Puran ajatukseni tänne... jätäthän loukkaamisen pois, jos vastaat, en tarvitse sitä! Kiitos.

  • Viestiketjun aloittaja big_girl
  • Ensimmäinen viesti
big_girl
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Alkuperäinen kirjoittaja big_girl:
Olenkohan yrittänyt liikaa ? Jospa epäonnistuin siksi.
Minun kokemukseni mukaan voipi olla noinkin. Pieniä muutoksia, ja aina kun yhteen on tottunut, niin uutta muutosta kehiin... :)
Niinhän sen kuuluisi olla. Pienin etapein pienillä askelilla. Eikä kaikki heti mulle nyt... :D Kiitos.

Onko sinullakin urakka edessä ?
Jos, mikä sai sinut alkamaan ?
Miten olet onnistunut ?
 
ja sit huumoria peliin, seuraavan kerran kun sun miehes kantaa sulle herkkuja kotiin niin nappaa omppu tai porkkana ja sano et mulle riittää nää, mut sä voit vedellä herkut kun oot noin aliravitun näkönen ettet tipahda suorilta jaloilta.. ;)huomenna mäkin otan aamulla pisteet käyttöön kun sain itsekin tässä motivaaton.. en näemmä yksin yritä laihdutella minäkään. joten tsemppiä sulle.. kaiveleppa redut jo pöydälle ja vesi pulloon niin on hapekasta vettä aamulla eikä ees liian kylmää, helpompi juodakin..nyt mä poistun unten maille. jos rekisteröit itsesi niin laita ihmeessä yksityisviestiä..ajatuksia voinee vaihtaa vaikka välimatkaa on..
 
Alkuperäinen kirjoittaja big_girl:
Meillä keväällä alkaa kodin laajennus. Laajennamme 100neliötä ja olen jo yläkerrasta varannut vähintään 30neliötä omaa kuntokeskusta varten mutta mitä ihmeen laitteita voi näin iso ihminen käyttää ilman että ne räjähtää alle?
Huh...
Jumppakuminauhat ainakin kestää :) Ihan normaalit jumppamatot. Useimmat kuntopyörät kestää paljon suurempaa painoa, kuin mitä ohjeissa lukee. Minunkin pyöräni kestää muka vain 100 kg, vaan ei ole vielä minun peppuni alla murtunut. Osta vaikka halvalla käytetty, niin ei harmita vaikka menisi rikki. Yhden crosstrainerin olen rikkonut :ashamed: Onneksi se oli 15 vuotta vanha, ilmaiseksi saatu ja olin jo ainakin kolmas omistaja. Jumppakeppi? Kotijumppaa varten ei kyllä välttämättä mitään kamalan hienoja laitteita tarvitse.
 
m
Jumppapallo on oiva vehje, aina kun siinä istuu tulee jotain lihasliikettä ja sitten vaan keksii omia liikkeitä ja voi tietysti saada valmiita ohjeitakin, fysioterapeutilta ym. Mutta oman mielen mukaan on kivaa tehdä jotain "vetkuiluja".
 
big_girl
Alkuperäinen kirjoittaja omppuli74:
ja sit huumoria peliin, seuraavan kerran kun sun miehes kantaa sulle herkkuja kotiin niin nappaa omppu tai porkkana ja sano et mulle riittää nää, mut sä voit vedellä herkut kun oot noin aliravitun näkönen ettet tipahda suorilta jaloilta.. ;)huomenna mäkin otan aamulla pisteet käyttöön kun sain itsekin tässä motivaaton.. en näemmä yksin yritä laihdutella minäkään. joten tsemppiä sulle.. kaiveleppa redut jo pöydälle ja vesi pulloon niin on hapekasta vettä aamulla eikä ees liian kylmää, helpompi juodakin..nyt mä poistun unten maille. jos rekisteröit itsesi niin laita ihmeessä yksityisviestiä..ajatuksia voinee vaihtaa vaikka välimatkaa on..
Heh, täytyy kokeilla tuollaista. Tosin mieheni ei kanna minulle herkkuja ellen ole niitä pyytänyt. Eli mies ei syötä mua vaan syön ja ostan itse.
Jos taas olemme yhdessä kaupassa niin mies kysyy tekeekö mieli mitään ja ainahan mun tekee :S

Oikein paljon energiaa ja kovasti tsemppiä että jaksat ja onnistut alkutaipaleella.
Täytyy yrittää laittaa yv:tä..

