Raiskaukset kasvussa, vika naisissa

  • Viestiketjun aloittaja "Silja"
  • Ensimmäinen viesti
bluelle
Mäen osaa tota varkausjuttua ajatella koska siinä puhutaan jo rahastakin.

Mutta pahoinpitelyn osaan laittaa tähän ajatusmalliin. Yksi lyönti ei ole ehkä niin vakava asia, toisen hakkaaminen teholle on.

Raiskauksessa ei kuitenkaan ole sitä huitasin kerran ohimennen-argumenttia. Siinä on kuitenkin AINA tunkeuduttu naisen sisälle + sitten mahdollisesti lisänä vielä hakkaamiset yms. Jos sanoo että mä vaan vähän kokeilin niin se on sitten raiskauksen yritys.
Sillä yhdelläkin lyönnillä voi saada toisen sinne teho-osastolle, kun lyö tarpeeksi kovaa ja oikeaan paikkaan. Joten sekä se yksi lyönti että toisen hakkaaminen ovat molemmat vakavia asioita.
 
  • Tykkää
Reactions: virtsanpylväs
Nyt puhutaan ihmiseen kajoamisesta! En vertaisi materiaan.

Seksuaalinen väkivalta on yksi pahimmista, ellei pahin väkivallan muoto. Seksuaalisuus on yksi ihmisen intiimeimmistä ja herkimmistä alueista.
En lähtisi vertaamaan edes muihin väkivallan tekoihin, vaikka tiedän toki että jokainen kokee asiat eritavoin.
Minusta erillistä raiskausta ei tarvitsisi olla, vaan raiskaudet tuomittaisiin aina pahoinpitelyinä. Se on kuitenkin yksi pahoinpitelyn muoto ja raaka sellainen.
 
Blue
Sillä yhdelläkin lyönnillä voi saada toisen sinne teho-osastolle, kun lyö tarpeeksi kovaa ja oikeaan paikkaan. Joten sekä se yksi lyönti että toisen hakkaaminen ovat molemmat vakavia asioita.
Eivät ole välttämättä (riippuu siitä mitä vahinkoa on tullut) lainkaan mukaan, joten pitäydyn tuossa sanomassani että yksi lyönti ei ehkä ole niin paha asia....
 
Hmmm... Koska olen mies, niin ainakin virstanpylvään mielestä olen vain kiinnijäämätön raiskaaja.

Jos tossa kohta lähden nurkkabaariin pelaamaan shakkia, niin on ainakin teoriassa mahdollista, että herään aamulla vieraasta vuoteesta ihmetellen missä olen.

Mut koska olen kiinnijäämätön raiskari, niin voisin stalkata uhriani ensin kuus viikkoa, vuokrata tarkoitukseen pakettiauton ja mökin, missä sit pitäisin uhria viikon raiskattavana.

Ja sun mielestä molemmissa tapauksissa kymmenen vuotta linnaa ja munat pois on ainoo oikee ratkaisu?

Vai niin. En tiennytkään että olen tota mieltä. Miksi minut piti edes mainita, jos vastaus oli pessimistille osotettu.
Vanhaa kunnon mustamaalausta, tämä on ilon ja onnen päivä.
 
Naiseen on tunkeuduttu ja lisäksi saatettu se ehkä raskaaksi, tartutettu sukupuolitauti, hiv...

Laukun varastaminen hieman eri.
Hyvä huomio. Raiskaus jossa saatetaan nainen raskaaksi taikka tartutetaan sukupuolitauti on paljon tärkeämpi kuin jos ei. Taikka jos aiheutetaan fyysistä vahinkoa, pahimmillaan pysyviä niin että viedään mahdollisuus raskaaksi tuloon.

Lapseen kohdistuvat ovat selvästi törkeämpiä kuin muut rikokset.
 
Pessimisti
Milläköhän nämä "kahden työnnön" raiskaukset todistetaan? Tai yleensäkin sellaiset, jossa nainen ensin on mukana ja jossain vaiheessa tulee katumapäälle, sanoo "ei" ja homma menee kuitenkin loppuun ilman, että väkivaltaa käytetään tai on mitään merkkejä raiskauksesta. Pitäisikö luottaa vain siihen naisen sanaan? Näinkään ei voi olla, koska se jättää miehen täysin suojatta vääriä syytöksiä kohtaan.

Parisuhderaiskauksia on varmaan todella vaikea todistaa ja ne jää taatusti usein ihan omalle kontolle ratkaistaviksi. Mistään rikoksesta ei kuitenkaan voi tuomiota antaa niin, että joku sanoo rikoksen tapahtuneen, mitään näyttöä tai todisteita ei kuitenkaan ole edes siitä, että rikosta olisi tapahtunut. On vain kaksi ihmistä, joiden kertomukset eroavat toisistaan.

