raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
Minni83
Nyt siis kp 29/jotain menossa ja tänä aamuna haamulainen tikussa..

Oireita ollu oviksesta lähtien:

- Lämmöt koholla, n. 36.8-37 (yleensä mulla niinkin alhainen kuin 36.2)
- Rinnat tuntuneet jänniltä, hieman aroilta ja "painavilta" (ei koskaan mulla oireena muuten)
- Nippailua vatsassa, välillä vasemmalla (josta munasolu irtosi) ja välillä oikealla, sellaista poreilua myös alavatsalla
- Nälkä, nälkä ja nälkä
- Pissihätä usein
- Kylmä usein

Siinähän ne suurinpiirtein olisi, pahoinvointia ei ole ainakaan vielä ilmennyt, oli nimittäin esikoisesta todella paha 3 kk ajan.
 
Minni83
Ainiin, ja vielä lisäisin tuohon omaan listaani siis väsymyksen, nukkua voisi kokoajan ja kauan (ei yhtään minun tapaistani), sekä naama on kamalan näköinen, täynnä finnejä ja rasvainen. (ei myöskään kuulu peruspakettiini) :LOL:
 
Varma
Jotenkin on niin varma olo siitä, että kaikki oireeni ovat totta ja olen raskaana... Vaikka ekaa kertaa vasta yritetään eikä kokemuksia esim. edellisistä raskauksista miltä oireet tuntuivat...

Kuitenkin koko ajan pelkään, että petyn... Välillä kaikkien raskausoireiden seasta tunnistan myös menkkaoireita.. :'(

Haluaisin niin kovasti olla raskaana! Ihan itkettää, kun ajattelen miten onnelliseksi se tekisi minut ja mieheni. Muutenkin itku on herkässä -liekö raskausoire sekin?

Oireita siis minulla:
- etova olo
- nälkä/ruoan himo
- alavatsaan sattuu
- huimaus/pääkipu
- lämmöt koholla

Voi kun ne olisivat raskausoireita...
 
Nyhverö
Mulla oireita, ei vaan pitäis olla raskaana:
Päänsärky, alavatsa nipistelyt/vihlomiset, alaselkäkivut, rinnat aristaa välillä ei koko ajan, huimausta. Tavallista enemmän väsyttää kyllä.
En vaan uskalla testiä tehdä, 2 poikaa löytyy täältä ja nuorin vasta 10kk. Mies ei halua enempää, mutta mulle tullut vauvakuume. Hormonikierukka on, joten siinä mielessäkään en pitäisi olla raskaana. Kierrosta ei hajuakaan, heinäkuun jälkeen ei oo menkkoja tullut, välillä vähän runsaampaa valkovuotoa. Eli nuo vuodot taitaa ajoittua siihen kohdille kun oikeesti pitäis olla mensut. :/ Ehkä mä vielä rohkenen jossakin vaiheessa tuohon testiin. :) <br><br>
 
vauvakuume
pitäs menkkojen alkaa vasta viikon kahden päästä mutta nyt ollu tosi huono olo muutaman päivän ja eilisestä asti nipistelly alavatsaa ja kiristää välillä pientä paineen tunnetta ollut kans. väsyttää kokoajan mutta ollu pitemmän aikaa jo univaikeuksia että voi johtua siittäkkin lämpö heittelee 36.8-37.6 välillä ja yhtäkkiä tipahtaa 36.2! voi olla kyllä pelkkiä haamuoireita oon 3 vuotta koittanut vauvaa saada, keskenmenoni jälkeen mutta eipä ole vauvaa kuulunut :( kierto heittelee lähes joka kuukausi välillä ei kuukautisia oo ollenka. keskimäärin kiertoni on 33pv. nyt oli papa tulokset 2 luokkaa puolen vuoden päästä kontrolliin!pelkään että tulee kohtusyöpä enkä saa ikinä vauvaa. suvussa on syöpää! ja tämä stressi ei auta vauvan saannissa yhtään ei saisi liikaa odottaa sanoi lääkäri! on 3 suhdetta menny piloille sen takia että en oo raskaaks tullu.se kiristää niin paljon välejä kun jonkun kanssa vauvan haluaa mutta ei sitä tule. :(
 
Heippa vaan!

Itselläni oli ekalla kerralla selvä tunne siitä, että olen raskaana. Tein 3 kotitestiä, kaikki negaa. Olin vaan niin varma että menin yksityisen kautta verikokeeseen ja siellä varmistui positiivinen tulos. Se kuitenkin meni kesken. Tästä on aikaa 3 vuotta. Nyt aloitettiin yrittämään uudelleen.. :D
Oireita oli:
-salmiakin syöminen (inhoan sitä muuten)
-röyhtäily
-varma tietoisuus asiasta

Siis semmosia. Ei kummallisia oireita. =)
 
Ruoko
Mulla oireina
-flunssainen olo (ollut 2 viikkoa)
-alavatsakipu
-MIELETÖN jano koko ajan - juon varmaan 4 litraa vettä päivässä ja siksi tietysti myös pissattaa usein
-kylmä (voi kyllä johtua veden juomisesta)
-itkuherkkyys

Nyt meneillään kiertopäivä 27/?, oon tehnyt jo kaks negattivista testiä :ashamed: Kamala kiire saada tietää, saadaanko me vauva vai ei... Nyt on vaan ollut outoa vuotoa, ei menkkamaista kuitenkaan, joten en tiiä mitä se on :\|
 
Hmm, mulla on nyt ollut väsymystä ja hermot vähän kireellä... Myös pissalla pitää käydä joka yö ja kylmä, oikein kunnon väristyksiä välillä. Nippailee masusta, erityisesti tosta oikealta puolelta.

