ROmanikerjäläinen tuli tänään pyytämään multa kahta euroa.

"diu"
[QUOTE="vieras";26444364]kai jokainen voi omista kolikoistaan antaa mihin tarkoitukseen vaan. En tajua, mikä siinä hiertää...
Itse olen muutaman kerran antanut kerjäläisille kolikoita, mutta aika harvoin siihen nähden, että päivittäisen työmatkan varrella on kolme vakiomummoa kuppien kanssa passissa.[/QUOTE]

Eli sun mielestä on ihan ok rahoittaa huumekauppaa, asekauppaa ja ryöstelyä jne. eikä se kuulu muille?
 
"heh"
Kerjäsi minultakin kun viimeksi kaupungilla kävin. Mulla 2 lasta mukana, hänellä minua nuoremmalla naisella ei yhtään lasta mukana.

Joo, hän siis ojenteli kuppiaan minulle. Sanoin vain lapsille, etät mistä saadaan minulle kuppi. Minä olen opiskelija ja lapsia. Tulot pienet.
 
"vieras"
En olisi antanut enkä anna. En missään nimessä halua tukea järjestäytynyttä rikollisuutta, joka toiminnasta hyötyy. Totta helvetissä säälin niitä rikollisten kynsiin joutuneita kerjäläisiä, ja varsinkin niitä lapsiparkoja, mutta tiedän oikein hyvin, että se antamani raha ei heidän hyödykseen päätyisi. Kuten sanottiin, soitto lastensuojeluun olisi huomattavasti suurempi apu sille lapselle.
 
"vieras"
Ja kehottaisin teitä, jotka tunnette houkutusta antaa rahaa näille kerjäläisille, tekemään pienen kokeen.

Seuraavan kerran, kun näette räsyisen ja nälkäisen kerjäläisen, tarjotkaa hänelle ruokaa ja vaatteita. Jos ne kelpaavat (sen sijaan että saisitte osaksenne kirouksia ja sylkemistä), käykää seuraavana päivänä katsomassa, onko hän pukeutunut uusiin lämpimiin ja puhtaisiin vaatteisiinsa. Todennäköisesti ei, sillä hänen kerjäystään kontrolloivat rikolliset ovat ne häneltä vieneet, koska hän herättää enemmän sääliä rääsyihin pukeutuneena.

Voitte myös kokeilla antaa kerjäläiselle vähän tavallista suuremman summan rahaa, ja jäädä sitten sivummalle seuraamaan, missä vaiheessa hänen tienestinsä käydään hakemassa rikollispomojen haltuun.

Täällä Keski-Euroopassa romanikerjäläiset eivät edes yritä peitellä toiminnan organisointia. Kaivavat rääsyjen alta tuliterät kännykät (rikollisorganisaation, eivät heidän omansa) sopiakseen vuoroista jne. ja asettuvat sitten taas kuppi edessä kadulle. Ihan sama, näkeekö joku sen, koska seuraavan metron mukana tulee taas uusia hyväuskoisia hölmöjä, joihin vetoaa se räsyinen, sairas lapsi tai koiranpentu kerjäläisen sylissä.

Kuten sanoin, totta kai säälin heitä. Mutta kun se heille antamani raha ei heitä auttaisi, eikä pelastaisi sitä lapsiparkaa.
 
en oo antanu enkä anna.
Ne vakkari muijat osaa jo meikäläisen kiertää kaukaa (viimeeks torstaina kattovat :LOL: muka pelottavasti perään) on nimittäin hyvin kohteliaan vattumaisesti tullu sanottua niille takasin.
 
herätysherätys
[QUOTE="vieras";26444559]Suomessa lapsen ottaminen mukaan kerjuulle on poliisiasia.[/QUOTE]

Näin on. Ja se on kansalaisvelvollisuutemme että ilmoitamme jokaisesta tuollaisesta tapauksesta !

Ja kun suomalaiset lopettavat rahan antamisen, romanit tajuavat, että ei sitä täältä kerjäämällä heru. Parempi, että joku virallinen taho auttaa!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26444580:
no eihän niille pitäis rahaa antaa. kun sen antaminen loppuis, niin tää kerjäysongelmakin ratkeais samon tein, kun huomaisivat, että mitään ei saa
Niin, mutta ei kerjäläisten ongelmat sillä katoa. Pitäisi ajatella vähän muutakin kuin omaa napaansa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26444608]Niin, mutta ei kerjäläisten ongelmat sillä katoa. Pitäisi ajatella vähän muutakin kuin omaa napaansa.[/QUOTE]

Niin, mutta ei ne kyllä katoa sillä rahan antamisella kerjäläisten rikollispomoillekaan. Pitäisi ajatella vähän muutakin kuin euron kolikolla ostettua hyvää omaatuntoa.
 
hallooo
Ensi kerralla soita alueesi sosiaalipäivystykseen HETI. Lapsi pitää saada eroon noista rikollisista, sitäpaitsi tuo porukka on saanut jo ajat sitten varoituksen lapsien käyttämisestä "syöttinä"!
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
"vieras"
[QUOTE="verena";26441202]Minä aina annan kun osuvat kohdalleen. Mieskin kerran antoi tasan kymppi setelin.
Tilillä aina on sen verrran rahaa, että kyllä meidän puolesamme voin antaa kolikkoja. Ei ne huvikseen siellä kerjäile.[/QUOTE]

Etkö yhtään seuraile esim. uutisia/ poliisin tiedotuksia? Romanikerjäläisten kerjuu on järjestäytynyttä toimintaa, jota ei tule tukea!

Seuraapa jonkun aikaa kadulla onnettoman näköisenä nököttävää kerjäläistä, niin huomaat, että pian on vahdin vaihto. Viime viikolla siinä neljän jälkeen oli torin reunalla koko autolastillinen kerjäiläisiä odottamassa ilmeisesti viimeisiä "työstä" palaavia. Siinä loikoilivat miten sattuu parkkiksen reunalla. Yksi mies mitä ilmeisimmin oli "sutenööri".
 
Ei saakeli
En anna penniäkään. Olen itsekin köyhä ja jumankauta painan duunia joka päivä. Jos noi kysyy vaikka 10 000 ihmiseltä päivässä ja joka sadas antaa euron, niin jumankauta sehän on hyvää bisnestä eikä tartte töitä tehdäkään. En varmana anna latin latia! Menkööt töihin!

Mä olen ajatellut pyytää kerjäläistä jossain hyvässä välissä tulemaan pesemään meidän matot ja lupaan maksaa muutaman kympin hyvä-veli periaatteella käteen. Katotaan lähteekö!

Tuolla Tampereella on sellainen nahkatakkijannu, joka keskustassa pyytelee euroja. Kovin on siistin oloinen köyhäksi.
 

Yhteistyössä