Saako lukea miehen viestejä...

...ja sähköpostia + tehdä muutenkin salapoliisintyötä jos epäilee että mies pettää? Mitä mieltä olette palstalaiset??

Huomasin eilen että minunkin miehelläni ilmoitus deitti-ilmoitus cityssä, käyntikortissa lukee saa vietellä. Ilmoitus on jätetty viime vuoden lopulla, jolloin harkitsimme eroa, mutta miksi hän on siellä vieläkin vieteltävänä...??
 
minä myönnän että luin miehen puhelimen viestit ja sieltähän se karu totuus paljastui. Sitten mies poisti kaikki viestit, mutta tyhmä jätti puhelutiedot ja kävin ne läpi, taas lisää lumpustamista, jäi kiinni #&%?$!* ja on nyt ex. vaikea luottaa enää keneenkään
 
Oma mielipiteeni on että EI, tietenkään! Puhumalla kannattaa asiaa selvittää vaikka mitä epäilisi... Sitä saattaa loukata toista epäilyllä, varsinkin jos ovat aiheettomia, mutta parempi se kuin luottamuksen rikkominen omalta puolelta... Näin ajattelen itse!
 
Kyllä saa. Minä epäilin pettämistä kauan. Kysyin, tivasin ja tein kaikkeni että mies myöntäisi. Mutta ei. valehteli kirkkain silmin päin naamaa ja haukku mut vain vainoharhaiseksi idiootiksi...

Kerran erään miehen baari-illan päätteeksi selasin kännykän läpi. Oli niin kännissä ettei ollut muistanut poistaa viestejä. Ja sieltä se totuus sitten paljastui.
 
äippä85
luetaan puolin ja toisin joskus... kerran ukko jäi kiinni kun katoin hänen puhelimeen niin sieltä se karu totuus paljastu,siihen asti ukko sano ettei saa katsoa hänen puhelinta ja ompa kumma ku ei antanu.nyt on kateltu toisten puhelimia jos on halunnu, ei musta mitään pahaa siinä ole, jos ei ole salattavaa miksei sais katsoa ? =)

 
Me ollaan pettämisistä huolimatta edelleen yhdessä ja mies ei edes suutu jos luen sen viestejä, itse paremminkin kannustaa. Haluaa näin osoittaa olevansa luottamuksen arvoinen. Myös sähköposti on nykyään mulle aina avoin. Helpottaa kummasti omaa olotilaa kun tuo luotto ei oikein vielä pelaa.
 
Jos luottamus on kohallaan ei ole mitään syytä ettei saisi katsoa toisen viestejä yms.. Meillä ei ole mitään salattavaa, joten kaikki on yhteistä. Minusta kaikki pitääkin olla yhteistä... eihän niin salaista viestiä voi olla (ainakaan avioliitossa) ettei toinen sitä saisi katsoa.

:heart: :heart:
 
Male81
Tämä tuntuu olevan naisten kesto suosikki aihe.

Muotoillaan kysymys näin. Mitä silloin teette jos huomaattekin, että sen oman rakkaan emaileista tai puhelimesta ei löydy mitään. Oletteko te silloin onnenne kukkuloilla kun se oma rakas nyt osoittautuikin rehelliseksi vaiko jatkatte kyräilyä, kunnes toinen sekoaa teihin.

Miltä teistä silloin tuntuu kun olette epäilleet toista ja tutkineet toisen puhelimen? Eikö silloin ole sellainen olo, että on pettänyt omaa kumppaniaan sillä, että ei ole uskonut häntä? Vai oikeutetaanko teko itselle, koska minulla oli oikeus tähän ja nyt voin olla uroostani tyytyväinen, koska hän on luottamuksen arvoinen, vaikkette itse enää ole hänen luottamuksen arvoinen. Näin minun miehen logiikkani toimii ja siksi en koskaan koskisi oman naiseni puhelimeen / emailiin ilman lupaa ja toisaalta jos hän kieltäisi niin en olisi moksiskaan.
 
