibiootit kun pissatulehdusta epäilivät.Huomenna tulee sitten vielä viljely siitä.
Vähän ristiriitaista kun kahden eri lääkärin arvioita..toinen toista mieltä kuin toinen. :whistle: :/ Nämä onneks ovat lievempää kaliiperia kuin ne pari viikkoa sitten syödyt.
mutta nyt pikku-ukko äkisee joten :wave: =)
 
hennis harmaileepi
hipsukka en muistanu että viivi kasvo alle käyrien :ashamed: kun oli niin pieni muutenki. Tämä nykynen vauva on sitte ihan normaalikäyrän mukaan kasvanu jos ymmärrät. Että ei siinä sen kummempaa =) =) Kysäsin nimittäin isännän siskolta se on kätilö. =) =)
 
Moicca!

Heti näin alkuun, mielenkiintosia p..kajuttuja on ollu aiheena tänään..! :LOL:

Hipsukan elämä on tänään ollu enemmän ja vähemmän vastoinkäymisiä täynnä, joten en toivo muuta ku tsemppiä tilanteisiin! :hug:

Harmi ku Emppuliina oot vielä kuumeessa, toivottavasti vaiva löytyy että saat oikeenlaiset rohdot taudin hoitamiseen! Ja :hug: vielä sullekin ja jaksuja lasten kans ny ku oot kipeenä!!!

Hennikselle, tsemppiä nyt sitte vaan että se poika sieltä tulis ku iskäki nii kovin toivoo sitä! :heart:

Carina, teette siis jo kolmatta taloa itellenne, onko teillä ollu periaatteena vähä niinku että mitä useemman talon tekee nii loppukädessä tulee hyvin edulliseksi...?!?! Nyt ei varmaan kukaan ymmärrä, joten yritän selittää... Elikkäs jotku ku tekee niin että rakentavat talon, asuvat siinä sen pari vuottakohan se oli ku pitää asua ennenku voi talon myydä ja myyvät sitte sen pois tietyllä "voitolla", sit taas tehään uus talo ja seki myydään, jossaki vaiheessa periaatteessa oma talo on ilmanen ku vaan tarpeex monta taloo "jaksaa" rakentaa... ;) Jos tästäkää ei kukaan mitään ymmärtäny nii sitte suopi ja antaapi asian olla... :ashamed: Carina, oispa vaa aika kiva päästä näkee mimmosta taloo ootte tekemässä ja ylipäätää tavata..!!

Missäs Heitukka on, ootko jo ihan unohtanu meidät tänne keskenämme palstailemaan?!?! :/

Oman navan ympärillä pyörivät asiat: ( :D )

Elikkäs, kävimme tänään Raahessa mutkan ku vietiin isäntä sinne jahtihommiin, tulee hänen hyvä ystävä Hesasta asti jahtiin ja AIVAN pakkohan se on sillon päästä jahtailemaan lintusia...

Hipsukalla näytti olevan kuivausrumpu hajalla, meillä taas puolestaan tarttis ostaa uus töllötin tänne yläkertaan ku tosta vanhasta katoo ääni aina vähä välii ja arvatkaa vaa onko kiwa kattoo BB:tä ku ei kuulu mitään (en suinkaan oo jääny BB:hen koukkuun... :whistle: )... \|O \|O

Ostin aamulla kanervia ja sitte sellasia keltasia ja sinisiä (mitähä ne ny olikaa... *rapsuttaa päätään*) "talvikukkia", täytyy huomenna jos vaan ehtii nii laittaa ne omille paikoillensa.

Kävin kirpparilla tänään ja oli TOSI hyvä reissu!!! :attn: Meidän neitille löyty kolmet housut samoten ku tälle meidän jässikälle ja se on harvinaista että seittenvuotiaalle pojalle ylipäätään enää löytää mitään ehjää kirpparilta!!! Pojalle löyty myös yx paita ja äiti löys Kaffen paidan ja sit sellasen lyhythihaisen "kotipaidan". Kyllä noilla kirppareilla vaa kannattee kierrellä!

Seuraavaks tuskailen että mistä löytäisisin noin pienet saapikkaat ku toi meidän neiti tarvii... Ajattelin että voisin ostaa vaix 20 numeroiset nii samat saapikkaat menis sitte keväälläki (ja tuskin 18 numeroisia saappaita on olemassakaan). Nyt on nimittäin niin että ku tää meidän neiti konttaa tuolla pihalla ja on märkää nii eihän siinä pysy nahkakengät saatika mitkään töppöset kuivina, jotenka todella tyytyväinen oisin jos jostain löytys pienen pienet saapikkaat!!!