Mutta menkkakipuilua ollut nyt muutama päivä ja lämmöt 35,5-36 (mulle ihan normaalia), mutta ei siis koholla.... Joten joten...

Ensi viikon lopulla pitäisi menkkojen alkaa.... Katsotaan :whistle:
 
Minäkin vielä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.09.2006 klo 19:50 Minäkin vielä kirjoitti:
Oireita piisaa minullakin. Nyt kp22/28, joten voiko vielä edes olla todellisia raskausoireita??

Kuitenkin:

- rinnat todella arat ja isomman näköiset (johtuneeko siitä, kun olen lihonut...)

- etova olo, ei varsinaisesti okseta, mutta semmonen "palan tunne kurkussa" (kuten joku täällä jo sanoikin)

- alavatsaa vihlaisee silloin tällöin

- lämmöt koholla (jopa yli 37)

- huimaavaa/pyörryttävää oloa, pääkipua

- selkäkipua


Ekaa kertaa yritellään, joten en osaa kokemuksesta sanoa voisiko olla vain kuvitelmaa... Mutta aika yleistä vissiin on, että näitä oireita kuvitellaan...??

Mutta jospa olisikin käynyt niin hyvä tuuri, että olisin heti ekasta yrityksestä tullut raskaaksi :)
Verta tulee :ashamed:
 
* väsyttää heti aamusta (on sellanen voimaton olo)
* pahanolo aaltoilee
* alamaha välillä tajuttoman kippee
* rinnat suurentuneet ja nännit tuntuu rintsikoiden läpi
* Reidet voimattomat
*hillitön valkovuoto/ liman eritys :x

Toisaalta toivoo olevansa raskaana,mutta toisaalta taas ei (kuopus alle 1v.) Oma jaksaminen pelottaa :/

Niin ja ny menossa kierron 38. pvä (vaihteleva pituus) 34-54pvä
 
Mulla nyt ei mitään kunnon oireita edes ole, toivonpa vaan... :ashamed:

Yleensä kohtuu runsaat menkat, nyt yhtenä päivänä erittäin niukkaa vuotoa ja siihen loppuivat.

Kauhea väsy koko ajan, voimaton olo.

Jatkuvasti juostava vessassa, töissäki luulevet mun vaan lusmuilevan ku monta kertaa tunnissa pitää käydä pissalla!

Turvotusta... Ollut saman ajan kuin tota pissalla juoksemista :)
 
Lisäilen nyt omiakin oireita, ihana ketju muuten!! :flower: Tästä on ollut paaaljon apua hätään! :D
kp 21/27-29
-flunssa, vilu jo kohta viikon
-lämmöt koholla ad 37.1, kroppa muutenki kuin tulessa
- tänä aamuna etovaa oloa
-tajuton väsymys, voi olla flunssastakin johtuvaa...?
-hiivan tunnetta jo 5 päivää, ei siis ole vielä kunnon hiivaksi äitynyt (tiedän tämän vitsauksen, pillereiden aikaan niitä oli melkein joka toinen kuukausi! :eek: )

mulla oireita -nicillä samoja oireita, joten toivossa on hyvä elää! :p
 
Loistava ketju! Kiitokset siitä!

Mulla seuraavanlainen tarina (sorry, pakko laittaa vähän taustaa, kun en oo ennen tänne kirjoitellut): Renkaalla ehkäisty pari vuotta ja perhesuunnitteluneuvolassa sanoivat, että renkaan voi ottaa pois koska tahansa. Nyppäsin sen siis n. 2 viikkoa sitten pois, kp oli silloin 12/28 sit kp 16 alkoi kahden päivän ihmemenkat ja tänään on kp 28/28. Tosin yhtään luomumenkkoja ei noita 2 päivän "väliksiä" lukuunottamatta ole ollut, ja luomukierron pituudesta ei mitään tietoa.

