raskaus ja hiustenvärjäys,onko haittaa?

  • Viestiketjun aloittaja uuuu
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Joo";29057645]Minun hiukseni alkoivat harmaantumaan 23 vuotiaana, joten kyllä, värjäsin hiuksiani. Hyvä se on teidän jeesustella jotka saatte kasvattaa sitä omaa väriänne takaisin. Mutta itse taas olen useilla muilla tavoilla elänyt raskausaikana terveemmin, kuin monet muut, joten ehkä saan yhden synnin anteeksi[/QUOTE]

Harmaita hiuksia löytyy multakin, tosi epätasaisesti levittäytyneenä, kun edessä ovat ja toisaalta niskassa, oikealla kampauksella voi suurelta osin ne peittää. Mummoäitihän minä, pari pv sitten kuulin julkisessa liikennevälineessä olevani liian vanha vauvan äidiksi. Värjäys pelottaa minya ilman raskauttakin, joten olen vain koettanut hyväksyä harmaat.
 
No ne on tosiaan sellaisia myrkkyjä, että ei auta vaikka kuvittelee tekevänsä "vaihtokauppoja " joidenkin muiden myrkkyjen kanssa, itse määräämällään tavalla.

Jää elimistöön ja pitkäksi aikaa.

Kuinka iso se prosentti onkaan kun kampaajista joutuu vaihtamaan alaa, niinkuin ketjussa olikin.
 
  • Tykkää
Reactions: Kissimi
[QUOTE="juupajuu";29057549]No voi hohhoijaa, sitten tungetaan JOKA AAMU elohopeaa ja muuta paskaa kainaloihin ja myrkkyshamppoota päänahkaan useasti viikossa, mitä jos lopettaisitte ne päivittäiset myrkyt sensijaan että syyllistätte jotain joka ei halua näyttää aivan perseeltä raskaana ollessa ja värjää pari kertaa tukkansa. Toimiihan tuo selittelynä kun kulahdetaan. :D[/QUOTE]

Oletko niitä jotka värjäävät lapsensa hiuksia?
 
*vieras*
Eiköhän nykyihmisen kropassa ole kaikenlaisia myrkkyjä myös ihan tahattomasti että jos se hiustenvärjäämättömyys tässä jotakin pelastaa niin uskokoon ken haluaa...
 
Hiuksia voi värjätä raskaudenkin aikana hennalla ja indigolla jos jostain syystä on värjättävä (puhtaat ja kemikaalittomat henna ja indigo huom.). Esim. tummanruskea on helppo saavuttaa noiden sekoituksella, tummissa kemikaaliväreissä kun on just eniten pahimpia myrkkyjä niin kannattaa harkita.
 
mieteinäin
mä en käyttänyt raskausaikoina meikkiä kuin vain kolme kertaa ja dödöäkin vaan tosi harvoin. shamppoota kyllä käytin ja naamarasvoja. tukkaa en värjännyt kuin vasta laitokselle lähtiessäni ekan kanssa, tokan kaa en värjänny ollenkaan.
 
minätässävaan
Näin noviisina vauvakuumeisena tämä olikin mulle uusi juttu...hyvä kun tuli esiin :)

Nyt mietityttääkin se että mitenkäs siinä tapauksessa kun on noin 15-vuotinen "värjäyshistoria"takana..oon varmaan ihan myrkkypytty..
 
"Vieras"
No tolla mentaliteetilla tupakointikin raskaana ok?
Just. Eli joko kieltäydyt kaikesta kosmetiikasta, dödöstä, tupakasta, alkoholista, hiustenvärjäyksestä, muutat pois kaupungista ilmansaasteiden keskeltä ja niuhotat muutenkin joka asiasta tai et kieltäydy mistään?

Kyllä se näin on, että joka asiasta saadaan kyllä äitejä syyllistettyä, esimerkiksi kaupungeissa ilmansaasteet kulkeutuvat vääjäämättä sikiöön.

Tietysti alkon ja tupakan käyttö raskaana on edesvastuutonta ja itsekkäintä ikinä, koska haitat sikiölle tiedetään. Mutta sitten on näitä ns. riskejä kuten ilmansaasteet tai hiusten värjäys.
 
"kampaaja"
Itse tein töitä koko raskauden ajan ja värjäsin useammat hiukset päivässä. Lisäksi permisaineet ja lakat yms sisältää kemikaaleja joita kampaajat hengittävät päivät läpensä... eikä ole sellaista ilmastointia joka tämän estäisi. Itseasiassa väri- yms kemikaalipakkauksissa vaaditaan käyttämään asianmukaista suojausta, eli paksut siivouskäsineet, ja hengityssuojain. Riittävästä ilmanvaihdosta on lisäksi huolehdittava Kuinka moni uskaltaisi tulla sen näköiselle kampaajalle ensinkään... on tutkittu että nämä ohuet läpinäkyvät hansikkaat estävät vain suurikokoisten värimolekyylien läpäisyn, mutta haitalliset kemikaalit imeytyvät niistä auttamatta läpi.
Kampaajien altistumista kemikaaleille on tutkittu vähän, mutta heidän on todettu saavan keskimääräistä hieman pienempiä lapsia. Lisäksi kampaajilla on normaalia enemmän virtsarakon syöpää. Muuta ei suostuta myöntämään.
Todellisuudessa olisin huolissani kampaajien raskaudenaikaisesta työnteosta, ainakin enemmän kuin satunnaisesti hiuksiaan värjäävistä asiakkaista. Mutta kalliiksi kävisi päästää kampaajat saikulle raskausajaksi, ja raha ratkaisee. Omaan piikkiin on pidettävä palkattomana jos haluaa tulevaa lastaan ajatella. Kuinkapa monella on varaa 9kk olla tuloitta...

