Puran ajatukseni tänne... jätäthän loukkaamisen pois, jos vastaat, en tarvitse sitä! Kiitos.

  • Viestiketjun aloittaja big_girl
  • Ensimmäinen viesti
Hei!
olisikohan ravintoterapeutista sulle apua!?joku taisikin jo mainita!
joskus tullut katottua olet mitä syöt ohjelmaa,ja siinäkin hyviä neuvoja laihduttajalle.
tsemppiä laihdutukseen :hug:

juu ja älä välitä v**tuilu viesteistä =) niitähän täällä piisaa...
 
ihan tuohon vauva hommaan viitaten vastaan..
mä tunnen erään naisen joka painaa 17kg+ ja hän sai samaan aikaan vauvan kuin minäkin ja hän jopa synnytti alakautta..kyllä se onnistuu,ei se paino aina merkkaa kaikkea..

ja onnea paljon sinun painon pudotukseen ja vauvan saamiseen..
toivottavasti löytäisit vaikka netistä tukiryhmän,ja soita sinne lääkäriin jos vaikka pääsisit taas sen sairaanhoitajan juttusille :flower:
 
big_girl
Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Lue Dr Phil:in painonpudotuskirja, en nyt taaskaan muista suomenkielistä nimeä, mut kirjastoista löytyy. Se pistää ajattelemaan ja miettimään omia ajtuksiaan ja asenteita.

Täälläkin jotkut hokee et kun syö vähemmän kun kuluttaa niin laihtuu, mut ei se niin helppoa ole, varsinkin kun ei ole kyse viiden kilon tipputtamisesta. Ton Dr Phil:in idea on just se ettei se ole mistään tahdonvoimasta kiinni vaan asioita pitää ajatella ja tehdä eri tavalla.
Kiitos kommentistasi. Valitettavasti mun mieli ei jaksa vastaanottaa niin paljon tietoa mitä Dr.Philin kirjassa on, koska olen lukenut sen mutta en muista juuri mitään. Olisko ollut 7astetta ja ymym..

Se on totta että sellainen ihminen jolla on 5-10kilon pudotus tai ovat normaalipainossa on helvetin helppo tulla sanomaan että syö vähemmän liiku enemmän, se kun ei ole niiin helppoa vain pukea sitä lenkkiasua päälle ja lähteä kävelemään! Vaikka nyt taas tässä istuessa ja juttelun seurauksena on taas parempi fiilis ja tuntuu että nyt olisi energiaa lähteä lenkille.. !

Mun ajatukset muuttuu paremmiksi ja teot terveellisemmiksi hetken ajaksi kunnes saan ilkeän katseen lenkkipolulla tai missä vaan ja tipun sieltä ekstaasista mitä lenkki on antanut tai se että muutama satagramma on tippunut.

Vaikeaa olla minä ja tässä kropassa.
 
vieras
Sori kun en jaksa lukea tarinaasi kokonaan :ashamed: Mun äiti on 20-vuotiaasta lähtien painanut 120-160 kg välillä. Minua odottaessaan hän painoi 140 kg ja veljen syntymän jälkeen paino nousi 160 kg. Äiti on kokeillut kaikki maailman dieetit mutta ei niistä ole ollut apua. Sairaaladieetillä oli joskus 90-luvulla ja laihtui 2 viikossa 20 kiloa, mitkä tuli takaisin aika ropinalla. Nyt 5-vuotta sitten minä liityin äitini kanssa painonvartioihin ja sen jälkeen äiti on laihtunut 100 kiloon :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Pitkä juttu ja ihan kuin minun suustani. Mulla painoa 135 kg ja kaipaisin niin laihdutuskaveria, yksin en onnistu. Meillä tosin on 1 vuoitas poika, mutta muuten niin tuttua tekstiä. Voi, kun asuisit täällä Porin seudulla =o/ Voisinpa jotenkin auttaa sua.
Missä päin Poria asut? Mä tarvitsisin laihdutuskaverin :wave:
Meri-porissa, mutta pääsen kyllä minne vaan. Käviskö niin hyvä säkä, että täältä löytyis kaveri tuohon... missäs sä asuskelet?
Väinölässä. Pääsisitkös tänne? Laihdutin n.30kg ennenkuin tapasin nykyisen mieheni. Meillä on kaksi yhteistä lasta (poika 2v3kk ja tyttö pian 10kk). Painan enempi mitä synnyttämään mennessäni :ashamed: Painoa olisi tiputettavana 37kg jotta olisin samoissa mitä miehen tavatessa ja silloin mun piti tiputtaa enää 9kg :headwall:

Niin ja esikoiseni menee 2.luokalle
 
:hug: :hug: :hug: soitat sille sairaanhoitajalle, menet reippain mielin kertomaan kaiken ja sanot että haluat ja tarviit lujasti tukea laihuttamisessa.

ja alota ne redut, heti huomenna. pyyä miehesi tai joku kaverisi käymään kaupassa niin ettei siun tarvi mennä herkkujen äärelle. pyyä sairaanhoitajaa ottamaan selvää reilusti ylipainoisten liikuntaryhmistä ja mene niihin. siellä on samanhenkistä porukkaa eikä kukaan katso nenänvartta pitkin.

kovasti voimia ja tahdonlujuutta siulle :hug: jos asuisit turun lähettyvillä niin saisit miusta aivan varmasti lenkkikaverin itelles.
 
joanna
ihana kuulla että sulla on kannustava mies. se on harvinaista nykyään.
itselläni ei ole kovasti ylipainoa,mutta motivaatio on joskus hukassa.
kyllä se sieltä löytyy. lenkille lähtö on tylsää,mutta kun lenkille asti pääsee on se kivaa.
ootko aatellut mp 3 soitinta mukaan lenkille? parempi fiilis kävellä. ja hiljaa hyvä tulee.
älä heti kerralla edes koita siirtyä pelkkään salaattiin,kyllästyt alle viikossa. tee terveellistä kotiruokaa,vähentäen turhia hiilihydraatteja,suolaa ja epäterveellistä rasvaa.
ja yksi tärkeä asia laihdutuksessa on se että syö useesti päivänaikana mutta vähän kerrallaan.
jos sorrut herkkuihin,älä kuitenkaan lannistu. kerta ei pilaa laihdutuskuuria,kolmekertaa taas jo tekee sen. paastota ei kannata,se saa sut mässään varmasti.
mee ihmeessä uudelleen sille hoitajalle ja aloitat uudelleen laihdutuksen. kun saat painoa tippumaan uskallat lähtee miehenkanssa hänenkin harrastuksiin.
ja hei,jalkapalloo voi käydä potkimassa ilman että juoksee =)
oikeinpaljon tsemppiä sulle urakkaan!
ja toivottavasti se vauvakin teille suodaan =)
 
big_girl
Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Ravintoterapeutti avrmaan osaa auttaa. Laatisi kunnollisen ruokaohjelman, jota voisit noudattaa. Kun on paljon ylikiloja, ensimmäiset kilot tippuukin nopeaxti ja saat lisäpontta laihdutukseen. Laihdut kyllä ilman liikuntaakin, mutta kävelylenkit pitävät poissa jääkaapilta. Aina kun tekee mieli herkkuja niin aattele sitä vauvahaavetta.. :)

Tsemppi jatkoon, varmasti onnistut..
Kiitos sinulle.
Sitäpä toivonkin että ensimmäinen esim kymmenkiloa tai edes 5kiloa lähtis ja huomais erilaisen paremman olon. Tiedän myös että se tsemppaisi minua paremminkin kuin mikään.

Mun päähän on vaan iskostunut se ettei meille vauvaa suoda ja se on mun syy.
Ja sekös pistää mielen sekaisin kun näkee vauvamasuja ja vastasyntyneitä...
oli mitä vaan jos se on herkkua se maistuu..

Kiitos tsempityksestä. Toivon niin.

Sitä piti vielä kysymäni että mistä saisin ravintoterapeuttiin yhteyden?
Onkohan joka sairaalassa sellainen ?
Maksaakohan käynnit kuinka paljon ?
Ja voikohan asiaa kysellä tk:sta. ? =)
 