Kauniita unia ja uuden elämänkuvia!! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja big_girl:
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Satutko asumaan Forssan seudulla?Itse asun täällä ja mielelläni lähtisin sinun kanssa lenkille!!!
Valitettavasti en. Forssaan on matkaa about 68km :(
Kiitos kumminkin tarjouksestasi!
Harmi!!Mitäs jos kaiken muun avun lisäksi(ravitsemusterapeutit ym) rekisteröityisit tänne??

Täällä on aina ihmisiä ja moni meistä pyörii täällä joka päivä...voisit tulla aina purkamaan oloja tänne,ihan omassa ketjussasi ja mekin täällä tsemppaisimme ja "kuuntelisimme"?

Tai pidät tämän ketjun sellaisena minkä kaivat aina esiin kun tuntuu kurjemmalta ja purat tuntoja tähän ketjuun jos et tykkää ajatuksesta rekisteröityä:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja big_girl:
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Alkuperäinen kirjoittaja big_girl:
Olenkohan yrittänyt liikaa ? Jospa epäonnistuin siksi.
Minun kokemukseni mukaan voipi olla noinkin. Pieniä muutoksia, ja aina kun yhteen on tottunut, niin uutta muutosta kehiin... :)
Niinhän sen kuuluisi olla. Pienin etapein pienillä askelilla. Eikä kaikki heti mulle nyt... :D Kiitos.

Onko sinullakin urakka edessä ?
Jos, mikä sai sinut alkamaan ?
Miten olet onnistunut ?
On urakkaa varmaan aika saman verran kuin sinulla. Yritän ihan opetella syömään normaalia kotiruokaa järkeviä määriä ja liikkumaan sillä lailla "normaalisti", siis sellaisen tyylin yritän opetella, jota voi pitää yllä loppuelämän. En yritä pudottaa painoa nopeasti, vaan opetella terveelliset elämäntavat.

Viitisentoista kiloa onnistuin pudottamaan viime syksystä, mutta nyt on kuusi tullut takaisin, harmittaa. Noh, pääasia että ei ole kaikki tullut takaisin :) Motivaationa ihan se, että en tässä painossa tunne oloani terveeksi ja hyväksi, ärsyttää kun ei pysty tekemään mitä haluaa (esim. just liikunnan saralla... haluaisin harrastaa jotain vauhdikasta), ja saisi se vauvakin jo tulla... tässä painossa vaan en uskalla yrittää.
 
kiti
Minä kokeilin kaikkea, ihan järkevästä laihduttamisesta epätoivoisiin tekoihin. Tunsin olevani niin paska läski etten kyennyt edes bulimiaan sairastua.

Käänne kohta oli kalliin personal trainerin palkkaaminen. Lähtöpäino oli 124kg ja nykyään (neljä vuotta myöh.) painan 52-55kg riippuen viikosta. Löllöä ihoa ei jäänyt mutta rinnat on kauheat, mies niitä (mukamas) rakastaa mutta minä kärsin ja aion ensi vuonna kun täytän 30v niin ottaa implantit. Ihan kiitokseksi itselleni kovasta urakasta. Ei kiinnosta muiden mielipiteet.

Voi että kun asuisit täällä pk-seudulla niin saisit musta tsempparin.
 
