"raskausoire"-ketju

Heippa, nyt oli pakko itsekin alkaa kirjoittamaan, kun olen täällä niin kauan näitä ketjuja lueskellut :) Eli meillä olisi kolmas (ja varmaankin viimeinen) pieni haaveissa. Hormonikierukan (oli 2,5v.) poistatin vasta 20.12.2012 ja ovisoireita (halut kohdillaan, vatsakipua ja runsasta valkovuotoa) oli heti joulunpyhinä. Edelliset kuukautiset ovat alkaneet 10.12 eli ovis olisi ollut sen mukaan ajallaan.

Nyt viikko oviksen jälkeen on eilisestä saakka ollut ruskeaa tuhruvuotoa. Välillä paperiin tulee ihan vaaleanpunaista verta ja ajattelen et no niin, menkat vain, mutta sitten ei kuitenkaan ole alkaneet. Oltiin tänään koko perhe kävelyllä ja itse en meinannut jaksaa edes kävellä. Lisäksi nousi kaksi kertaa oksennus suuhun saakka. Tunteet heittelevät laidasta laitaan, aikataulu menisi nappiin, että voisi olla ns. kiinnittymisvuotoa, kun menkat pitäisi alkaa vasta reilun viikon päästä. Ja oireethan on selkeet :)

Toisaalta hetkittäin olen ihan varma, että on vain menkat alkamassa ja tuntuu todella epätodennäköiseltä et näin pian kierukan positamisesta voisi edes olla raskaana!

Arhgg... odottavan aika on pitkä :(
 
heippa... ajattelin että kirjoittelen tänne kun kanssasisaria on myös niin paljon :) mellä tarina tälläinen... toissakierrolla meille tuli kemiallinen raskaus.. sitten tulivat normaalit menkat ja nyt tämä kierto on jo täti päivällä mutta tätiä ei näy eikä kuulu... tänään tuli myös vuosia täyteen sekä kihlajaiset että liekö niistä jotain stressiä myös ollut... kuiten kiertoni o normaalisti 30-34pvä ja tänään on kyseinen kp34.... oireita ovat nämä:

- Hieman huonovointisuutta (lähinnä etovaa oloa)
- ilmavaivoja niin ylä kun ala päästä xD
- iltaisin väsyttää mutta sängyssä pyöritään ja urakalla ja heräillään useasti yöllä
- ummetuksen tapaista
- kipeitä näppyjä naamassa (mitä ei yleensä ole kuin yksi menkkojen aikaan)
- alavtsaa "möyri" eilen illalla, ihan kuin joku olisi puhallellut poreita sinne :)
- jano
- uutena vuotena ei mennyt alkoholi alas
- alavatsan ns "kutina" ihan kuin olisi koko ajan perhosia jänskästi vatsassa :) hassua

ei oireita ovat:

-ei kipeitä rintoja
- ei ylimääräistä väsymystä
- ei repäisykipuja :/
- ei (kai) lämmöt koholla
- ei ylimääräisiä vessassa ravaamisia...

tänään en uskalla testata ettei syntymäpäivät mene ihan pipariksi... en kuitenkaan ajatellut tänään ottaa yhtään alkoholia... liekö tämä sitten kaikki vain omaa mielikuvitusta kun yk kertoja kuitenkin jo 7.. ja greippimehukokeilu nyt käytössä :) haluaisin testata vaan en uskalla... :D
 
Kiva huomata, että tänne on tullut vastauksia. Toivotaan jjennaa, että menkkoja ei kuulu, toivo elää vielä :)

Itsellä ei ole vielä alkanut, mutta eilen tein (hätäisenä) testin ja negaahan tuo näytti, ei kuitenkaan ihme sillä oviksesta oli vasta 9 päivää :D

Oireita on tullut lisää:

- palelu
- yökötykset joka päiväisiä..
- toinen rinta paisunut suuremmaksi kuin toinen, vähän kosketusarkuutta molemmissa
-ja pissalla juoksen koko ajan, vaikka tuleekin vain muutama tippa välillä niin hirveä hätä on.

Eilen olin pelaamassa (harrastan salibandya) ja koko ajan oli olo että täytyy juosta oksentamaan. Illalla kotona en jaksanutkaan makoilla kuin sohvalla ja odottaa et pahin olo menisi ohi. Pienikin liike sai heti yökötyttämään. Tuli taas vaaleanpunaista verta pyyhittäessä, joten toivottavasti kaikki hyvin jos on onnistanut :( Edelleen tulee jonkun verran rusehtavaa vuotoa pyyhittäessä ja nyt kun olen lukenut et on merkki kohdunulkoisesta raskaudesta niin sitä mietin kanssa!