Tjaha, telkkarista meni taas ääni! \|O Raivostuttavasti aina pikkuhiljaa se ääni hiljenee pois ja kohta sitä ei kuulu ollenkaa, yllättää aina ku yhtäkkii tajuaa ettei telkkarista enää kuulukaa mitään..

Huomenna siis tulemme Hipsukalle ja torstaina alkais sitte tän kylän äiti-lapsi -piiri jotenka ei nyt sitte varmaa tuu mentyä tonne kylälle samaiseen kerhoon ku sama löytyy tästä meidän kylältä kera tuttujen äitien.

Ei mut hei, nyt vien ihan liikaa taas tilaa jotenka jätän vähä muillekki kirjottelu tilaa!!!

Morjenttes ny vaa :wave:
 
Emppuliina
Huomenta mammoille! =)
Nyt ei ole kuumetta,toivottavasti lähtis nyt pikkuhiljaa tämä tauti paranemaan.
Hyvä kun vauva kuitenkin yöt nukkunu hyvissä pätkissä,niin on sitten saanut itsekkin levätä.
Neitikin heräs jo seitsemältä,sopivasti nuot lastenohjelmat neloselta :D =)
täytys tästä lähteä vähän aamupalalle,kun pikku-ukkokin ottaa jonkunlaisia unia..
joten palataan asiaan taas! :wave:
Hipsukalle myös :hug:
Hennis:sehän kiva jos vaikka poika olis tulossa.. ;)
 
hanne 26: huomenta. täällähän minä. on pitänyt lapset niin kiireenä äitiä että ei ole kerennyt paljon koneelle. ja kun tuo tyttö on viellä niin pieni. mitäs sulle näin ke aamuun kuuluu? täällä lapset nukkuu viellä. pitäs tänä päivänä siivota ja käydä vaate ostoksilla ja jos löytyy jotain muutakin.
 
hennis
Huomenta vaan =) sadepäivää pitelee :/ Meillä isäntä oli saannu eilen SAKOT tossa Nivalassa siinä lentokentän kohalla. :LOL: Muistaakseni 80 alueella ajannu 107 että semmosta täällä. Siinäpähän maksaa sitte sakonsa \|O :LOL: Sanoinki että aja tolla mun autolla niin ei pääse niin lujaa kun volkarilla hihihihih ;) (fiatissa vähemmän hevosvoimia kun volkarissa) =) Jeps mutta palataampa juttuun taas tuumma sitte hipsukalle iltäpäivällä kaffelle joten moro :wave: =) =)
 
tervehdys,PULUT!!! :LOL:
täälläki ollaa hengissä mut en tiiä mihin se aika juoksee ku ei ehi enää kirjottelee :ashamed: :eek:
hannelle: tajusin kyllä mitä tarkotit sillä kysymykselläs ja tässäpä tulee vastausta. ;) eli eka talo ku tehtiin nii siinä oli kyl ihan takotus asua pitkäänkin mut sit siin kävi niin hassusti et yks perhe kävi meil kylässä ja ne sit alko siinä ohimennen puhuu et sitte ku me ollaa myymässä tätä talo nii myykää se heille :eek: :whistle: me oltii siin et no hetkinen toi oli varmaa vaa herja ku eihän me olla tätä ees myymässä. :whistle: no meni pari kuukautta ja sit ne toi meille tarjouksen ihan yllättäen yks päivä ja sit me tajuttii et ne onkin tosissaa. :/ siin sit hetki pähkäiltiin ukon kans ja sit todettii et no täähän on vaan talo et myydään pois ja tehään uus. ;)
toka talo ku tehtiin nii se oli unelmapaikalla(meiän tarpeita ajatellen) ja siinä oli tosissaa tarkotus asua AINA. :attn: :D kunnes noin vuoden asuttuamme siitä meiän takaa metsästä myytiinkin tontti yhelle pariskunnalle ja ne oli tosi ärsyttäviä eikä ymmärtäny lapsia ollenkaan ja kun ne sai talon valmiiks nii meiän olkkarin ikkunasta oli noin 15metrii matkaa siihen niiden takaterassille ja niilt oli meille avoimet näköalat. :headwall: :eek: :whistle: mulla meni hermot ja mä sanoin etten tähän kyllä jää asumaan noiden naapuriks. :ashamed: :whistle: no se talo meni sit myyntiin ja hyvät rahathan siitä sai.tässä vaiheessa muutettiinkin sit etelästä pohjoiseen ja nyt on 500km otettu etäisyyttä niihin naapureihin :LOL: :LOL: ;) ja nyt siis tehään kolmatta taloa. :whistle: eli täst varmaa kävi selväks ettei meil oo ollu ideana mikään talotehtailu vaa olosuhteet vaan on menny nyt näin. :/ =)
joo mä muuten tajusin vähän liian myöhään mut aloin vaa miettii et jos yka:ssa on jollain tapaaminen nii mähän voisin joskus koittaa vaik selvitä.ainoo vaa et sen pitäis olla sit päivällä eli mieluiten aamupäivällä joskus et selviin sit taas raksalle.täytyy joskus kattoo et miten mulla järkkääntyis.olis se ihan kiva ees kerran käydä nii tietäispä sit itekin et minkänäkösten pulujen kanssa täs juttuu vaihellaan :whistle: :kieh: mut suunnitelkaa te vaa tapaamisenne ihan niinku ennenki ja mä vaa sit kattelen et josko joskus osuis sopiva päivä ja paikka tarjolle :/ ;) en oo ihan siis hylänny sitäkään mahista et ehtisin joskus tapaamisiinkin. :whistle: ;)
mut nyt lähen päivän touhuihin ja palaillaa taas =) :wave:
 