Tulimieli
Hei ap!
Kerroit asuvasi Hämeenlinnan lähellä. Keskussairaalassa ainakin on ravitsemusterapeutti. Tarvitset lähetteen sinne. Kumma ettei omalääkäri ole tällaista vaihtoehtoa sinulle maininnut...Siispä menet lääkäriin uudelleen ja laitat asiat uudelleen rullaamaan. Liikunta on aika pieni osa laihtumista, mutta tietysti tärkeää. Ensin ruokavaliolla painoa alemmas ja sitten rauhallisesti liikkumaan. Minkä ikäinen muuten olet?
 
Moikka!
Jos olet jostain Tampereen läheltä niin täältä saat yhden laihdutus kaverin :wave: Minulla myös painoa paljon ja vauva haaveita elättelen, minullakaan ei oikein ole lenkkikaveria joten vähiin jää lenkit :ashamed: Mutta laita yksäriä tai postia osoitteeseen Maricce@gmail.com
Nyt on mentävä nukkumaan, huomen aamulla oltava skarppina kun olen päälle vuotisella pojan viikarilla lastenvahtina kun vanhemmat hurvittelee Tallinnassa :LOL:
 
big_girl
Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mun mielestä eka pointti on sinulla jo hallussa; eli tiedostat painosi ja olet itse sitä mieltä että painoa on liikaa.
Varmasti laihduttaminen on vaikeaa, mutta muistele sitä fiilistä mikä sulla oli kun sait silloin muutaman kilon pois!
Siitä se lähtee, pienin askelin kohti tavoitetta ja terveellisempää elämää!
Huomenna luuri käteen ja soitto sairaanhoitajalle!
Sillä saatat saada jopa elinikää lisää, se on ihan takuulla kaiken tuskan, hien ja kyynelten arvoista!
Minä samaa mieltä.
Pienin askelin. Jos käytät sokeria paljon, sokerit pois. Jos käytät voita paljon, voi pois. Enemmän salaattia, vihanneksia, hedelmiä. Ananas on hyvä poistamaan nesteitä kehosta.
Kiitos kommentista. Oli järkeenkäypää. Lupaan sydämestäni että soitan huomenna ja varaan ajan s.hoitajalle ja mahdolliselle ravintoterapeutille. En ikinä lisää sokeria enkä suolaa mihinkään ja leivän päälle laitan kevytleviä joka on sama kuin käyttäisi sitä yhtä merkkiä mitä s.hoitaja suositteli se oli se letta vai lättä vai mikä se oli?
Selvää voita en käytä missään. Ja salaattia syön kun jaksais tehdä.

Tiedostan toki senkin että kun saisin painoa pois 10kiloa voi se merkata minulle jopa 1v elinaikaa lisää.. ja jos saisin toivomani 50kiloa voisi se merkata jopa 10vuotta!! Kaikkea olen miettinyt, eniten sitä että mieheni saisi minusta maailman parhaan vaimon joka harrastaa myös vaikka rullaluistelua!!

Painonpudotus haasteessa ajattelen eniten sitä miten muutun vieläkin haluttavamman näköiseksi mieheni silmissä. Ja tosiaan saisin tehdä mieheni onnelliseksi harrastusten parissa.

Kovasti pääkoppa raksuttaa ajatuksia paremmasta elämästä!!

 
En voi käsittää,miten joku voisikaan olla niin ilkeä, että kommentoisi kirjoitustasi jotenkin sinua halveksien. Tosin kyllä netissä liikkuu kaikenlaista ihmistä, jotka hakevat vaan helpotusta pahaan oloonsa. Mikäli joskus sellaisista kommenteista joudut osaksesi, JÄTÄ lukematta.