No, askel kerrallaan, saisi ensin edes sen plussan <3
 
miss_piggy
Ajattelin myös laittaa tänne olemattomat oireeni :D

Nyt siis kp 30/29, eka luomukierto terolutien jälkeen, joten odotan kierrosta pidempää, lähemmäs 40 päivää varmaan (minulla pco). Ja tämä on yk 8.
Oviksen sain tikuteltua siis kp 26, silloin oli kauheita nippailuja alamahassa. No ne nippailut jatkui siitä vielä muutaman päivän, ja nyt on ollut myös oikeastaan tuosta oviksesta asti joka päivä jonkun asteista närästystä ja etovaa tunnetta, ja mahakipuja. Nytkin on maha kipeä...

Toki voi olla jotain kulkutautiakin kun on noita noroviruksia liikkeellä ja eihän se kiinnittyminen vielä edes ois voinu tapahtua joten kunhan kuvittelen :D Luulin kyllä ponganneeni oviksen jo kp 15, mutta ilmeisesti sitten se ei ollutkaan ovis. R-testit näyttäneet negaa.
 
Mä kirjotan nyt tällei jännäpäivän kunniaks tän kierron. :) nyt siis 30/29

kp1-3 täti
kp4 pupu
kp5..?
kp6 pupu. Jälkituhruilua
kp7 Nippailee oikealta alavatsalta. Pupu.
kp8 Lieviä menkkamaisia tuntemuksia.
kp9 Pupu
kp10 Metallin maku suussa. Notkeammat vuodot.
kp11 "Limaklöntti". Läpinäkyvämmät vuodot. Nippailut vasemmalla muniksessa.
kp12 Pupu
kp13 Normaali, notkea, valkoinen vuoto. Vihloo vasenta munista.
kp14 Kuivempaa. Ei mitään oloja.
kp15 Ei mitään mainittavaa. Pupuilua
kp16 Tänään pitäs olla laskukoneiden mukaan ovis. Veikkaan että se meni jo. On kuivempaa, kokkareisempaa. Menkkamaisia juilintoja. Hieman arat nännit. Maha sekasin
kp17 Klimppisempi vuoto. Kipeet nännit.
kp18 Kipeet nännit, tissit turvonnu. Pupu.
kp19 Pistelyä alavatsassa. Nännit kipeät. Flunssaa. Väsymys.
kp20 Aamuyöllä vessassa paperiin vaaleanpunaista valkovuotoa Aamulla se oli rusehtunutta, ja sitä oli ihan vähän tullut pikkupöksyihin. Nenä tukossa. Väsy.
Kp21 Flunssa, väsy, selkäjumi. Lämpö 37,4.
kp22 Testattu hätähousuNEGA. Vatsan nippailuja.
kp23 Paineen tunne ja pieni nippailu alavatsalla.
kp24 VÄSY. Nenä tukossa.
kp25 VÄSY, nenä tukossa. Selkään sattuu. Lämmöt edelleen 37,4.
Kp26 Clearbluen digi testattu. NEGA.
kp27 VÄSY. Tissit tosi kipeet joka kohasta. Ei viittis rintsikoita pitää.
kp28 Samat jatkuu.
kp29 Samat jatkuu. Fiilis et menkat alkaa ku välillä tulee semmonen juilinta.
kp30 TÄTIPÄIVÄ. Mutta tähän mennessä sitä ei ole kuulunut vaikka kellon tarkkuudella on yleensä kyllä tullut. Tissikipu kauttaaltaan. Venyvä vuoto. Ruuan jälkeen tuli semmonen "oksetuksenpidätys" Vasenta munista juilii. Samanlainen selkäkramppi ku tädin kyläillessä. Edelleen lämpö 37,4

Siinä mun eka seurattu kierto.. :D tämä on siis eka yrityskierto, tjot-tyyliin on menty puolvuotta ennen tätä. Mun toivoni on tossa pienessä vuodossa keskellä kiertoa.

