"raskausoire"-ketju

Onnittelut!!! En tiiä kuvittelenko vaan vaiko onko mulla edelleen raskausoireita ed kierrosta.. Oon ollu sika väsynyt muutamana päivänä ja nytkin tekis mieli mennä nukkumaan... Ja ke iltana oli taas melkoinen päänsärky :(( jos ed menkat oli ihan jotain muuta kun menkat niin mullaki on huomenna 43/28. Jospa vielä testaisin kun se näyttääkin olevan normia ettei plussaa välttis heti näy. Riippuu niin ihmisestä. Ovis ei nimittäin tänää eikä eilen oo näyttänyt plussaa. En tiiä mitä tässä oikee ajattelis... Päänsärky taas uhkaa mun päätä.... :(
 
Mun cb ovis testi temppuili tänää enkä saanu mitää lukemaa.. :( tikkuovistesti näytti negaa :( olisikohan ovis ollu kuitenki torstaina jo kun nännit eilenillalla kipeet ja maha kosketusarka.. Ja tänään kans. Noh onneks petipuuhailtiin keskiviikkona niin sen pitäs riittää :) täytyy toivoa parasta.
 
Arg.. puolitoista kk ollaan oltu ilma pillereitä nyt ja minä kuvittelen koko ajan vaikka mitä.. Ekan kerran punatakkiset kävi lopettamisen jälkeen 1.-5.12 ja nyt tänään on ollu niin jäätävän huono olo että tuntuu että laatotan tämän kämpän ihan just uusiks. : / Pystyyköhän tämä öklö olo edes liittymään milläänlailla tuohon kiertoon tai mihinkään, en tiedä, mutta on kyllä ihan ihmeellinen. Kylmä hiki pukkaa koko ajan ja tuntuu että millonkaan ei ole tarpeeks vaatetta päällä.

Niin uusi kuumeilija siis olen ainakin foorumilla, kyllähän tässä ennen noita pillerien lopettamista on kuumeiltu jo ihan riittävän kauan. :p Plussaa siis toivotaan kovasti, ja äärimmäisen vähän kärsivällisyyttä omaavana mieluumin heti kiitos. :D
 
Heippa kaikki oireilevat!
Mulla on tällanen tilanne ja oon ihan pihalla, että mikä homman nimi on!

Mulla on ollut säännölliset menkat aina, kp29-31.. Nyt on jäänyt väliin jo 3 menkat, eli elokuussa oli edelliset. Yritetty ollaan syyskuun alusta asti, eli aloitimme juuri mahdollisen oviksen aikaan. Raskaustestit näyttää kuitenkin negaa, eikä mitään todellisia oireitakaan oikein tunnu olevan, ehkä maha on tavallista turvonneenpi iltaisin. tai siis on! Kuukausi sitten terveyskeskuksen lääkäri määräsi minut vain r-testiin labraan, eikä suostunut ultrailemaan jne.
Uskoin jo, etten ole raskaana vaan olen onnistunut stressaamaan menkat pois.. Eilen minulla olikin menkkamaisia tuntemuksia, tosin lievempiä kuin koskaan aiemmin. oikeaa vuotoa ei kuitenkaan tullut, vaan ruskeaa tuhrua vain tavallisen niagaranputouksen sijaan. Nyt tuhruvuoto on jo loppunut. Eli nää "menkat" kesti n. vuorokauden tavallisen viikon sijaan!

Pitäisikö minun mennä yksityiselle ultraan, kun terveyskeskuksesta sanottiin eilen kun taas soitin sinne, että jos menkat tulee edes jollain asteella, ei ole mahdollista että olisin raskaana varsinkin, kun testitkin negoja..

Minähän en sitä tätiä meinaa uskoa, joten puhukaa te mulle järkeä suuntaan tai toiseen! :) Kiitos
 
Moi! Mielestäni jos asia sinua vaivaa niin kannnattanee käydä siellä yksityisellä. Nuo terveyskeskus lääkärit ja tätit on just tuommosia, että uskovat mitä kirjassa kirjoitetaan. Vaikkakin keho on ihmeellinen ettäne voi jäädä pois pelkän stressin takia. Mutta jo pelkästään menkkojen pois jäännin takia kyse voi olla varmaan jostain muustakin kuin mahd raskaudesta. Voithan käydä lääkärissä menkkojen poisjäännin takia ja olla raskaudesta ihan hiljaa. Ehkä näin pääset "vaivihkaa" ultraan :)

Mutta... Maailma on ihmeellinen ja on tullut viimeaikoina niiiin paljon ihmeellisiä raskauskertomuksia, että kaikki on mahdollista. Kaikki ihmiset on yksilöitä ja reagoi eri asioihin erilailla.
 