Täytyy sanoa, etten voi samaistua sinuun siinä mielessä, että olen itse "normaali"painoinen jne., mutta koko sukuni muut naiset, äitini mukaanlukien ovat hyvin lihavia, joten tiedän läheltä seuranneena, kuinka vaikeaa painoaan on hallita ja itseään ottaa niskasta kiinni. Tekee niin pahaa katsoa vuodesta toiseen äidin kamppailuja kilojaan vastaan ja kuinka hän sairastelee ylipainonsa vuoksi :(

Olet kuitenkin valtavan onnekas, että sinulla on ihminen, joka välittää sinusta aidosti, juuri sellisena kuin olet! Tuskin hänen rakkautta sinuun se muutaisi, jos tietäisi sinun painosi.

En oikein myöskään osaa mitenkään yrittää auttaa kertomalla väyliä, minne ottaa yhteyttä tms. Haluan vain vilpittömästi toivottaa sinulle todella kaikkea hyvää ja tsemppiä laihtumiseen! Ei siksi, että ylipainoisuus olisi rumaa mielestäni, vaan puhtaasti oman terveytesi ja onnellisuutesi kannalta!

Go girl, kyllä sinä jaksat tsempata, kun vain läydät siihen oikeat henkilöt ja tavat!!! :heart:
 
big_girl
Alkuperäinen kirjoittaja Tulimieli:
Hei ap!
Kerroit asuvasi Hämeenlinnan lähellä. Keskussairaalassa ainakin on ravitsemusterapeutti. Tarvitset lähetteen sinne. Kumma ettei omalääkäri ole tällaista vaihtoehtoa sinulle maininnut...Siispä menet lääkäriin uudelleen ja laitat asiat uudelleen rullaamaan. Liikunta on aika pieni osa laihtumista, mutta tietysti tärkeää. Ensin ruokavaliolla painoa alemmas ja sitten rauhallisesti liikkumaan. Minkä ikäinen muuten olet?
Ryksi olisi lähin sairaala (eli siis khks-riihimäen yksikkö).
Näin teenkin heti huomen aamulla. Tilaan lääkäriajan ja pyydän apuja kaiken mitä vaan voi saada. Onhan niitä jumppareitakin tk,ssa ja sairaaloissa josko sellaiseen pääsis. Vaikka luulen ettei ole mahdollisuuksia tai resursseja auttaa ylipainoisia vaikka siitä painosta aina keskustellaan ja lihavien syyhän se yksinään on kun paino ei tipu.

22vuotta on VASTA ikää ja paino näin pahasti yläkantissa..
 
big_girl
Alkuperäinen kirjoittaja minskimania:
En voi käsittää,miten joku voisikaan olla niin ilkeä, että kommentoisi kirjoitustasi jotenkin sinua halveksien. Tosin kyllä netissä liikkuu kaikenlaista ihmistä, jotka hakevat vaan helpotusta pahaan oloonsa. Mikäli joskus sellaisista kommenteista joudut osaksesi, JÄTÄ lukematta.

Täytyy sanoa, etten voi samaistua sinuun siinä mielessä, että olen itse "normaali"painoinen jne., mutta koko sukuni muut naiset, äitini mukaanlukien ovat hyvin lihavia, joten tiedän läheltä seuranneena, kuinka vaikeaa painoaan on hallita ja itseään ottaa niskasta kiinni. Tekee niin pahaa katsoa vuodesta toiseen äidin kamppailuja kilojaan vastaan ja kuinka hän sairastelee ylipainonsa vuoksi :(

Olet kuitenkin valtavan onnekas, että sinulla on ihminen, joka välittää sinusta aidosti, juuri sellisena kuin olet! Tuskin hänen rakkautta sinuun se muutaisi, jos tietäisi sinun painosi.

En oikein myöskään osaa mitenkään yrittää auttaa kertomalla väyliä, minne ottaa yhteyttä tms. Haluan vain vilpittömästi toivottaa sinulle todella kaikkea hyvää ja tsemppiä laihtumiseen! Ei siksi, että ylipainoisuus olisi rumaa mielestäni, vaan puhtaasti oman terveytesi ja onnellisuutesi kannalta!

