ROmanikerjäläinen tuli tänään pyytämään multa kahta euroa.

"Neiti"
Kyllä ne vaan tunnissa sen kympin tienaa:

http://www.aamulehti.fi/Pirkanmaa/1194746570917/artikkeli/uusi+muoti-ilmio+tampereella+nuoret+istuvat+kadulla+ja+kerjaavat+rahaa+kaljaan.html
 
noi
En todellakaan.En rahoita rikollista toimintaa.Takapirut ajelee hienoilla mersuilla ja bemareilla.Lisää ihmisiä värvätään kerjäämään rahaa,hyväuskoisilta hölmöiltä.
 
"vieras"
Monilta teista otetaan paljon enemman kuin 2 euroa "vakisten" Europan union kautta , mutta ette ole vapaaehtoisesti valmis antamaan kahta vaivaista ropoa.
Ma kylla ymmarran , etta se on monille periaatekysymys , eika suinkaan taloudellinen kysymys.
Mä annan joka kuukausi 5 euroa Amnestylle. Olen antanut jo vuosien ajan vaikka olen ollut tänä aikana aina joko opiskelija tai osa-aikatöissä. Eli ei ole kyse siitä ettenkö haluaisi auttaa, on kyse siitä millä tavalla haluan auttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"mä"
[QUOTE="Neiti";26441825]Kyllä ne vaan tunnissa sen kympin tienaa:

Aamulehti[/QUOTE]
Romanikerjäläiset tienaavat 10-20 euroa päivässä.

"Vuosina 2008-2009 romanikerjäläisen keskimääräinen päiväsaalis oli Markkasen mukaan noin 20 euroa. Hän arvioi summan pienentyneen nyt puoleen."
 
"mä"
Multa puuttuu tuota katuviisautta.
ma en ensimaisena ajattele , etta ihmiset ovat jotain huijareita.
Mulle itselle on annettu ruokaa nakkikioskilta, maksettu kenttavero Israelissa. Montakertaa on autetta.
Ma ajettelen ,etta voin osaltani antaa nyt kun voin.
Olet kovin ystävällinen ja tarkoituksesi on varmasti vain auttaa. Mutta mitä enemmän he saavat kerjättyä, sitä enemmän lapsilta ja köyhiltä mm. katkotaan raajoja, jotta kerjääminen tuottaisi vielä enemmän. Tämä on yksi syy, miksi kerjäläisille ei saisi antaa yhtään rahaa.
 
"vieras"
Monilta teista otetaan paljon enemman kuin 2 euroa "vakisten" Europan union kautta , mutta ette ole vapaaehtoisesti valmis antamaan kahta vaivaista ropoa.
Ma kylla ymmarran , etta se on monille periaatekysymys , eika suinkaan taloudellinen kysymys.
Miksi kukaan haluaisi vapaaehtoisesti rahoittaa rikollisliigaa?
Edes sillä kahdella eurolla?
Koko euroopassa on ongelma tämän negatiivisen ilmiön kanssa ja ainoa syy miksi se on ongelmaksi muodostunut on sinun kaltaiset höynäytettävät hölmöt!

Ei ne romanikerjäläiset saa tästä apua, uskokaa jo!
Tästä on monia, monia tutkimuksia ja dokumentteja tehty, mutta kun ei hölmöille se mene perille niin ongelma vaan paisuu ja paisuu.
 
"rrr"
[QUOTE="vieras";26441750]Eikö sinua oikeasti ihmetytä miten rahattomat ihmiset pääsevät Romaniasta Suomeen?[/QUOTE]

No siis heidän pomonsa maksaa matkan tänne sillä ehdolla, että he maksavat takaisin kerjäämällä täällä. Niinhän se toimii.

Varmasti nämä kadunkulmissa kerjäävät ovat uhreja, koska tuskin siellä kukaan ihan huvikseen istuisi. He ovat kotimaassaan rasismin ja köyhyyden uhreja, ja nyttemmin järjestäytyneen rikollisuuden uhreja ja itsekin osa sitä.
 
"Kifa"
En anna. Kyllä minäkin olen nähnyt miten se homma täällä toimii, aamulla pitävät palaveria torinkulmalla ja jakavat parhaat paikat. Siinä sitten mummot istuvat puoleenpäivään jolloin tulevat huoltojoukot (joilla on ihan siistit vaatteet, kännykät yms.) tuomaan limpparia ja mikroateriaa ja sitten vaihdetaan vuoroa niin että illaksi tulee toinen tyyppi päivystämään samaan kadunkulmaan. Ja tosiaan ruoka tai vaatteet ei kelpaa.
 
En olis antanu rahaa enkä anna.
Täällä kerjäläiset hätyytteli ja pelotteli ihmisiä viime kesänä, miun äitiäkin kaupan edessä. :mad:
 
"Kifa"
Ja kun se annettu raha ei tosiaan niitä ihmisiä auta, liigat innostuvat vain toimittamaan tänne lisää väkeä kerjäämään kun on niin hyvä bisnes. Ihan sama kun lehdessä aina välillä voivotellaan että pitäisi järjestää majoitus ja vessat ja muuta - mutta kun jos järjestetään niin eivät ne kerjäläiset sitten lähde enää kulumallakaan ja hetken päästä on 50 uutta tyyppiä joille myös pitäisi järjestää kattoa pään päälle ja jos tyhmä antaa niin lisää pyytäjiä on tulossa kyllä tuhansittain. Pakkohan se raja johonkin on vetää.
 