kusma, maailma tosiaan on ihmeellinen ja oon kanssa kuullu niin ihmeellisiä raskauskertomuksia että älä piit ainakaan luovu toivosta! Ja kannattaa varmaan käydä yksityisellä jo pelkästään oman mielenrauhan takia. Joskus se oma keho temppuilee mitä kummallisimmista asioista ja stressi on aiika voimakas sekoittaja :) Toivotaan kuitenkin että ultra yllättäisi positiivisesti :)

Lillimuks voi mennä pitkäänkin ennen kun uus luomukierto vakiintuu pillereiden jälkeen, mutta toisilla se käy nopeammin, joillain jo heti seuraavasta kierrosta. Söitkö pillereita pitkäänkin? Kannattaa rauhassa yrittää malttaa odotella sinne kierron loppupuolelle ja kuulostella. Se onkin helpommin sanottu kun tehty. Ite kans aina niin malttamaton odottamaan!
 
Lillimuks Kroppa voi olla edelleen sekaisin pillereistä..eli kaikenmaailman raskausoireetkin voi tulla aika nopeesti pillereiden lopettamisen jälkeen vaikkei raskaana oliskaan..itellä ainakin tuli ja oikeesti jo kuvittelin olevani raskaana, mutten sit ollu..mut sanon saman neuvon ku vimmla..kannattaa odotella ny vähä aikaa kärsivällisesti! :) vaikka se ei aina helppoo ookaan! :)

piit Kannattaa mennä kyl yksityiselle jos vaan mahdollista! :) itellä on yks kaveri, jolla ei pillereiden lopettamisen jälkeen tullut kuukautisia ollenkaan..viisi kuukautta meni aikaa ja huomasikin olevansa raskaana..eli menkkoja ei tullut tässä välissä ollenkaan..et jotenkin hän kuitenki raskautui vaikkei menkkoja tullutkaan..ja siis ei ollut koko tätä viittä kuukautta raskaana! :D vaan siis huomasi kyllä aika alussa, että oli sitten raskaana.. :)
 
Morjensta!!! Millasia ovisoireita Teillä on ja kuinka kauan ne kestää ja millon ne alkaa? Mä en saanu ovistestiin plussaa tässä kierrossa ollenkaan, mutta hommailtiin kuitenkin varmuudenvuoksi. Nyt ollut kolme päivää maha kosketusarka ja nännit kipeenä... Näitä en hirveesti oo huomannu aijemmin :( Tai sit tää vaan johtuu siitä että röörit on auki, kun viime kuussa ne "puhdistettiin" keittosuolalla... en tiiä... tai sit tääki on jotain muuta...
 
Söin pilleretä kuutisen vuotta. Mellianet oli ensin n. neljä vuotta ja sitten pidin kokonaan vähän aikaa taukoa ja loppuaika on ollut cerazette minipillerit migreenin takia.
Miksi ei oo ihmiselle enempi kärsvällisyyttä luotu, tekis koko ajan miel vaan testailla mutta eihän siitä mitään hyötyä vielä kierron tässä vaiheessa ole.. Pah.
 
Kusma Mulla on ovisoireina ollu vähä samoja ku raskausoireet eli siis mulla on tullu nännit vähän kipeiks ja ollu pahoinvointia sekä sit mahakipua..tunnistan oviksen itelläni kyl, mut tikutan silti varmuuden vuoks.. :)

Lillimuks Mä söin kans noita cerazetteja..ja oli tosiaan aikamoiset raskausoireet lopettamisen jälkeen..
 
Lillimuks Söin meliaineita n vähän alle 8v, nyt on menossa yk2 eli lopetin pillerit lokakuun alussa tuli menkat normaalisti ja seuraavat kp33... Mulla oli kroppa ihan sekasin ekalla yk:n aikana millon mitäkin kipua ja tuntemusta. Nyt on menossa kp 31/27-33 ja tuntemuksia ollut ennen ovulointia ei mitään ovulaation aikana alavatsakipua ja limaista valkovuotoo. Sen jälkeen viikko ei mitään ja sit alko päänsärky,alavatsakipu pääasiallisesti keskellä ja nyt viimesimpiä huono olo tulee joskus kävellessä istuminen tai syöminen auttaa riippuu vähän tilanteesta. Jos nyt alkaa menkat epätoivo iskee koska nää mun oireilut ei oo mitään kivoja ja jos näitä viel pitkää meinaa jatkua.


nellielli Pääsenkin kysymään kun mainitsit sun pillerien lopetus oireista niin kauan sulla kesti et alko loppuu ns turhat oireet vai loppuuko ne olleskaa :(


Lauantaina tein hätäpäissäni testin kun alko ahistaa tää oleminen ja halusin saada syyn, mutta siihen tuli joko haamu tai kuviteltu haamu en oo siks varma kun oli toooodella haalee, kysessä oli apteekin GB testi eli näkyykö niissä testiviivoissa ns varjot ennen kun ne tehään kun en tajunnu kattoo sitä... nooh keskiviikkona teen uuden testin jos ei menkkoja kuulu ja toivottavasti ei kuulukkaan...
 