Go girl, kyllä sinä jaksat tsempata, kun vain läydät siihen oikeat henkilöt ja tavat!!! :heart:
Sinun tekstisi sai minut hiljaiseksi ja kyyneleen vierimään poskipäälleni.
En osaa sanoa muuta kuin suuri kiitos. Sinut muistan vielä pitkään!! :hug: :heart:
 
Jep!Mä olen karppaillu nyt viikon päivät ja nesteitä eli 2,5kg on pudonnu :) Kuulostaa ensin aika hurjalta kuurilta, mut olo on ollu mitä mainioin..Ja en minäkään siis mikään kevyt tyttönen ole!Pudotettavaa väh.30kg ja vauva myös haaveissa!Perehdy ihmeessä tuohon karppailuun!Tsempataan vaix toisiamme siellä foorumilla ;)
 
no
Hei!
Mun BMI oli suurempi kun sun kun tulin raskaaksi eli toivoa on silläkin puolella :)
Raskausaikana paino ei paljoa noussut mut sen jälkeen kylläkin yli 30kg reilussa vuodessa!! :(

Mutta jokin vain "naksahti" päässäni ja päätin et nyt loppuu. Tammikuun lopulla aloitin ja nyt olen saanut yli 10kg pois. Oikeestihan kun tuo suhteuttaa mun ylipainoon toi on aika vähän, mut MÄ oon tyytyväinen sillä ekaa kertaa 14 vuoteen mun paino on laskenut!!
Mä oon pitänyt ruokapäiävkirjaa ja laskenut kaloreita. Nyt kesällä oon ollu "huonosti" ja syönyt liikaa mut paino onneksi ei oo tullut takaisin. Herkkujakin syön mut yritän pitää ne sovitun kalorimäärän sisällä. Esim nykyään suklaalevyn sijaan syön patukan ja karkkipusseista ostan niitä pieniä.
Kai jokaisen pitää löytää se oma tie ja tapa millä onnistuu?!
 
huomenia
Tekstisi veti aika hiljaiseksi... Ehkä ensiksi sanoisin, että koita nyt iskostaa päähäsi, ettei rakkaus ole kiloista ja toimintakyvystä kiinni. Miehesi rakastaa sinua ilmiselvästi sellaisena kuin olet ja rakastaa vaikka laihtuisit ja pystyisit tekemään kaikkea mitä mieli tekisi. Rakkautta ei tarvitse ansaita.
Toinen asia, mikä tulee esiin melkein joka kappaleessa. Ylipaino rajoittaa elämääsi kovasti ja kun olet noin nuorikin, niin olet huomannut, että olet painosi vanki. Et voi elää sitä elämää mitä haluaisit eli harrastaa ja kulkea miehen mukana miten tykkäisit eli oma elämänlaatusi kärsii. Myös raskautuminen on vaikeampaa, samoin olisi raskausaika ja synnytyskin. Nämä asiat tiedät ja toivottavasti juuri näistä motivaatio löytyy, sillä toisen ihmisen takia ei todellakaan tai rakkautta ansaitakseen kannata laihduttaa.
Olet huomannut, ettei riitä että kontrolleja on harvakseltaan, siis hae sellaista laihdutusmuotoa, jossa kontrollia on. Ensiksi tuli mieleen painonvartijat, ryhmä, jossa kävisit viikottain ja saisit paljon vertaistukea ja tsemppausta. Toinen tai rinnallekin sopiva olisi Personal Trainer. Henkilökohtainen valmentaja voisi olla vaikka palkintosi, kun saat painoa jonkinverran pois painonvartijoissa, niin olokin kevenee ja voisit nauttia liikunnasta. Kolmas on ravitsemusterapeutin ja lääkärin tuki. Sinuna varaisin nyt ajat sekä lääkärille ravitsemusterapeutin lähetteen saadakseni että painonvartijoihin aloittaakseni laihdutusurakan heti.
Onnistujia on, sinä voit olla yksi heistä, ja sinulla on vielä monia kymmeniä laadukkaita ja hyviä elinvuosia ja ehkä sitä vauvantuoksuista arkeakin edessä, kun pääset tavoitteisiisi.
 
anna
Alkuperäinen kirjoittaja kiti:
Minä kokeilin kaikkea, ihan järkevästä laihduttamisesta epätoivoisiin tekoihin. Tunsin olevani niin paska läski etten kyennyt edes bulimiaan sairastua.

