***RD ODOTTAJAT 2010-2011!***

Theresia!

Sullakin menee hevosannoksia noita insuja! Mutta tottahan se on, että se on melkein sama pistääkö yhden vai sata annosta.
Mulla menee vielä vasta 24+6 tota pitkävaikutteista ja lyhytvaikutteista 22+10+8+8 (jos mä nyt muistan ees oikein enää :LOL: )

Mulla tuli huonoa oloa myös noista metuista!

Minkälaisia painoarvioita teille on annettu?

Itselläni
19+6 300g
26+0 900g

Bubbeli 26+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rae89:
Että siis v*tuttaa niin hel*etisti!!! Itku ja hermoromahdus tuli ni mies vaan, että elä ite, ei sille mitään mahda. Mutta ite kun on lukenut vaikka (opiskellessa) mitä ja tietää vähän mitä kaikkea "vaaroja" korkeet sokeritkin voi aiheuttaa ni kyllähän sitä luonnollisesti HETI käy pahinta ajattelemaan.
Kerrotko mullekin mitä kaikkia vaaroja tollasilla arvoilla voi olla odotettavissa tai siis mikä on se 'pahinta' nyt? Koska ilmeisesti lääkärit salaa multa jotain jos siitä tuollaisen hysteria aiheutuu.

Sori vaan, mä ehkä olen vähän 'party' pooper, mutta en nyt vaan ymmärrä.


Painoarvio 36+5 3,4kg

rv39
 
Muistaakseni rakenneultrassa joskus rv 20 annettiin painoarvioks noin 450g. Mut sen jälkeen ei ookkaan mitään arvioita tehty, seuraava arvio tehdään ens viikon perjantaina jolloin viikkoja on 38+5.

Esikoinen mulla on painanut 3170g (pituus oli 48cm), tosin silloin mulla ei ollut mitään vaivoja sokereiden kanssa.

Maijamehi ja Toukka rv 37+5
 
Täällä painoarviot seuraavasti:

20+1 313g
26+1 968g
35+2 2600g-2700g

Esikoinen synty rv40+3 ja paino 4430g, että jos nyt jäätäs reippaasti sen alle. Siksi saiski ruveta jo pikkuhiljaa syntymään, niin ei kovin enään pääsis kasvaan. Koko ajan tuolla takaraivossa pelko että ottaa nyt näinä viimesinä viikkoina kunnon pyrähyksen, vaikka yritän syyä oikein :/

Marlin ja Justiina 37+3
 
Tässä raskaudessa painoarviot...
22+3 560g
26+5 1056g
30+5 1935g
33+4 2700g
35+4 3100g
Lopputuleman pitäisi siis olla reilu 4kg, joka sopii mulle vallan mainiosti.

Edelliset lapset on olleet...
1. 3270g ei sokeriongelmaa
2. 4090g ei sokeriongelmaa
3. 4050g ei sokeriongelmaa
4. 4340g dieettihoitoinen rd
5. 3875g insuliinihoitoinen rd, käynnistetty rv 38

Bubbeli Ai miten niin hevosannokset :LOL: Kyllähän hevosen kokoisella mammalla pitää olla kunnon annokset :LOL: No ei vaan, tuntuu tosiaan siltä, että vaikka pistäisi koko ruiskullisen kerralla, niin lopputulos on sama. Nytkin aamun paasto 6.2 :whistle:
 
Thess Siis mie kyllä nyt ihan rehellisesti sanottuna hiukan ylireagoin, miun valitettava tapa kun joku ei mene miun mielen mukaan :ashamed: Mutta siis voithan itte ettii netistä raskausdiabeteksen vaikutuksesta vauvvaan.. Ja varmaan siule kyllä lääkärit on kertoneet kaiken mitä vaarana voi olla. Mut onhan se vähän niin, että jokainen meistä käsittelee asiat omalla tavallaan, mie hillittömästi ja varmaankin erittäint tarpeettomasti panikoiden :D

vauvahaaveita Kyllä se rv 37 ni paino oli 3,3kg... Terkan mukaan vielä normaalikokoinen mutta isohko... En sitten tiijä :D