Mä tiedän ettei se viestien lukeminen ole oikein, mutta joskus sorrun kyllä itte niin tekemään. Ehkä sitä kuvittelee, että jos toisella olisi jotain salattavaa niin se paljastuisi niin. Toisaalta hemmetin tyhmää, koska jos joku pettää niin kyllä moni näistä peittää jälkensä! Itse tiedän sen varsin hyvin, koska olen alkanut nykyisen mieheni kanssa tapailemaan ollessani vielä avioliitossa ( tosin onnettomassa sellasessa, mut kuitenkin) ja sillon kyllä olisi ollut kaikennäköstä paljastavaa mun kännykässä jos exäni olisi niitä lukenut, mutta mä poistin aina kaikki lähetetyt viestit ja soitetut puhelut, mikä tietty sinänsä on aika epäilyttävää!
Mutta mun ongelma taitaa olla just se kun olen itse joskus pettänyt niin sitä epäilee toista helposti aivan suotta. Ja sitten taas toisaalta, joskus menettänyt luottamuksen miehiin pitkäksi aikaa koska itseä petettiin. No niin tai näin, ei kai niitä viestejä saisi lukea.
:D
 
ISUKKI
Älkää hyvänenaika lukeko toisten viestejä!!! Entäs jos epäiletkin syyttä ja jäät kiinni selailemasta toisen viestejä, jos siitä nyt eroa ei tule niin ainakin luottamus menee. Lukekaa luvan kanssa! :attn:
 
M69
Lain näkökulmasta asia on selvä. Puhelimen tai sähköpostien luvaton rikkomus on viestintäsalaisuuden rikkominen ja siten ei sallittua.

Moraalisestikin pitäisin puhelimen tai sähköpostin luvatonta kaivelemista hieman arvelluttavana. Ylipäätään kaikki sellainen puuhastelu, mistä ei voi ajatella puolisolleen kertovan on arvelluttavaa. Siinä pettämisessäkin kun kuitenkin on ensi sijaisesti kyseessä luottamuksen pettäminen.

Joku nosti tuossa yllä esille sen, mitä sitten jos sieltä sähköpostista tai puhelimesta ei mitään löydy? Sen kaivelemisen voisi vielä ehkä hyväksyä jos oletuksena olisi se, että jollei mitään löydy, epäilykset pyyhitään pois. Vaan harvapa niin ajattelee, kuten tässäkin ketjussa on jo tullut esille.

Selvin tapa (vaan ei tietenkään se helpoin) on nostaa kissa pöydälle ja kysyä, onko jotain menossa. Ja vaikka kysyä, saanko katsoa puhelintasi/sähköpostiasi, kyllä sitä ilmeistä ja vastauksista sitten pystyy aika paljon päättelemään, jos sen ihmisen tuntee. Ja sitten ei ainakaa omatunto vaivaa noiden kaivelujen suhteen.
 
mun mies jääny monesti kii muitten naisten kans vehkeilystä. ollut siis puhelinseksiä. aikonaan siis luvan kans tarkistin puhelimen kun yritin luottamusta saada takaisin. luottamus palasi ja jätin puhelimen tarkistuksen.
nyt jäi sit taas kiinni samasta hommasta. eikä olisi muuten paljastunut mut jäi rysän päältä kii. nyt mietin vaan kuinka kauan taas sitä peliä pelannu. ja minä luottanut.
ei kai tälläistä miestä saa koskaan lopettamaan toisen satuttamista. en halua elää suhtees jossa toista pitää vartioida koko ajan ja saa pelätä tälläistä. mut vaikea pyyhkiä yhteisiä vuosia niin vain pois. en tiedä mitä teen. :ashamed:
 
Tylsistynyt
Siinä vaiheessa luen mieheni viestit, kun puhelimen ruudussa vilkkuu "viestit täynnä" ja tyhjennän turhat samalla. Kaikki ihmeelliset viestit jätän, kun niissä on aina numeroita ja ne on jotain työ juttuja. Ei meillä siitä koskaan mitään kriisiä tule, meillä kerrotaan kaikki kuitenkin. Mies lukee minun viestit yleensä silloin, kun minä ajan autoa enkä käytä puhelinta silloin. Välillä tulee ystävämiehiltä viestejä ja mies vaan lukee ne mulle ja vastaa mitä pyydän.