hEIPSULI.

Hannen tavoin täälläkin myhäillään tyytyväisenä toissapäiväisen kirpparilöydösten ansiosta! Ostin 30 ?:lla!!! Tuli kyllä tämän mamman kirppariennätys! Yleensä ostokset pyörii siinä 5-10 ? välimaastossa. Pojalle löyty siis vaatetta ja vieläpä hyväkuntosta. Lisäksi ostin jouluverhokapan!!! ja muumiverhokapan lastenhuoneeseen. Että tiptap vaan eihän siihen jouluun enää niin pitkä aika oo, vai? ;)

Kävin tossa vähän jo pihaa haravoimassa, poitsu tuulettelee pyllyään ja lähdemme kohta uudelleen ulkoilemaan, jos sitä taas jonkinlaisen aamupäivälenkin vetäsis ja poitsu vois sitten samalla nukahtaa päikkäreille.

Moneltakos se tapaaminen taas olikaan... :ashamed: Pitää kai selata tota pinoa taaksepäin niin sieltähän se löytyy. Harva pää...

Hyvä että Emppuliinalla kuume hellittää!

:attn: Heitukka: Pistähän textaria, mikäli tarvitset sen kyydin sinne tapaamiseen!

Mutta eipäs tässä kummempia. Nähdäänpä taas! :wave:
 
Kiva olis Carina nähdä sinutkin LIVENÄ! Eiköhän joku tapaaminen osu sitten kohdalleen! :wave: Missäs päin Etelää olet asunut? Mekin käytiin isännän kanssa muutama vuosi oleilemassa etelässä, asuttiin eka Vantaalla ja sitten Keravalla. Mut tännepäin oli kiva palata! Ei sitä ruuhka-Suomea kovin kauaa jaksa. Ja ne tonttien & talojen hinnat! HUIH!
 
carina harmailee
no mä oon asunu ihan hesassa ja sit vantaalla muutamassa paikassa ja omat talot sijaitsi sipoossa eli just siinä keravan vieressä.oot siis asunu aika lähellä mua jossain vaiheessa :LOL: ;)
 
Huomenta vaan!!!

Mua meinas pikkasen ärsyttää ku tossa vajaa tunti sitte laitoin tänne tarinaa sairaan pitkästi taas niinku aina ja suurin osa oli teille vastauksia viesteihin nii kyllä nyt pikkasen patittaa ku en jaksa kirjottaa niitä uusiksi.

Mutta ei tässä nyt muuta, sit Hipsukalla iltapäivällä nähään!!!

:wave:
 
Viveca harmaana
Olipas selattavaa... Sivulta 6 löyty se Hipsukan kutsu eli klo 16 nähdään! :wave: =)

Voi Hanne. Toi on NIIIIIIN ärsyttävää kun kirjoittaa pitkän stoorin ja sit tapahtuu jotain mystistä.... ja kaikki katoaa... No kerrot sitte tapahtumat livenä! ;)

Jaloissa oikein tuntuu kun tuli ihan tunnin hikilenkki tehtyä. Mutta olenpas ylpeä itsestäni! :D

Jees ruoanlaittoon!
 