Nyt oli aamupaasto sen normaali 4.6.... Yritin neuvolaan soittaa ja jättää viestiä, mutta ei onnistunut..pitää tuossa 12 aikaan puhelinajalla yrittää soitella ja kysellä mitäs nyt....varmaan ei mitään muuta ku kattoo mitä syö ja mittailla sokereita..ja tiistaina kun seuraava neukku ni mietitään etiäpäin tätä hommaa... mut katellaan nyt

Rae ja Nyytti 39+1
 
Älä Rae huolehdi, sulla on niin paljon viikkoja, että nyt vaan odottelet synnyttämään lähtöä jännityksellä, etkä huolehdi enää sokereiden perää! Riskit on todellisia, mutta ne koskee enemmin meitä, joilla sokerit koko ajan miten sattuu ja insuliinia menee tuskassa.
 
Mulla on 7lasta ja kaheksas tulossa nyt Rv 36+6. Mutta Olin alusta asti sitä mieltä,että sokerirasitukseen en mene,kun oon 7kertaa turhaa käynyt ylipainon vuoksi. Tai niin mää oon luullut,että turhaa,mutta kävin neuvolassa oliko nyt 33 tai 34 viikolla ja olikin eri terkka. Tämän paikkakunnan RD hoitaja ja katto tarkemmin sokerirasitusarvoja. Mulla oli ollut edellisen raskauden paastoarvo hieman koholla 5.2,mutta sitä ei sillon noteerattu mitenkään. Eli mulla oli jo sillon RD. No ei sitte auttanut,kun mennä sokerirasitukseen. :( No nyt jäin sitte tunnin arvosta kiinni oli 10.2 ja muut erinomaisia. :( Sain sitte Oysiin äitipolille ajan,kun täällä loma aika. Siellä käytiin läpi ruokavalio ja sillä nyt yritetään hoitaan. Eli pistän 2kertaa/viikko 5pistosta päivässä.

Nyt oon 3kertaa pistänyt ja eilen soitin Oysiin äitipolille ja tuumas,että onhan sulla hyvin pysynyt arvot kohilla. Yleensä paasto arvo n. 4.8 ja tunti ruokailun jälkeen alle 6. Muutaman kerran mennyt yli 6 tai 7. :) Rasittaa tuo pistäminen,mutta hyvää kai tällä haetaan.

Mulla siis lapset olleet

1. T. 3300g 38+4 (Ei RD)
2. T. 2740g 38+0 (Ei RD)
3. P. 3905g 41+5 (Ei RD)
4. T. 3500g 38+5 (Ei RD)
5. P. 3970g 39+5 (Ei RD)
6. P. 3900g 40+0 (Ei RD)
7. P. 3850g 40+4 (Ei RD tai siis oli,mutta sitä ei oo rekisteröidytty)

Nyt kävin siellä äitipolilla 35+5 ja painoarvio oli ultran mukaan 2880g. Eli keskikäyrillä mennään,mutta oli neuvolan TH niin varman olonen,että käsikopelolla vauva tuntuu lähemmäs 3500g nyt. Niin ärsyttävä tuo terkka,että ARGH. Ihmetteli kovasti,kun mulle annettiin äitipolille kontrolli aika vasta 41viikolle,jos siihen mennessä en oo synnyttänyt. Tämän TH:n mukaan ois pitänyt olla jo 38viikolla kokoarvio kontrolli.

T.sasa ja huomenna RV 37.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Täällä ollaan menossa polille oyssiin kokoarvioon 38+, olisin kyl toivonu aikasemmin...
aika myöhään sulla sanna on tuo arvio :/
Sitä se mun terkkakin vähän ihmetteli. Ja toisaalta itekki ois halunnut sen aiemmin. Ja varsinki nyt,kun painoarviot heittää niin mahottoman palio äitipolin ultran mukaan ja neuvolan TH:n käsi arvio.... Sano mulle sanasta sanaan näin: "kyllä tuo mun käteen tuntuu lähemmäs 3500g,jos ei lähemmäs nelikilosena". :( Eli mikä jättiläinen se on sitte ku se syntyy... Mutta jotenki mun mielestä siinä oli niin jotain ylimielistä puheessa,että en usko,että se ois jo yli 3500g. :eek:
 
Ollaan möksälle lähdössä, niin hyvin pikaisesti vain.. (miten mä olen kuullut tuon aiemminkin omasta suustani :whistle: )