Miltäs teistä vaikuttaa, onko yhtään semmosta että edes saattais käydä tuuri? :) Mä oisin testin tehny tänään, muttakun en ite jaksanu mennä kauppaan (väsy jatkuu) ja laitoin miehen asialle niin sieltä ei sitä testiä tullut. Ehkä huomenna sit. :)

edit. Pyhpah, täti kurvas kylään
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan tämä ketju vielä voimissaan...? :D

Mutta pakko oli tulla myös jakamaan meikäläisen oireita, jotka luultavasti taas kerran osoittautuu omaksi kuvitelmaksi... Noin 3 viikkoa sitten jäi ehkäisy pois ja nyt alkoi vuoden ekana päivänä "menkat" viikon ajoissa oudolla vuodolla.. Jatkunu parisen päivää erittäin niukkana ilman mitään normaaleja "klimppejä"... Ekana päivänä kivut ihan kauheat ja jatkunu outo kipuilu tähän päivään asti. Alaselkä alko särkeä tänään ja tuntuu että vessassa pitää käydä normaalia useemmin.. Välillä nukuttaa ihan hirveästi, välillä ei meinaa uni tulla... ( täysin asiasta poiketen oon myös nähny PALJON raskaus/vauvaunia... :D)

En tiiä viitsiikö edes testiä tehdä, kun nega se varmaan taas on... :/ mutta silti kun niin toivoisi.. Ja huomenna pitäisi vähän istua iltaa ystävien kanssa ja kun ei tiedä että pitäisikö alko jättää väliin...? Ja kannattaako testiä tehdä?
 
Mamiksi, minusta ainakin vaikuttaa lupaavalta tuo Sinun kirjoittamasi :)

lindazz, oletteko jättäneet hormonaalisen ehkäisyn pois juuri? Sehän pistää kropan ainakin sekaisin.. Mielenrauhasi vuoksi voit toki testata..
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kivut on loppunu, vuoto myös, ehkä pitää kuitenkin odottaa ens kuuhun asti ennen kun rupeaa testailemaan. Olisihan se hän hakuammuntaa tällä hetkellä. :/

Reippaana uuteen kuukauteen odottelua..
 
miss_piggy
kp 36, dpo 9.
Eilen tuli veskissä aamulla paperiin vähän jotain limaa jossa oli haaleanvaaleanpunainen sävy, sitten ei mitään.
Pari päivää oli ummetusta, joka on mulle erittäin harvinaista.
Lähes joka päivä ollu mahassa oviksen jälkeen jonkunlaisia nippailuja ja vihlontoja.
Yhdessä välissä oli närästystä useampi päivä ja nyt ei oo kyllä sitä enää.

Mutta kaikkia muita kuviteltuja oireita kylläkin :)

Oviksesta:Mun on pakko tikuttaa sitä, koska mulla on pco, enkä aina tiedä milloin ovis on. Ja joissakin kierroissahan sitä ei "normaaleilla" naisillakaan välttämättä ole ollenkaan.
Nyt kp 26 kyllä tunsin sen selkeästi, sen verran oli mojovat kivut, ja testi kirkui punaisena.
Mulla vielä ongelmana on näköjään taas nään pitkät luomukierrot, eli ei tietoa milloin menkkojen pitäis alkaa. Sama ongelma oli 10 vuotta sitten ennen pillereitä, kierto voi olla mitä tahansa 34-60 päivän väliltä... Jatkotutkimukset kutsuu jos nyt ei tärppää.
Menossa siis yk 8.
 
Mulla jää raskausoireilut tältä kuulta väliin. ;) Testasin selkeän ovisplussan, mutta mies oli helsingissa muutaman päivän juuri sopivasti joten ohi meni kun aiemmin ei ehtinyt tarpeeksi lähellä ovista puuhastelemaan. Seurailen tämän kuun muiden juttuja. :) Toisalata ihan tervettä kun ei tuu ainakaan seurailtua tässä kuussa kroppaa niin kun tietää, ettei nyt mahiksia ole.

Tsemppiä muille oireilijoille ja yrittäjille! :)
 
Ovista siis tikutin ekan kerran nyt tässä kuussa kun oli niin selkeät ovisoireet et halusin varmistaa ihan vaan et sitä noi on. :D Joten varmistusta vaan et se ovis oikeesti tapahtuu. :) Normisti ovis oireina on valkovuodon muuttuminen ja kovat vatsakivut jomman kumman munasarjan kohdilla.
 
Kuvittelenko vaan vai voisiko kuitenkin olla jotain syytä tehdä testi, kun ihan todella alavatsa "turvonnut"? Vai onko tällanen oire edes normaalia alkuraskaudessa? Vinkkejä tietämättömälle, oirekuvittelujalle..
 
Mulla pitäis olla jo niinkin paljon kun 20... Tänään tuli ekat yökötykset... Ens viikolla kyllä pakko testata, ei mahda mitään! Alko on pakko ollu jättää jo varmuuden vuoksi pois. Toivotaan ettei turhaan!
 

Yhteistyössä