pakko kysyy vivecalta et minä vuosina sä oot siel keravalla asunu? :/ ajattelin vaa ku mä aina kävin keravalla kaupoilla nii ties vaik olis joskus törmäiltykin vaik lastenruokahyllyn luona :/ :LOL: ;) tai vaik vaippahyllyllä :LOL: ;)
 
carina harmailee
viveca:ei voi olla totta ku me asuttii tossa meiän tokassa talossa joulukuusta 2001 eteenpäin ja muutettii sit pois 2003-2004 siinä vuodenvaihteessa.just vähän tammikuun 2004 puolella muutettiin siis :D on siis ihan samoihin aikoihin pyöritty siel keravalla :LOL: eli varmaan jotain reilu puoltoista vuotta on asuttu niillä kulmilla samoihin aikohin. ;) on tää maailma aika pieni :/ =)
mä tossa ruokaa koitan laittaa ja sain pyykkihommaakin taas vähän eteenpäin :whistle: koht olis mentävä taas raksahommiin ku selviäis ;) olin tänään sit ahkerana muutenkin ku leikkasin meiän nurmikon ja toivottavasti se oli nyt sit vika kerta ku meinas leikkurikin tehä stopin. :eek: :( onneks sain loppuun asti sen pysymää käynnissä :whistle: ;)
te taidatte olla nyt sit hipsukalla tapaamisessa :/ vai muistanko oikein :ashamed: =) mun muistiin ei meinaa oo paljon luottamista.on iskeny jo sellanen tauti ku varhaisdementia :whistle: :eek: :LOL: nii ja ketäs sinne nyt sit oli ees menossa ku ei kait se tainnu kaikille käydä ees toi ajankohta :/
emppuliina:vieläkö sä sairastelet :/ alkais nyt ne lääkkeet tehoomaan nii tulisit kuntoon. :attn:
nyt en yhtää muista et mitä te muut olitte tänne laittanu et olisko jotain kommentoitavaa mut huonomuistinen ku oon nii enpä jaksa mun harmaita aivosoluja tän enempää vaivata tällä erää :LOL: :whistle:
palataa juttuun ja kertokaa sit miten meni tapaaminen =) :wave: :wave:
 
Viveca harmaana
Kiitokset emännälle kahvista ja mustikkapiirakasta! :p Ja kaikille tasapuolisesti kiitos juttuseurasta! Kiva oli taas tavata! :wave: =) Jokos siltä pikkutiikeriltä rupeaa ääni loppumaan? :LOL: Niin mites Hipsukka tosiaan huomisen perhekerhoilun??? Me mennään ainaskin, toivottavasti tuutte mukaan! Heitukkakin vaan kerhoilemaan! 9:ltä siinä seurakuntatalolla! Sen kyllä huomaa mihin mamma/penskalauma rynnistää! Tanner vaan tömisee! :LOL:

Carina: Aika hauska yhteensattuma kyllä!!! :\| =)

Jeps jeps. Eikai tässä kummosta. En nyt minäkään muista oikein mitään taas kommentoida. Palaillaanhan asiaan taas!
 
kiitos vaan vieraille seurasta ja seurasta :LOL: :D

meidän pikku tiikeri nukahti just ilman yhtään itkua, mikä oli odotettavissakin kun iskä oli nukuttamassa \|O :ashamed: :headwall:

niin ja kaikkein parasta isäntä käveli kuivurin luo ja laittoi sen käyntiin, siis ei tehnyt mitään muuta kuin painoa napit pohjaan ja niin vaan alkoi Candy iloisesti hörskyttään :eek: :LOL: :LOL: juuh me naisetko muka avuttomia kun ukot on tien päällä ;)

Katotaan viveca huomenna miten menee päivän aloitus, että onko se kello 5 vai 7 että jaksetaanko lähteä sinne kerhoileen :saint: :D

ja lapsenvahti "kokelas" oli tosi hyvän ja fiksun oloinen nuori nainen, huomasi että on hoitanut ennenkin muksuja kun oli niin varma otteinen tuon meidänkin vauvan kanssa

mutta nyt täytyy mennä kun tuo ukko kultakin on kotona :D
 
Viveca harmaana
Huomenta!

Perhekerhoon menossa ysiltä, tässä ootellaan nyt kun porukoitten (mun vanhempien) piti tuoda ämpärillinen puolukoita matkalla Ouluun! Jes!