Theresia :LOL: :LOL: :LOL:
Toi hevoskommentti oli ihan ku mun suusta :LOL: Kyllä tuli hyvät naurut! Siis mä nauroin lähinnä ittelleni, että juu "sama vika täällä.."
Mä muuten muistin, että sulla on 2 x pvä pitkävaikutteinen ja sanoin lääkärille, että olen kuullut asiasta. Se sitten kysyi, että haluanko kokeille. Perkules, tottakai kokeilen mitä vain! Ainoa miinus on, että viikon verran mittaan 8 x pvä, jotta nähdään ennen ruokaa tuloksetkin.

Ja niistä pitikin kirjoitella. Aiemmin minua ei ole pyydetty mittaamaan ennen ruokaa-arvoja. Pari viikkoa sitten lääkäri kysyi, että onko minulla laskenut arvot ennen ruokaa. Aloinkin epäsäännöllisesti mittaamaan ja KAPPAS, ne olikin koholla! 6.1, 6.2 jne.. Eli aivan toisin kuin oli oletettu. Osaksi tuon vuoksi minulla aloitettiin aamullakin pitkävaikutteinen insuliini.

Insuliinilla olijat huom!!
Lääkäri kyseli hirmu tarkkaan, että missä insuliinit ovat olleet. Kuulema näillä säillä insullinit menevät herkästi pilalle. Käski ottaa heti uuden kynän, jos ei tunnu tehoa riittävän ollenkaan. Kuulema etelän matkoilta tulee samanlaisia terveisiä diabeetikoilta.

Meillä on yksi "vauva", syksymmällä 5v.
rv 41+3
5160g, 55.5cm (raskausdiabetes, insuliinihoitoinen)

Ja toivoisin, että jäisi pikkasen tuon alle tällä kertaa :LOL:

Bubbeli 26+1
 
Heippa!

Saisiko liittyä teidän joukkoon? =)

Tänään selvisi, että mulla on tämä RD, vaikka olen tosi terveelliseti yrittänyt syödä tämän alkuraskauden.Viikkoja kasassa 14+4 ja LA olis 10.1.11.

Ruokavaliolla mennään ja ainoastaan paastoarvosta (5,9) jäin "kiinni"...viime raskaudessa(josta tyttö 09/09) oli sama juttu ja oli tosi työlästä välillä pitää ruokavaliota kurissa.Makeanhimo yllättää usein :p

Tosi kiva kun tälläinenkin pino löytyy...vertaistukea parhaimmillaan :heart:

Pt ja Kille 14+4 :heart:
 
tervehdys PITKÄSTÄ aikaa! =) :wave:

moninaisista syistä oon ollu eristyksissä televisiosta, tietokoneesta, muista ihmisistä ja ulkoilmasta todella pitkään, joten en ole päässyt palstailemaan piiiiiitkään aikaan... :( muutama päivä ollaan oltu kotosalla mutten ole yksinkertaisesti kyennyt koneelle. :ashamed:

lyhyt virsi kaunis:
meille syntyi poika 9.7 klo 2.33 mitoilla 3860g ja 51,5cm.
synnytys oli erittäin tuskainen, vaikea ja raskas kokemus, enkä ainakaan vielä pysty sitä käymään uudestaan läpi. 2 viikkoa käynnistelyä se vaati ja lopulta viimeinen keino oli kalvojen puhkaisu ja siitä se sitten pikkuhiljaa lähti... lääkäri sanoi että ainoa mikä tästä synnytyksestä jäi enää puuttumaan oli leikkaus, joten kaikenlaista oli siinä matkan varrella... ponnistusvaihe oli 1h 23min, ja sekin oli alkanut 15 min ennen kun ne alkoivat laskemaan, mutta me oltiin 50 min salissa kahdestaan niin ne eivät ihan tarkkaan alusta asti laskenu sitä. lopulta sitten imukuppisynnytyksellä poika suostui maailmaan tulemaan (kun multa loppui yksinkertaisesti voimat) ja mulle tuli mahtipontiset repeemät.

