Raskaudessa kertyneet kilot ja vauvan syntymäpaino?

Raskauden aikana tuli 18kg, poika oli syntyessä (rv.41+3) 3810g ja 55cm. Olisi luultavammin ollu isompi ellei olisi ollu solmua napanuorassa :eek:
Turvotusta oli ja ne mitä jäi synnäriltä tullessa on tippunu tosi nopsaan :)
Maha oli raskausaikana iso :D
 
Ekalta kertyi 8kg, laps 4,2 kg. Synnärille jäi 12 kg.
Tokalta kertyi 8kg, lapsi 3,9 kg. Synnärille jäi 8 kg.
Kolmannelta tuli 12 kg, lapsi 3,7 kg. Muistaakseni jälkitarkastuksessa olin alkupainossa.
Nyt tulossa kaksoset, painoa tullut 4 kg ja 26.vko menossa.

Turvotuksia ei ole ollut.

Kaksosista tuli kaikkiaan 12kg ja lapset painoivat 2,7kg ja 3,2kg. Kaikki kilot jäi laitokselle, ja vähän enemmänkin.
 
Viimeksi muokattu:
tytöstä tuli painoa 23kg, syntyi rv 40+2 ja painoi 4050g
pojasta tuli 20kg, syntyi rv 38+3 ja painoi 2740g

Eli tosi iso ero... vaikka molemmista tuli melkein saman verran painoo... eikä pojan pieneen painoon keksitty mitään syytä... :/

muoks. pojan aikaan oli kyl paljon turvotusta! :D
 
Ekasta 7 kg ja vauva oli 4005g. Nyt mennään 38+ ja nyt jo painoa melkein 10 kg.tosin turvotusta on, jota ei viimeksi ollut. Jännityksellä odotellaan minkä kokoinen vauveli tälläkertaa. On veikkailtu myös neljän kilon hujakoille.
 
Esikoisesta tuli 20kg ja tyttö painoi 3030g. Nyt odotan toista viimeisilläni ja painoa tullut jo yli 20kg,painoarvio eilen oli 3000g,muut saapa nähdä sitten!:) Tuskin on kovin suuri tämäkään vauva!:)
 
AnQ
Esikoinen syntyi 42+0, painoi 4260 g ja itse keräsin 24 kg.
Kuopus syntyi 40+3, painoi 3788 g ja paisuin "vaan" 17 kg.

Kummassakaan raskaudessa ei ole oikeastaan ollut turvotusta - sairaalaan jäi tästä tokasta 5 kg.
 
Painoa tuli raskauden aikana (eka neuvolakäynti - synnäri) 27kg, vauva syntyi 40+3 ja painoi 3660g ja pituus 51cm. Synnytyksestä vajaa 3vkoa, en ole puntarilla käynyt mutta omat housut menee jo jalkaan eli turvotusta taisi olla aika paljon!!
 
tollahan ei todistetusti ole minkäänlaista yhteyttä. Just puhuin neuvolalääkärin kanssa joka sanoi että jos on matala paino raskauden alussa niin painoa saa tulla ainakin sen 15kg. Näin oli minullakin, alkupaino oli 45kg ja painoa tuli 15kg. Lapsi painoi 3435g.
Jos taas on reilusti ylipainonen sanotaan että painoa ei saisi tulla lisää paljon yhtään. Silti vauvat voi olla aivan eri painoisia. Äidin painonnousussa siis riiippuu siitä mikä on lähtöpaino ja paljon siitä on varaa "laihtua" raskauden aikana, ja paljon äiti itsekin tarvii ylimääräistä energiaa synnytykseen ja raskauteen. Minulla paino tippui nopeasti, vaikka paljon tulikin, ja vauva siis oli tosi normaalipainonen.
Tällä kertaa rv28 painoa tullut 5kg, samoilla linjoilla kuin viimeksiki, en oleta että vauvasta tulisi isoa.
 
Painoo tuli raskauden aikana 18kg ja tyttö painoi syntyessä 2960g. Olin kyllä tosi laiha kun aloin odottaa, 44kg painoin silloin. 62kg oli paino synnyttämään lähtiessä ja takas tullessa 52kg. Nyt on 3kk synnytyksestä ja paino 47 johon saisi mieluiten jäädäkin :)
 
Aloin poikaa odottaa, puntari näytti 62kg ja kun rv 38+5 lyllerrsin synnyttää niin painoin 80 kg. Neuvolassa uhkailtiin isolla vauvalla, diabeteksella sun muulla, poika painoi 2835 g. Tässä tokassa raskaudessa en ota niin paljon stressiä kyl neuvolatanttojen sanomisista.
 
ekasta tuli +25kg painoa --> vauva 2905g ja 48cm (rv 39+2)
Toisesta + 30kg:a ----> vauva 3420g ja 51cm (rv 41+5)


Niin ja raskauden alkaessa olin siis hoikka :D Lopussa en sitä todellakaan enää ollut :D:whistle:
Kilot karisivat kohtuullisen nopeasti kun jaksoi liikkua ja katsoa syömisiään :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä