Raskauspahoinvointi - mies huusi roskaruuan syönnistä

  • Viestiketjun aloittaja Onko normaalia
  • Ensimmäinen viesti
vier ass
Lohduttavaa että joku ymmärtää miltä tuntuu! Joo, just ne näkkärit/keksit/hapankorppu aamulla tomaattipäällisellä ennen sängystä nousua, siis en vois kuvitella mitään KAUHEAMPAA mitä aamulla voisi tunkea suuhunsa! Tai margariinia voin sijasta, siis pokkana käsketään vetää margariinia, jotain Unileverin keinotekoisesti tehtaassa tekemää rasvajätettä leivän päällä, ja se ois mukama vauvalle ok.

Tiedän kyllä että en ole syönyt hyvin, eilen söin pizzaa kahdesti ja toissapäivänä uunimakkaroita perunamuusilla. Lakuakin himoitsen, vaikka se nostaa verenpainetta.

Kaikki kylmä tuntuu paremmalta, se on totta. Harmi kun ei ole marjoja pakkasessa :( Kai se on alettava syömään salaa mieheltä, kun nälkä on ihan kauhea mutta en voi syödä niitä hänen "suosittelemia" ruokia.
Trollitutka alkoi piipata tässä kohtaa.

Ei kai kukaan nyt ala noin ääliön miehen kanssa tehdä lapsia?

Oma mieheni on lihava (ja kiltti ja järkevä ja hauska), mutta tupakkaa polttavan äijän kanssa en olisi alkanut edes seurustella. Saati nipon.
 
"huoh"
Karsee äijä ap:lla :O Sano sille pissipäälle että niin kauan kuin hän polttaa (ja aiheuttaa sen hajun takia sulle kuvotusta) niin sähän syöt sitä mitä lystäät.
Ja mulle tuli sama mieleen että sun kroppa huutaa nyt jostain syystä sitä rasvaista joten syö sitä! Kunhan nyt syöt mitä mieli tekee, varmasti tasoittuu ja normalisoituu. Kannattaa oikeesti kuunnella kroppaa vaikkei se niin terveellistä olisikaan. Se vauva ei siitä mitään kärsi vaikka jonkun aikaa roskaa mätätkin. Turhaa vouhotusta vaan.

Ja valitettavasti ei kyllä hyvältä kuulosta tulevaisuus vauvan ja tuollaisen miehen kanssa. Ihme kontrollifriikki ja itse elää kuitenkin toisin.
 
"hmh"
Hyvä jos sait ukkosi kanssa puhuttua, edes jotakin.

Meneehän ne miehetkin vauvan tulosta vähän tolaltaan, monetkin.

Kai se on vähän kun ei itse voi tehdä kuin katsella vierestä niin ne sitten raukat jotain yrittää määkiä. Mutta tosiaan, se tupakoinnin lopetus olisi nyt asia numero yksi miehen kohdalla. Ehkä tietää sen itsekin, ja omat syyllisyydentunteensa tulee esiin noin omituisella tavalla (suusta tuleekin huutoa vaimolle terveellisestä ruoasta...)
 
Yrjö
Se sinun pahoinvointiin voi johtua siitä että syöt juurikin kaikkea roskaa.
Raskauspahoinvointi johtuu suureksi osaksi siitä että verensokeri heittelee. Nuo "ruuat" mitä himoitset aiheuttaa verensokerin heittelyä. Jos vaan mitenkään voit, syö kokojyväleipää ja muitakin hitaasti palavia hiilareita. Voit vaikka laittaa sitä lenkkimakkaraa sen kokojyväleivän päälle.

Ja muista nyt sekin että se mitä sinä syöt ei mene suoraan lapselle. Lapsi kuluttaa kasvaessaan sinun ravintovarannot, sinun pitää sitten korvata ne syömällä terveellisesti että et itse näänny. Lapsi kyllä ottaa juuri sen mitä tarvitsee, sinä sitten jäät vähemmälle jos syöt huonosti. Jos oikein huonosti käy sinulta loppuu ravinto ja lopulta myös lapselta mutta ensi kädessä sinä kärsit huonosta ravinnosta ei niinkään lapsi.
 
-.-
Mulle neuvolassa sanottiin että pahoinvoinnin aikana on pääasia että syö eli syö sitä mikä maistuu.

Mä tein alkuraskaudessa juurikin ranskalaisia ja kalapuikkoja. Mehujäät auttoi kans. Tavallista ruokaa yritin aina ruoka-aikaan syödä mutta sain alas pari haarukallista.

Nyt olen viikolla 13 ja olen jo pari viikkoa syönyt ihan normaalisti ja kaikki alkaa taas maistumaan.

Eli kyllä se siitä, pääasia että saat jotain alas. Muista juoda vettä.
 
moekoe harmaana
Mä söin esikoista odottaessa ekat 4kk lähinnä lihaa. Kanaa, nautaa. Pihveinä ja suikaleina ja kaikkena mahdollisena. Ja vahvasti maustettuna. Lisukkeena toisinaan ketsuppi ja toisinaan kurkkupikkelssi. Yhtäkkiä vaan huomasin syöväni työpaikan ruokalassa ihan tavallisesti taas.

Toisen kanssa mulla oli niin kovaa pahoinvointia ja väsymystä, että hain monta kertaa tipasta lisää vauhtia. Porkkanoita ja mehujäitä söin vain.
 

Yhteistyössä