Nesu Koska sulla oli ovis? Ja siis mulla oli pillereiden lopettamisen jälkeen oireita vaikka muille jakaa ekoihin luomumenkkoihin saakka..sittenhän heti niiden jälkeen tulin jo raskaaks (meni tosiaan vaan myöhemmin sit kesken)..et eihän sitä tiedä, jos sulla ny olis oikeesti jo oikeita raskausoireita! :) on kai jotenki otollisempaa tulla raskaaks heti pillereiden lopettamisen jälkeen..et toivotaan nyt plussaa! :) ellei se sit ollu jo plussa sulla aiemmin..jos siinä pikkusen haamun näit.. :)
 
nellielliOvis oli tossa 1-5.12 tienoilla en tarkkaa päivää tiiä. Tein eilen uudelleen testin tosin iltapissasta ja negaa näytti kp on 32/27-33. Huomenna pitäs alkaa menkkojen jos alkaa niin toivon mukaan tulee ajallaan että pääsee uudelle rundille taas, vaikka tää kierron loppu päässä odottaminen onki aika epämielyttävää.
 
hei!
täällä myös malttamattomana kovasti odotellaan että menkat ei saapuisi. Oviksen ponkasin joulukuun alkupuolella ja reilu siitä n. viikko tuntui äkillistä kipua vas. puolella alavatsalla, kun sängystä ylös nousin, sen jälkeen ollut ajoittaista vastakipuilua etenkin vas. puolella, mitä en ole aikaisemmissa kuukausissa huomannut. Kovasti haluaisin jo testailla, mutta taidan malttaa vielä mieleni =) viime päivinä olo jotenkin kovin turvoksissa, housut tuntuu vatsan kohdalta tiukalta, tissit turvokisssa ja lämpöä 37, nenä tukossa, tässä tämä minun "raskausoire" tutkailu=)) nyt elellään kp 25/32-33
 
Ootteko käyttäny mitää "kotikonsteja" jotta tulisitte paremmin raskaaks? Ite yrittänyt tän kierron ajan juoda greippimehua, syyä jo raskauden monivitamiineja ja foolihappoa vielä erikseen. Jospa se auttas :) Olis aika ihana lahja jos plussaisin 24 pvä kun sillo menkkojen pitäs alkaa :)
 
Nesu Jos olis se ovis ny ollu vatsa 5.12 niin ei vielä oikein mitään testissä näkyisikään..joten eihän sitä vielä tiedä.. :) jos meinaa 5.12 olisi ollut ovis, niin siitä on aikaa vasta 8 päivää..

Äippä27 Kuulostaa lupaavalta! :)

Kusma Oon syöny raskausajan vitamiineja jo pitkään..nyt otin tässä kierrossa vielä lisäks foolihappoa, vaikka sitä on kyllä reilusti niissä raskausajan vitamiineissa..mut en sitä silti vedä mitään "yliannostusmäärää"..ja aloitin myös eilen juoda greippimehua..kokeillaan nyt sitäkin! :) en ihan kp1:stä sitä ehtinyt juomaan, mutta eilen oli vasta kp4, joten alkukierrosta kuitenki aloitettu.. :) Saa nähä miten se greippimehu vaikuttaa..tuleeko "paremmat" ovislimat.. :D
 
hei! mulla myös oviksen pongasin 5.12 ja nyt jänskätään kui käy =) menkat pitäis alkaa 20 tai 21.12.. Jotenkin ihan naurattaa tää tilanne, olo on kun kävelevällä norsulla =) vatsa on todella turvoksissa ollut nyt useamman päivän ja tosiaan saa ahtaa housut kiinni ja vaikea olla niissä.. tää minua kovasti ihmetyttää? tämmöistä ei ole ollut koskaan ennen menkkoja eikä kyllä aikaisemmissa raskauksissakaan.. mietin et voisko se sitten vaan alkaa nopeammin "kasvamaan" tai turpoamaan kun kolmas raskaus edessä.. tai plääh.. en tiedä, kertokaa fiksummat =) jääkaappiakaan en ole niin kovasti kuluttanut että olisin saanut tämmöisen turvotuksen päälle.. äsken käytiin kaupassa ja kesken kenkien oston alkoi vatsassa pistelemään, toiv. olisi sitä mitä luulen...
 
Heipsan! Jatkuuko limojen tulo oviksen jälkeenkin jos on mahd tullu raskaaks? Vai onko se ihan normaalia? Tosin mulla se varmaan voi johtua tuosta juodusta greippimehusta? Nyt nimittäin on jatkunu oviksen jälkeenki. Ja niin tais olla tuossa viimekierrossakin josta tuli plussa mutta muuttu negaks.
 

Yhteistyössä