Aika paljon on kuitenkin varmaan myös näitä, että nainen katuu vasta jälkeenpäin, aamulla ja syyttää sitten raiskauksesta. Kännissä on helppo toilailla ja tehdä sellaista, mitä ei selvinpäin teksi. Tässä mun mielestäni piilee yksi näiden känniraiskausten vaaroista. Onko ne kaikki raiskauksia vai onko osa niistä sellaisia, että ei oo mitään mielikuvaa tapahtuneesta ja sitten jälkikäteen vain tuntee olonsa raiskatuksi ja syyttää siitä toista. Ei se mieskään voi kaatokännissä ollessaan tulkita, onko nainen liian tuiterissa tajutakseen, mitä tekee tai onko edes tolkuissaan. Molemmat voi olla "syyntakeettomia" tietyllä tapaa.

Raiskaus ei oo mikään helppo rikos tuomita, jos jälkiä tai todisteita ei ole. Mä luulen, että siksi niitä jää myös ilmoittamatta. On vaikea ilmoittaa rikosta, josta on olemassa vain se oma kertomus. Tää on yksi syy siihen, että mä itse ajattelen, että naisten pitää pitää huolta itsestään ja minimoida riski uhriksi joutumisesta.
Just. Eli naisten pitäis vaan koittaa varoa ettei joudu raiskatuksi? Ja nyt muka eletään Suomessa vuotta 2014? Voi vittu mitä asenteita sanon minä.
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;29772728:
Vai niin. En tiennytkään että olen tota mieltä. Miksi minut piti edes mainita, jos vastaus oli pessimistille osotettu.
Vanhaa kunnon mustamaalausta, tämä on ilon ja onnen päivä.
Kas, mä voin sanoa ihan samaa sinusta. Totisesti, ilon ja onnen päivä.
 
Naiseen on tunkeuduttu ja lisäksi saatettu se ehkä raskaaksi, tartutettu sukupuolitauti, hiv...

Laukun varastaminen hieman eri.
Täällä verrataan naista jopa lompakkoon. Kuulemma lompakko ei saa kävellä kadulla yksin, joten nainenkaan ei saa. Ei sillä ole merkitystä että lompakko on eloton esine, ja nainen on elävä ajatteleva olento joka päättää itse missä liikkuu. Eijei, naista pitää miehen vartioitavan kuin lompakkoa. Jos mies1:ltä kysytään. Ja miksei kysyttäisi. :D
 
Ja raiskarit saisivat vankilassa sanoa että saivat tuomion pahoinpitelystä ja välttyisivät siten sakinhivutukselta? Ei kiitos.
On moraalisesti kestämätöntä sysätä rangaistuksen toimeenpano rikollisille, ennemmin tulisi sitten sallia oman käden oikeus (en suosittele). Rangaistuksen tulee olla riittävä jotta ei ole tarvetta epäviralliseen rangaistukseen. Rangaistuksia tulisi nostaa pahoinpitelyiden osalta ja raiskauksien tulisi olla pahoinpitelyistä pahimpia.
 
Blue
On moraalisesti kestämätöntä sysätä rangaistuksen toimeenpano rikollisille, ennemmin tulisi sitten sallia oman käden oikeus (en suosittele). Rangaistuksen tulee olla riittävä jotta ei ole tarvetta epäviralliseen rangaistukseen. Rangaistuksia tulisi nostaa pahoinpitelyiden osalta ja raiskauksien tulisi olla pahoinpitelyistä pahimpia.
No joo, ei saa fyysisesti koskea joo. :ashamed: Mutta toisaalta, vankilassa pelkkä mainekin raiskarina riittää vaikkei mitään fyysistä oliskaan. :rolleyes: Ei, en ole siltikään valmis vaihtamaan raiskausta pahoinpitelyyn, kuten en missään nimessä lasten seksuaalista hyväksikäyttöäkään.
 
Blue
Eli ne kaksi viimeistä työntöä siihen kesken panon sammuneeseen naiseenkaan eivät ole vakavia asioita kun mitään vahinkoa ei satu. :)
Ei ole minun vikani että yhteiskunta antaa tuomiot pahoinpitelystä lähinnä sen mukaan kuinka pahasti käy. Jos et pysty elämään sen asian kanssa niin ala viemään asiaa eteenpäin. Minä keskityn tähän raiskausasiaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;29772740:
Täällä verrataan naista jopa lompakkoon. Kuulemma lompakko ei saa kävellä kadulla yksin, joten nainenkaan ei saa. Ei sillä ole merkitystä että lompakko on eloton esine, ja nainen on elävä ajatteleva olento joka päättää itse missä liikkuu. Eijei, naista pitää miehen vartioitavan kuin lompakkoa. Jos mies1:ltä kysytään. Ja miksei kysyttäisi. :D
:popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: virtsanpylväs
VierasA
Just. Eli naisten pitäis vaan koittaa varoa ettei joudu raiskatuksi? Ja nyt muka eletään Suomessa vuotta 2014? Voi vittu mitä asenteita sanon minä.
Ei, vaan pitää huolta omasta turvallisuudestaan. Yhtälailla se nainen voi joutua murhatuksi, pahoinpidellyksi tai ryöstetyksi kuin raiskatuksi sillä kaatokännireissullaan vieraiden miesten matkaan lähtiessään tai hoiperrellessaan yksin yöllä jossain syrjäisessä paikassa.

