"Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

Mäkin tykkään limestä ja turkoosista :p Aijonkin käyttää näitä varejä tehosteina tekstiileissä ;) Meillä on myös pukuhuoneessa ja tuulikaapissa sellaiset penkit missä alla vetolaatikoita ja yläpuolella kaapit eteisessä ja lokerikot pukuhuoneessa :D :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammana:
Mäkin tykkään limestä ja turkoosista :p Aijonkin käyttää näitä varejä tehosteina tekstiileissä ;) Meillä on myös pukuhuoneessa ja tuulikaapissa sellaiset penkit missä alla vetolaatikoita ja yläpuolella kaapit eteisessä ja lokerikot pukuhuoneessa :D :wave:
Minä kans käytän niitä tehosteväreinä tekstiileissä ja tehostetapetistakin niitä löytyy =) Olen jo monta vuotta tykännyt niistä tehosteväreinä, enkä vieläkään ole kyllästynyt.
 
Me ei uskallettu ainakaan heti tehdä kovin värikkäitä tehosteseiniä mutta tekstiilien kanssa uskaltaa tietysti eri tavalla. Minustakin lime on kiva väri ja toinen on sellainen tietynlainen "vaalean viininpunainen".
 
Alkuperäinen kirjoittaja polka:
Me ei uskallettu ainakaan heti tehdä kovin värikkäitä tehosteseiniä mutta tekstiilien kanssa uskaltaa tietysti eri tavalla. Minustakin lime on kiva väri ja toinen on sellainen tietynlainen "vaalean viininpunainen".
Me uskallettiin onneksi jonkin verran, suunnittelijan rohkaisun ansiosta =) Jälkikäteen tuo maalaaminen helposti jää, on se sen verran sotkusta puuhaa, tapettia tosin on helpompi lisätä.
 
Vitsi Hyacint; limenvihreät, wau!!! Nyt sulla on kohta enää pari vaihtoehtoa; joko lätkit tänne ihan sikana kuvia siitä teidän talosta tai kutsut meidät kaikki sinne ihasteleen sun taloa =) ;) ! Oikeesti kyllä sullon niin rohkeet valinnat, että kiinnostais nähdä enemmän, eli laitappas kuvia Nainen!

Ja onkos nyt todella niin, että löytyi joku asia, mistä tuntuu moni olevan samaa mieltä; eli liityn myös limen ja turkoosin rakastajiin :attn: . Mullon himottanu koko raksailun ajan vetää sellaita turkoosia mosaiikkia vessojen seinään tai kylppäriin, mutta toistaiseksi olen kuitenkin päätynyt siihen, että käyttäisin just tekstiileissä noita värejä; noita laattoja kun on niin pirun vaikee vaihtaa jos niihin kyllästyy... Saas nähdä mihin tässä lopulta päätyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ande:
Vitsi Hyacint; limenvihreät, wau!!! Nyt sulla on kohta enää pari vaihtoehtoa; joko lätkit tänne ihan sikana kuvia siitä teidän talosta tai kutsut meidät kaikki sinne ihasteleen sun taloa =) ;) ! Oikeesti kyllä sullon niin rohkeet valinnat, että kiinnostais nähdä enemmän, eli laitappas kuvia Nainen!

Ja onkos nyt todella niin, että löytyi joku asia, mistä tuntuu moni olevan samaa mieltä; eli liityn myös limen ja turkoosin rakastajiin :attn: . Mullon himottanu koko raksailun ajan vetää sellaita turkoosia mosaiikkia vessojen seinään tai kylppäriin, mutta toistaiseksi olen kuitenkin päätynyt siihen, että käyttäisin just tekstiileissä noita värejä; noita laattoja kun on niin pirun vaikee vaihtaa jos niihin kyllästyy... Saas nähdä mihin tässä lopulta päätyy.
Joo, olenkin lupautunut mitäs nytillä laittamaan kuvia... keittiöstä taisin laittaakin joskus ja sain osin aika raskaan negatiivistäkin palautetta... mutta voin toki laittaa kuvat khh:sta sitten kun saadaan ne kalusteet paikkaansa. :D