Käänne kohta oli kalliin personal trainerin palkkaaminen. Lähtöpäino oli 124kg ja nykyään (neljä vuotta myöh.) painan 52-55kg riippuen viikosta. Löllöä ihoa ei jäänyt mutta rinnat on kauheat, mies niitä (mukamas) rakastaa mutta minä kärsin ja aion ensi vuonna kun täytän 30v niin ottaa implantit. Ihan kiitokseksi itselleni kovasta urakasta. Ei kiinnosta muiden mielipiteet.

Voi että kun asuisit täällä pk-seudulla niin saisit musta tsempparin.

Enpä tuomitsisi tuollasien syyn vuoksi implantteja :) Ja en myöskään tuomitse jos ihmisellä on todella pienet rinnat, omasta mielestään niitä ei ole ollenkaan ja haluaa implantit. Tuomitsen jos terve ja normaalirintainen vain haluaa isommat tissit, jotta näyttää enemmän Pamelalta.

Ap:lle tsemppiä painon kanssa taisteluun :)
 
Kaisa
Noin isokokoiselle urheilemisen aloittaminen on varmasti vaikeaa. En siis aloittaisi siitä, vaan ihan syömisen karsimisesta.

Kuulostaa siltä, että ongelmasi on tyytyväisyys nykyiseen tilanteeseen. Siis vaikka painosi vaivaa sinua, niin ei tarpeeksi. Kaipaat jotain ulkoista motiivia laihduttamiseen, kuten sen terkkarin. Tärkeintä olisi, että löytäisit sen sisäisen motivaation. Terkkarit voi auttaa, mutta vaikka et kävisi kertaakaan terkkarilla, painonpudotus onnistuu.

Tuolla kilomäärällä sinun täytyy syödä päivittäin paljon. Aloita siitä, että karsit kaikista pahimmat epäterveelliset herkut pois ja lisää kasvisten syöntiä.

Ja jos se häämekko kiristää tosi paljon. Osta uusi. Älä elättele kuvitelmia, että saisit neljässä viikossa laihdutettua yli kymmentä kiloa. Sellaisella laihduttamisella ei ole mitään virkaa, sillä hävityt kilot tulevat takaisin.
 
A shadieeyah
Ap jos näät tän ni laita sähköpostia shadieeyah@suomi24.fi ...tuo teksti oli enemmän ku miun suusta.

Ja mitä tulee stepperiin(ainakin twis stepperi joka on paras ku kiinteyttää alamahaakin ja reisiä ) niin siinä on kyllä 100kilon raja. Mutta se on melkovarmasti takuun takia että jos isompi sitä käyttää niin takuu ei korvaa. Mutta henkilökohtaisella kokemuksella tiedän et se kestää enemmänkin. Ite alotin 10-15min kerrallaan 2krt päivässä.
Mutta nyt mulla reuman takia nivelet paukkuu niin joutuu käyttää kuntopyörää.


ps: uusi kerho perustettu luxus_lady_laihduttajat.. yv:nä saa salasanan
 
-
Urheilemalla on tosi hankala saada painoa alas. Eli pointti on oikea ruokavalio. Sillä ekaks ne vasta tulleet 40kg pois, ja sitten vasta miettimään liikuntaa. Toki uiminen esim. käy heti liikunnasta, kuten jo sanoitkin. Ruokavalio lääkärin valvonnassa + mahdollinen lääkitys. Ja leikkauskaan ei varmaan olisi huono vaihtoehto.
 

Yhteistyössä