Kivaa päivää koko poppoolle!!! :wave:
 
Huomenta!

just neiti nukahti ekoille päiväunille, kun vähän sitkuteltiin enkä laittanut heti sänkyyn kun ekat väsymisen merkit tuli ;) mutta nyt elää usko että kyllä tästä hyvä tulee :D

carina, minua uteliasta :ashamed: jäi mietittyttään että oletteko te täältä päin kotoisin kun Sieviin "eksyitte" vai oletteko tulleet työn perässä? Me ollaan tultu mun työn perässä tänne kaks vuotta sitten, isäntä on ollut näillä leveyspiireillä muutaman vuoden pitempään kun me oltiin pojan kanssa pohjoisempana kun mulla oli opinnot kesken. =)

Viveca, tere tulemast vaan mulle mörön syötiksi tänne :D B) illalla tuleekin everwood ja alias niin kasa herkkuja ja sohvalla rönötystä siis tiedossa :LOL: :whistle:

Hennis, piti mun jo illalla kirjoittaa että tosi hyvin oli teidän neiti oppinut sanomaan sanoja ihan hetkessä, isosiskon elkeitä jo siis :D

Mikäs on Emppuliinan olo? Onko tullut selvyyttä mikä pitää kuumetta? Itse pelkäsin silloin section jälkeen että haava tulehtuu mutta ei onneksi, ja voihan sulla on ihan joku tavallinenkin tulehdus ilman että on jotenkin pojun syntymään liittyvää.. Kovasti sinne vaan tsemppejä! :hug:

Hanne, kiitos vaan ihanan haalarin lainasta! Oli tosi söpö kun vielä illalla sitä kokeilin :D ja toivotaan nyt että Vivecan masussa kasvaa tyttö niin saadaan nää meidän tyttöjen vaatteet sinne kiertoon, ja niitähän piisaa, ei tarvi paljon Vivecan vaatetta ostella jos neiti tulee... :D

Missäs meidän Pamboo on? Joko on käynyt kutsu työelämään?
ja Smurffiina onko kenelläkään tietoa mitä hänelle kuuluu?

Sartsukka,mikä siellä on vointi? :hug:

Milamarian kuvia kävin irgissä kattelemassa ja olit tosi tutun näköinen mutta en vaan saa päähän että mistä...?!? :(

Harmi Heitukka ettet päässyt meille eilen :( Rohkeesti vaan matkaan joukkoon tummaan, ihan tavallisia äitejä mekin ollaan :wave:

Mutta nyt jaska moste koo niin ruottilaset sanoo, aamupuurolle ja vaatten pukemisen kun neitin lääkäri on 13 tänään. Niin jo sen verran että nyt kasvaa meidän neitikin käppyröiden mukaan painonsta ja pituudesta, 8600g ja n 70 cm oli 7 kk ikäinen tyty, vertasin ihan huvin vuoksi pojan korttiin saman ikäisena nin jässikkä oli yli 10 kg ja 76 cm pitkä :D ja syntymäpaino eroa heillä oli vaan 10 g ja 2 cm :wave:
 
hennis
Moro vaan! Juu hipsukka kyllähän tuo neiti jo melkoisesti höpöttää ja lauseitaki tulee vaikka mitä esim mummon auto,isi tullee ,missä mummo jne... Joo eiköhän neitistä hyvä isosisko tule ainaki äitilapsikerhossa hoiti pikku vauvaa kovasti. =) =) Jeee isäntä tulee Kotia tänään ;) =) =) empuliina muuten Kokkolassa saa lääkettä ihan suoneen niin eiköhän rupia paraneen. Toivotaan empuliinalle pikaista paranemista. :hug: =) =) Jeps mutta nyt siivousta jatkaan joten moikka :wave: =) =) Niin ja hipsukalle kiitos kaffesta ja kakkusta. :p =) =)
 
carina harmailee
heippa vaan kaikille!!!
emppuliinalle toipumisia ja :hug:
hipsukka: ei olla täältä kotosin et tää oli vaan sellanen päähänpisto tää paikka ku monesti oli puhuttu et vois lähtee hesasta pohjoiseen ja kattoo millasta olis täällä päin elää ja olla ja ihan hyvältähän tää tuntuu. =) miehellä on muutama sukulainen täällä päin ja samoin mulla.me ollaa molemmat ukon kans hesassa syntyneitä ja niin on nää kaikki meiän lapsetkin =) ei meitä monikaa oo tajunnu mut ei se haittaa ku pääasia et me ite viihdytään. :attn: :LOL:
mitäs muuta mun pitikää laittaa :/ *miettiimiettii* :/ enkä muista eli LUOVUTAN :ashamed: :LOL:
hauskaa päivää vaan kaikille =) :wave:
 

Yhteistyössä