Oireina nyt:
-vilutus (olen kyllä melkein aina viluinen, mutta nyt enemmän kuin yleensä)
-nännit töröllä, punaiset ja TOSI arat, hipaisukin sattuu (mulla yleensä ihan näkymättömät nännit)
-vatsassa muljailua ja nipistelyä
-iho parantunut hurjasti, vaikka odotin ihan muuta renkaan pois ottamisen takia
-väsymys
 
Oireet ennen testiä:

- Ei juuri mitään ennen kp26, itse asiassa vähemmän "raskausoireita" kuin missään aiemmissa kierroissa (joissa ei siis tärpännyt)
- HIRVEITÄ finnejä pukkasi, tätä vähän ihmettelin, mutta onhan noita ennenkin tullut esim. stressistä
- Noin viikko ovulaatiosta muutama kova vihlaisu alavatsalla, liekö kaveri kiinnittynyt silloin
- kerran hampaita harjatessa tuli ikenistä vähän verta
- Kp26 alkoi hyvin lievä ruskea vuoto, joka kesti joitakin tunteja ja sitten loppui (tämä oli ainoa oire joka herätti epäilyn!)
- En nukkunut juuri yhtään tänä yönä

Oireet testipäivänä ja sen jälkeen:

- Pentä ruskeaa vuotoa tuli pyyhkiessä paperiin
- Iloinen ja hyvä olo
- Testasin Apteekin omalla kp 27/28, vaalea mutta selkeä PLUSSA; kotona tein varmuustestin Aconin herkällä ja tuli tosi vahvat viivat
- Vatsassa pieniä vihlaisuja
- lisääntynyt melko kirkas valkovuoto
- Reipas ja hyvä olo
- Hyvä ruokahalu, hajut todella voimakkaita

PLUSSAONNEA KAIKILLE - älkää tuijottako oireita liikaa, niistä ei ainakaan mun kohdalla voinut päätellä vielä mitään!

:heart: :heart: :heart:
 
Mullahan näitä oireita on.
Eli ylipäätänsä ensimmäisen positiivisen ovulaatio testituloksen sain 25.09 heti
28.09 alkoi hirvee yöllinen palelu. Mies hikoili kun oli kuuma ja mulla täys varustus vaatteita ja kaks peittoo päällä. Lauantaina kaverin luona rupes ihmeellisesti etomaan ja oli pakko lähteä nopeeta kotio. Kotona kerranoksensin mut sit helpas. Seuraavana päivänä palakurkussa mutta nyt ei enään oo etova olo. Eilen (2.10) kun salaman iskusta alkoi flunssa( luin jostain että yleensä alkuraskauden aikana ois flunssaa) toki nyt on flunssaa muutenki liikkeellä. Tällaisia ihme sairastumisia vaan ei koskaan itellä ole ollut...
Muita oireita on ollut alavatsa nipistely, rinnat turpoo ja aristaa. Mutta nämä muut oireet tulee aina ennen kuukautisten alkua. Eli ei kait sitä voi tietää ku ens viikolla ku tekee testin, kuinkahan sitä jaksaa odottaa.... :headwall:
 
Netskuli: :D :LOL: mulla täsmälleen samat oireet ku sulla! Nyt siis poikkeavana on ainoastaan ollu toi väsymys ja flunssa+hiiva, mitä ei oo ennen ollu. Mut rinnat kipeet, alamahanippailut on aina ollu ennen menkkoja. vv:sta en osaa sanoa ku hiivalääkitys päällä. Ja toi flunssa onkin se outo juttu, ku mä en yleensä helposti sairastu, joten joku kumma on nyt alentanut puolustuskykyä (kun tuli se hiivakin...) Noh, nyt kp 22/27-29 menossa, joten testailua ens viikolla, mikäli täti ei tule ajallaan.... :/
 
mun serkku sai eilen poika vauva ja sillä oli raskaus aikana finnejä kaulassa... tullu raskausaikana... =) toivotaan et oisi raskaana =) me ollaan kans yli vuosi yritetty... ja oon ihan maassa... mua viluttaaa flunssaaaa....plussatuulia kaikille =) :flower:
 
harmailee vielä
No mulla herätti humioo toi mun issias kipu, joka ainoastaan oireillut sillon, ku olen raskaana ollu :/ ..Meinasin jäädä lattialle makaa, ku en päässykkään ylös, tulipa mieleen odotusajat =) . Sit kauhee yhtäkkinen väsymys, voisin vaa nukkuu. Flunssaa ollu jo kolme viikkoo ja toipumaan päin olen, nyt lämmöt pomppas 37.1..Ku normaalisti hädin tuskin on 36. Sellasta limasta vuotoo tuli viikko oviksesta ja välillä koskee alamahaan, että oon satavarma, et menkat alkaa, mut eipä oo alkanu. Ja alaselkää jomottanu viikon. Rinnat arat, painaa ja ovat kuumat, nännit kosketusarat.
Testailen vasta aikasintan vkl, kunn kierto on ihan outo erinäisistä syistä :headwall: ..ärsyttävää.
 
No se mitä oon lukenu noita asiatuntijoiden kirjotuksia ni oireeton raskaus on ihan normaali. Vaihtelee kuulemma paljon ja vaikka ensimmäisen raskauden aikana olisi ollut paljon erilaisia oireita toiella kertaa ei välttämättä mitään. Eli kait sitä voi olla onnellinen ettei ole oireita =) Ja jostain luin että on myös päänsärkyää, ilmeisesti hormooneihin liittyen. Itellä kyllä on sitäki, mutta kun on flunssaa niin sehän voi liittyä siihenki.
Ei muutaku oikeen hyvää oireetonta raskautta =)
 

Yhteistyössä