No, lapseni on terve, ainakin tähän asti. Neljä vuotta tuli jo täyteen. Ja kotona olen kotiäitinä ollut siitä lähtien, ja kahden seuraavan raskauden aikana olen värjännyt hiuksiani kerran kuussa tai kahdessa, ihan pelkäämättä ja hyvällä omatunnolla, sillä vaikka kuinka meikkaisin ja värjäisin hiuksiani, en kuinkaan onnistuisi altistumaan myrkyille kuten esikoiseni raskaudessa. Jokainen tyylillään, ja tavallaan, mutta turha hysteria on turhaa. Esikoiseni odotus kyllä kaivelee mieltäni silti. Tuntui typerältä kun penkkiin istui paasaamaan hysteerinen odottaja jolle ei saanut laittaa lakkaakaan päähän, ja itse ison mahan kanssa en voinut valita kuinka paljon joudun myrkyille altistumaan. Tältä tämä asia tuntuu ammattilaisesta.
P.s. Tuo EU:n uudelleen sallima kemikaali löytyy lähinnä mustista/tummista väreistä. Ja se on voimakkaasti allergisoiva, muita vaikutuksia ei tunneta.
 
*vieras*
Minä olinkin jo vetäytynyt maakuoppaan häpeämään kun niin tyhmiä kirjoittelin että sain vinoilua osakseni...tulen pois koska joku ajattelee samalla tavalla :)

Ja jos ketjun aloittaja on halunnut että jutellaan asiasta "raskaus ja hiustenvärjäys" niin kai sitä voisi pysytellä siinä eikä vedellä mukaan muuta vaan siksi että joku kirjoittaja saadaan nolattua.
 
Minä olinkin jo vetäytynyt maakuoppaan häpeämään kun niin tyhmiä kirjoittelin että sain vinoilua osakseni...tulen pois koska joku ajattelee samalla tavalla :)

Ja jos ketjun aloittaja on halunnut että jutellaan asiasta "raskaus ja hiustenvärjäys" niin kai sitä voisi pysytellä siinä eikä vedellä mukaan muuta vaan siksi että joku kirjoittaja saadaan nolattua.


Niin, onko aiheessa nyt pysytelty vai ei :)
Aihe oli siis näin:
raskaus ja hiustenvärjäys,onko haittaa?

Jokainen varmaan päättää itse onko haittaa vai ei.
Alle 16 vuotiaillehan näitä ei enää suositella ollenkaan, näitä kemikaaleja.
Vaalennukset, eli vetyperoksidi, ei kai kuulu edes tuohon haitallisten ryhmään. Jos ei tästä sitten ole uudempaa tietoa.
 
Viimeksi muokattu:
uus vieras keskusteluun
[QUOTE="juupajuu";29057549]No voi hohhoijaa, sitten tungetaan JOKA AAMU elohopeaa ja muuta paskaa kainaloihin ja myrkkyshamppoota päänahkaan useasti viikossa, mitä jos lopettaisitte ne päivittäiset myrkyt sensijaan että syyllistätte jotain joka ei halua näyttää aivan perseeltä raskaana ollessa ja värjää pari kertaa tukkansa. Toimiihan tuo selittelynä kun kulahdetaan. :D[/QUOTE]

No itseasiassa... Hiustenvärjäämisen vähentämisen lisäksi lopetin päivittäisen deodorantin käytön ja pesuaineitakin katsoin vähän sillä silmällä, mikä saattaisi olla vähemmän kuormittavaa. Vain erityistilanteisiin elohopeat kainaloon ja meikit naamaan. Kukin luopuu siitä mistä pystyy. Kyse tässä on siitä, että hiusvärejä tulisi välttää, joten jos pystyy siihen niin hyvä niin.
 
Luin ketjua vähän uudestaan...siellä on kaikenlaista, deodoranteista, shampoista ja kemikaaleista...

Noista hiusväreistä ei ole ennen ollut tietoa julkisuudessa mitenkään paljon, eikä ihme.

Ei kannata mihinkään koloon ryömiä, jos on eri mieltä jostain.
 
*vieras*
Sepä se,hyvät keskustelut syntyvätkin kun on erilaisia mielipiteitä.
Ne pitäisi kestää ilman vinoilua.

Minä nyt uskalsin esittää omia mietteitäni asiasta..ja vaan siitä värjäämisestä kun minut sitten saatiin kuulostamaan siltä että tupakointikin on ok..
 
"vieras"
Sepä se,hyvät keskustelut syntyvätkin kun on erilaisia mielipiteitä.
Ne pitäisi kestää ilman vinoilua.

Minä nyt uskalsin esittää omia mietteitäni asiasta..ja vaan siitä värjäämisestä kun minut sitten saatiin kuulostamaan siltä että tupakointikin on ok..
Täältä tulee mielipiteenä, että hyvät keskustelut eivät synny vain erilaisista mielipiteistä, vaan myös hyviä argumentteja tarvitaan. Sun perustelut oli senarvoiset, että niihin pystyi heittämään "tupakkakin olisi ok" -kommentin.
 
No ei ihmiset näe sinua huonossa valossa, jos Astron kommenttia meinaat.
ehkä hän jotenkin halusi rinnastaa sen tupakan vaarallisuuden - hiusvärien vaarallisuuden.
Henk.koht. en nyt osaa tota kettuiluna edes nähdä, enemmän semmosta että haluaa haastaa ajattelemaan, tai jtn sinne päin.

Ne hiusvärien faktat on vasta nyt päästetty päivänvaloon, ihan sama juttu kun oli ennen tupakkafirmoilla.

- ei kai pitäisi tässä selitellä enempää, asiat vaan yleensä pahenee sillä, ja tulee kauhea kaksplussasota. :popcorn::D
 

Yhteistyössä