Saako lapsi huutaa kerrostalossa tällä tavalla?

  • Viestiketjun aloittaja ttiina
  • Ensimmäinen viesti
vai oliks tää porvoosta
Aika paljon kuulostaa lapsi huutavan, yöllä ja illalla ja aamulla aikaisin ja päivällä. Ja on siis leikki-ikäinen eikä mikään vauva?

Häätöä ei aikaiseksi saa, mutta eikö tuossa nyt olisi jo ihan hyvä että lastensuojelu menisi käymään ja selvittäisi että miksi lapsi huutaa, onko hän ehkä jotenkin sairas?

Terve tuonikäinen ei kyllä huuda ympäri vuorokauden, vaikka joskus saattaa itkupotkuraivareita tai yöllisiä kauhukohtauksia saadakin.
 
"vieras"
Mitäpä tuossa tilanteessa voi tehdä? Ei mitään, ei kertakaikkiaan yhtään mitään. Kyllä se lapsukainen siitä rauhoittuu ajan kanssa, teidän naapureiden on vaan kestettävä siihen asti.
 
ttiina
Tuollainen tapaus vaatii järjestelmällistä kouluttamista. Siis äidin. Onko itselläsi lemmikkejä jotka voivat tuottaa meteliä? Kannattaa opetella perheen päiväohjelma. Esimerkiksi kun kersa nukkuu päikkäreitä kannattaa kotona kolistella ja pudottaa jotain kovaänisesti. Naapuriin muutti joku vuosi takaperin koko rappua terrorisoiva (minäminäminä) pikkulapsi sekä vauvaperhe. Tuo tavaroiden putoaminen päiväunien aikaan on tosi ikävää. Toinen mitä voi tehdä kun vaunut ovat parvekkeella ja lasit auki on mennä omalle parvekkeelle röökille ja pitää vain naapurin puolen parvekkeen lasit auki. Lapsiperheiden kuriin saamiseksi on monia hyviä ja laillisia keinoja. Äitien ei ole pakko teipata lapsen suuta kiinni, mutta toisaalta ethän sinäkään mitään voi jos joskus jotain melua aiheutuu... ;)
Perheen isä valitti minulle pian kun olivat muuttaneet siitä kun käyn yöllä suihkussa (ennen aamuvuoroa), perheen äiti kun heräsi siihen ja hänen ainoa hiema pitempi pätkä olisi nukkua silloin. Olin kiltti naapuri ja aloin käymään suihkussa jo iltaisin, mutta sinun mielestäsi kannattaa todellakin käydä suihkussa yöllä ja vetää vessakin useampaan kertaan? ;)
 
Niin, kerrostaloasumisessa valitsee sen että niitä epämiellyttäviä naapureita tulee mukana. Ei voi mitään. Eri asia on jos hiljaisuuden jälkeen möykätään, meillä hiljaisuus on 23-06. Tarkista taloyhtiön järjestyssäännöistä miten teillä. Jos hiljaisuuden aikana pentu huutaa niin valita isännöitsijälle, eipä tuokaan voi paljoa mitään asialle tehdä.
 
"höh"
Tuollainen tapaus vaatii järjestelmällistä kouluttamista. Siis äidin. Onko itselläsi lemmikkejä jotka voivat tuottaa meteliä? Kannattaa opetella perheen päiväohjelma. Esimerkiksi kun kersa nukkuu päikkäreitä kannattaa kotona kolistella ja pudottaa jotain kovaänisesti. Naapuriin muutti joku vuosi takaperin koko rappua terrorisoiva (minäminäminä) pikkulapsi sekä vauvaperhe. Tuo tavaroiden putoaminen päiväunien aikaan on tosi ikävää. Toinen mitä voi tehdä kun vaunut ovat parvekkeella ja lasit auki on mennä omalle parvekkeelle röökille ja pitää vain naapurin puolen parvekkeen lasit auki. Lapsiperheiden kuriin saamiseksi on monia hyviä ja laillisia keinoja. Äitien ei ole pakko teipata lapsen suuta kiinni, mutta toisaalta ethän sinäkään mitään voi jos joskus jotain melua aiheutuu... ;)
Tai sitten voi käydä kusemassa vauvanvaunuihin, kun eihän sille mitään mahda jos on kauhea hätä ja heikko rakko??
 