Ihan samoin opetan pojalleni. Ei mieskään ole turvassa kaatokännissä tai sammuneena.

Mutta ilmeisesti on ihan normaalia vetää viinalla itsensä niin tolkuttomaan kuntoon, ettei tiedä mitä tekee? Sä et ikinä mieti mistään, että voiko tää olla vaarallista tai riskeerata mun elämän jollain tavalla? Et varo mitään?

Ei mun elämääni ole rajoittanut millään tavalla se, että mä mietin, mikä on turvallista ja mikä ei. Jos on tullut otettua liikaa, niin taksilla kotiin tai sitten kavereiden kanssa, yleensä molempia eli ollaan pidetty huolta toisistamme. Mä pidän yleensä huolta lompakostanikin, miksi sitten en pitäisi huolta omasta turvallisuudestani?
 
naurut saanut
Blue on oikeesti mummeliisa.

Bluella on kaffekuppi kädessä ja jalat pöydällä ja tää on sille vaan suurta huvia.

Jankuti jankuti janks-janks-janks!

Kukkia AIKUISUUDELLE ja viisaille sanoille joilla mielipidettäsi puolustat! Eikun....
 
Pessimisti
Ei, vaan pitää huolta omasta turvallisuudestaan. Yhtälailla se nainen voi joutua murhatuksi, pahoinpidellyksi tai ryöstetyksi kuin raiskatuksi sillä kaatokännireissullaan vieraiden miesten matkaan lähtiessään tai hoiperrellessaan yksin yöllä jossain syrjäisessä paikassa.

Ihan samoin opetan pojalleni. Ei mieskään ole turvassa kaatokännissä tai sammuneena.

Mutta ilmeisesti on ihan normaalia vetää viinalla itsensä niin tolkuttomaan kuntoon, ettei tiedä mitä tekee? Sä et ikinä mieti mistään, että voiko tää olla vaarallista tai riskeerata mun elämän jollain tavalla? Et varo mitään?

Ei mun elämääni ole rajoittanut millään tavalla se, että mä mietin, mikä on turvallista ja mikä ei. Jos on tullut otettua liikaa, niin taksilla kotiin tai sitten kavereiden kanssa, yleensä molempia eli ollaan pidetty huolta toisistamme. Mä pidän yleensä huolta lompakostanikin, miksi sitten en pitäisi huolta omasta turvallisuudestani?
Tätä ketjua lukiessa on käynyt selväksi, että kaikille tuo ei ole mikään itsestäänselvyys. Tai edes hyväksyttävissä oleva asia. Jos niin sanoo, niin olet raiskareiden puolella, sovinisti ja alistat naisia. Kun kyllä naisilla on oikeus. Älä sinä kerro minulle, miten minun pitää olla ja toimia.

Vähän kuin Punahilkka sadussa varoitettiin sudesta, joka vaanii metsässä. Ainoastaan tässä versiossa Punahilkka vetää kilarit ja haistattaa äidille paskat, koska kyllä hänellä on oikeus kulkea metsässä varomatta yhtään mitään. Ja jos susi hänet kaikesta huolimatta hotkaisee niin se on suden ongelma eikä hänen ja yhteiskunta on siitä vastuussa. Sitä paitsi kaikki sudet pitäisi hirttää munistaan.
 
"punahilkka"
Tätä ketjua lukiessa on käynyt selväksi, että kaikille tuo ei ole mikään itsestäänselvyys. Tai edes hyväksyttävissä oleva asia. Jos niin sanoo, niin olet raiskareiden puolella, sovinisti ja alistat naisia. Kun kyllä naisilla on oikeus. Älä sinä kerro minulle, miten minun pitää olla ja toimia.

Vähän kuin Punahilkka sadussa varoitettiin sudesta, joka vaanii metsässä. Ainoastaan tässä versiossa Punahilkka vetää kilarit ja haistattaa äidille paskat, koska kyllä hänellä on oikeus kulkea metsässä varomatta yhtään mitään. Ja jos susi hänet kaikesta huolimatta hotkaisee niin se on suden ongelma eikä hänen ja yhteiskunta on siitä vastuussa. Sitä paitsi kaikki sudet pitäisi hirttää munistaan.
Susi houkutteli Punahilkan metsään niillä kauniilla kukkasilla joten tarinan opetus lienee "älä kuuntele namusetiä". Punahilkan äiti ei muistaakseni puhunut sudesta mitään. SItäpaitsi punahilkka oli lapsi ja lapsi on eri asia kuin aikuinen.
 
Näin, Siksi minäkin sanoin että esim. pahoinpitelyssä voi käyttää näitä lievä-törkeä-muotoja mutta raiskauksessa ei.
Voi hyvänen aika.


Aina on törkeämpi tapa tehdä jotain. Jos tahtoisin jonkun hengiltä, niin voisin hänet sillai kiltisti vaan ampua. Toki voisin hänet myös nylkeä tai vaik keittää elävänä. Ihan vaan riippuen vitutukseni asteesta.
 

Yhteistyössä