ROmanikerjäläinen tuli tänään pyytämään multa kahta euroa.

"vieras"
[QUOTE="verena";26441202]Minä aina annan kun osuvat kohdalleen. Mieskin kerran antoi tasan kymppi setelin.
Tilillä aina on sen verrran rahaa, että kyllä meidän puolesamme voin antaa kolikkoja. Ei ne huvikseen siellä kerjäile.[/QUOTE]

Jos tilillä on ylimääräistä rahaa niin antakaa mielummin vaikka Amnestylle, joka kampanjoi jatkuvasti sen mukaan, että kerjäläisten oloja parannetaan kotimaassa niin, että heidän ei enää tarvitsisi kerjätä.
 
lol
[QUOTE="vieras";26441236]Kaks euroa pieni raha?? Jos se kerjäläinen saa sun kaltaisilta pehmoilta sen 2e koko ajan niin pian onkin 4e ja si 6e ja sit 8e ja sit onki jo 10e!!!!!![/QUOTE]
Meneeköhän sillä kerjäläisellä laskut uusiksi, jos joku antaakin vain euron välissä. :D
 
Multa puuttuu tuota katuviisautta.
ma en ensimaisena ajattele , etta ihmiset ovat jotain huijareita.
Mulle itselle on annettu ruokaa nakkikioskilta, maksettu kenttavero Israelissa. Montakertaa on autetta.
Ma ajettelen ,etta voin osaltani antaa nyt kun voin.
 
"vieras"
Multa puuttuu tuota katuviisautta.
ma en ensimaisena ajattele , etta ihmiset ovat jotain huijareita.
Mulle itselle on annettu ruokaa nakkikioskilta, maksettu kenttavero Israelissa. Montakertaa on autetta.
Ma ajettelen ,etta voin osaltani antaa nyt kun voin.
Oletko koskaan lähtenyt tarkoituksella toiseen maahaa tienaamaan kerjäämällä?
Tai oletko palkkaa vastaan mennyt kadulle kerjäämään?
 
kerjäläiset oli olleet kaupan oven edessä, kun anoppi oli käynyt kaupassa perjantaina. Kerjäläiset olivat sanoneet, että tarvitsevat rahaa vaippoihin, anoppi oli sanonut, että voi ostaa vaippoja jos jää rahaa.
Anoppi oli tullut kaupasta, (kerjäläis)mies oli kulkenut anopin perässä ja sanonut, että eivät he voi niitä vaippoja ottaa tai jos on vaipat niin täytyy antaa heille kuitti myös... Anoppi oli tuohon sitten sanonut, että ei hänellä ollut rahaa ostaa vaippoja.

Että menee taas läpi noiden kerjäläisten touhut, eivät varmana olisi niitä vaippoja edes tarvinnutkaan!
 
[QUOTE="vieras";26441272]Oletko koskaan lähtenyt tarkoituksella toiseen maahaa tienaamaan kerjäämällä?
Tai oletko palkkaa vastaan mennyt kadulle kerjäämään?[/QUOTE]En ja en.
Enka kaikkia pyytajia maalaa samalla pensselilla.
 
VittumaisenVeikee
No en anna. 2 vuotta sitten joku romanikerjäläinen pyyti multa just jotain kahta euroo et sais ruokaa ja mulla oli jäänyt eväistä yli kolmiovoileipä (niitä kaupan valmisleipiä) avaamaton paketti ja colapullo (sekin avaamaton), tarjosin niitä sille niin sylkäs mun kengän päälle ja jatkoi matkaa. Ei sillä kovin nälkä siis ollut.
 
Millipidetär
kerjäläiset oli olleet kaupan oven edessä, kun anoppi oli käynyt kaupassa perjantaina. Kerjäläiset olivat sanoneet, että tarvitsevat rahaa vaippoihin, anoppi oli sanonut, että voi ostaa vaippoja jos jää rahaa.
Anoppi oli tullut kaupasta, (kerjäläis)mies oli kulkenut anopin perässä ja sanonut, että eivät he voi niitä vaippoja ottaa tai jos on vaipat niin täytyy antaa heille kuitti myös... Anoppi oli tuohon sitten sanonut, että ei hänellä ollut rahaa ostaa vaippoja.