ttiina
Jotkut ovat ehdottaneet lastensuojeluilmoitusta, sitä en kyllä halua tehdä. Perhe vaikuttaa oikein kivalta ja vaikea uskoa että mitään isompia ongelmia taustalla olisi. Nykyään olla kaikesta tekemässä tuo ilmoitus.
 
"vieras"
Saa ja ei saa. Siis perhettä ei voi häätää tolla perusteella ja ls-ilmokin varmaan turha,mutta mulla kyllä tulis mieleen myös että mikä sillä lapsella on kun huutaa? 3-4-vuotiiaan uhmakohtaukset voi toki olla raastavia,mutta ei ole normaalia jos huuto kestää aina pari tuntia.. Voi toki olla myös niin että se äiti on niin väsynyt ettei osaa/jaksa hakea apua. Tai ehkä saivat (jostain muusta syystä/laittomasti) häädön edellisestä asunnosta?
 
ttiina
Alkuperäinen kirjoittaja vai oliks tää porvoosta;29031097:
Kerro vielä että mikä ongelma niissä korvatulpissa oli? Kun minusta ne toimii kyllä tosi hyvin...
Yhdet testasin mutta eivät auttaneet. Onkohan niissä jotain "vahvuuksia"? Sitten en kuulisi herätyskelloakaan. Joo alkaa kuulostamaan hankalalta, mutta alkaa jo ärsyttämään niin paljon etten jaksa enää puida tätä.
 
"vieras"
Olisi kannattanut muuttaa asuntoon, jossa on paremmat seinät. Asutaan edullisessa vuokrakämpässä ja ei kyllä kuuluisi lapsen itkut toiseen asuntoon, ja jos kuuluisi, olisi ääni sen verran hiljaista ettei haittaisi. Olen joskus kuullut että naapurit tappelee, mutta tosi hiljaa ja niin etten edes saisi mitään selvää. Joskus kuulee, että joissain pitää kävelläkin hiljaa, ettei naapuri häiriinny, kun kuuluu liian kovat askeleet. Kuka sellaisia asuntoja on edes tehnyt.
 
"elvis"
No kyllähän tuo aika hurjalta määrältä huutoa kuulostaa eli miksi se lapsi huutaa? Kyllä mä kieltäsin omaani ihan systemaattisesti huutamasta vaikka kuinka uhmaansa karjus. Minähän ne rajat asetan.
 
"höh"
Alkuperäinen kirjoittaja vai oliks tää porvoosta;29031084:
Aika paljon kuulostaa lapsi huutavan, yöllä ja illalla ja aamulla aikaisin ja päivällä. Ja on siis leikki-ikäinen eikä mikään vauva?

Häätöä ei aikaiseksi saa, mutta eikö tuossa nyt olisi jo ihan hyvä että lastensuojelu menisi käymään ja selvittäisi että miksi lapsi huutaa, onko hän ehkä jotenkin sairas?

Terve tuonikäinen ei kyllä huuda ympäri vuorokauden, vaikka joskus saattaa itkupotkuraivareita tai yöllisiä kauhukohtauksia saadakin.
Lapsetkin on erilaisia, tosilla on vaan räiskyvämpi persoonallisuus ja hermot menee pienimmästäkin takaiskusta, ei se tarkoita sitä että lapsi ois sairas. Ei kaikkia saa tungettua samaan muottiin... Ja uhmaikä voi kestää sen neljäkin vuotta.
 
ehdotus
Jos meet sinne käymään sillon kun kuulet huutoa, katsot lasta ihmetellen ja sanot että tuolla torilla ihmiset ihmetteli että mitä se tyttö huutaa, tulit sitte katsomaan.