muutama ylimääräinen päivä jouduttiin olla sairaalassa kun mä olin niin kipee ja poitsu joutui olemaan vuorokauden valohoidossa. niin ja sydämestä kuului sivuääni, josta mennään kontrolliin ens tiistaina, mutta sanoivat että ei kuulostanut pahalta ja saattaa korjaantua itsellään. jos olis ollu paha, niin eivät olis päästäneet kotiin.

nyt on melkoista opettelua, mulla on tosi suuria mielialanvaihteluita...välillä kaikki on hienoo ja ihanaa ja välillä tulee olo, että en mä hitto osaa tätä enkä tiedä mitä tehdä. ja lapsi on kuitenkin maailman helpoin, eli vähän niinku turhaan jännitän, mutta on jotenkin vaikee rauhoittua vaikka toinen nukkuu vaan...ihan kun koko ajan pitäis olla tosi valppaana. mutta kotonakin ollaan oltu vasta pari päivää, joten ehkä tää tästä. ;)

vähän jäi huono maku kaikesta tästä "turhasta" paniikin aiheuttamisesta, kun ei meidän poika nyt kuitenkaan mikään kovin suuri sitten ollutkaan. kauheella paniikilla piti kuitenkin kaikki punktiot ja käynnistämiset ja kaikki tehdä ja kuitenkin koko oli musta ainakin ihan normaali... viimesimmässä painoarviossa koko oli 4,3kg, joten meni "vähän" pieleen. ja pikkuinen syntyi viikoilla 38+5 joten eipä nyt olis ihan hirveen isoksi ehtinyt kasvaa vaikka olis syntynytkin 40 viikolla. mutta tämä on nyt koettu ja ehkäpä tästä alkaa elämä voittaa! :D

niin, ja vauvan verensokerit olivat alusta asti erinomaiset ja munkin sokerit normalisoituivat! :D :D

bambina & poitsu 7 vrk :heart: :heart: :heart:
 
Miten muuten nuo käynnistämis jutut on raskausdiabeteksessä? Onko teillä mitään käsitystä/kokemusta missä tilanteessa käynnistävät aiemmin?

Meillä siis 3 lasta niistä 2 poikaa jotka on käynnistetty 42+2 ja 42 ja ovat olleet kooltaan 3990 ja 4010g tyttö 42+3 ja 3610g . Mietin vaan että kun meillä ei muutenkaan ole lähteneet syntymään ennenkuin on käynnistelty ja jos nyt kuitenkii on jotain häikkää sokereissa ja pääsee isommaksi kasvamaan niin en ala...

:eek:
 
Bambinalle tuhannesti onnea pikkuprinssin johdosta :heart: :heart:

Olikos tämä nyt ensimmäinen vauva tähän pinoon?

Meillä viime raskaudessa myös käynnistys, jotta vauva ei kasvaisi liian isoksi ja kokoa ei viikolla 38+1 ollut kuitenkaan kuin 3878g, joten ois kyllä voinut mun mielestä ihan vapaasti kasvaa kohdunrauhassa. :/

Kuinka usein muut käy äitiyspolilla kontrollissa?Meillä ollut yksi käynti vasta (np-ultra) ja seuraavaksi mennään elokuun lopulla rakennesellaiseen.Mielestäni kävin useammin viime raskaudessa, kun oli tämä RD kanssa..oliskohan sitten ollut vsta puolenvälin jälkeen kun nen kerrat tihenee... :/
Meillä hyvinkäällä ei kuulemma päästetä vauvoja yli 4kg, koska joku vauveli oli viime vuonna jäänyt synnytyskanavaan kiinni ja kuollut :ashamed: Ovat extrasupervarovaisia :|

Pt ja Kille 14+4 :heart:
 
Hurjasti onnea Bambina :) Oonkin odotellut sun kuulumisia, kun oltiin vähän samanlaisessa tilanteessakin. Tsemppiä vauva-arkeen!!

Meillä tosiaan oli suunniteltu alustavasti käynnistystä 38+5 tienoissa, mutta vauva oli kokoarviossa vielä alta 4 kg, joten päätettiin nyt odotella tonne 40+4 ultraan asti, ja katsotaan sitten taas. Voikun tämä pikkuinen nyt innostuisi syntymään sitä ennen ihan omatoimisesti ;)

Tessu77 ja Vauva 39+1

Ja tervetuloa uusille!
 

Yhteistyössä