Ja muutenkin, kiva laittaa kuvia, myös vaikka näyttäis toisista kauheelta, niin säästää aikaa ja vaivaa, kun tietää mitä ainakin kannattaa välttää ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja ande:
Vitsi Hyacint; limenvihreät, wau!!! Nyt sulla on kohta enää pari vaihtoehtoa; joko lätkit tänne ihan sikana kuvia siitä teidän talosta tai kutsut meidät kaikki sinne ihasteleen sun taloa =) ;) ! Oikeesti kyllä sullon niin rohkeet valinnat, että kiinnostais nähdä enemmän, eli laitappas kuvia Nainen!

Ja onkos nyt todella niin, että löytyi joku asia, mistä tuntuu moni olevan samaa mieltä; eli liityn myös limen ja turkoosin rakastajiin :attn: . Mullon himottanu koko raksailun ajan vetää sellaita turkoosia mosaiikkia vessojen seinään tai kylppäriin, mutta toistaiseksi olen kuitenkin päätynyt siihen, että käyttäisin just tekstiileissä noita värejä; noita laattoja kun on niin pirun vaikee vaihtaa jos niihin kyllästyy... Saas nähdä mihin tässä lopulta päätyy.
Joo, olenkin lupautunut mitäs nytillä laittamaan kuvia... keittiöstä taisin laittaakin joskus ja sain osin aika raskaan negatiivistäkin palautetta... mutta voin toki laittaa kuvat khh:sta sitten kun saadaan ne kalusteet paikkaansa. :D

Ja muutenkin, kiva laittaa kuvia, myös vaikka näyttäis toisista kauheelta, niin säästää aikaa ja vaivaa, kun tietää mitä ainakin kannattaa välttää ;)
Tiiätkös muuten, tuli mieleen, etten ole tainnut mainitakkaan, että tässä meidän väliaikaiskodissamme on aidot retrotyylin kirkkaan oranssit keittiökaapit ja eteisen komerot; myös lattia on oranssia muovimattoa keittiössä; että kyllä muuten väriä piisaa :D ... Vaikka tätä paljon rempattiin, en viitsiny noita kaappeja ruveta maalaamaan kun ovat kuitenkin niin hyvässä maalissa vielä. Ja ajattelin, että kaiken raskaan raksailun keskellä tuo oranssi saattais antaa tarvittavaa energiaa =) Ensin tuntu kun tähän muutettiin, että ne oikein hyppi silmille, mutta nykyään niitä ei edes huomaa, ennenkuin joku vieras tulee ja hätkähtää sisälle tullessaan ;). Vähän eriltä näyttää tuo mun uus valkoinen keittiö tossa viereisessä talossa.... :whistle:
 
:wave: Meillä takassa paloi eilen ensimmäisen kerran tulet :p Olipas ihanaa :D Pesuhuoneen seinät on laatoitettu, kaikkien märkätilojen, kodinhitohuoneen ja pukuhuoneen lattiat on laatoitettu ja saumattu. Huomenna saumaa vielä seinät ja sitten "märkäpää" olisi viittä vaille valmis :LOL: Maanantaina alkaa laatoittaan kaikki muut tilat joihin laatta tulee. Viikonlopun aikana saadaan melko varmasti makuuhuoneet listoja vaille valmiiksi, sitten ei olisi enään paljoa jäljellä :p :D Ande onko teillä jo keittiö valmiina? Mä odotan innolla että meillekin saataisiin keittiö paikoilleen!! Niin ja meillekkin tulee valkoinen keittiö :p :wave:
 
mammana, jep, meillä on keittiö valmis; tai siis ne välitilalaatat puuttuu ja kodinkoneita ei ole asennettu, mutta kaikki kaapit siis paikoillaan ja täytyy sanoa, että olen tosi, tosi tyytyväinen. Eli on just sellainen mistä haaveilinkin! Itsellä oli niin selvänä mielikuvissa se keittiö kyllä jo ollut kokoajan, ettei se periaatteessa silleen niin "ihmetyttänyt", mutta miehelle periaatteessa selvis vasta nyt millainen keittiö meille tuli =) ; se kun ei ole oikein perehtynyt tohon, vaikka olen yrittänyt kuinka saada sitä kiinnostuun, eikä se oikein taida osata kuvitellakkaan mielessään näitä juttuja... Oikein tyytyväinen oli ja myhäili kuinka "fiksuja" käytännön juttuja olin kuulemma hoksannut ottaa suunnittelussa huomioon :D Oli kiva kuulla kyllä!