Itse muistan karjuneeni noin neljävuotiaana MAITOOOOOO. Kyseessä oli valtataistelu ja uhma; maito oli metrin päässä pöydällä ja halusin että äiti tuo sen lasin mulle, kun taas isä oli sitä mieltä että äiti nyt ei kaikkea isolle tytölle passaa eteen. Naapurin mies tulla tupsahti ovesta juuri silloin, ja ihmetteli ääneen että mitä täällä lasta kiusataan kun kuuluu tonne kylille asti.

Huuto loppu kuin seinään. Häpeän muistan vieläkin.
 
fhg
Meillä 3-vuotias sai keskellä yötä skitsomaisia kiljumis-/ huutokohtauksia herätessään viime syksynä viikoittain. Tilanteeseen riitti väärässä asennossa oleva tyyny. Ja tyyppi ei hiljentynyt tehtiin vaikka mitä. Ei tämä meistääkään herkkua ollut klo. 03-04:n välissä. Yhden kerran naapuri hakkasi seinää. Mutta minkäs teet?? Yöt ahdisti nukkumaan mennessä jo valmiiksi, eikä seinään hakkaaminen oloa ja tilannetta yhtään helpottanut, päinvastoin. Ainut ratkaisu on tieto että tämä menee ohi. Tiedän että kuullostaa turhauttavalle vastaus "ei voi mitään", mutta näin se vain on.
 
"vieras"
[QUOTE="elvis";29031125]No kyllähän tuo aika hurjalta määrältä huutoa kuulostaa eli miksi se lapsi huutaa? Kyllä mä kieltäsin omaani ihan systemaattisesti huutamasta vaikka kuinka uhmaansa karjus. Minähän ne rajat asetan.[/QUOTE]

:D ihana ajatus.
 
"nella"
meidän lapsista oli naapurit valittaneet isännöitsijälle, mutta isännöitsijä meille sanoi ettei ole lasten huudon takia koskaan yhtään varoitusta antanut eikä tule antamaankaan...
 
Perheen isä valitti minulle pian kun olivat muuttaneet siitä kun käyn yöllä suihkussa (ennen aamuvuoroa), perheen äiti kun heräsi siihen ja hänen ainoa hiema pitempi pätkä olisi nukkua silloin. Olin kiltti naapuri ja aloin käymään suihkussa jo iltaisin, mutta sinun mielestäsi kannattaa todellakin käydä suihkussa yöllä ja vetää vessakin useampaan kertaan? ;)
Tällä meiningillä tekisit itsestäs vaan mulkun.
Pikkumaista sanon minä.
Se, että lapsi huutaa (jolle ei vaan voi mitään jos saa uhmakohtauksia/kauhukohtauksia), kostetaan tahallisen häiriönteolla. Joo, onpas tosi aikuismaista.

Ei ne naapurit varmaan tahallaan sitä muksua esim. neuloilla pistele, että saisivat sen huutamaan :headwall:
 
"vieras"
Meillä 3-vuotias sai keskellä yötä skitsomaisia kiljumis-/ huutokohtauksia herätessään viime syksynä viikoittain. Tilanteeseen riitti väärässä asennossa oleva tyyny. Ja tyyppi ei hiljentynyt tehtiin vaikka mitä. Ei tämä meistääkään herkkua ollut klo. 03-04:n välissä. Yhden kerran naapuri hakkasi seinää. Mutta minkäs teet?? Yöt ahdisti nukkumaan mennessä jo valmiiksi, eikä seinään hakkaaminen oloa ja tilannetta yhtään helpottanut, päinvastoin. Ainut ratkaisu on tieto että tämä menee ohi. Tiedän että kuullostaa turhauttavalle vastaus "ei voi mitään", mutta näin se vain on.
itse laitan radion päälle jos naapurista kuuluu jotain ääniä yöllä, siis hiljaiselle. Jotenkin se tasainen taustamusiikki on siedettävämpää kuin joku kolahtelu, musiikki, puhe tai huuto. Itsellä uhmaikäinen huutaa välillä ja jos naapurit alkaisivat seiniä hakkaamaan niin takuulla kaivaisin iskuporakoneen kaapista.
 