Että menee taas läpi noiden kerjäläisten touhut, eivät varmana olisi niitä vaippoja edes tarvinnutkaan!
kuitin kanssa olisivat vaipat palauttaneet kauppaan ja saaneet niistä rahat :/

En anna kerjäläisille rahaa, pian tulee lapset joilta silmä revitty päästä yms. säälittävää jos me itse annetaan tehdä kerjäyksestä suuri bisnes. Matka tänne suomeen Romaniasta ei ole ilmaista, se että porukka pääsee Suomeen kertoo että siellä on järjestäytynyttä rikollisuutta taustalla viemässä rahasta suurimmat päältä.
 
Monilta teista otetaan paljon enemman kuin 2 euroa "vakisten" Europan union kautta , mutta ette ole vapaaehtoisesti valmis antamaan kahta vaivaista ropoa.
Ma kylla ymmarran , etta se on monille periaatekysymys , eika suinkaan taloudellinen kysymys.
 
Mulle kerran tuli pieni kerjäläispoika (varmaan n. 5v-7v) tarjoomaan ruusua ja pyysi rahaa. Hölmönä aloin kaivaa kukkaroa ja löysin kolikoita ehkä n. euron verran. Meinasin antaa ne pojalle niin poika repi ruusun takaisin itelleen ja lähti vihasena pois. Ei ollu tosiaan mikään kauhee hätä ku ei raha kelvannut.
Tästä aikaa kyllä jo viitisen vuotta. Tuon jälkeen aloin kyllä miettimään, että jos niillä oikeesti ois rahapula niin tuskin ostelisivat viimeisillä rahoillaan ruusuja ja menisivät niitä tarjoomaan ihmisille. Ruokaan ne rahat ainaki kaiken järjen mukaan menisivät.
 
"vieras"
kaksi euroa on aika pieni raha.
vitosta tuskin antaisin.
ja olen aika pehmo joissakin asioissa.
Mua on autettu monta kertaa ja se tuntuu aika hyvalta , kun on puutteessa ja saa apua.
Oletko ajatellut, että sinä et auta heitä, vaan mahdollistat rikollisen toiminnan. Sinä et auta heita, vaan pahennat heidän asemaansa. En voi käsittää miten voi tuntua hyvältä se, että pahentaa toisten tilannetta.
 
niinno
Asun Helsingissä. Jos antaisin jokaiselle vastaantulevalle romanialaiselle 2e, ei mulle sitten mitään jäiskään... Heitä kun tulee melkein kymmenen vastaan jo matkalla keskustaan.

Sen sijaan tuen Amnestyn toimintaa joka kuu.
 
"vieras"
Tämä on nyt vähän aiheen vierestä, mutta silti: kuinkahan moni näistä parin euron kuppiin heittäjistä olisi valmis auttamaan esimerkiksi naapurin dementoitunutta tai muuten vanhusta. Jaa, mutta sehän on niin vaikeaa ja hankalaa. Paljon helpompaa on heittää se pari euroa johonkin ja taas on omatunto puhdas ja voi nostaa itsensä korokkeelle.
 
En olisi varmaan katsonut päinkään. Kävelisin ohi.

Silleen sitä sääliä saa hienosti herätettyä, kun pitää mukana lasta, joka on puettu vähän niinku rääsyihin. Jos sille lapselle antaisi uudet vaatteet, olisi se huomenna taas rääsyissä kerjäämässä...
 
"Neiti"
Aamulehdessä oli juttua, että kerjäämisellä tienaa 10-20 euroa tunnissa. Kuinka moni teistä tienaa sen verran verojen jälkeen? Tampereelle on ilmaantunut myös suomalaisia kerjäläisiä periaatteella tue suomalaista. Kaljarahaa pyytäviä nuoria miehiä siis. Tienaavat ainakin kympin tunti.

Monesti kerjäläiset säälittää ja tekis mieli antaa rahaa, mutta en halua tukea järjestäytynyttä rikollisuutta. Ja sitähän se on. Usein aamulla heillä on "aloituspalaveri" käynnissä torin laidalla aamukahveineen ja siitä sitten lähdetään kerjäämään kuka minnekin. Selvästihän se on järjestemällistä toimintaa. Lisäksi uskon, että Suomessa ei kenenkään tarvitse kerjätä ruokaa ja asunnon saadakseen, meillä on loistava hyvinvointivaltio, joka todellakin tukee köyhiä täysin ilman vastiketta.
 

Yhteistyössä