Meillä on hommat seisseet kun ensin oltiin koko sakki siinä influenssassa reilu viikko ja heti perään sain vatsataudin eli hyvin menee :| ... Noh, ei voi mitään, sitte jatketaan kun kunto on kohdillaan. Mies on yrittäny nyt joinakin iltoina tehdä raksalla yksin sellaisia hommia, mitä nyt pystyy ihan issekseen siellä tekemään. Hitsi, pääsispä äkkiä hommiin taas!
 
mammana; unohtu sanoo, että onnea ensitulien johdosta ;) ; muistan kyllä, että se oli hienoo!!! Mekin on nyt talven yli polteltu takan puolella tulta melkein jokatoinen päivä; leivarin puolella ei olla vielä jostain syystä koklattu... kyllä se tulisija tuo taloon "sielun" tjtn.
Teillä kuulostaa olevan hommat hyvällä mallilla!
 
Ande kiitos :flower: Meille oli eilen ilmestynyt kaikkien lasten huoneisiin jo kaappien rungot ja vetokorit yms. Ja yksi kaappi oli vielä kasaamatta ilmeisesti meidän makkariin, mutta tänään käy kaveri senkin sinne kasaamassa. Viikonloppuna saa niihin jo laminaatinpaikoilleen. Mies laittaa myös katon loppuun viikonloppuna ja kodinhoitohuoneen kattopaneelikin asennetaan nyt viikonloppuna. Paljon hommaa kyllä on mut onneksi meijän pari kaveria menee auttamaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammana:
Ande viitsisitkö/uskaltaisitko vilauttaa kuvan muodossa teidän köökiä???
Täytyy myöntää, että niin mielellään ja uteliaana kuin katselen muiden kuvia, niin itse olen sen verran arkajalka, etten uskalla kuvia tänne laittaa :ashamed: .... Ja taitaapa itseasiassa olla kyllä niinkin, ettei mulla edes ole yhtään kuvaa otettuna uudesta keittiöstä :eek: ; täytyy muuten kyllä korjata pikimmiten tilanne! Mut meillä on sellainen valkoinen kehysovi ja valkoiset rungot, tasot laminaattia (pähkinä kuvio), vetimet vaakasuunnassa ja alumiinin väriset. Eli meillä ei ole modernikeittiö vaan enempi sellainen "klassinen".

 
Meille tulee myös ajaton keittiö. Onko teillä ande peitelistat ja kaapien sivut myös tuota pähkinäväriä vai ihan kaikki valkoista? Meillä tulee vaalean sävyn kaveriksi keskipähkinää, joka muistuttaa väriltään paljon kirsikkaa. Tasot ovat kiveä. Viikon tai parin päästä aletaan kokoamaan kalusteita.
 
polka, mitä tarkoitat noilla peitelistoilla? Meillä siis rungot ja sokkeli kans valkoiset. Meillä vain siis pöytätasot tota "eurooppalainen pähkinä" -kuviota. Seinät on vaaleen beiget ja värit sopii tosi hyvin, ai että kun sais ne laatatkin vielä niin olispa ihanaa...! Nyt kun tässä on kipeenä ollut niin sainpa järkättyä raksakuva -kansion koneella (ja kipaisin ottamassa myös uusia kuvia välissä raksalla) ja oli kiva kattella tehtyjä juttuja; hitsi, nyt oikein tajus, että kyllä meilläkin on jo ihan kuiteski mukavalla mallilla hommat! Valmistakin pintaa jo kuitenkin aika tavalla! Sai mukavasti perspektiiviä =) . Autotallin tekijäkin aloittelee huomenna hommia; tänään tuli tavaraa jo tohon pihaan! Arvatkaapa onko kiva alkaa seuraamaan sen valmistumista kun ei tartte itse sitä tehdä :D ?!
 