Pin
Eiköhän se aikanaan lopu. Et voi kuin odotella. Ymmärrän että ärsyttää, mutta sille ei vain voi mitään. Varoitusta tai häätöä ei voi antaa siksi, että lapsella on uhmaikä. Se äiti on tosi väsynyt varmasti, stressaantunut kun tietää itkun häiritsevän ja täällä mietitään kostoa perheelle joka ei voi asialle mitään? Mua kuvottaa tällaiset aikuiset.
 
le
Tällä meiningillä tekisit itsestäs vaan mulkun.
Pikkumaista sanon minä.
Se, että lapsi huutaa (jolle ei vaan voi mitään jos saa uhmakohtauksia/kauhukohtauksia), kostetaan tahallisen häiriönteolla. Joo, onpas tosi aikuismaista.

Ei ne naapurit varmaan tahallaan sitä muksua esim. neuloilla pistele, että saisivat sen huutamaan :headwall:
No joo, jos tahallaan rupeaa aiheuttamaan herätyksiä jo ennestään perheelle vaikeaan tilanteeseen, niin ainakin minä olen sen verran mulkku, ettei vuorotyöläinen nukkuisi rauhassa enää koskaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Mainio Manu
"vieras"
Yhdet testasin mutta eivät auttaneet. Onkohan niissä jotain "vahvuuksia"? Sitten en kuulisi herätyskelloakaan. Joo alkaa kuulostamaan hankalalta, mutta alkaa jo ärsyttämään niin paljon etten jaksa enää puida tätä.
Ihanko yhdet testasit? Kuule niitä korvatulppia on monenlaisia ja ihan joka lähtöön. Sinuna selvittelisin erilaisia korvataulppavaihtoehtoja tämän netissä valittamisen sijaan. Tästä keskustelupalstalla avautumisesta ei ole mitään hyötyä, ne korvatulpat voivat oikeasti auttaa ongelmaan. Ikävää tuollainen on, mutta mitä perhe mielestäsi voisi tehdä toisin?
 
minnee
Juu, valitettava tilanne. Mutta pienen lapsen kiukkukohtaukset ja huudot on sellaisia, joita ei tahallaan perhe varmasti aiheuta. KAIKKI tuossa tilanteessa haluavat, että se huuto loppuisi: perhe itse, sinä ja muut naapurinne. Mutta tuon takia ei perhettä voi asunnotta jättää.

Se, että alkaisit tehdä kiusaa tahallasi kusisi lopulta omille kintuillesi: myös sinun aiheuttamasi möykkä kuuluisi toisillekin naapureille. Jos itse alat mölytä niihin aikoihin, kun talossasi on hiljaisuus, ja tekisit sen tahallasi susta voitaisiin tehdä valitus. Eikä muut naapurit sun sotimistasi hyvällä kuuntelisi. Koeta löytää joku muu ratkaisu, esim. korvatulpat tai voitko vaikka siirtää sänkyäsi sellaiseen huoneeseen, johon mökä ei kuulu?
 
"vieras"
Perheen isä valitti minulle pian kun olivat muuttaneet siitä kun käyn yöllä suihkussa (ennen aamuvuoroa), perheen äiti kun heräsi siihen ja hänen ainoa hiema pitempi pätkä olisi nukkua silloin. Olin kiltti naapuri ja aloin käymään suihkussa jo iltaisin, mutta sinun mielestäsi kannattaa todellakin käydä suihkussa yöllä ja vetää vessakin useampaan kertaan? ;)
Taitaa ikäväkyllä vain olla niin päin, että mitä väsyneempi äiti, sitä enemmän lapsi uhmaa ja kiukkuaa. Siksi suosittelen, että annat sen äidin nukkua, mikäli sinulla ei ole väliä sillä, koska suihkussa käyt.
 

Yhteistyössä