"vieras"
[QUOTE="meriska";26442044]No varmaan minäkin olisin antanut, olen sen verran hyväsydäminen ihminen. Ja etenkin jos pieni lapsi olisi ollut siinä.....[/QUOTE]

Plääh, oikeesti..
 
gross
[QUOTE="mä";26441852]Romanikerjäläiset tienaavat 10-20 euroa päivässä.

"Vuosina 2008-2009 romanikerjäläisen keskimääräinen päiväsaalis oli Markkasen mukaan noin 20 euroa. Hän arvioi summan pienentyneen nyt puoleen."[/QUOTE]


kehitys on mennyt hyvään suuntaan siis. milloinkahan noiden maahan tulon vois kieltää? meillä on rikollisia ihan tarpeeksi omasta takaa.
 
no en anna kerjäläisille.

kerran ostin viilipurkin venäläiselle nuorelle naiselle. oli marjan poimija, laski hilkkuja ett äsais 45sent maksavan purkin. marja vuosi oli ollu surkea :/ oli iloinen ja kiittelli. ruoka kelpasi, tai siis viili
 
"diu"
Multa puuttuu tuota katuviisautta.
ma en ensimaisena ajattele , etta ihmiset ovat jotain huijareita.
Mulle itselle on annettu ruokaa nakkikioskilta, maksettu kenttavero Israelissa. Montakertaa on autetta.
Ma ajettelen ,etta voin osaltani antaa nyt kun voin.
Kai sä sitten ostat aseita joltain vitun mafialta ja huumeita joltain rikollisliigalta kun haluat noin tukea rikollista toimintaa? Ne sun antamat rahat ei mene sille kerjääjälle vaan 'isoille pomoille'.
 
"kolmen äiti"
Olisin tarjonnut jotain muuta kuin rahaa, kuten vaatteita tai ruokaa. Se tosiaan tuskin edes kelpaa koska rikolliset jotka elävät herroiksi eivät sitä ruokaa tai lapsen vaatteita tarvitse. Antamalla rahaa ei hyödytä tilannetta mitenkään, itselle tuli vastaava tilanne muutamia vuosia sitten kun oventakan seisoi resuinen teinipoika joka näytti suomeksi kirjoitettua kirjettä jossa kertoi olevansa romaniasta ja keräävänsä rahaa sydänsairaalle 2-vuotiaalle sisarelleen jotta pääsisi leikkaukseen. Oli siinä mukana myös lapsen kuvakin. Minulla ei ihan oikesti ollut edes käteistä rahaa yhtään sillä hetkellä. Ensin tunsin myötuntuoa, mutta sitten aloin miettiä miten on päässyt suomeen ja hyötyykö poika tai mahdollisesti tämä tyttö jota ei välttämättä ole olemassakaan rahasta yhtään mitään. Eli en antaisi rahaa ollenkaan, en halua tukea rikollisryhmiä vaikka näiden yksittäisten ihmisten kohtalo surettaakin.
 
voi ristus
En todellakaan anna rahojani romanian rikollisuutta tukemaan. Justiinhan oli juttua siittä, että Romaniasta tuli joku poliisi Suomeen auttaan Suomen poliiseja kitkeen romanialaista rikollisuutta, kun se on Suomenmaalla alkanu rehottaan. Kerjääminen, asuntomurrot yms pankkikortti huijaukset sun muut. Siellähän ihan myydäänkin ryöstömatkoja Suomeen, kun täältä saa niin helppoo rahaa.
 
"vieras"
kai jokainen voi omista kolikoistaan antaa mihin tarkoitukseen vaan. En tajua, mikä siinä hiertää...
Itse olen muutaman kerran antanut kerjäläisille kolikoita, mutta aika harvoin siihen nähden, että päivittäisen työmatkan varrella on kolme vakiomummoa kuppien kanssa passissa.
 
"vierailija"
[QUOTE="vieras";26444364]kai jokainen voi omista kolikoistaan antaa mihin tarkoitukseen vaan. En tajua, mikä siinä hiertää...
Itse olen muutaman kerran antanut kerjäläisille kolikoita, mutta aika harvoin siihen nähden, että päivittäisen työmatkan varrella on kolme vakiomummoa kuppien kanssa passissa.[/QUOTE]

Itseäni ainakin hiertää ajatus siitä, että tosiaan rahoitan sillä muutamalla kolikolla tietoisesti toimintaa jossa ihmisarvolla ei ole mitään merkitystä ja hommaa pyörittää rikollisliiga. En tiedä oletko lukenut, tai katsonut dokumentteja aiheesta jossa todellakin ne rikolliset elävät upeissa taloissa ja ajavat hienoilla autoilla. Ja mahdollistan tätä toimintaa itselle pienen tuntuisella summalla, mutta miksi antaa kun ei tarvitse. Kun antamalla oikeasti pahentaa asiaa. En ymmärrä miten jollekkin tulee hyvä mieli sellaisesta, kun sitä rahaa voi antaa niin moneen muuhunkin jossa tietää sen oikeasti menevän perille.
 

Yhteistyössä