sanna
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Pitkä juttu ja ihan kuin minun suustani. Mulla painoa 135 kg ja kaipaisin niin laihdutuskaveria, yksin en onnistu. Meillä tosin on 1 vuoitas poika, mutta muuten niin tuttua tekstiä. Voi, kun asuisit täällä Porin seudulla =o/ Voisinpa jotenkin auttaa sua.
Missä päin Poria asut? Mä tarvitsisin laihdutuskaverin :wave:
Meri-porissa, mutta pääsen kyllä minne vaan. Käviskö niin hyvä säkä, että täältä löytyis kaveri tuohon... missäs sä asuskelet?
Väinölässä. Pääsisitkös tänne? Laihdutin n.30kg ennenkuin tapasin nykyisen mieheni. Meillä on kaksi yhteistä lasta (poika 2v3kk ja tyttö pian 10kk). Painan enempi mitä synnyttämään mennessäni :ashamed: Painoa olisi tiputettavana 37kg jotta olisin samoissa mitä miehen tavatessa ja silloin mun piti tiputtaa enää 9kg :headwall:
pääsen juu =) laitetaanko vaikka sähköpostia? Mun osoite on omenainen@webinfo.fi ai niin, olen sua venhempi, oon syntynty /72.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mun mielestä eka pointti on sinulla jo hallussa; eli tiedostat painosi ja olet itse sitä mieltä että painoa on liikaa.
Varmasti laihduttaminen on vaikeaa, mutta muistele sitä fiilistä mikä sulla oli kun sait silloin muutaman kilon pois!
Siitä se lähtee, pienin askelin kohti tavoitetta ja terveellisempää elämää!
Huomenna luuri käteen ja soitto sairaanhoitajalle!
Sillä saatat saada jopa elinikää lisää, se on ihan takuulla kaiken tuskan, hien ja kyynelten arvoista!
Minä samaa mieltä.
Pienin askelin. Jos käytät sokeria paljon, sokerit pois. Jos käytät voita paljon, voi pois. Enemmän salaattia, vihanneksia, hedelmiä. Ananas on hyvä poistamaan nesteitä kehosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Pitkä juttu ja ihan kuin minun suustani. Mulla painoa 135 kg ja kaipaisin niin laihdutuskaveria, yksin en onnistu. Meillä tosin on 1 vuoitas poika, mutta muuten niin tuttua tekstiä. Voi, kun asuisit täällä Porin seudulla =o/ Voisinpa jotenkin auttaa sua.
Missä päin Poria asut? Mä tarvitsisin laihdutuskaverin :wave:
Meri-porissa, mutta pääsen kyllä minne vaan. Käviskö niin hyvä säkä, että täältä löytyis kaveri tuohon... missäs sä asuskelet?
Väinölässä. Pääsisitkös tänne? Laihdutin n.30kg ennenkuin tapasin nykyisen mieheni. Meillä on kaksi yhteistä lasta (poika 2v3kk ja tyttö pian 10kk). Painan enempi mitä synnyttämään mennessäni :ashamed: Painoa olisi tiputettavana 37kg jotta olisin samoissa mitä miehen tavatessa ja silloin mun piti tiputtaa enää 9kg :headwall:
pääsen juu =) laitetaanko vaikka sähköpostia? Mun osoite on omenainen@webinfo.fi ai niin, olen sua venhempi, oon syntynty /72.

Käyn heti laittamassa sähköpostia :D
 
m
Ravitsemusterapeutti on oikea ihminen auttamaan, viikottaiset käynnit auttaa alkuun.
Ite samanpainoisena oon kyllä kokenu yhtä jos toistakin. Miettimään pistää 50 kilon pudotus ja kun onnistuu joskus, mihin ihmeeseen joutuu sen ylijäämä ihon kanssa.
 
mä sanoisin sun jutun perusteella et painonvartijat vois toimii sun kohdalla.. motivaatio sulla on ainakin se vauva.. skarppaajia löytyy ryhmänohjaajista ja muista ryhmäläisistä, jotka siellon laihoja/normipainosia on siellä laihduttaneita.. kiva katella valmiiks mihin tuloksiin itse voi päästä halutessaan..tukea kerran viikkoon kun menet ryhmään ja punnitukseen. punnitus tuloksen näkee vain painonvartijoiden työntekijä ja sinä ja heillä vaitiolovelvollisuus. minä menin marraskuussa ja pudotin 8kg, mun kaveri aloitti tammikuussa ja lähtöpaino oli kai aika sama kuin sulla ja pudotti 17kg muutamassa kuukaudessa. ihminen joka ei jaksanu kävellä km matkaa (viitsinyt) käy nyt salilla 1-3krt. vkossa.. toisin kuin minä, jolla motivaatio katos.. nyt elokuun alussa olen menos jatkamaan ryhmään ja vauva haaveissa elellään mekin..tsemppiä kovasti sulle koetokseen, hengessä mukana mut harmittavan kaukana lenkkikaveriks...kovin kynnys on se eka kerta mennä ovesta sisään..ja halun pitää lähteä sinusta..ja painiksista saat myös hyviä ruokaohjeita, helppo laskee pisteet ja herkkujakaan ei tarvitse kokonaan jättää pois ja mikä parasta, ei tarvi nähdä nälkää, saa syödä paljon! eikä tarvi lenkkeillä jos ei huvita! aurinkoa elämääsi. :flower:
 
samaliini
Sitä piti vielä kysymäni että mistä saisin ravintoterapeuttiin yhteyden?
Onkohan joka sairaalassa sellainen ?
Maksaakohan käynnit kuinka paljon ?
Ja voikohan asiaa kysellä tk:sta. ?