Ande: Joo, tajusin nyt hyvin millainen teidän keittiöstä tulee! Ainahan kuvat kertoisi vielä enemmän, mutta itsekään en tykkää niitä tänne laittaa. No, meillä ei keittiökalusteita ole tosiaan edes vielä koottu. Meillekin tulee vaalean beiget välitilan laatat, sellaista vaakatasossa olevaa sormimosaiikkia. Millaista teille?
 
polka, kuulostaa just samalta tuo välitilalaatta kuin mitä meille olin ajatellut kans! En ole vaan vielä tosiaan päässyt laattakauppaan asti =) Ootkos jo ostanut laatat? Jos olet niin mistä jne.? Eiks ne ole sellaisissa isommissa "arkeissa" kiinni, että on helppo laatoittaa?
 
Ande: Ollaan ostettu jo laatat, se on sellainen liike, mitä ei ole muualla Suomessa, mutta aivan vastaavanlaisia on muissakin liikkeissä, melkein kaikissa alan liikkeissä saman tapaisia. Me otettiin mattapintaista, enemmän on myynnissä sitä kiiltävää. Joo, on se niissä isommissa "arkeissa", jokaisen yksittäisen palasen ympärille tulee myös se sauma-aine, eli näyttää aivan siltä, kuin jokainen pieni pala olisi kiinnitetty erikseen.
 
:wave: täälläpäs on ollut hiljaista :whistle: Mä en oopariin päivään päässyt kirjautumaan ollenkaan, mikähän lie ollut vikana :/ Meillä viikonlopun aikana laitettiin lasten makuuhuoneisiin laminaatit paikoilleen ja kaapit on sisältöineen niissä myös. Tänään valmistuu khh:n katto ja sinne laitetaan illalla myös kaappeja paikoilleen. Laatoittaja saa viimeiset saumaukset tänään pesuhuoneen seinään ja se olisi valmis :p Kyllä nyt taas tapahtuu edistymistä :D
 
mammana, paljonko teillä oli laatoitettavaa ja millaiset pohjat kuulu hintaan; tekikö esim. tasoitukset, vesieristykset märkätiloihin jne? Olit johonkin aiempaan viestiin laittanut, että 2000e tarjouksen olitte saaneet eli mitä tuo summa sisältää? Me laitetaan tarjouspyyntöä kohta ja ajattelin, että mitä muilla on maksanut... Eli muutkin, paljonko on mennyt laatoitustöihin rahaa ja mitä tiloja olette laatoittaneet?
 
:wave: Ande meillä oli laatoitettavaa lattiaa n. 70 neliötä ja seiniä sen lisäksi, niitä en kyllä muista paljonko. Meillä laatoittaja laitto kaikki vesieristykset, tasoitti, "oikaisi" ja hioi kaikki lattia ja seinäpinnat. Ne kuului siihen hintaan. Vielä loppumetreillä lisättiin laatoittajan urakkaan saunan seinän laatoitus, samaan rahaa luonnollisesti. Mullakin muuten kiinnostais paljonko listat on tullut maksamaan, kun on katellut hintoja, niin tuntuvat aika suolaisilta :whistle: Ensi viikolla meille saapuu sitten keittiön kaapit, ihana päästä näkeen livenä kaikki kalusteet :p Nyt oon alkanut katteleen myös huonekaluja, tekis kaikkea ihanaa ostella taloon :p :D
 
tuo summa noin äkkiseltään kuulostaa varsin kohtuulliselta; toivottavasti ei meilläkään kovin paljon enempää maksais; pikkusen kuitenkin pelkään, että pari tonnia ei meillä riitä... Vaikka ei meillä kyllä laatoitettavaa lattiaa pitäis olla noin paljoa, jos äkkiä arvelisin niin 40m2 saattais olla lattiaa, mutta seinistähän tulee kovasti neliöitä, pesuhuone, sauna, 2 vessaa; hirveen hankala arvailla kun ei muista niitä mittoja ulkoa enää :eek:
 

Yhteistyössä