Meillä ei oo mitään salattavaa, joten mikäs siinä. Minä todellakin ite alkaisin epäillä jotain, jos kaikki ois aina poistettu... Ja kyllä nyt terveessä suhteessa pitää toiseen luottaa ja antaa tehä omat ratkaisut näissäkin asioissa. Mulla ainakaan ei ole tarvetta kytätä mieheni puhelinta tms. tyhjennän sen vaan välttämättömänä toimena, kun se ei ite koskaan viiti sitä tehä ja sit jos minä en tee niin tärkeät viestit voi jäädä tulematta. Meillä vain on sellainen tapa.

Jokainen joka kyttää, siis oikeesti ratsaa, puolisonsa puhelimet yms. voi kattoo peiliin ja vika löytyy sieltä. Ei puolisoa tarvitse pettämisestä syyttää jos ei ite luota toisen tekemiin päätöksiin vaan kaikki pitää vahdata. Suhteessa on oikeesti vikaa jos toisen menoja pitää vahdata ns. työkseen. Asiat vaan reilusti puhumalla selväksi ja jos ei onnistu niin sit pitää joko kestää tai lähtee pois. Kiitos.
 
Mielestäni ehottomasti ei. En tutki mieheni kukkaroa, kännykkää, enkä sähköpostia.Edellinen mieheni petti minua ja jäi kiinni, enkä silloinkaan tutkinut edellä mainittuja. Minusta pitää olla luottamus puolin jos toisin.
 
Kyllä ja ei. Tää on niin kaksipiippuinen juttu. Periaatteessa ei saa lukea toisen omia viestejä, mutta sillä tavalla on moni pettäjä jäänyt kiinni. Muuten olisi vaan jatkanut pettämistään ja toinen tietämättömyyttään. Joten olen sillä kannalla että saa lukea!! Miksi puolisoiden edes pitäisi salailla viestejä/puheluita toisiltaan??? :\|
 
Male81
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2006 klo 20:02 Ninni kirjoitti:
..Miksi puolisoiden edes pitäisi salailla viestejä/puheluita toisiltaan??? :\|
Esim. En kerro naiselleni jos ystäväni avautuu jostain todella arkaluontoisesta asiasta ja toivoo etten kerro asiasta kenellekkään.

Ja sitten pakollinen :D

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
Suomen perustuslaki 11.6.1999/731

2 luku
Perusoikeudet - Pykälä 10 §

Yksityiselämän suoja

Jokaisen yksityiselämä, kunnia ja kotirauha on turvattu. Henkilötietojen suojasta säädetään tarkemmin lailla.

Kirjeen, puhelun ja muun luottamuksellisen viestin salaisuus on loukkaamaton.

Lailla voidaan säätää perusoikeuksien turvaamiseksi tai rikosten selvittämiseksi välttämättömistä kotirauhan piiriin ulottuvista toimenpiteistä. Lailla voidaan säätää lisäksi välttämättömistä rajoituksista viestin salaisuuteen yksilön tai yhteiskunnan turvallisuutta taikka kotirauhaa vaarantavien rikosten tutkinnassa, oikeudenkäynnissä ja turvallisuustarkastuksessa sekä vapaudenmenetyksen aikana.
 
Joo. Pettämisestä pitäisi myös tehdä lakiin pykälä. Jos tekeisi avio(avo)rikoksen, harrastaisi seksiä tai vikittelisi muita kuin vaimoa, joutuisi maksamaan sakot ja pahimmassa tapauksessa vankeutta. Ja petetylle osapuolelle ehdottomasti korvauksia henkisestä kivusta!!! :attn:
 

Yhteistyössä