Varmaan puhelinluettelosta löytyy, tai sitten tk:stakin voi oikein hyvin kysyä puhelinnumeroa/varata aikaa. Olisko myös ravitsemusterapeutti -nimikkeellä osassa sairaaloista, näin muistelen. Luulen että käynnit on joko ilmaisia/maksaa vähän muttei varmaan julkisella puolella ihan mansikoita :)
 
big_girl
Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
ihana kuulla että sulla on kannustava mies. se on harvinaista nykyään.
itselläni ei ole kovasti ylipainoa,mutta motivaatio on joskus hukassa.
kyllä se sieltä löytyy. lenkille lähtö on tylsää,mutta kun lenkille asti pääsee on se kivaa.
ootko aatellut mp 3 soitinta mukaan lenkille? parempi fiilis kävellä. ja hiljaa hyvä tulee.
älä heti kerralla edes koita siirtyä pelkkään salaattiin,kyllästyt alle viikossa. tee terveellistä kotiruokaa,vähentäen turhia hiilihydraatteja,suolaa ja epäterveellistä rasvaa.
ja yksi tärkeä asia laihdutuksessa on se että syö useesti päivänaikana mutta vähän kerrallaan.
jos sorrut herkkuihin,älä kuitenkaan lannistu. kerta ei pilaa laihdutuskuuria,kolmekertaa taas jo tekee sen. paastota ei kannata,se saa sut mässään varmasti.
mee ihmeessä uudelleen sille hoitajalle ja aloitat uudelleen laihdutuksen. kun saat painoa tippumaan uskallat lähtee miehenkanssa hänenkin harrastuksiin.
ja hei,jalkapalloo voi käydä potkimassa ilman että juoksee =)
oikeinpaljon tsemppiä sulle urakkaan!
ja toivottavasti se vauvakin teille suodaan =)
Kiitos ihanasta viestistäsi, ei pelkästään sinulle vaan muillekin jotka tsemppaa mua!! :hug:

Olen huomannutkin sen että jos syön aamupalalla rasvattoman jogurtin tumman ruisleivän tai kaksi ja maitokahvin niin päiväruoka maittaa (puolet lautasesta ollut kasviksia ja loput kanaa ja 1-1,5dl tummaa pastaa) ja iltaruoka on vielä pienempi kuin päiväruoka ja sitten illalla ei teekään enää mieli herkutella, se vesipullo tietokonepöydällä auttoi unohtamaan muut.

Tässä jutellessa kaikki on selvää kunnes olen taas yksin huomen aamulla kun pitäisi redu ottaa tuntuu etten selviä ja pääse eteenpäin.

Juu ostin itselleni sen lenkkipuvun siis kunnon tuulipuvun ja mies osti minulle tokan lenkkikerran jälkeen mp3-sen ja sitä käytin sen 3kertaa kunnes motivaatio jotenkin tippui ja lenkit jäi.

Olenkohan yrittänyt liikaa ? Jospa epäonnistuin siksi.

Mutta niin moni on sitä mieltä että uudestaan vaan s.hoitajan luo ja pyrkii siihen että kerta viikkoon tapaus. Mielummin perjantaisin niin saisi siitä tsemppauksen ettei sortuisi vkonloppumässäykseen kun mies kotona...

 
big_girl
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Ravitsemusterapeutti on oikea ihminen auttamaan, viikottaiset käynnit auttaa alkuun.
Ite samanpainoisena oon kyllä kokenu yhtä jos toistakin. Miettimään pistää 50 kilon pudotus ja kun onnistuu joskus, mihin ihmeeseen joutuu sen ylijäämä ihon kanssa.
Tämäkin mielessä että jotenkinhan sitä pitäis saada kiinteytettyä kun laihtuu.
Minä esim tykkäisin kävelymatosta ja esim stepperistä mutta eihän ne minun painoani kestä ??

Meillä keväällä alkaa kodin laajennus. Laajennamme 100neliötä ja olen jo yläkerrasta varannut vähintään 30neliötä omaa kuntokeskusta varten mutta mitä ihmeen laitteita voi näin iso ihminen käyttää ilman että ne räjähtää alle?
Huh...
 

Yhteistyössä